Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: corrupció i poder
La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
02 ago 2014
El Infra_Mundo es un diari fatxa i fastigos encara que te bons periodistes i de tant en quan ens fa rumiar sobre quina es la veritable condició de dos intolerancies presumptament oposades:
Catalunya vs Espanya?
España contra Catalunya?
uns comptes opacs a paraisos fiscals els agermaneeeen!
14069703655525.jpg

La Policía calcula que la familia Pujol controla sólo en Andorra 'al menos 500 millones de euros'

  • En los últimos meses habrían acelerado el trasvase de dinero del Principado a Luxemburgo

  • Habrían actuado así al considerar 'quemado' el primer paraíso fiscal

  • Según el informe policial, la tenencia de fondos en Andorra 'viene de muy atrás'

  • El dinero procede de 'todo tipo de acciones presuntamente delictivas'

  • Cita el cobro de comisiones a cambio de la adjudicación de obras públicas

Jordi Pujol, durante una reunión de la Ejecutiva de CiU en Barcelona. ANTONIO MORENO

Actualizado: 02/08/2014 11:32 horas

La Policía estima que la familia Pujol controla en estos momentos sólo en Andorra al menos "500 millones de euros" y que utiliza este paraíso fiscal como plataforma "para desviar sus fondos a Luxemburgo". Es más, en los últimos meses, y a raíz de la publicación del borrador de la Udef y de la denuncia de la ex novia de Jordi hijo en noviembre de 2012, habrían acelerado el trasvase de dinero del Principado andorrano al Gran Ducado centroeuropeo al considerar "quemado" el primer paraíso fiscal.

Así consta en un completo informe de la Policía al que ha tenido acceso EL MUNDO y en el que se apunta que la tenencia de fondos en este territorio por parte del clan catalán "viene de muy atrás" y que el dinero procede de "todo tipo de acciones presuntamente delictivas" derivadas "de la condición de privilegio con que cuentan en Cataluña". Concretamente, del cobro de comisiones a cambio de la adjudicación de obras públicas por parte de la Generalitat que presidió el patriarca de la saga.

La Policía subraya que ha llegado a esta primera estimación de la fortuna exterior de la familia del ex presidente autonómico catalán a través de fuentes procedentes de las entidades bancarias andorranas y, concretamente, de la Banca Privada de Andorra (BPA), algunos de cuyos empleados "han optado por aceptar prestar colaboración con las autoridades judiciales y/o fiscales españolas".

En el marco de estas pesquisas, los agentes hacen constar que han recibido de manos de estas fuentes internas, "pantallazos" de la base de datos del banco con baterías de movimientos concretos y que obran en su poder testimonios verbales de que "estos movimientos tendrían como destino Luxemburgo", donde se incorporarían a "un producto bancario denominado internamente SIL (Sociedad de Inversión Libre)". Un producto que, añaden los agentes, dispone de una tributación similar a las de las Sicav y está controlado personalmente por Jordi Pujol Ferrusola, al que la Policía considera el "representante de la familia".

Dificultades en la identificación

La Policía abunda que los Pujol han manejado fondos, además de en la Banca Privada de Andorra, en otras entidades como "la Banca Mora o el Andbank" y resalta "las graves dificultades" que se está encontrando en el "proceso de identificación" de las cuentas de la familia catalana.

EL MUNDO destapó en noviembre de 2012 la existencia de una fortuna oculta por parte de los Pujol en paraísos fiscales, entre los que se encuentra Suiza y Andorra, y desveló el testimonio de la ex novia de Jordi Pujol Ferrusola, que fue clave para el inicio de la investigación judicial que en estos momentos dirige el Juzgado de Instrucción número 5 de la Audiencia Nacional.

Bolsas repletas de billetes de 500 euros

Entonces, este periódico ya publicó que la Unidad de Delincuencia Económica y Fiscal (Udef) de la Policía Nacional tenía constancia documental de que los Pujol efectuaban importantes movimientos de dinero en efectivo en Andorra. Una conducta que fue corroborada con la declaración de Victoria Álvarez Martín, que explicó con todo lujo de detalles cómo ella misma acompañaba a Pujol Jr. en estos viajes y sorprendió a su ex pareja en una ocasión con bolsas escondidas en el maletero del coche repletas de billetes de 500 y 200 euros.

Jordi Pujol, con sus hijos Pere, Jordi Jr. y Oriol (de izqda. a dcha.), en el monte Aneto, en los Pirineos. | EL MUNDO

Asimismo, EL MUNDO publicó en septiembre de 2013 el testimonio del socio de Pujol Ferrusola en el puerto argentino de Rosario, que relató con todo lujo de detalles cómo Pujol Jr. adquirió este negocio, uno de los pulmones económicos del país, inyectando nueve millones de euros procedentes, en gran parte, de sus cuentas en Andorra. Gustavo Shanahan precisó que el grueso de los fondos que invirtió Pujol en Rosario fueron transferidos desde cuentas del Andbank y que el resto del dinero procedía de Panamá y Suiza.

Sirva de botón de muestra que en sólo en un mes, entre el 9 de diciembre de 2010 y el 4 de enero de 2011, la mujer del histórico líder de CiU y sus hijos Marta, Mireia, Pere y Oleguer, realizaron 11 ingresos en sus cuentas andorranas por valor de 3,4 millones de euros. Un hallazgo que forma parte de las pesquisas que lleva a cabo la Policía Nacional en colaboración con las referidas fuentes internas de la Banca Privada de Andorra.

"Sin poder determinar aún dicho volumen", apostilla la Policía Nacional en referencia al montante total de dinero oculto por el clan catalán en paraísos fiscales, "uno de los responsables de la entidad financiera (Banca Privada de Andorra) mencionó que ni siquiera ellos podrían determinar con total exactitud cuánto dinero es de titularidad propia". Y es que los investigadores han detectado que una parte importante de los fondos de los Pujol se encuentra "a nombre de fiduciarios". Entre los testaferros más importantes de cuantos han sido descubiertos se encuentra Herbert Rainford, con oficina en Londres, y que gestiona la sociedad Brantridge, una de las plataformas desde la que el clan Pujol invierte su fortuna.

Vínculos indirectos 'con unos 1.800 millones'

La Policía recalca que en Andorra "el volumen propio" de la familia Pujol "en ningún caso sería inferior a 500 millones" y establece que aparecen vínculos "indirectos" del clan con "unos 1.500-1.800 millones de euros, de los que se desconoce" todavía "el nivel porcentual que tendrían".

Por último, la Policía Nacional ha acreditado el nexo de unión entre los movimientos efectuados en paraísos fiscales por el holding controlado por Jordi Pujol Ferrusola con el que administra su hermano Oleguer. Este último está siendo investigado por blanqueo de capitales al tramitar grandes operaciones como la compraventa de las oficinas del Banco Santander o de los edificios históricos de Prisa desde el Grupo Drago, radicado en los paraísos fiscales del Guernsey y Jersey. El montante total de estas operaciones ronda los 3.000 millones de euros y el Ministerio Público sospecha que Oleguer Pujol Ferrusola procedió a la devolución de los créditos solicitados mediante fondos de origen desconocido ocultos en las Islas del Canal de la Mancha.

Mira també:
http://www.elmundo.es/espana/2014/08/02/53dca7ec22601d1c618b456d.html

This work is in the public domain

Comentaris

Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
02 ago 2014
Pujol,mientras era autonomista y buscaba el encaje frenando al independentismo ( de hecho,Felipe Gonzalez y el PSOE pactaron parar la denuncia del caso de Banca Catalana,a cambio de que Pujol frenara el independentismo),era un estadísta,hombre de estado,español del año en el 84 y el "Hombre del Rey" en Catalunya.Por eso le dejaban que sus hijos tuvieran negocios oscuros,como dejan a toda la casta española. Pero al volverse independentista sin que nadie se lo haya pedido,le han sacado esto.Roma y la casta no pagan traidores!
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
02 ago 2014
si, claro... ¿que a decir un suquero colaboracionista? ¡Que malos son los sociatas! Sobre todo los sociatas españoles, que los de aqui se la tragaron doblada con pa amb tomaquet. Lo de montar un sistema de apartheid 'de la ceba' catalans vs espanyols para repartirse el botin con los franquistas primero, los sociatas tipo Serra/Maragall despues y los peperos ahora, no fue culpa de nadie, ¿verdad? Los Pujol & co,, pasaban por aqui nada mas.
las prebendas, los cholletes, los enchufes por 'catalanismo', los creditos blandos a los de su cuerda y el ostracismo para los disidentes no tiene nada que ver con el nacionalismo pujolista de los ultimos 40 años, ¿oi, que no?
Banca Catalana, Cas Casinos, Pallerols, Turisme, Cas Pretoria, Millet i Montull, Caixa Catalunya, fraude fiscal masivo / sistematico & piramidal y el 'Espanya nos roba' cuando los pillan in fraganti... son invenciones para atacar a 'Quetelunyeee'. ¿verdad?
Esto es solo la gota que colma el vaso: partir de ahora, cuando pronuncie 'Catalunya' un/a nazi-onanista habra que traducir automaticamente esa enteleguia por 'Apartheid, Expolio & Pasta Gansa para la piramide mafiosa autoctona'.
Catalunya i España... la misma mierda.
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
02 ago 2014
EDUARDO INDA
ESTEBAN URREIZTIETA Madrid
Actualizado: 02/08/2014 11:32 horas
52
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
03 ago 2014
para nada:
solo que la independencia sera creible cuando veamos a los presuntos independentistas asaltando bancos botiflers, quemando cuatribarradas, apaleando mossos y defenestrando convergentes... mientras tanto, solo son bluff y blablabla!
Y el 11S a manifestarse cogiditos de la mano con loa Mas, los Pujol, los Ferrusola, los Prenafeta, etc
(que demuestren que NO son un tentaculo xupiguai del monstruo piramidal, oligarquico y racista)
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
03 ago 2014
(1) l'11 de setembre l'EI es manifesta SEPARADAMENT de la penya que comentes; hi ha força incidents violents que demostren com han acabat les coses al Fossar de les moreres.
(2) assaltant bancs? Bé, no sé si tant, però les clàssiques accions contra entitats bancàries, i les okupacions recents a bancs s'han fet amb el suport -entre molts altres- de penya de l'EI
(3) apaleando mossos? no ho sé, anti-indepe, quants mossos has apallisat tu últimament? El que et puc dir és que jo i moltes companyes hem estat en manis combatives i hem patit -tant com qualsevol- la repressió dels mossos
(4) i si realment no veus cap diferència entre les opcions rupturistes i anti-capitalistes de l'EI, i els seus diferents fronts de lluita (antipatriarcal, social i de classe, també nacional), amb els convergents, prenafeta i diferent penya xunga, doncs res: felicitats.
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
03 ago 2014
el teus arguments són brillants. O sigui, que l'elit extractiva catalana (igual com fan totes les elits: búlgares, castellanes, i guatemalteques) roba i expropia sistemàticament, això converteix Catalunya en una "entelèquia". Pots aprofundir la teva idea d'entelèquia, si us plau? No existeix com a concepte administratiu, geogràfic? O simplement no existeix com a "nació"? O no existeixen les "nacions" (cap en absolut)? També m'agrada mooolt la associació (novedos i provocadora) entre catalanisme i nazisme. Sobretot vinculat amb un cas d'evasió d'impostos, aprofitant que el pisuerga passa per valladolid. Espero les teves respostes amb il·lusió! guapo!
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
03 ago 2014
que, si, pesao, que si, que el pujol roba, que és un estafador, que hauria d'anar al gulag.
Molt bé, molt bé: el teu trankimazin, eh, digues que idependentisme=nazis=estafa=màfia=kumbaya, et quedes tan ample, i a dormir. vinga, a fer la mà! petons
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
03 ago 2014
Per mi es penós que des de le files del independentisme mes social no es proposi fer un escratxe a CIU; principal enemic de Catalunya. ERC no te prou dignitat ( quan la va perdre?)d' anar sols per fer una veritable oposició al CIU antisocial etc, no se qui son mes traidors.
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
03 ago 2014
mireu, 'indepes' :)
fa mes de 40 anys que molts catalans ens hem vist classificats com de 'segona' per no dir clarament 'anatemitzats' o 'marginalitzats' per no haver dit 'amen' a les tesis nacionalistes quatribarrades.
Llavors l'esfondrament del franquisme fou amortiguat pels pactes de la Moncloa. Llavors el pastis fou repartit entre traidors (una UCD neofalangista, uns sociates corruptes, els antics ministres de Franco... i els mandarins autonomics encapçalats pel Pujol i el Arzalluz).
L'esquerra fou fagocitada (PSUC-PCE i sindicats majoritaris inclosos) i la CNT desarticulada (cas Scala). Durant 40 anys s'ha estat venent a la gent del carrer una enteleguia nacional quan del que es tractava era d'omplir-se les butxaques.
Que ara vingueu els indepes a dir-nos lo contrari es bastant patetic.
Sembleu a les 'germanetas dels pobres', que son el tentacul bondados i compassiu d'un monstre sense escrupuls.
O encara pitjor, sembleu a la Falange de les JONS, faccio hedillista i joseantoniana, que reclamava la seva 'revolució social pendent' mentres Franco afussellava i l'Opus Dei es feia amb tota la riquesa de la peninsula.
Si voleu credibilitat... engegeua a Jose Antonio i la Santa Mare Esglesia a pastar fang!
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
03 ago 2014
Indepes o no indepes, es veritat que primer s' ha descombrar la casa, avans que intentar ser independents.
Tinc la trista impressió que es prioritza moltisim mes, la independencia, al preu que sigui, quan crec que la feina anterior i principal es desbancar a CIU I ERC per no continuar amb un estat anti social, malgrat que es obvi i ple d'arguments, la majoria d' indepes no es preocupen gens per centrar la feina en desbancar al regiment actual, i aixo es pot fer no nomes esperant a les eleccions cada 4 anys...
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
03 ago 2014
Ui sí, pobret el català de segona... Victimisme etnocentrista español i nacionalisme banal. Ningú t'està dient el q esperes, el q necessites desesperadament, això de q denunciar la corrupció de la casta catalana és anar contra queteluñe. El q et diu la gent és q és evident q hi ha corruptes catalans però no hi podem fer res sense eines pròpies. La casta catalana està tolerada mentre es declari espanyolista, això és el q demostren els fets recents i demostra q la justícia espanyola és mafiosa. Qualsevol merda serà millor q això i ho saben els q ho llegeixen, x molt q callin quan els trolls de l'msr fan espanyolisme.
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
03 ago 2014
No podem fer neteja sense eines pròpies.No podem lluitar contra el frau fiscal sense una hisenda pròpia, per exemple. I evidentment no podem evitar que l'estat central indulti i indulti i que el sistema judicial espanyol vagi tan lent que quan els jutgen els delictes ja han prescrit. No dic que aconseguim millorar necessàriament amb la independència, però tenim una oportunitat almenys.
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
03 ago 2014
Aquí hay un individuo que ha sufrido identitariamente y se ha sentido rechazado, llamarlo "inadaptado vocacional" me parece un poco desafortunado, la verdad. Que su reacción sea de una ranciedad inconmensurable y beneficie a la burguesía catalana y española, no significa que haya que faltarle al respeto o que no haya que tener en cuenta su sufrimiento. Ahora bien, cuando se habla de "nacionalismo pujolista" me parece que noes el término más correcto. Se trató más bien de regionalismo o autonomismo. En todo caso, aunque pudiera llamarse nacionalismo, en ningun caso es equiparable al independentismo. Solo desde una versión sesgada , tópica e hispanocentrista podrían equipararse. Si se quieren solucionar las cosas hay que establecer análisis serios y racionales, no literarios o sentimentales como los que identifican independentismo con casta catalana cuando estamos hartos de ver como la burguesía en nuestra tierra no contempla ni por un momento que se pueda romper ese mercado único que es españa. O acaso no hemos oido a gai de Montellá o isidre fainé sobre el tema? Que estemos alejados de la burguesía no significa que no debamos entenderla. O la entendemos o acabaremos sirviéndola y eso es algo que todos los que se oponen frontalmente a la constitución de catalunya como estado están haciendo por muy anarquistas que sean.
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
03 ago 2014
i si la seva mare es quetelunyee... que vagi mirant de trobar al seu pare!
(que potser tambe es diu 'pujol' o 'ferrusola')
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
04 ago 2014
Tu mateix t' has retractat i de fet representes alló k es palpa l dia a dia per els fets; el que dius << no hi podem fer res sense eines propies>>, evidentmnt s' enten que vols dir, que no podem fer res, fins k no siguem independents. Vualà!! a qui es el tema, i es que una gran majoria no mourà un dit per els temes de justicia social, sanitat, llibertats etc etc, fins que siguem una altra nació, encara que sigui tres quarts del mateix del k hi ha x l' europa del capital, expoliant a persones catalanes o d'altres paísos o a altres paisos etc etc


El model de pais es decideix en les transicions, no després quan tot el sac es ben lligat...
Lo que es patetic i mesquí, es que tildeu d' espanyolistes per criticar a CIU & company
A mi m' esta bé sortir d' espanya, pero tinc mes presa per que sortin la calanya politico- burgesa de casa nostra.
Ens ho creiem o no ens ho creiem que els podem fer a tots fora?
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
04 ago 2014
aquí hi ha gent tan traumada (si vols dir-li que ha "sofert identitàriament", ok)--> ok, màxim respecte, solidaritat, i tal. Però el que no cola és l'equivalència entre pujolisme i EI. Pots estar a favor, o en contra de l'EI; també a indymedia, i el debat és enriquidor. Pots criticar-ne posicionaments en temes concrets (des de la vessant institucional-CUP, fins a sectorials estudiantils o independentistes). Però el que és absurd, i més quan adopta un to tant personalista i malaltís, és l'equiparació entre pujolisme i EI; amb tot el reguitzell d'adjectius clàssics: que si nazis, que si convergents-prenageta, etc etc etc. En aquest sentit, es perd tota credibilitat...
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
04 ago 2014
"Per mi es penós que des de le files del independentisme mes social no es proposi fer un escratxe a CIU" --> ¿tens idea de les accions contra la seu de CDC s'han fet últimament (i es preparen pel futur) organitzades o amb el suport d el'EI? No? Doncs llavors, calla i mira.
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
04 ago 2014
"Lo que es patetic i mesquí, es que tildeu d' espanyolistes per criticar a CIU & company" --> no, no; no t'equivoquis. Aquí ningú titlla ningú d'espanyolista per criticar el Pujol. Tots hi estem d'acord en l'anti-pujolisme, és evident. Aquí es titlla d'algú d'espanyolista quan associa l'independentisme anticapitalisme rupturista (EI i altres) amb el pujolisme convergent i mafiós. I aquesta associació és prototípica d'espanyolista (només cal llegir una mica el Mundo, la Razón, o veure 13tv per adonar-se'n). Salut
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
04 ago 2014
"¿tens idea de les accions contra la seu de CDC s'han fet últimament (i es preparen pel futur) organitzades o amb el suport d el'EI? No?"

jo tampoc, quines?
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
04 ago 2014
Aixo, kines accions haveu fet?
No m' ho crec
I de totes maneres seria poquisim. En altres llocs el poble hagues sortit al carrer a fer cacerolades etc.
No veig gaire indignació i propostes fermes


X al comentari penultim; no vulguis vendre la moto, aquí els que han escrit, ningú es de la razon etc... Esteu ofoscats i us empenyeu en acusar de espanyloistes a qualsevol que critiqui el circ i la manipulació del procés per una burgesia interesada i per el ogosquisme que veu a la resta com a enmics
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
04 ago 2014
1. Comparar Pujolisme o convergència amb CiU a nivell discursiu és absurd.

2. Demanar a l'EI que faci un escratxe a la seu de CiU per a després criticar perquè no ho faci o no anar, perquè convoca la CUP, o perquè és una convocatòria exclusiva de l'EI és patètic.

Si volem un escratxe a la se de CiU, organitzem-lo, el que no podem fer es demanar-li'l a una organització amb la que no compartim totes les línies discursives. Si es vol criticar l'EI, que té moltes coses criticables és pot fer, però des de les ganes de créixer i atacar on dol, no des del rancúnia i l'autoodi del perdedor.

Si no és surt a fer cassolades pot ser en vers de criticar l'EI el que hauríem de fer és mirar-nos el melic i veure perquè no hem creat una base social capaç de reaccionar, ara que hi ha qui prefereix viure en la minoria absoluta per a des de una poltrona imaginària sense contradicció alguna (les contradiccions i la incoherència són derivades de l'acció mai de l'immobilisme. s'han de criticar i es pot aprendre d'elles, això sí, però s'ha de saber que si no fas res mai seràs incoherent) i anar criticant la resta amb insults de pati d'escola.
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
04 ago 2014
1. sense anar més lluny, jo visquent a l'Eixample he viscut les últimes accions que s'han fet en CSO on col·laboren gent de l'EI (ateneu popular de l'eixample, csoa indústria) i t'asseguro que la seu de CDC és un objectiu tradicional. Ara, estaria bé que enlloc de rajar de l'EI desde internet i dir que no es fan accions, ens haguéssiu acompanyat. Érem molt poc i ens hagués agradat que haguéssiu vingut; però suposo que és més còmode rajar de l'EI des d'indymedia...
2. aquí la crítica al pujolisme és plenament benvinguda: als seus posicionaments socials-conservadors, al seu plantejament nacional-autonomista, i també a les seves corrupteles. El problema és associar-lo a l'EI. Perquè això no és així. D'altra banda, em fas una acusació molt greu, ". Esteu ofoscats i us empenyeu en acusar de espanyloistes a qualsevol que critiqui el circ i la manipulació del procés per una burgesia interesada i per el ogosquisme que veu a la resta com a enmics" ---> jo MAI he acusat ningú ni d'espanyolista ni d'enemic per qüestionar el procés. De fet, des de la pròpia EI les crítiques a l'utilizació de l'ANC per part de CiU o ERC o, abans, de les crítiques d'incloure la UE a la pregunta, eren plantejaments propis i crítics de l'EI. Per tant, MAI MAI MAI he acusat ningú d'això, i és una acusació totalment injustificada. Alhora, dóna cobertura als sonats que continuen , com diu el company Anarquista, insultant (EI=pujolisme=nazisme).
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
04 ago 2014
Nacionalisme guatemaltec o revolució indigena?
potser aquesta es la pregunta del milio (de euros a Suissa). Rumieu-ho, indepes.
Sembla bastant absutd que els camperols de Guatemala aixequin la mateixa senyera dels seus depredadors, que vulguin esser com ells. Deia en Walter Benjamin que un cop fas servir les mateixes armes que l'enemic, esdevens el teu enemic.
Si feu servir la llengua, les costums, les tradicions, la cultura o la delimitacio territorial historica per mirar d'imposar un nou model alternatiu esteu fent lo mateix i sou vençuts pels qui suposadement combatiu (deixan de banda els porcentatjes de vot enfront de les majories absolutes convergents. O bé sou facilment assimilables, corruptibles, utilitzables, que vé a esser el mateix.
Deia el JM Bandres, que Arzalluz va dir en una taula de negoció amb la ETA: "vosaltres poseu els morts, que nosaltres negociarem millor amb Madrid", Al-lienar-se amb CiU i ERC només es una forma de al-lienació.
Ningu amb dos dits de front pot dir que CiU i l'EI es lo mateix, pero si que es pot dir que l'EI fa massa sovint la feina bruta per CiU-ERC!
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
04 ago 2014
D'acord en part. A a mi les crítiques al teòriques i argumentades al nacionalisme em semblen molt correcte. Jo sóc independentista perquè crec que tàcticament és una posta interessant; i defenso la cultura i llengua catalanes davant del que considero un atac permanent i constant de l'Estat espanyol. Però també trobo que el nacionalisme té problemes teòrics, assenyalats per B. Anderson, E. Gellner, Hobswan, et al. PERÒ també alhora cal reconèixer que és una ideologia prou dúctil com per vincular-se a un projecte social; que pot ser social-cemòcrata, cristiano-democrata, feixista...o anti-capitalista, comunista, etc. Debats com aquest a indymedia són interessant. Fins i tot, si l'EI fa la feina a CiU o l'ANC (jo no ho crec, però). El que passa és que massa gent (¿amb dos dis de front?) utiliza indymedia per fer associacions insultatnts, ofenisves, i que no se sostenten (EI=pujolisme=nazisme). No et creguis que no hi rumiem; però per debatre-ho de debò aconsello fer tots un pas endavant i deixar els insults de pati de col·legi.
Re: La familia Pujol i els seus acol-lits haurien robat uns 1200 millions d'euros a Quetelunyeee
04 ago 2014
Quines ganes de victimisme, jo no he insultat i criticat al EI, torna a lleguir-lo.
Jo en refereixo al gross de la corrent pro-indepe, amb totes les seves variants burgesetas ( la majoria), que s' està abstenin de criticar obertament per tots els mitjans al CIU i ERC, principalmnt crec perl el motiu que Pujol etc son de la terra i creure que son els unics que ens alliberaràn de Espanya i com aobjectiu super prioritari, es pasen perl forro tota la corruptela, politiques antisocials i la continuitat al poder.
I es que no es creun qu una CUP i/ o amb partidets assamblearis podrien desbancar al poder actual. Quedi clar que per mi el treball es al carrer amb els moviments socials i tampoc gastaré critiques als que intenten la via parlamentaria.

Pd:
Encara esperem fotos o links sobre aquestes mases de gent a la seu del ciu
Sindicato Sindicat