Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: altres temes
ciutadans contra la normativa civica de BCN
26 feb 2007
M'he llegit això i vull donar l'enhorabona a Ciutadans.
Imposant la convivència

No fa gaires anys que la llei ens obligava a ser heterosexuals. Ser gai era delicte, però ho era pel nostre bé, és clar. Pel nostre bé, i per la decència i la dignitat.

També en aquells temps ens prohibien ser esquerrans, pel nostre bé. Molt abans, fins i tot, ens prohibien viure i treballar pel nostre compte. Temps d’esclavitud.

Per sort, tot això ha quedat enrera. Segles de lluita i de filosofia, llargs processos de democratització, i encara molt més temps de conscienciació social. Tot i així, la llibertat mai està assegurada. És sempre un objectiu a perseguir per la ciutadania, i sovint els poders públics van justament en contra.

Avui dia, a una suposada democràcia, els poders públics ens prohibeixen beure alcohol al carrer. A molts llocs, ens prohibeixen passejar despullats. A altres, proposen prohibir-nos portar vel. A Barcelona, ens multen si ens ve la pixera i ens neguem a pagar a un local privat per poder utilitzar els seus serveis (per que, de públics, no n’hi han). També ens multen si fem soroll al carrer de nit, però el soroll dels cotxes i del camió de les escombraries està permès. Fins i tot ens multen si fumem marihuana i, és clar, ho fan pel nostre bé, per que nosaltres no ens sabem cuidar.

El paternalisme autoritari de les institucions, tant semblant al despotisme il•lustrat, és el més gran enemic de l’emancipació de la societat. La classe política, tant desconnectada de la ciutadania, ens creu estúpids. Ens creu incapaços de pensar (ens vol incapaços de pensar). Ens creu incapaços de cuidar-nos i d’escollir pel nostre compte. Ens imposa un model de vida, un model de cultura.

Tots aquests excessos ja no ens sorprenen als partits nacionalistes. No endebades forma part de la seva pròpia essència: la imposició cultural i el messianisme. El que resulta molt més sorprenent es que un partit suposadament socialista, com és el PSC, sigui el gran abanderat del control de la societat, i proposi per a les properes eleccions municipals la generalització de l’ordenança cívica de Barcelona, el més gran atemptat contra la llibertat que hem conegut des de la caiguda del mur de Berlín.

Ens intenten vendre com a civisme la pura submissió. Confonen convivència amb disciplina. Confonen diversitat amb uniformitat. I el que és encara més greu, son capaços d’enarborar la paraula “tolerància� a la vegada que proclamen a tort i a dret la famosa “tolerància zero�.

A una societat moderna, il•lustrada i plural, s’han d’aprendre a acceptar i tolerar (Sr. Hereu, apunti bé aquesta paraula) les diferents concepcions vitals que tot ciutadà, lliurement, pot escollir. La convivència no és l’acceptació d’un esquema preestablert i igual per a tothom, si no precisament la capacitat per fer possible la coexistència de models de vida molt diferents, en igualtat de condicions; de deures, sí, però també de drets.




Albert Roig.
President del Consell General de Ciutadans - Partit de la Ciutadania.
Mira també:
http://www.elsingulardigital.cat/cat/viewer.php?IDN=3385

This work is in the public domain

Comentaris

Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
26 feb 2007
Qué os queréis hacer pasar por progres ahora?
Iros a tomar por culo basura de gente que promueve el odio hacia Catalunya esparciendo mierda falsa al resto de España sobre "el totalitarismo nacionalista", cuando el único totalitarismo que hay en Catalunya es el del capital.
Fascistas hijos de perra. Moríos.
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
26 feb 2007
FORA PARTITS PARLAMENTARIS I ESPANYOLISTES DE INDYMEDIA!!!
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
26 feb 2007
sou purria. aqui no caieu bé a ningú. no perdau el temps amb el vostre cutrerio.

sóis purria. aqui no caeis bien a nadie. no perdàis el tiempo con vuestro cutrerio.
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
26 feb 2007
bilingual, per què en dues llengues? no seràs tú també de ciutadans?

aiii, que s'acosten les eleccions i han de guanyar vots, fills de puta!
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
26 feb 2007
Bueno mentre sembrin discòrdia i es barallin entre ells a nosaltres ens deixen una mica en pau.

No em faran votar ara per 1r cop pero em començo a alegrar de k hi siguin, ni pel fet de riure una mica
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
27 feb 2007
bufff quin tufo
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
27 feb 2007
Coincideixo plenament amb "nsnm".

A més, el text està bé. Em sobra, això sí, el tufo ciutadanista, com si s'hagués fet la Revolució Francesa fa dos dies i Adorno i Horkheimer mai haguessin escrit.
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
27 feb 2007
Coincideixo plenament amb "nsnm".

A més, el text està bé. Em sobra, això sí, el tufo ciutadanista, com si s'hagués fet la Revolució Francesa fa dos dies i Adorno i Horkheimer mai haguessin escrit.
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
27 feb 2007
a cagar a la via els ciutadans aquests

són el mateix que el PP
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
27 feb 2007
Tu has vist el PP criticar en aquests termes la normativa cívica? Són el mateix que el PP en matèria lingüística i cultural. Ja es veu que a tu és l'únic àmbit de la política que t'interessa...
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
27 feb 2007
El text està bé. Ara per ara, m'agrada més que els textos de PSC IC ERC CIU PP sobre aquest tema.

Però quan governin, què? Com la resta.
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
27 feb 2007
Mesos després de l’aprovació de l’Ordenança de Mesures per Fomentar i Garantir la Convivència Ciutadana a l'Espai Públic de BCN...




En aquells àmbits en que s’han posat en marxa serveis que oferien una alternativa real és on millors resultats s’estan obtenint. L’altra cara de la moneda han estat les sancions administratives que després d’un primer efecte dissuasori s’han revelat com a mesures poc efectives.

Així, l’assistència directa a les treballadores sexuals ha donat alguns bons resultats. S’ha realitzat molta intervenció dels Serveis Socials (prop de 400 atencions a les treballadores de la Ronda Sant Antoni i del carrer Robadors) en defensa dels drets i la integració d´aquestes treballadores. El 98% de les dones ateses són immigrades, principalment de l’Europa de l’Est, amb problemàtiques molt diferents en cada cas. Se’ls han ofert recursos per a la millora de la seva qualitat de vida, en primera instància i, després, assessorament i ajut per abandonar voluntàriament la prostitució. La veritat és que aquest és el desig de quasi el 100% de les dones ateses.

Pel que fa a l’àmbit de les persones sense sostre, unes 4000 a Barcelona, s’han atès 400 persones i unes 40 han entrat en un procés de reeixida. Són xifres baixes, però. La solució no serà senzilla però segurament només podrà venir de la combinació de mesures i l’oferiment d’espais i activitats alternatives que no degradin encara més l´espai públic de determinades zones de la ciutat.


La complexitat no admet judicis simples. Encara que aquests són els més fàcils d’emetre.
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
27 feb 2007
Estic d'acord amb "un apunt" y per "Adorno"... com s'ha dit, jo tampoc els penso votar (ni recomano el seu vot), però el discurs en segons quins temes m'agrada més que els dels altres partits.
Si algún cop arribesin a governar, suposo que res, però mentres tant, aprofitem-nos de la seva "consiència social" -que afloreix cada x anys, per cert...
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
27 feb 2007
Davant de qualsevol cosa que critiqueu els d'Erc, també us podríem això: que les coses són complicades.

Que el civisme és una ideologia repressora que oculta la desigualtat social i criminalitza els més desafavorits, no ho discutiré ara amb tu. Se n'ha parlat molt per aquestes contrades. I s'acaba de fer un documental sobre el tema que et recomano que vegis.
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
27 feb 2007
No creo que los de erc sean los más indicados para hablar de este tema, ya que ellos votaron a favor de la ordenanza.
Si no es así , rectificarme.
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
28 feb 2007
Sí. ERC ha votat a favor de l'ordenança a Barcelona i també a d'altres poblacions on s'està implantant.
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
28 feb 2007
JO NO SOC CIUTADÀ!

SÓC UN OBRER, PROLETARI, TREBALLADOR, PERSONA, PERÒ MAI UN CIUTADÀ!
Re: ciutadans contra la normativa civica de BCN
28 feb 2007
No saps el que dius

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more