Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juny»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Terra Lliure
04 abr 2007
EL 33 EMETRÀ UN REPORTATGE EL 14 D'ABRIL

La història de Terra Lliure
Televisió de Catalunya i les productores Batabat i Zeba Produccions han realitzat el documental Terra Lliure, punt final, dirigit per David Bassa, i centrat en la història completa de l'organització terrorista des del seu naixement, el 1979, fins la seva dissolució definitiva, el 1995. El programà serà emès el dissabte 14 d'abril a les 22 hores pel Canal 33.
tll.jpg
Per primer cop i durant 70 minuts, els principals fundadors, dirigents i militants de l'organització reflexionen sobre els motius que els van dur a l'activisme armat i tot el procés de creació de Terra Lliure. Al documental, es detalla els contactes amb ETA, els intercanvis d'armes, els entrenaments, la mort d'activistes manipulant explosius i els debats interns de l'organització.

El reportatge també reflecteix els enfrontaments entre dirigents com ara Josep Serra 'Cala', Jaume Fernández Calvet, Carles Sastre, Xavier Barberà, Frederic Bentanachs, Carles Benítez, Josep Musté i David Martínez.

El context històric i polític del documental ha anat a càrrec de politòlegs, historiadors i els principals dirigents polítics de l'època, com ara l'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol, l'exdelegat de govern espanyol a Catalunya, Francesc Martí Jusmet, el jutge de l'Audiència Nacional, Baltasar Garzón, o l'exsecretari general d'ERC, Àngel Colom.

Els creadors adverteixen, però, que el documental "no parteix de cap tesi prèvia ni arriba a cap conclusió final, sinó que senzillament ressegueix, des d'un punt de vist periodístic, el recorregut històric de l'organització independentista armada més duradora de la història recent de Catalunya". Terra Lliure va dur a terme més de 200 accions provocant accidentalment una víctima mortal i desenes de ferits.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Terra Lliure
05 abr 2007
ja he vist als crèdits que surt l'Oriol Falguera, aquest no era dels nazis d'EC?
Re: Terra Lliure
05 abr 2007
L'Oriol Falguera és membre de freecatalonia

Podeu veure un trosset del documental a www.zeba.cat
Re: Terra Lliure
05 abr 2007
http://www.eljonc.com/baix_ctlgMuix_TerraLl.htm
Re: Terra Lliure
05 abr 2007
Perfecte, perfecte, Terra Lliure a la tele. Ara entenc lo de torna.Era un anunci. I sabeu si ho passaran abans o despres de la cuina del Isma?
Re: Terra Lliure
05 abr 2007
ara igual si, abans era un nazi rapat
Re: Terra Lliure
06 abr 2007
ei, ke no tota la gent d'EC són nazis, això va ser la seva taca negra de finals dels 80 i tots els 90, per la qual encara no han demanat perdó...

recordem que gent com el militant de Terra Lliure aquell del Prat (ara no en recordo el nom), eren d'Estat Català i eren gent obrera amb consciència social i nacional...
Re: Terra Lliure
07 abr 2007
Pfff... Gent obrera i amb consciència nacional? Si agitam aquest còctel ideològic què en surt? Doncs res més que un nacionalsocialista de pura cepa. Assassins que maten per la seva pàtria abans que per l'abolició de classes. Ben igualets als etarres, prototips del nacionalsocialisme vasc. Nacionalistes i socialistes a l'hora. Pensen matar per la seva pàtria i sang estimada i "oprimida" i estan pel socialisme com a excusa ideològica. Sembla mentida que la gent no vegi akestes coses. Fàstic em feis els independentistes! I que onsti que sóc un nacionalista cultural convençut. En què es basa el meu nacionalisme cultural? En estimar i defensar la meva terra i cultura, però ben igual a com defensaria i estimaria una terra i cultura alienes. Aquestes ànsies estatalistes que teniu per als PPCC... Com si no no n'existissin prou d'estats ja! auqetsa odi vsiceral per tot allò que represneta Espanya, aquesta incapacitat per oerdoanr els seus errors, aquesta ànsia de creure'ns diferents i superiors, etc. Tot plegat és tristíssim. Enlloc de voler compartir un projecte comú opatu per la sortida fàcil, excloent i capitalista de la indepèndencia. Després aprleu de socialisme... Ja els voldria veure jo els vostres PPCC socialistes, avui dia! Viviu en el món de yupi Desgraciats!

Visca la revolució llibertària, l'única que no és excloent de veritat! SALVAPàTRIES NO!!!
Re: Terra Lliure
07 abr 2007
si, genial el teu comentari "a veure quan obrireu..." ttment d'acord
Re: Terra Lliure
07 abr 2007
escolta tio, pixes molt fora de test. la veritat és que cansa molt que sempre t'estiguin tractant de nazi, vosaltres veureu.

en priumer lloc ens atribueixes coses que no pensem ni diem, com el tema de la sang. per a aquestes coses pots parlar amb l'arzalluz (ell si que es de dretes). no sé en que us baseu per estar d'acord ja que nacionsalisme+socialisme no és igual a nacionalsocialisme. Llegeix una miqueta tio: un marxista no pot entendre igual l'estat que un socialdemocrata i segurament, després del que va passar a la URSS haguem de replantejarnos com hem de veure l'estat. Però una cosa està clara, nosaltres creiem que abans de l'utopia s'ha de pasar per una transició a través d'un estat i vosaltres i voleu anar directament destruint-lo.

¿qui té raó? no ho sé, però discuteix seriosament i no fots demagògia, o el nazi seràs tu per imposar a les paraules el seu significat. (concretament un nazi lingüístic)
Re: Terra Lliure
08 abr 2007
Blablabla! No em parlis de nazis lingüístics ni parides que no sou els més adïents per parlar-ne. No hi ha ningú que imposi més la seva ideologia que vosaltres perquè allà on aneu imposau la tabarra salvapàtries. I, a sobre, em segueixes parlant de socialisme, caradura? M'acuses de no haver llegit? Està clar que no em coneixes. Dius que nacionalisme+socialisme no és igual a nacionalsocialisme? Tens raó, està clar, hi ha gent de tot tipus, molts desgraciats que estan ficats dins aquesta ideologia fàcil i infantiloide no són racistes ni partidaris de cap genocidi. Però havia de fer una generalització lo suficientment tocapilotes per definir la vostra estupidesa patriotera. I, a més a més, hauries de saber que el socialisme gaire bé sempre ha estat internacionalsita i que les vegades que ha assumit el nacionalisme ha estat, per qüestions estratègiques, per acopnsgeuir més adeptes. I això és perquè no hi ha res més fàcil, simple i eficaç que un discurs nacionalista per aconseguir adeptes. Tothom compren els discursos d'estimar a la terra! Qui no no voldria defensar la seva pàtria? Oh! Sols un infame, un traidor! Eh? Aleshores jo si que et recomeno a tu que t'informis de quan, com i perquè el comunisme va començar a coquetejar amb les tèsis nacionalistes que temps enrera havia repudiat tant. Respecte al tema de la sang crec que s'entén que m'arrefereixo als vostres companys independentistes vascos. I no fa falta parlar de l'Arzalluz perquè el meu missatge no anava dirigit cap al fill de puta feixista aquell sinó per als etarras (uns altres fills de puta feixistes). Què també ho pensen, de fet assassinen per ella. I no admeto cap negació en auqest punt. I aquí es quan em pregunto: no són tan socialistes els etarres, que temps enrera (ara ni això) parlaven de marxisme i fan el salut reovolucionari en tots els actes de la còmplice Batasuna? Doncs que fan matant gent, en plena democràcia, enlloc de lluitar contra la globalització, la corrupció, l'atur, la pobresa existent en Espanya o contra l'esglèsia mateixa? Ah! És cert! Què l'esglèsia vasca i ETA mantenen una relació quasi mare-fill! Vaja vaja... Que revolucionaris són els gloriosos gudaris, que lluiten per "l'opressió" de la seva Terra. Ja ho veig ja, pobrets, que no poden exercir cap llibertat, no poden parlar la seva llengua, no poden realitzar les sevs tradicions ni viure la seva cultura... ETA és pura escòria ideològica totalment insostenible. La seva lliuta sols va tenir un sentit i una justificació durant el franquisme. Avu dia no té cap motiu per seguir fent la seva. I vosaltres els independentistes nostàlgics de Terra Lliure, m'ho negueu o no, sentiu simpatia pels assassins etarres i vos sentiu agermenats i identificats amb la seva lluita. Per últim, només dir-te que sí que vos convé, als suposats marxistes, replantejar-vos el mòdel d'estat. Perquè sinó, després dels vostres fracasos estrepitosos i dictatorials durant tot el segle XX, serieu subnormals. Ja m'explicareu el vostre remodelatge que, per suposat, només estarà pensat per las PPCC independents i serà (com si no) una democràcia capitalista ben igual a l'espanyola. Perquè el vostre pseudosocialsime és excloent aplicat a un sol estat, tan excloent com el vostre nacionalisme.

Visca la revolució llibertària, l'única que no és excloent de veritat! SALVAPÀTRIES NO!!!
Re: Terra Lliure
08 abr 2007
jajajaja XD

escolta, jo sóc de l'EI i hem sembla que tu i jo no pensem tant diferent, en tot cas passarè per alt els insults i no contestaré com he fet abans a tot el que tu et vagi bé atribuir-me per criticar-me. no cal que perdis els estreps, no t'ajuda gaire a ser convincent ni a ensenyar-me coses que no sàpiga ja.

a mi tampoc em molen els discursos salvapàtries, però la cultura és cultura i una de les coses que s'està emportant la globalització per davant són les cultures minoritàries. I sobre aquest fet, tenim formes i formes d'afrontar-lo, però el teu discurs és exactament tant histèric com el nacionalista salvapàtries a la inversa ¿algú té la veritat?. El que és excloent és per exemple considerar que només hi ha una sola forma d'afrontar la revolució, per exemple en la Guerra Civil del 36, pel que sé, fou més efectiva al Principat la estratègia de col·lectivitzar que posaren en joc els anarquistes que la de socialitzar. No hi ha una sola manera de fer la revolució, sinó moltíssimes i un ha de saber escollir d'entre totes les que van millor a cada situació i acceptar la correlació de forces amb els aliats.

En tot cas t'invito a que deixis els arguments fàcils. En aquests és impossible no estar-hi d'acord, i per altre banda llibertaris i gent de l'EI a molts llocs hem estat bons aliats.

Pel que fa ETA t'equivoques molt, és molt més complicat, com a mínim per què hi ha presos. Jo mateix no conec prou la situació que es viu allí dalt, així que m'estalviaré de donar la opinió distorsionada que m'hagin pogut aportar els mass media.

PS: si em poses on puc aconseguir el text del "com, quant i per qué" el socialisme coqueteja amb el nacionalisme dormiré més tranquil, com a mínim ja dormiré més tranquil veient que no fas la simplifiació nacionalisme+socialsime=nacionalsocialsime.

salut company enfadat! ;)
(i Redentors de la humanitat no! jeje)
Re: Terra Lliure
08 abr 2007
Ostia, aquest penjat que va de llibertari escup merda per la boca a cada paraula. Pobret.. Deu haver tingut algun trauma amb algun indepe dolentot.
Re: Terra Lliure
08 abr 2007
que nosaltres imposem la tabarra salvapàtries??? sóm indpendentistes, però no tenim poder per imposar res a ningú, a veure si ara el sistema funcionarà malament per culpa nostre...
Re: Terra Lliure
08 abr 2007
ni q us estiguessiu la resta de la vostra vida intentant aclarir qui fou la fai, l'ec, la urss, etc etc etc serviria per aclarir gaires coses.defensar allò oprimit és el mínim indispensable per a qualsevol persona amb ànsies de justícia q es preciï. el dogma és una fal.lacia, ja sigui l'il.luminisme llibertari, o la religiositat nacional, o la consciènciA de classe, etc etc etc.
reclamar la independència és legítim, la qüestió nop és la idea en si, sinó l'articul.lació de loa idea en la mesura q és capaç de sumar adhesions, i per asixò cal certa flexibilitat ideològica, heterodoxia, dissidència intel.lectual o com vulgueu dir-ne. terra lliure o terra i llibertat??
pd. segons i9ñaki gil de san vicente, el 2006 1352 morts laborals. anem discutint-nos del sexe dels àngels, q els capitalistes ens van endinyant.
salut
Re: Terra Lliure
08 abr 2007
bad religion: its time to turn the tide
Re: Terra Lliure
10 abr 2007
Jo sóc un llibertari escéptic, és a dir, paradoxal. Sóc antiutòpic perquè totes les utopies postulen ordres tancats, fins i tot la revolució permanent es formula com una mena de perfecció reciclable, "la màxima expressió de l'ordre" retroalimentant-se indefinidament. El somni de les utopies engendra malsons com el de la raó engendra monstres. Perquè la raó no s'ha de sommiar, sinó que s'ha d'exercitar com una eina per esbrinar la realitat, com un instrument crític i no com una maquinària dogmàtica. Totes les utopies son dogmàtiques, totes parteixen d'una gènesi axiomàtica i configuren un discurs teleológic, com si obeïsin a un futur predestinat, o sigui, a un destí inexorable, encara que curiosament cada ideologia prefigura el seu, de manera que hi ha tants destins inexorables com a ideologies dogmàtiques (totes ho són i totes "profetitzen", totes tenen la seva "terra de promisió" i, per tant, totes són mesiàniques. Davant d'això, jo passo de qualsevol gregarisme i prefereixo desenvolupar la meva consciència individual, viure amb permanent assemblea amb mi mateix, i procuro emancipar-me de qualsevol prejudici col·lectiu, de qualsevol pressió proselitista. No crec en ideals totalitzants, tots m'espanten, tots són lliberticides, per molt pressumptament benintencionats que siguin, tots asfixien la vida. No crec en l'arribada a un port harmònic, crec en el viatge personal mentre som vius, en una actitut vital que no malmeti la dignitat humana, que defugeixi qualsevol esclavatge mental, qualsevol sumissió doctrinària, tota aquesta mandra dels que es deixen pensar per consignes. Si em defineixo com a llibertari no és, doncs, perquè cregui en un futur mundial de flors i violes, sinó perquè reivindico en el present el meu dret a no traïr la meva sensibilitat, a no sotmetre-la a cap esquematisme, a no convertir-me en un facciós o en un sectari, a no combregar amb rodes de molí, a no anar rera ni sota cap bandera, a no esperar panacees universals ni alliberaments nacionals ni receptes de sopars de duro per sentir-me lliure.
Re: Terra Lliure
19 abr 2007
Escolta TU, de que coneixes el Falguera?
Jo en tinc molt bones referències.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more