Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: un altre món és aquí
[PCPC] Revolución de Octubre. Socialismo o Barbarie.
10 nov 2008
Comité Ejecutivo del Partit Comunista del Poble de Catalunya

Barcelona, 8 de Noviembre de 2008

Hace 91 años, en 1917, por primera vez en la historia se instauró la dictadura del proletariado y se creó un nuevo tipo de estado, el Estado Socialista. Los soviets fueron la forma de esa dictadura del proletariado que transfirió el poder a los obreros, soldados y campesinos, implantando una democracia radicalmente distinta al régimen dictatorial burgués: la democracia para la mayoría del pueblo.

El triunfo de la Revolución de Octubre, a parte de las grandes conquistas políticas y sociales en el interior de la Unión Soviética, rompió el frente del imperialismo mundial, abrió la primera gran brecha de liberación de los pueblos del mundo. La Revolución de Octubre contribuyó sobremanera al proceso de descolonización y su autoridad moral en el ámbito internacional fue un impulso decisivo para que muchos países alcanzasen la independencia.

Con su ejemplo, la ideología marxista-leninista impregnó las mentes de las masas en amplios sectores del movimiento obrero y el movimiento popular; la organización leninista en el movimiento obrero dotó a éste de una vanguardia revolucionaria potenciando a los partidos comunistas y al movimiento sindical de clase. Las conquistas de los trabajadores en los países capitalistas desarrollados y emergentes, llegaron a cuotas anteriormente nunca alcanzadas.

La restauración del capitalismo en la URSS y en los países del Este de Europa, por causas internas y externas; errores de desviación ideológica y política, y el combate contra la Unión Soviética en el plano de la guerra fría: armamentista e ideológica, es decir con la violencia belicista imperialista y las corrientes del revisionismo engendradas por el trotskismo y el eurocomunismo. Pese a todo, los cantos apologéticos que pronosticaban el fin de la historia, el fin de las ideologías y el fin de la lucha de clases, a la caída de la URSS; que teorizaban el nacimiento de un orden nuevo de paz multilateral y de prosperidad económica, no fue más que una patraña histórica urdida por las camarilla de la potencia norteamericana desenfrenada de arrogancia, preocupada por someter al mundo a los pies de sus intereses imperiales.

La onda expansiva del tsunami financiero ha arrasado el poder absoluto de los que anunciaban el fin de la historia, el endeudamiento del gobierno Bush se cifra en más de 13 billones de dólares. La debacle financiera llega después de la crisis alimentaria que ha elevado la cifra de los hambrientos en 1.000 millones en lo que va de 2008, siendo ya más de 2000 millones de seres humanos los que se hallan en esta criminal situación.

El endeudamiento concedido a los estados pobres por la política del Fondo Monetario Internacional (FMI) y el Banco Mundial (BM), conlleva a que haya países en extrema necesidad que dedican un tercio de sus recursos a pagar la deuda externa, aunque solo sea para amortizar los intereses; deudas contraídas con los países ricos para la compra de armas por dictadores, algunos ya desaparecidos, y otros préstamos para comprar tractores; deudas que se han vendido por los gobiernos usureros, a precio de saldo, a acreedores privados, convirtiendo dichas deudas en mercado de “futuro� triplicando su valor de origen, que hasta se cotizan en bolsa. Son los denominados fondos buitre.

Los que celebraban la caída del muro de Berlín barruntando el fin de la historia y el comienzo de un nuevo orden, diseñando la nueva estrategia del modelo de acumulación capitalista, son los responsables de las actuales formas de dominación de clase de las oligarquías transnacionales, basada en la economía parasitaria, en las guerras de rapiña, en el recorte de libertades, de bienes materiales y del incremento de la represión. No solo eso, con el monopolio de la información y la opacidad de los sistemas educativos, intentan ir a la devastación de las ideologías.

La esclerosis financiera amenaza seriamente con la profundización y extensión de la recesión mundial, en nuestro país ya tiene consecuencias en miles de trabajadores afectados por los expedientes de regulación de empleo, como los de Nissan, Seat, Frigo, Renault...; el recorte de los convenios colectivos, el recorte de las partidas sociales en los Presupuestos Generales del Estado y de la Generalitat; como consecuencia, arrumbando la tan cacareada Ley de Dependencia. El frenazo del sistema crediticio financiero pone en peligro la supervivencia de la pequeña y mediana empresa, incrementando aún más el ejército de parados y paradas.

Los remedios a la crisis mundial del capitalismo, que intentan aplicar los mismos que la han creado, se basan en la receta perversa que utilizan siempre: una vez privatizada la economía boyante pública y dilapidada ésta, “nacionalización� coyuntural de la economía deficitaria con los fondos de los contribuyentes y con nuevas contribuciones fiscales a cargo de las economías domésticas.

El Comité Ejecutivo del PCPC ha examinado la situación descrita, junto con el desarrollo de la lucha de clases en el plano internacional, de lo cual se constata también una actitud de resistencia emancipadora de los pueblos, una extensión de la conciencia de rechazo a los planes globales y locales del neoliberalismo. Forman parte de ello: la guerra de Irak, en la que los norteamericanos están hundidos; la guerra falsa contra el terrorismo, cada vez más desacreditada; el intento de extender la guerra a Irán, que lo que hace es potenciarla más; la extensión bélica a Pakistán, ayudando a la descomposición de su entramado pro yanqui; Afganistán, con aumento de las bajas militares de ocupación; el Cáucaso, con el fiasco de Georgia. Y la resistencia del Frente Polisario por la plena soberanía del Sahara, asimismo la constante lucha del pueblo palestino.

Igualmente saludamos los avances en toda América Latina, el papel pionero de la República de Cuba y la valiosa aportación de la Revolución Bolivariana de Venezuela en su fase antiimperialista.

El PCPC considera absolutamente necesaria una alternativa de poder al modelo de dominación burgués a nivel mundial, comenzando por el cambio de nuestro propio régimen de cretinismo parlamentario monárquico –que diría ahora Lenin-; mediante la movilización ciudadana en la perspectiva de un proceso constituyente hacia un Estado Republicano, Socialista y Confederal de pueblos libres.

El PCPC celebra el 91 aniversario del triunfo de la Gran Revolución de Octubre y reafirma, una vez más, su fidelidad a los principios ideológicos del marxismo-leninismo. En este contexto, Cuba Socialista sigue siendo un ejemplo de todos los revolucionarios y revolucionarias del mundo.
Mira també:
http://www.pcpcat.org
http://www.comunistes.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: [PCPC] Revolución de Octubre. Socialismo o Barbarie.
10 nov 2008
Comitè Executiu del Partit Comunista del Poble de Catalunya

Barcelona, 8 de Novembre de 2008.

Fa 91 anys, en 1917, per primera vegada en la història es va instaurar la dictadura del proletariat i es va crear un nou tipus d'estat, l'Estat Socialista. Els soviets van ser la forma d'aquesta dictadura del proletariat que va transferir el poder als obrers, soldats i camperols, implantant una democràcia radicalment distinta al règim dictatorial burgès: la democràcia per a la majoria del poble.

El triomf de la Revolució d'Octubre, a part de les grans conquestes polítiques i socials en l'interior de la Unión Soviètica, va trencar el front de l'imperialisme mundial, va obrir la primera gran bretxa d'alliberament dels pobles del món. La Revolució d'Octubre va contribuir en gran manera al procés de descolonització i la seva autoritat moral en l'àmbit internacional va ser un impuls decisiu perquè molts països arribessin a la independència.

Amb el seu exemple, la ideologia marxista-leninista va impregnar les ments de les masses en amplis sectors del moviment obrer i el moviment popular; l'organització leninista en el moviment obrer va dotar a aquest d'una avantguarda revolucionària potenciant als partits comunistes i al moviment sindical de classe. Les conquestes dels treballadors en els països capitalistes desenvolupats i emergents, van arribar a quotes anteriorment mai aconseguides.

La restauració del capitalisme en la URSS i en els països de l'Est d'Europa, per causes internes i externes; errors de desviació ideològica i política, i el combat contra la Unió Soviètica en el plànol de la guerra freda: armamentística i ideològica, és a dir amb la violència bel·licista imperialista i els corrents del revisionisme engendrades pel trotskisme i l'eurocomunisme. Malgrat tot, els cants apologètics que pronosticaven la fi de la història, la fi de les ideologies i la fi de la lluita de classes, a la caiguda de la URSS; que teoritzaven el naixement d'un ordre nou de pau multilateral i de prosperitat econòmica, no va ser més que una faula històrica portada per la camarilla de la potència nord-americana desenfrenada d'arrogància, preocupada per sotmetre al món als peus dels seus interessos imperials.

L'ona expansiva del tsunami financer ha arrasat el poder absolut dels quals anunciaven la fi de la història, l'endeutament del govern Bush es xifra en més de 13 bilions de dòlars. El desastre financer arriba després de la crisi alimentària que ha elevat la xifra dels famolencs en 1.000 milions en el que va de 2008, sent ja més de 2000 milions d'éssers humans els quals es troben en aquesta criminal situació.

L'endeutament concedit als estats pobres per la política del Fons Monetari Internacional (FMI) i el Banc Mundial (BM), comporta que hagi països en extrema necessitat que dediquen un terç dels seus recursos a pagar el deute extern, encara que solament sigui per a amortitzar els interessos; deutes contrets amb els països rics per a la compra d'armes per dictadors, alguns ja desapareguts, i altres préstecs per a comprar tractors; deutes que s'han venut pels governs usurers, a preu de saldo, a creditors privats, convertint aquests deutes en mercat de futur “� triplicant el seu valor d'origen, que fins as cotitzen en borsa. Són els denominats fons voltor.

Els que celebraven la caiguda del mur de Berlín sospitant la fi de la història i el començament d'un nou ordre, dissenyant la nova estratègia del model d'acumulació capitalista, són els responsables de les actuals formes de dominació de classe de les oligarquies transnacionals, basada en l'economia parasitària, en les guerres de rapiñnya, en la retallada de llibertats, de béns materials i de l'increment de la repressió. No solament això, amb el monopoli de la informació i l'opacitat dels sistemes educatius, intenten anar a la devastació de les ideologies.

L'esclerosi financera amenaça seriosament amb l'aprofundiment i extensió de la recessió mundial, en el nostre país ja té conseqüències en milers de treballadors afectats pels expedients de regulació d'ocupació, com els de Nissan, Seat, Frigo, Renault...; la retallada dels convenis col·lectius, la retallada de les partides socials en els Pressupostos Generals de l'Estat i de la Generalitat; com a conseqüència, arrumbant la tan dita Llei de Dependència. El frenaç del sistema creditici financer posa en perill la supervivència de la petita i mitjana empresa, incrementant encara més l'exèrcit de desocupats i desocupades.

Els remeis a la crisi mundial del capitalisme, que intenten aplicar els mateixos que l'han creat, es basen en la recepta perversa que utilitzen sempre: una vegada privatitzada l'economia pròspera pública i dilapidada aquesta, “nacionalització� conjuntural de l'economia deficitària amb els fons dels contribuents i amb noves contribucions fiscals a càrrec de les economies domèstiques.

El Comitè Executiu del PCPC ha examinat la situació descrita, juntament amb el desenvolupament de la lluita de classes en el plànol internacional, de la qual cosa es constata també una actitud de resistència emancipadora dels pobles, una extensió de la consciència de rebot als plans globals i locals del neoliberalisme. Formen part d'això: la guerra de L'Iraq, en la qual els nord-americans estan enfonsats; la guerra falsa contra el terrorisme, cada vegada més desacreditada; l'intent d'estendre la guerra a Iran, que el que fa és potenciar-la més; l'extensió bèl·lica a Pakistan, ajudant a la descomposició del seu entramat pro ianqui; Afganistan, amb augment de les baixes militars d'ocupació; el Caucas, amb el desengany de Geòrgia. I la resistència del Front Polisario per la plena sobirania del Sàhara, així mateix la constant lluita del poble palestí.

Igualment saludem els avanços en tota Amèrica Llatina, el paper pioner de la República de Cuba i la valuosa aportació de la Revolució Bolivariana de Veneçuela en la seva fase antiimperialista.

El PCPC considera absolutament necessària una alternativa de poder al model de dominació burgès a nivell mundial, començant pel canvi del nostre propi règim de cretinisme parlamentari monàrquic –que diria ara Lenin-; mitjançant la mobilització ciutadana en la perspectiva d'un procés constituent cap a un Estat Republicà, Socialista i Confederal de pobles lliures.

El PCPC celebra el 91è aniversari del triomf de la Gran Revolució d'Octubre i reafirma, una vegada més, la seva fidelitat als principis ideològics del marxisme-leninisme. En aquest context, Cuba Socialista segueix sent un exemple de tots els revolucionaris i revolucionàries del món.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more