Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Alternativa Estel
11 des 2003
DES DE LES AULES CONSTRUIM LA UNITAT POPULAR
Carronyers!.jpg
ESCOLA NOVA POBLE LLIURE !
Mira també:
http://www.racocatala.com/alternativaestel

Comentaris

Re: Alternativa Estel
11 des 2003
és cosa meva o aquesta pegatina s'assembla molt a la de l'esquerra abertzales per les eleccions municipals? No sou capaços d'entendre que no estem a EH i que aqui no hi ha banda armada? com preteneu assolir els vostres objectius sense banda armada? amb pegatines? amb concerts?
Re: Alternativa Estel
11 des 2003
em sembla que se t'envà una mica. Els de l'AE l'únic que han fet és fer un cartell (no sé si està "inspirat" o directament copiat dels bascos o de qui sigui) però no crec què això vulgui dir res de bandes armades ni de basquitis. Potser és que ja tens el discurs preparat i quan sents alguna cosa de l'esquerra independentista poses play i ho deixes anar.
Per exemple les JERC moltes vegades copien cartells dels bascos i són les joventuts d'un partit autonomista i socialdemòcrata.
Re: Alternativa Estel
11 des 2003
Potser és que ningú de l'EI ha aconseguit fer-me entendre com pretenen assolir els seus objectius, sense reformes d'estatut, sense reformes de la constitució, i sense perspectives a curt plaç de tenir una banda armada propia. Jo soc comunista i independentista, i crec en un estat socialista català, i no veig que això sigui contradictori en demanar més llibertats, més drets, etc, mentre duri la lluita per assolir els meus objectius.
Jo només demano coherència ideològica als que se suposa tenen la mateixa ideologia que jo (per això ometo les JERC).
Re: Alternativa Estel
12 des 2003
elcartell està copiat d'un d'Euskal Herria Komunistak, però jo ho veig com una cosa simpàtica, no sé pq la gent es rebota tant.

I hi ha moltíssima feina a fer que no és lluita armada: mobilitzacions, crear mitjans de comunicació propis, organitzar-se a la feina o al lloc d'estudi, obrir casals, impulsar CUPs, etc.

La lluita política té moltes vessants, si tu que firmes "comunista" esperes miracles d'unes eleccions sense afavorir el treball de base, la implantació als barris i als pobles, als instituts i arreu,la lluita ideològica etc, em sembla que és que no saps què vol dir la parula amb que signes.
Re: Alternativa Estel
12 des 2003
estic d'acord amb l'una i amb en max, hi ha gent que tot ho critica i em sembla que ja es veu d'on venen
Re: Alternativa Estel
12 des 2003
ja comença a cansar aquesta insistència dels venuts d'ERC en mentir sistemàticament dient que des de l'esquerra indepdenentista només es fan conecrts i adhesius, només cal veure les dotzenes d'activitats (actes, concentracions, xerrades, murals, encartellades i altrres accions) que es fan cada setmana a molts llocs per saber que l'EI és ben viva i activa, per ràbia que faci a uns quants que tot i la pasterada que reben de les institucions i el cas que els fan els mitjans son incapaços de mobilitzar més gent.
Re: Alternativa Estel
12 des 2003
estic d'acord amb l'una i amb en max, hi ha gent que tot ho critica i em sembla que ja es veu d'on venen
Re: Alternativa Estel
12 des 2003
Jo crec que un dels principals problemes de l'Ei és que no es sap escoltar una crítica ni reflexionar seriosament sobre la nostra paràctica política, i algunes de les coses que deia el tal "comunista", sobretot al seu segon missatge, haurien de ser motiu de reflexió. O no?

I l'argument dels "venuts d'ERC" que tot el dia ens ataquen fa riure...altra feina tenen que ocupar-se de nosaltres!!
alternativa estel a la uab
12 des 2003
més enllà del cartell i de les enganxines... no trobo l'interès en gastar-hi 3 minuts.

ahir l'estel (o bona part de l'estel-uab) va irrompre en mig de la presentació d'una taula rodona a l'aula magna de ciències de la comunicació.

més enllà del que es va impedir (la celebració d'un acte públic), vaig trobar a faltar arguments i ganes de crear discurs, i de convencer la gent que havia fet campana per anar a sentir 5 membres de l'elit de la partitocràcia.

sense propostes, sense ganes de llegir un manifest, cridant, acceptant el xantatge de qui més crida...

recordo que qui crida a qui no vol ser cridat es desacredita publicament, és de curs elemental de comunicació: si en un canal comunicatiu donat l'emisor i el receptor no usen el mateix codi, no hi ha comunicació.

si l'estel va a l'aula magna de comunicació sense ganes de fer-se entendre amb arguments... penso que hem perdut el nord...

si volem "rajar" de la partitocràcia, jo trobo molts arguments, però dialècticament exposats, el xiulet, la consigna i les ganes, són una eina, no un mètode.

trobo que ens sobren coneixements per a desmontar les mentides institucionals (concretament parlo de la uab), però i aquí coincideixo amb la crítica a la "basquitis" que corre pel campus...
Re: Alternativa Estel
12 des 2003
No sé de q anava en concret l'acte del qual parles, peró per a mi, segons el tipus d'acte, és lícit rebentar-ho sense més.

Per exemple, mai em posaria a argumentar davant uns garrulos nazis si fa un acte xenofob, pq es perdre el temps. Tampoc m'agradaria entrar en discusions filológiques si a la meua universitat organitzen algun acte en contra de la unitat de la llengua. Directament els el rebentava.
Insistisc en q no sé si es aplicable a l'acte del que parles, peró de vegades és bó tan sols el fet de que haja una resposta davant segons que no creus??
Re: Alternativa Estel
12 des 2003
Ah!!! I el cartell mola.
Re: Alternativa Estel
12 des 2003
No sé de q anava en concret l'acte del qual parles, peró per a mi, segons el tipus d'acte, és lícit rebentar-ho sense més.

Per exemple, mai em posaria a argumentar davant uns garrulos nazis si fa un acte xenofob, pq es perdre el temps. Tampoc m'agradaria entrar en discusions filológiques si a la meua universitat organitzen algun acte en contra de la unitat de la llengua. Directament els el rebentava.
Insistisc en q no sé si es aplicable a l'acte del que parles, peró de vegades és bó tan sols el fet de que haja una resposta davant segons que no creus??
Re: Alternativa Estel
12 des 2003
és molt agosarat dir que va ser l'alternativa estel qui va reventar l'acte.... no ho van pas reivindicar
Re: Alternativa Estel
12 des 2003
a tots els que em confoneu per algú d'erc, els recordo que en el segon missatge acabava amb un literal "Jo només demano coherència ideològica als que se suposa tenen la mateixa ideologia que jo (per això ometo les JERC)."

algun problema amb el verb "ometre"? o es que no heu arribat a llegir-ho tot?
Tot el treball que fa l'esquerra independentista no són concerts, evidentment, però cal pensar per un moment en la incidència del treball de l'EI a la societat.
Basicament el treball de l'EI es tradueix en agitació, i propaganda al jovent català, que és una feina lloable però clarament insuficient.

Cal un projecte polític, ara que ja sembla que els objectius "independència i socialisme" estan prou clars (objectius que, insisteixo) comparteixo. Cal tenir un projecte de com assolir la independència i el socialisme, aques t projecte, us ho asseguro, és més que treball agitatiu. I per elaborar aquest projecte cal involucrar al màxim de gent, al màxim de tendències ideologiques possibles, ja que la revolució la farem tots, i sense la gent que no va als concerts o als casals, és impossible articular un moviment politic amb prou força com per incidir a la societat.
Si he començat el debat constatant el seguidisme de l'EI cap al MLNV, és per això, perque no hi ha projecte polític propi, i encara menys un pla de treball prou sòlid.
Salut
Re: Alternativa Estel
12 des 2003
Projecte si que hi ha, el que pasa és que no està cristalitzant. De tota manera, des de certes organitzacions juvenils es dedica la major part de l'esforç a l'agitació cosa que es normal mentre van formant-se per a poder fer coses més serioses.

Però d'altres intenten llançar algun tipus de projecte que, si en en compàs d'espera, al menys està minimament definit...T'apegaria l'enllaç del document "Cap a la Unitat Popular" d´Endavant, però em fa mandra. Pots buscar-ho tú mateix a la seua web. Llig-ho, és interessant. Salut.
Resposta "Comunista"
13 des 2003
Company "Comunista" et contradius cuan afirmes -Jo soc comunista i independentista, i crec en un estat socialista català,-. Per si ho desconeixes, ser comunisme significa aspirar a la societat comunista, o sigui una societat sense clases, ni estat. Creure, aixi simplement en l'estat, pot ser socialista, però es esencialment contrari a la seva variant comunista (per desgracia aquest anticomunisme de exaltació de l'estat-PC i els seus governans es un tret estandaritza't en la majoria dels auto-anomenats "comunistes").

Tot el poder als soviets!
Socialisme d'abaix a dalt!
Re: Alternativa Estel
14 des 2003
Es pot ser comunista i creure en l'estat socialista, de fet,el comunisme ha plantejat sempre la necessitat d'aquest model d'estat previ a la seva natural desarticulació.Has de recordar que també es pot ser comunista i creure en un estat socialista d'ambit ibèric, etc.
"Passar" de l'estat socialista, no és compatible amb ser comunista, sinó més aviat amb l'anarquisme (corrent ideològic que no comparteixo).
I per cert, potser ets tu qui es contradiu quan diu:
"Tot el poder als soviets!
Socialisme d'abaix a dalt!"

Has vist els soviets per la teva terra? Veus soviets pel teu barri? La lluita pel comunisme, és diferent a cada poble, no caiguem en el dogmatisme, ni en l'absurd.
Alternativa Estel
24 des 2003
po, serà molt arriscat si vols, i no crec que l'acte fos reivindicat. jo hi era, i a l'igual és "contra-revolucionari" o reformista-xivato dir el que vaig veure. com també és mentida dir que totes les persones eren de l'estel... o de sociologia... eren l'entorn de la taula del rollo de la cívica, vols més dades??? no només aquests, d'acord, bàsicament aquests amb algun àcrata que corre per aquí... massa malaltia!

l'acte en sí era una taula rodona on els dissenyadors mediàtics de la campanya electoral havien d'explicar-la des de dins. les cometes les poseu vosaltres on us roti.

una setmana després hi hagué a l'auditori de lletres un acte per la unitat de la llengua. ningú esperava a nazionals, tot i que a les portes i sortides hi havia o professionals de la vigilància, o funcionaris de la violència...

que cada qual es faci les seves moralines...
Sindicato Sindicat