Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Accions per a Avui
Tot el dia

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: altres temes
CiU, PSC, PPC i PxC condemnen la irrupció d'aquest matí a Mataró Ràdio, anarquistas libertad
24 des 2014
Dc, 24/12/2014 - 15:47 | post author icon MataróNotícies.cat
B5nhvYyIEAA1yHh.jpg:large.jpeg


CiU, PSC, PP i PXC signen un manifest de condemna en relació als fets ocorreguts avui a Mataró Ràdio, quan una vintena de persones han irromput per la força als estudis de l’emissora amb la intenció d’interrompre la programació habitual per llegir un comunicat.

En aquest comunicat, els partits sotasignants mostren el seu rebuig a qualsevol mena d’actuació que representi un atemptat a les més mínimes normes de convivència i sentencien que “no són acceptables les actituds totalitàries i antidemocràtiques, vinguin d’on vinguin i tinguin la ideologia que tinguin”. Afegeixen que “tothom té dret a expressar les seves opinions de forma lliure però que aquestes opinions no es poden imposar i molt menys obligar a ser acceptades”.

Finalitzen el comunicat defensant que Mataró Ràdio “és i ha estat sempre, una eina de comunicació i d’informació del batec de la ciutat i que totes les opinions hi són representades en els seus programes, però que ningú pot entrar per la força a les seves instal•lacions i assaltar els estudis amb l’objectiu de llegir per antena un comunicat” i per això “aquesta mena d’actuacions no són pròpies dels nostres temps, ni d’aquest sistema polític, sinó que ens recorda altres formes polítiques on no existeix un règim de llibertat i les opinions s’han de fer sentir per mitjans clandestins”.

L’Ajuntament denunciarà els fets davant el jutjats amb l’objectiu que accions com aquestes no quedin impunes a l’acció de la justícia.
Mira també:
http://www.vilaweb.cat/noticia/4225219/20141224/encaputxats-disfressats-pare-nadal-entren-mataro-radio-llegir-comunicat-loperac
https://uwhisp.com/VilaWeb/moment-en-qu-sinterromp-lemissi-al-segon-40-i-se-sent-la-discussi-entre-el-tcnic-i-els-assaltants

This work is in the public domain

Comentaris

Re: CiU, PSC, PPC i PxC condemnen la irrupció d'aquest matí a Mataró Ràdio, anarquistas libertad
24 des 2014

Tres detenidos por irrumpir en Mataró Ràdio para denunciar la operación Pandora
Unas 15 personas disfrazadas de Papá Noel ocupan la emisora con el intento frustrado de leer un comunicado de apoyo a los anarquistas arrestados la semana pasada

60
109
0

Comentarios4

Envía una carta del lector
PILAR GARCÍA / ACN / BARCELONA

Miércoles, 24 de diciembre del 2014 - 17.16 h

Eran las 8.15 horas cuando una quincena de personas han irrumpido en los estudios de Mataró Ràdio para leer un comunicado de apoyo a los 11 anarquistas arrestados la semana pasada en la operación Pandora. Parte de los 'asaltantes' encapuchados han recurrido también a pelucas y gorros de Papá Noel para esconder su identidad, y algunos llevaban gafas de sol. Tras su intento frustrado de apoderarse de los micrófonos de la emisora municipal, la Policía Local ha detenido en los estudios a tres de los individuos, tal y como ha avanzado ACN.

Los arrestados, de Argentona, Vilassar de Mar y El Masnou (Maresme), son dos chicas de 19 y 23 años y un chico de 20, según han informado fuentes del Ayuntamiento de Mataró. Los agentes han conducido a la comisaría a los detenidos para tomarles declaración y han comunicado los hechos al juzgado, atribuyéndoles violación de domicilio de persona jurídica.

Tras entrar en el control de los estudios de Mataró Ràdio, los jóvenes se han enzarzado en una discusión con el técnico exigiéndole que les dejaran leer el comunicado en el que se solidarizaban con los arrestados en la operación Pandora. El técnico y la periodista que se encontraban en la emisora en ese momento se han encarado a ellos y les han impedido que llevaran a cabo la acción. Después de un forcejeo, y viendo que no podrían salirse con la suya, "se han ido corriendo", según las mismas fuentes. La emisión ha tenido que interrumpirse durante unos minutos.
CRÍTICAS MUNICIPALES

Los distintos grupos municipales del consistorio (CiU, PSC, PPC y PxC) se han unido para expresar su "más enérgico rechazo" a cualquier actuación "que represente un atentado a las mínimas normas de convivencia" y han emitido un comunicado en el que condena la acción y apunta que denunciará los hechos ante los juzgados para que no queden "impunes". Subrayan que "no son aceptables las actitudes totalitarias y antidemocráticas, vengan de donde vengan". Y defienden que, aunque la radio municipal da voz a "todas las opiniones", nadie puede "entrar por la fuerza" y "asaltar los estudios con el objetivo de leer por antena un comunicado".

En el comunicado, señalan que acciones de este tipo recuerdan a "otras formas políticas donde no existe un régimen de libertad y las opiniones se han de hacer escuchar por medios clandestinos".
Re: CiU, PSC, PPC i PxC condemnen la irrupció d'aquest matí a Mataró Ràdio, anarquistas libertad
25 des 2014
O sigui: "les normes elementals de convivència" per a tota aquesta patuleia de la partitocràcia local de Mataró, serien les "molt cíviques" actuacions policials dels darrers dies a diferents casals i Ateneus Llibertaris...
CIU-PSCD-PP-PxC i d'altres, un dia, no sé quan però estic segur que un dia, hauran de pagar el preu per la infàmia del seu pensament i de la seva política dictatorial que viu i es desviu per a criminalitzar qualsevulla mena de dissidència! Tot el que s faci per a la llibertat dels i les empresonats/des de l'operació Pandora, és poc!
Llibertat preses i presos ja!
Germinal

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more