Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Accions per a Avui
Tot el dia

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: laboral
1º de Mayo en l´Hospitalet
21 abr 2014
Actos del 1º de Mayo en l´Hospitalet
1 mayo Hospitalet Ll..jpg
1º de Mayo en l´Hospitalet

El 1 de Mayo es el día del trabajo y sus orígenes se inician con huelgas y movilizaciones en EE.UU en 1887 con el fin de mejorar las duras condiciones laborales de 12 y 14 horas diarias.

En 1886 el 1 de mayo y en respuesta a la explotación a la que se sometían a los obreros y obreras para reivindicar la jornada de 8 horas, se generalizó una huelga que a pesar de ser legal se saldó con la muerte de cientos de personas, entre ellos los organizadores miembros del IWPA con un perfil de lo que luego se denominaría Anarcosindicalismo.

Es por eso que el 1 de mayo es el día del trabajo y aunque parece lejano debemos observar que en estos tiempos casi nada ha cambiado, nuestras condiciones laborales son más precarias y nuestros derechos se someten a la sombra del gobierno de turno en connivencia con el capitalismo degradando nuestras vidas. Por ello te invitamos a que participes en esta jornada de reflexión el próximo 1 de Mayo con un mitin- manifestación que convoca la CNT de L´Hospitalet y que comenzará en el Parque de los Pajaritos a las 10 de la mañana (metro Línea 1-Torrassa).

¡Acude y participa!
Mira també:
http://www.cnt.es/hospitalet

This work is in the public domain

Comentaris

Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
21 abr 2014
Jo em pregunto: en cas de suposat estat independent, la CNT Hospitalet seguirà fent les coses exclusivament en castellà?

Perquè en siguin conscients o no és la premisa bàsica de l'espanyolisme a Catalunya: el català, "catalanitza", per tant cal defensar l'ús i la presència social del castellano al major nombre d'àmbits possibles (educació, administració, etc.), a fi i efecte de transmetre el missatge que "que el catalán lo hablen los pueblerinos de la tribu no pasa nada, pero la lengua importante para dirigirse a la gente es el español".


Així doncs, de la mateixa manera que es diu que l'anarcoindependentisme "li fa el joc" als del procés sobiranista, reductes com CNT HOspitalet fan el joc a UPyD, C's i Falange, entre altres.
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
21 abr 2014
Això no és veritat i ho saps.

Prou muntar-se pel·lícules per desprestigiar la tasca dels col·lectius,.
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
21 abr 2014
¿El que no es verdad? ¿que CNT Hospitalet hace practicamente todo en español? solo hace falta echar un vistazo y comparar con otros SOVs d cnt
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
21 abr 2014
Aquesta xorrada es desmenteix llegint la seva web.
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
21 abr 2014
La CNT catalana es una CONFEDERACIÓN compuesta fundamentalmente por trabajadores catalanes y, en este sentido, sus distintos sindicatos reflejan la realidad sociolongüística local. Es cosa de comparar Olot o Granollers con Barna y Hospi. Y, en cualquier caso, depende mucho más con las capacidades de los secretarios y afiliados de las secciones que con cualquier decisión política.
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
21 abr 2014
que más dará en que variante del latín está escrito pedazo de tolais, anarcoindepes xD

La cosa es que se entienda pufffff xD

la independencia de españa no va a servir para nada tollacos
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
21 abr 2014
Per escriure en castellà ja segueixes el joc a UPyD i C'S?? Esteu malalts...

Un que parla català
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
22 abr 2014
Yo me pregunto, ¿Si Cataluña es un estado independiente las organizaciones que utilizan exclusivamente el catalán empezaran a usar también el castellano?
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
22 abr 2014
Quines barbaritats d'arguments.

L'ús del català l'haurem de discutir independentment de si catalunya s'independitza o no. Parlar d'UPyD és anar-se'n a l'extrem només per tal de carregar-se el debat.

Jo crec que s'ha de potenciar l'ús del català i estic segur que si a CNT volguessin fer el cartell en català s'ho podrien gestionar. Si no le fan és pq no li donen importancia al fet.
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
22 abr 2014
clar clar, "los sindicatos reflejan la realidad sociolinguistica"... així doncs, sí Hospitalet per exemple té una ràtio de treballadors racistes del 30%, suposo que 1 de cada 3 afiliats de CNT és racista. I si té una ràtio de masclistes del 66%, 2 de cada 3 afiliats faran comentaris masclistes, no? ja sabeu, per a "reflejar la realidad".

I jo que pensava que les organitzacions revolucionàries ho eren en tant que intentaven transformar la realitat en comptes d'adaptar-se a ella...

En tot cas, sí, depèn de la "capacidad" dels sectretaris, que són incapaços (apunt important, no estem al 64 i "llegué de Murcía y no he tenío tiempo a aprendé er catalá, ozú" ja no serveix) de fer un simple google translate a un text en qüestió. Ja veig que estan molt "capacitados" per explicar a l'altra gent com ha de ser una societat idílica...
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
22 abr 2014
A veure nen. la teva ment petiteta i fanática pot entendre que hi hagi gent que al tema de la llengua no li doni l´importància que tu li dones??
Pots entendre que per alguna gent, parlar català i dir als demés que el parlin, no sigui el que dona sentit a la seva existencia??
Mira, per exemple, hi ha gent que veu molt mes greu financiar amb anunciets a un grup com GRUPO GODÓ (feixista al seu temps, i ara...), que fer un cartell en castellà.
Apa, segueix amb la teva demencia.
O para joderte, sigue con tu demencia.
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
23 abr 2014
¿qué tiene que ver la realidad sociolingüística con el racismo y el machismo? Vaya troll!! Y si no lo eres te cubres de gloria con el comentario sobre Murcia y el google translate...

Personalmente, yo la principal razón por la que creo que la CNT debería sacar sus comunicados en catalán es para dejar de dar aire a los trolls de indymedia...
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
23 abr 2014
Ademas el español se entiende bien, y es una lengua amada por medio mundo, ¿Por que si no la iban a hablar desde Mexico a Chile?

lastima que los americanos del norte no supieron apreciarla en su justa medida, y ahora para ser alguien en esta vida la gente tiene que hablar ingles y no español.

¿A que me habeis entendido todos? Entonces para que liarnos.
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
23 abr 2014
pa' K.

cuando vinieron nosotros teniamos las tierras y ellos la biblia (y el castellano), nos dijeron de cerrar los ojos y cuando los abrimos nosotros teniamos la biblia (y el castellano)y ellos nuestras tierras............
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
25 abr 2014
No entiendo la polémica:
el cartel está escrito en hospitalense. No sería normal que lo hicieran en idiomas extranjeros como el Castellano, el Catalán, o el Urdú... que son lenguas que también se hablan en la ciudad.
Es lógico que quieran conservar su lengua y su cultura.
Re: 1º de Mayo en l´Hospitalet
25 abr 2014
Doncs a l'hospitalet cada cop es parla més català

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more