Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: antifeixisme
Terrorisme feixista espanyol
07 mai 2007
Grupos de extrema derecha agreden a una decena de personas tras los actos del 25 d'Abril

Varios afectados aseguran que la policía les impidió realizar la denuncia en valenciano
ferida.bmp
Los conciertos celebrados el sábado por la noche para conmemorar el 300 aniversario de la batalla de Almansa tuvieron un trágico final durante la madrugada del domingo. Grupos de extrema derecha agredieron a al menos una decena de personas y destrozaron el interior de un local. Varios afectados lamentaron, además, que la policía no les permitió efectuar la denuncia en castellano. El Bloc, partido en el que milita uno de los agredidos, ha exigido a la Generalitat una condena pública de los hechos.








J. V. G., Valencia

Varios grupos de extrema derecha agredieron a al menos una decena de personas en la madrugada del domingo después de la celebración de los tradicionales actos organizados por Acció Cultural del País Valencià con motivo del 25 d'Abril. Las agresiones se produjeron en las inmediaciones del campus de Tarongers de Valencia, donde se celebraron los conciertos, y en un bar de la zona de ocio de la plaza del Cedro. Varios agredidos eran menores de edad, uno milita en las Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya (JERC) y otro, en el Bloc Jove.


La primera agresión de la que tiene constancia este diario se produjo en torno a las doce de la noche del sábado a escasos 45 metros del aparcamiento del campus universitario. Al grito de «hijos de puta» , un grupo de cinco personas «de unos veinte años de edad y aspecto normal» agredió a A. M., de 27 años de edad, y a A. C., de 31 años, militante de la organización juvenil del Bloc y miembro del Consell Nacional de la formación. Al primero le dieron un puñetazo en el ojo que le provocó una contusión; al segundo, le tiraron al suelo y le propinaron varias patadas, como consecuencia de las cuales presenta contusiones en el vientre y en el costado y tuvo que recibir un punto en la nariz, según relató a este diario un portavoz del Bloc Jove conocedor de la situación.
La misma fuente señaló que los dos afectados recibieron «un trato horrible» en la Ciudad de la Justicia, donde acudieron a presentar una denuncia después de los hechos. «Les trataron como delincuentes en vez de como víctimas y les obligaron a cambiar de lengua pues, según les dijeron, por la noche no tienen traductores de valenciano» , explicó.
Una hora y media más tarde, en torno a la una y media de la madrugada del domingo, un grupo extremista destrozó un local de música rock situado en la calle Historiadora Sylvia Romeu, junto a la plaza del Cedro. La noche transcurría sin incidencias cuando «varias personas de apariencia normal se acercaron y empezaron a hacer comentarios sobre la superioridad de la raza aria. Después, alguien gritó 'uno, dos, tres', y unas veinte personas empezaron a romper sillas y a pegar a la gente con palos de billar», según relató el padre de una de las agredidas. Su hija, de 16 años de edad, presenta una contusión en la cara como resultado de la agresión, mientras que otras tres chicas, conocidas suyas, sufrieron contusiones en la cabeza. Otro joven presentaba una brecha también en la cabeza. «La gente se intentó refugiar en un bar de al lado. Los siguieron y arremetieron contra los cristales» . Ninguna de las personas del grupo había asistido al concierto de ACPV.

Cabezas rapadas

La última agresión de la que Levante-EMV tiene constancia se produjo a las tres de la madrugada en la avenida Doctor Vicente Zaragozá, junto a la parada de tranvía del mismo nombre, a las puertas del Cottolengo del Padre Vicente Alegre. La practicaron varios jóvenes, alguno vestido de negro, con pantalones militares y cabeza rapada, y otro con una sudadera de la Naranja Mecánica . La sufrieron cuatro mujeres -una de ellas militante de las JERC- y un hombre de entre 25 y 30 años de edad, venidos desde Tarragona a los actos conmemorativos del 25 d'Abril. El más afectado fue el chico, quien tuvo que recibir cinco puntos en la cabeza. «Nos vieron y nos empezaron a increpar. Salimos corriendo, pero nos siguieron y, cuando nos alcanzaron, le tiraron al suelo, le pegaron varias patadas y le abrieron la cabeza con la hebilla del cinturón» , relató una de las afectadas, en relación a su acompañante. La misma fuente aseguró que «la ambulancia tardó tres cuartos de hora en llegar» y que la policía les exigió emplear el castellano para denunciar los hechos. «Nos dijeron que habláramos en cristiano» , denunció.

This work is in the public domain

Comentaris

També a Xàtiva
07 mai 2007
Neonazis organitzen caceres de joves assitents als actes del 5 maig a València i Xàtiva


Un any més, els actes de commemoració de la Batalla D'Almansa que aquest any celebra el 300 aniversari, han estat esguitats d'algunes notes violentes protagonitzades per grupuscles d'extrema dreta que cada any s'organitzen per agredir als voltants dels actes alguns dels assistents. Aquest any però, un skinhead neonazi ha estat detingut i altres identificats després de protagonitzar diverses agressions i provocacions als actes.


Dissabte al matí a Xàtiva, l'esquerra independentista celebrava una manifestació que va recórrer els carrers de la capital de La Costera davant les contínues provocacions d'un grup de joves skinheads neonazis capitanejats per un personatge conegut de la comarca sota el nom de Cap de Pot, un individu extremadament violent i que ha protagonitzat varis episodis semblants des de fa anys. La policia que acompanyava la marxa no va actuar en cap moment, deixant els provocadors carta blanca per increpar els participants a la manifestació, que van mantenir en tot moment una actitut pacífica i no van caure en provocacions. Mentres, uns carrers més enllà de la manifestació, dos joves que no hi havien participat però que s'havien acostat a saludar un conegut, van ser seguits per altre grup de neonazis i van patir la seua violència fins a l'extrem què hagueren de ser traslladats a un hospital al haver rebut patades i grans colps al cap. Un dels agressors fou immediatament detingut per la Policia Local, mentre que altres quatre van poder fugir. Els agredits han anunciat que denunciaran els fets. Alguns testimonis de les provocacions i agressions van reconéixer diversos neonazis de Canals, Xàtiva i València.

La vesprada a València va estar marcada per la gran afluència de manifestants (70.000) que van omplir els carrers de la capital de l'Horta. Els grups de noenazis i blavers que habitualment busquen joves de curta edat als qui arrebatar banderes i agredir, també van ser presents. Encara desconeixem si hi va haver alguna agressió, però la Policia Nacional si que va retindre i identificar a un grup de skinheads neonazis a l'avinguda d'Aragó, un punt intermig entre el final de la manifestació i el Campus de Tarongers on se celebrava el concert d'ACPV.

Posem a la vostra disposició el nostre servei jurídic si voleu denunciar alguna agressió posant-vos en contacte amb l'administrador d'aquesta web (info ARROBA antifeixistes.org). Recomanem llegir l'apartat d'aquesta web que descriu com denunciar una agressió.
Re: Terrorisme feixista espanyol
07 mai 2007
Copie aquest titular del LEVANTE-EMV:

Grupos de extrema derecha agreden a una decena de personas tras los actos del 25 d'Abril

Varios afectados aseguran que la policía les impidió realizar la denuncia en valenciano

A la ultradreta espanyola -valga la redundància- no hi ha ningú que li aplique la famosa llei de partits. La ultradreta espanyola ha actuat des del franquisme fins ara amb la més absoluta impunitat. Per això a Xàtiva i a València i on vulguen ixen “de cacera� sense amagar-se. Des del franquisme fins als nostres dies. I avui, igual que durant el franquisme, si vas a cals policies espanyols a denunciar que t'han agredit els feixistes espanyols -valga la redundància- t'amenacen amb el rot agre: “¡Habla en cristiano!�. I si no poses la denúncia “en cristiano�, ja pots tornar-te'n a casa com has vingut: fotut i apallissat. I si la poses “en cristiano�, també quedaràs com Camot. Per les casernes de la guàdia civil i per les comissaries sembla ser que la famosa “transició� va passar de llarg. Bé, en realitat això de la “transició� si bé ho mirem i ho repassem queda clar que no és res més que un enganyobovos. Ara mana de la policia un que és del PSOE. I a les comissaries continuen amb la vella cantarella del “habla en cristiano�. Això que dic: un enganyabovos. I els del PSOE, uns demòcrates cagats per mitja galta. Amb Cotino i amb Bernabé, amb Acebes i amb Rubalcaba, l'extrema dreta sempre impune i nosaltres a “hablar en cristiano�. "España es así", que diuen ells.

Però els demòcrates valencians -entre els quals no incloc el PSOE-, particularment el Compromís pel País Valencià, haurien d'exigir la dimissió dels princicipals responsables de la policia, Antonio Bernabé com a Delegat del Govern al País Valencià, i Alfredo Pérez Rubalcaba com a Ministre d'Interior. Ja n'hi ha prou, també, d'"hablad en cristiano".

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more