|
Notícies :: ecologia : especulació i okupació |
Tanquem l'aixeta a l'especulació: ni Pla Caufec ni transvasaments!
|
|
per Jóvens de les Terres de l'Ebre Correu-e: jovensebre@gmail.com (no verificat!) |
06 set 2008
|
El proper dimarts 9 de setembre hi haurà el judici contra els joves que el passat mes de maig van encadenar-se per a denunciar les obres del Pla CAUFEC- Porta Barcelona (Esplugues de Llobregat). Entre els joves hi ha Andreu, membre de Jóvens de les Terres de l’Ebre, així com de moltes altres lluites i moviments socials del nostre territori. A més a més, els dies 23 i 30 de setembre es jutjaran a la resta de les 36 persones que van ser detingudes en les accions de denúncia que hi va haver la mateixa setmana a les obres. |
El Pla CAUFEC va ser una operació especulativa impulsada inicialment per l'empresa FECSA associada amb la societat francesa CAUVAL, amb la finalitat de revaloritzar els terrenys de la seua propietat que havien estat expropiats per instal·lar torres d'alta tensió. Per tal de finançar el cost d'aquest soterrament, es va efectuar una modificació del Pla General Metropolità (PGM), augmentant la superfÃcie edificable de 30.000 m2 a 234.000 m2.
L'autèntic beneficiari del Pla CAUFEC serà la coneguda empresa SACRESA, què obtindrà uns beneficis de l’orde de 500 milions d'Euros nets (havent descomptat totes les despeses de construcció, urbanització i el cost de soterrament), amb la qual cosa es demostra que darrera l’excusa de requalificar per a finançar el soterrament de les lÃnies elèctriques hi ha un clar interès lucratiu i especulatiu, en el qual també hi ha empreses com ACS (Florentino Pérez) i METRÓPOLIS, amb la complicitat de la classe polÃtica catalana.
Per aturar aquest projecte especulatiu i les agressions que provoca, fa 17 anys que a Esplugues molta gent lluita contra el Pla CAUFEC, denunciant els efectes negatius del creixement urbanÃstic desmesurat de la ciutat d'Esplugues de Llobregat, amb urbanitzacions de luxe, gratacels, un macrocentre comercial i un hotel de luxe, i la destrucció de la muntanya d'Esplugues, al lÃmit del Parc Natural de Collserola.
Al judici del proper dimarts acusen 8 joves de resistència, desordres públics, coaccions i danys per haver-se encadenat a 2 bidons de ciments i 2 mà quines excavadores mentre denunciaven la destrucció de la muntanya de Collserola. A més, la promotora SACRESA que pretén guanyar més de 100.000 milions de pessetes els vol cobrar una responsabilitat civil d'uns quants milers d'euros. També cal afegir que les 8 persones van ser detingudes i van haver de passar més de 24 hores engarjolades a la comissaria d'Esplugues, havent passat prèviament per l'ambulatori a causa de la violència amb què van ser desallotjades pels Mossos d'Esquadra.
Des de Jóvens considerem que cal donar suport actiu als moviments socials que arreu de les comarques estan denunciant l’especulació i la destrucció del territori; perquè transvasaments, lÃnies de molt alta tensió, camps de golf o urbanitzacions, són diferents cares d’una mateixa moneda, d’un “progrésâ€? que només beneficia a una minoria i ens deixa a la resta, sobretot als i les joves, sense futur. Entenem, per tant, que oposar-se al creixement urbanÃstic i l’especulació és la millor manera d’oposar-se als transvasaments i a un model territorial que mai tindrà prou aigua, prou territori o prou energia per a satisfer les butxaques de polÃtics i empresaris.
És per això que exigim l’absolució d’Andreu, aixà com de la resta de companys i companyes encausades i animem tothom a continuar en la lluita per la defensa del territori a les Terres de l’Ebre, Esplugues o en qualsevol indret on encara hi hagi un pam de terra o una gota d'aigua per a defensar.
la repressió no ens aturarà ,
el dimarts 9 de setembre, totes i tots serem Andreu!
Ni Pla CAUFEC, ni transvasaments!
Terres de l’Ebre, setembre de 2008
Jóvens de les Terres de l'Ebre
CONVOCATÃ’RIA DIMARTS 9 SETEMBRE 7:30h (matÃ) concentrACCIÓ a la plaça de l'Ajuntament d'Esplugues 11h: concentració als Jutjats d'Esplugues |
Mira també:
http://www.jovensebre.org |
 This work is in the public domain |
Re: Tanquem l'aixeta a l'especulació: ni Pla Caufec ni transvasaments!
|
per ebrenc |
07 set 2008
|
Vinga, endavant en la lluita!!!
La repressió mai ens tallarà les ales!!! |