Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
|
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats |
Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
|
per Jordi Martí i Font/l'ACCENT.CAT |
02 ago 2010
|
Enmig de la indiferència més absoluta de tots els demòcrates espanyols de l'Espanya de veritat, enmig del silenci còmplice de totes les institucions catalanistes de les quatre províncies, enmig del desconeixement general arreu del domini lingüístic perquè la parcel·lació regional que Espanya va planificar a la seva Constitució autonòmica funciona a la perfecció i és completament assumida per les colònies (fins i tot pels independentistes mediàtics que defensen que en els referèndums sobre la independència es pregunti només sobre les quatre províncies), més de 125.000 alumnes valencians que volien estudiar en català no ho podran fer el curs que ve. I no passa res... aquesta és la nostra normalitat des de fa anys, tal com cada curs denuncia Escola Valenciana, entitat imprescindible entre les imprescindibles dins de la societat civil d'aquest país. |
|
Actualment, al País Valencià, hi ha tres programes educatius diferents i complementaris: per una banda, el Programa d’Ensenyament en Valencià (PEV) per a l’alumnat majoritàriament catalanoparlant, que assegura l’aprenentatge del català, l'espanyol i l'anglès; d'una altra, el Programa d’Immersió Lingüística (PIL), per a l’alumnat castellanoparlant que assegura el mateix que l’anterior; i per acabar, el Programa d’Incorporació Progressiva (PIP) que fins ara assegurava l’assignatura de valencià i una altra àrea temàtica impartida en la nostra llengua a partir del tercer curs de primària. Aquest disseny del PIP, però, també podria canviat enguany amb l'aprovació d'un nou decret l'esborrany del qual ja s'ha presentat que deixaria com a obligatòria només l’assignatura de valencià i prohibiria que s’imparteixin en català més de dues àrees de coneixement; aquesta nova norma faria que 554.896 alumnes valencians només tinguessin assegurada l’assignatura de valencià i cap àrea temàtica més en català.
Però tornem a l'argument a què feia referència al principi i comparem-lo amb els merders que munten diverses organitzacions espanyolistes quan un o dos nens no reben l'ensenyament totalment en espanyol a alguns llocs de l'Estat. Aquí són més de cent mil nens i nenes i tothom calla, gairebé ningú no aixeca la veu. No hi ha cap daltabaix, la nació lingüística es fa fonedissa i desapareix de la vista de qui intenta veure'n les reaccions. Els partits que es diuen catalanistes i que tant defensen la llengua al Principat, almenys retòricament, no existeixen quan es vulneren els drets de cent mil persones que parlen la mateixa llengua i que depenen del mateix estat que ells. La parcel·lació a on ens ha portat el disseny autonòmic espanyol ens ha portat a un carreró sense sortida en què tothom entén que un espanyol es preocupi per l'espanyol als Estats Units d'Amèrica però que no entendria que un andorrà es preocupi pel valencià en l'ensenyament a Alacant. De fet, les i els meus alumnes de Secundària -a les quatre províncies catalunyeses- em demostren any sí i any també que després d'ensenyament obligatori no saben ni per aproximació on es parla la llengua que aprenen en la meva assignatura.
Enguany, per enèssima vegada, centenars de milers de xiquets i xiquetes van triar l'opció de fer els seus estudies en català al País Valencià però com que no hi ha més places que les que la Generalitat de baix posa a l'abast dels alumnes i aquestes només són 149.430 no ho podran fer. I això passa precisament mentre es tanquen les assessories de valencià de la Conselleria d'Educacó i a la ciutat de València dels 95 centres públics que hi ha només 47 ofereixen una línia d'ensenyament en català.
Ara bé, si la situació a l'educació primària i secundària és fotuda, on es fa l'autèntica estocada de gràcia a l'ensenyament del català al País Valencià es a la universitat. Així, segons l'informe "Els usos lingüístics a les universitats públiques valencianes", només un 1.8% dels estudiants rep les classes en valencià, mentre que un 53.7% ho fa exclusivament en castellà.
Si no entenem que la llengua va més enllà dels límits que marquen les adhesions territorials bàsiques de “Catalunya”, “País Valencià”, “Balears” o el que sigui, si no entendrem que mantenir aquestes divisions territorials absurdes quan parlem de llengua ens porta directament a la desaparició com a cultura ja que hi ha zones on la llengua està agonitzant i el poder polític imperant el que fa és ofegar-la tant com pot, i si no entenem que sense cultura no hi ha nació ni país... ens queden quatre dies, si no són tres ja. |
Mira també:
http://www.laccent.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=1276 http://www.laccent.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=1276 |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per Miquel de Tarragona |
02 ago 2010
|
Jordi tens tota la raó. Ara bé, només t'apunto una contradicció: en aquesta guerra d'extermini lingüística no hi pot haver NEUTRALITAT, tothom pren d emanera més activa o menys pasiva un poscionament en el conflicte, de la mateixa manera que en un conflicte laboral el que diu que ell no es posiciona i que passa de fer vaga està prenent un posicionament clar.
Així doncs, cladria veure quin paper adoptem les persones i concretament les agrupacions d'aquestes en aquest conflicte lingüístic. I precisament, el sindicat on pertanys du a terme PRECISAMENT en aquells territoris on més caldria ja que el govern malda per eliminar la llengua pròpia, una política de "colaboracionisme tàcit" amb tot això, fent la propaganda, pancartes, cartells, ... en castellà.
Perquè per una organització revolucionària no hi ha prou en està a ña rereguarda de la societat i adaptar-se a com és, cal estar al davant per a transformar-la.
En aquest sentit, no té mèrit que a Olot, a Banyoles, etc. es faci tot en català des del sindicat (ja que l'ús social de la llengua és del 70-80%). On té mèrit és a les grans ciutats del País Valencià o de l'àrea metropolitana de Barcelona).
Hi haurà qui argumenti que el castellà "és la lengua mayoritaria de los trabajadores en esos sitios". Bé, també els valors patriarcals per exemple o fins i tot certs tics racistes són els valors predominants (per allò dels valors dominants són els de la classe dominant) en aquests mateixos llocs i no per això la CGT editarà material patriarcal o xenòfob.
En resum, molt d'acord amb la reflexió, però m'agradaria saber com es trasllada aquesta contradicció en la teva militància sindical.
Salut! |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per bajo el efecto de "la roja" |
02 ago 2010
|
Las lenguas minorizadas, escondidas legalmente
La consolidación del castellano ha dejado a otras lenguas relegadas a la ‘intimidad’ y en algunos casos al borde de su desaparición, a excepción del catalán.
La naturaleza plurilingüe de los territorios administrados por el Estado español ha sido considerada tradicionalmente por sus autoridades como un obstáculo al proceso de la construcción nacional española. La política aplicada por éstas para sortearlo ha consistido en la imposición de una única lengua común a toda la población, con medidas diversas destinadas a reducir al máximo el uso de las restantes lenguas peninsulares. Sólo cuando la correlación de fuerzas les ha obligado a ello han admitido las autoridades españolas algún tipo de reconocimiento jurídico en los idiomas distintos del castellano.
En el primer caso, la política ha consistido en la expulsión gradual de dichos idiomas de la enseñanza, de las administraciones públicas y en la adopción de medidas destinadas a provocar la penetración gradual del castellano en el máximo posible de ámbitos de uso de las comunidades lingüísticas restantes. Ello ha implicado la castellanización progresiva de sus hablantes, a medida que se generalizaba el acceso a la enseñanza, y la pérdida creciente de funciones para el resto de idiomas peninsulares.
Artículo completo:
http://www.diagonalperiodico.net/Las-lenguas-minorizadas-escondidas.html
Extraido de:
http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/397712/index.php |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per una |
02 ago 2010
|
La CGT es una organitzacio Confederal. Aixi que no hi ha una direccio que pugi imposar res a la resta, i menys desde una federacio loca a un altre. Al ser una organitzacio horitzontal i asamblearia, els sindicats fan i son el que consensuan i decideixen en els seus sindicats. Si la majoria de ells decideixen que el sindicat ha de prendre posicions concretes de cara a un tema o un altre, sera cosa dels mateixos afiliats i militants.
Despres estan els estatuts que es canvian de forma consensuada.
No es pot defensar el racisme, la represio, el patriarcat desde cap sindicat, perque aixo ho diu als estatuts de la propia organitzacio. de la mateixa manera que no es pot atacar cap llengua ni cultura. Pero tampoc es pot obligar a cap sindicat concret desde fora del mateix, a que es manifesti a favor o en contra de alguna cosa.
La llengua que fan servir al pais valencia es la que decideixen els treballadors que estan afiliats alla.
La millor manera de influir en aquestes decisions es afiliar.te alla i mirar de canviar-ho desde dins.
En canvi, parlar de contradiccions en algu que actua de forma clara i coherent i te una evident sensibilitat sobre aquest tema, com queda demostrat en el post, demostra o un desconeixement del funcionament de la CGT, o un interes per imposar el centralisme democratic a dins de la organitzacio.
Salut |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per nieto de roja acareus@hotmail.com |
02 ago 2010
|
http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article4133
la publicació de CGT a Catalunya i ses illes.
es en catala i la WEB tambe. |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per net de independentista |
02 ago 2010
|
Si, pero el del Pais Valencià es bilingue. Bilinguisme es feixisme!
(A mes ames, en lloc d'estar federat amb el principat i les illes, esta federat amb Murcia!) |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per net de independentista |
02 ago 2010
|
http://www.cgtpv.org/ |
Re: Guerra d'extermini contra l'estupidesa i la hipocresia
|
per zzzz |
02 ago 2010
|
Los que nos acercamos al catalan por afecto y simpatia, nos estamos alejando del catalan por desafecto y antipatia... y muchas otras cosas, demasiadas y demasiado gordas como para enumerarlas en un comment de un post torticero.
Te sacas un sueldo de funcionario con trienios, pluses y pagas extras dando clases de catalan en Valencia, eh Jordi? A cargo del contribuyente, no?
Pues no llores con la boca llena, que queda feo! |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per ... |
02 ago 2010
|
Pues, si no te gusta pirate a Murcia!!! |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per !!! |
02 ago 2010
|
No me gusta. Y me piro a Murcia cuando me salga de las pelotas, no cuando tu me mandes. Y por cierto;
Si no os gusta ser españoles, largaros de vuelta a Belgica, de donde proceden vuestros antepasados mercenarios enviados por la cristiandad...
Y dejad en paz una lengua que existia antes de que existiera 'catalunya' y de que la secuestrarais (y asesinarais) por y para vuestra$ intencione$$ bastarda$$$, vuestros proyectos de limpieza etnica inventados por mafietas imperialistas-pancatalufas inspiradas por el nucleo duro capitalista-catolico-catalino.
Amen.
postdata.
Y dejad en paz los medios de contrainformacion altermundialistas con vuestros lloriqueos de cocodrilos criptoconvergentes |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per putus españols, molta txusma de ciudadanos ultimament per aquí |
02 ago 2010
|
Aquí els únics que heu de fotre el camp sou els criptoespanyolistes. Stop etnocidi lingüístic!
http://www.youtube.com/watch?v=d4B6Hu3z-4A |
Re: Guerra d'extermini contra el cretinisme a l'IMC BCN
|
per fes-te l'hara-kiri, creti, que treuras les mongetes amb botifarra |
02 ago 2010
|
Aqui los que os teneis que ir al cony de vostra tieta sois los criptoconvergentes monotematicos y unineuronales. Esos que dinamitan, dividen, contaminan, segregan, jerarquizan y hacen aborrecibles los medios altermundialistas en beneficio de la santa alianza 'katalanista-kapitalista-katolica' [KKK]
Te lo dire en la 'parla romanica iberica i provençal':
Ves a la merda, gilipolles! |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per això |
03 ago 2010
|
té gràcia com no s'assumeix amb la mateixa facilitat la defensa d'un fet cultural propi amenaçat per una ideologia propera. queda molt guai dir-li criptoconvergent a algú en un mitjà altermundialista i segur que hauràs escalfat el cap a algun despistat... o no.
nosaltres som criptoconvergents, però vosaltres no sou criptopeperos ni de criptociudadanos, ni criptoespanyolistes... esteu acorralats en les vostres propies mentides, en la vostra incapacitat per comprendre la mateixa realitat social que us rodeja, i sobretot, esteu acorralats en els vostres propis sentiments cap a un engany: espanya. Tu no ets anarquista. Fa 5 anys entraveu a contaminar indyemdia amb la vostre merda (algú recorda el mític MAL? invent d'un friki intoxicador?), però avui dia els anarquistes ja no us fan el joc. Saben que no els aportareu res interessant discursivament i bé, aquest tema no és cap prioritat politica d'ells, ni tant sols discursivament.
I per molt que vomitis la teva merda, ja no podreu tornar a intoxicar els moviments socials via internet.
T'acabes de delatar. El teu sentiment d'espanyolitat irrenunciable per sobre de tot et té acorralat. ETS UN TROÇ DE TROLL., TU, EL DELS "CRIPTOCONVERGENTS", QUE QUEDA MOLT GUAI EN UN MITJÀ ALTERNATIU, PERÒ JA NO ENGANYEU A NINGÚ! LA NECESSITAT DE DIVIDIR LA TENIU VOSALTRES!
ai cremat de la vida que no entens res de res, segueix amb les teves paranoies...
m'en vaig a fer-me l'hara-kiri. ;) |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per A cagarla |
03 ago 2010
|
Jordi Marti, si te sirve de consuelo, piensa que por ¿125.000? niños que en la comunidad valenciana quieren estudiar en valenciano y no les dejan, en Cataluña hay ¿1.250.000? niños que quieren estudiar en castellano y les obligan a hacerlo en catalan.
¿En valencia también te denuncian si pones el rotulo de tu negocio en valenciano?
Jordi Marti, vete a tomar por culo, gilipollas.
Si esto sigue así nos veremos en el frente. |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per Anarquia |
03 ago 2010
|
Entre nacionalistes d'un costat i un altre estem arreglats... Primer va ser el tema de l'estatut donant pel sac uns i altres 4 anys, després el pan y circo de la roja i la guerra de banderes als balcons.
Collons, és normal estimar la llengua amb que t'has educat, però una altre cosa és tota aquesta merda patriotera.
L'últim comentari és patètic, 1.250.000 nens que volen estudiar en castellà, va home! Si les denuncies perquè no hi han classes en castellà (tot i que és mentida perquè jo he anat a un institut de barri que es feia tot en castellà menys l'assignatura de castellà) són de 4 matats que els hi donen bombo a Tele Madrid i intereconomia.
Els nacionalistes i independentistes us equivoqueu per això fent campanyes com volem publicitat en català o guixant o posant enganxines als comerços que no rotulen en castellà, amb això només genereu una reacció contrària.
http://unaminoriaradical.wordpress.com/ |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per Anarquia |
03 ago 2010
|
Volia dir l'assignatura de català. |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per Anarquia |
03 ago 2010
|
i als comerços que no rotulen en català xD. |
Re: Guerra d'extermini contra el cinisme hipocrita a l'IMC BCN
|
per Sou atents? Nosaltres tambe! |
03 ago 2010
|
Mencantaria ver a estos heroes de la patria catalana matando y muriendo por la patria catalana en las riberas del Ebro... pero eso no sucedera. Hace tiempo que comprendimos que es una simple cuestion de poder y de pasta. Pujol. Lacalle. VidalQuadras. Macia Alavedra. Prenafetas. Carods Roviras. Carreteros. Laportas. En cuanto les toques la cartera se ponen a cantar el cara al sol con el brazo tieso.
Lo de la llengua, la cultura, la identidad son simples coartadas. Subterfugios. Demagogia. Continentes sin contenidos. Simples rehenes de esta mafia. Tiempo al tiempo, que pone a cada cual en su sitio.
Lo que esta claro es que la bella parla romanica iberica provençal, prostituida en manos de esta gentuza, tiene los dias contados... |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per principatí |
03 ago 2010
|
Només 15 pesones de tot el principat han demanat que els seus fills estudiin en castellà segons el Síndic de Greuges, que és qui canalitza les queixes. Vaja, que els Ciudadanos no mobilitzeu ni el vostre propi entorn.
La gran majoria de pares comprén que si el seu fill no compensa el català que no és parla a la televisió (90% de tele en castellà), al cinema (97% de cinema en castellà) a les radios (80% en castellà) i toooota la resta d'àmbits educatius, el perjudicat serà el seu fill que tindrà dificultats en respecte el 40% de gent que té el català com a llengua materna. Per tant, els espanyolistes, estan putejant als seus fills.
Que més voldria jo que pel fet d'haver viscut de nen un any a Portugal o Galiza, sapigués portugués o galleg!
Els únics demagogs, l'espanyolisme intransigent. |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per un que passava |
03 ago 2010
|
el demagog analfabet espanyolista d'aquí dalt té una retòrica absolutament delirant, és boníssim. XD
Criptoconvergentes, lengua romanica iberica provençal, insults vàris... XD està desquiciat. Voleu dir que no és blavero? Solen estar bastant desquiciats, per les mentides que s'han cregut i els imedeixen assumir les coses com són. |
Re: Catalunya, sera cristiana... o no sera!
|
per Cardenal Torras i Bages |
03 ago 2010
|
Si. Jo estic tronat. I tu pots anar a Montserrat a veure el teu abat, que segur que et 'consolará' per devant i per darrere per l'agonia de la teva cultureta carrinclona minoritzada, la perdua de pes del catala, la catalanitat i el catalanisme a Quetelunyee; l'empresonament injust de Macia i Prenafeta i per haver de veure a la Rahola a 'La Noria' parlant en castella 'por un puñado de euros' enlloc de seguir fent pais a TV3... |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per amen |
03 ago 2010
|
Reseu per què guanyi Laporta, el tripartit, CiU o qualsevol altre força política. Reseu pel manteniment de l'status quo. Reseu fins i tot per a que s'allargui la "democràcia" capitalista espanyola o francesa, per que no canviin massa les coses.
Perquè si per aquelles coses de la vida alguna dia guanyés l'esquerra independentista, ... us asseguro que no hi hauria muntanya prou alta, cova prou fonda ni bosc prou expès per a que totes les RATES ESPANYOLES que corren per aquí se n'escapessin de la justícia popular, de 300 anys suportant les vostres violacions, assassinats i negacions de drets, la imposició de la vostra llengua i cultura.
Així doncs, feu el possible per que res no canvii, perquè la solució cambodjana us semblaria tova al costat del que us espera.
Amén! |
Re: Guerra d'extermini contra els fatxes quatribarrats a l'IMC BCN
|
per Iberia: una, grande i libre |
03 ago 2010
|
Amen, cosi.
I tu mira que no et surti el tret per la culata i et trobis deportat a Belgica d'on varen venir a colonitzar-nos els teus avanpassats mercenaris, violadors i assassins en nom de la cristiandat... |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per caganer! |
03 ago 2010
|
Veig que ens entenem. Si jo fa temps que sabia que ereu una colla de majares totalitaris. l'Esquerra abertzale va tenir molts anys el model albanes, i veig que alguns de l'EI tenen els jemers rojos com a referent. Anem be, anem be. Crec entre el populisme de talonari dels laportas, millets, i prenafeta, i aquesta amenaça de justicia popular model torquemada, lo mes raonable seria fer les maletes i fugir. Pero qui vol ser raonable. Potser es mes divertit quedar-se aqui boicotejant des-de la ombra, qualsevol model de estat (imperant o embrionari). |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per albanès |
03 ago 2010
|
caganer, no et sobrevaloris tant. La majoria d'anarquistes tenen prou feines amb mantenir-se vius i apartats de les drogues, com rediantre's vols fer creure que teniu prou capacitat per boicotejar res?
Visca Albània! |
Re: Guerra d'extermini contra els ploramiques intoxicadors malats de patria
|
per exemple: |
03 ago 2010
|
visca San Baudilio de Llobregat on trobareu la tomba del vostre benvolgut heroi nazional: mercenari, traidor, cobard i llepaculs...
[i visca el sanatori mental alli establert i que tant de servei ha fet per aquest pais!] |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per josep |
03 ago 2010
|
amen no és de l'EI. és evident.
Hi ha un o dos imbècils escribint el 80% dels missatges. Entre ells els missatges en català ple de faltes i tòpics contra el nacionalisme català. |
Re: Guerra d'extermini contra el català a l'escola
|
per miss marple |
03 ago 2010
|
Vaya, josep. ¿Como estas tan seguro?¿Es esto una confesion?
¿Deduces eso porque el 20% de los mensajes restante lo has escrito tu? |
Ja no es poden afegir comentaris en aquest article. Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo. Comments can not be added to this article any more
|