Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
|
Notícies :: altres temes |
a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
|
per amigos de durruti |
29 oct 2006
|
les xifres parlen per si soles.
Fartes de nazionalisme!! |
1)Kipus Esal: 9.500 € -->Para los gastos de organización y realización de la ofrenda foral al monumento de Casanovas el 11 de septiembre de 2003
2)Consorci Casa de les Llengües: 2.399.990 € -->Suma de dos transferencias correspondientes al año 2006
3)Consorci Casa de les Llengües: 750.159 € -->Para el desarrollo de las aplicaciones TIC en la Casa de las Lenguas
4)Xarxa d'Entitats Cíviques i Culturals dels Països Catalans pels Drets i les Llibertats Nacional: 430.000 € -->Coleccionables y suplementos del semanario El Temps
5)Plataforma Proseleccions Esportives Catalanes: 90.000 € -->Promoción de las selecciones deportivas catalanas en los medios de comunicación
6)Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN): 38.000 € -->Actividades en favor de los derechos lingüísticos, culturales e identitarios
7)Associació Cultural del País Valencià: 60.000 € -->Creación de una oficina de política lingüística en la Comunidad Valenciana
8)Enciclopèdia Catalana, SA: 10.000 € -->Edición del diccionario sánscrito-catalán
9)Associació Racó Català: 30.000 € -->Proyecto para ampliar la capacidad de racocatala.com
10)Comissió de la Dignitat: 32.000 € -->Proyecto de la reclamación de los papeles de Salamanca
11)Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya-JERC: 22.000 € -->Acampada joven 2005
12)Cercle per a la Defensa i la Difusió de la Llengua i la Cultura Catalanes: 3.000 € -->Edición de un missalet como instrumento digno en alguerés para el uso de los feligreses
Todas las cantidades están reflejadas, como no podía ser de otra manera, en el Diario Oficial de la Generalidad de Cataluña (DOGC), entre los años 2003 y 2006, con la firma correspondiente del secretario autorizado: Carles Duarte i Montserrat, Ramon García-Bragado i Acín, Raimon Carrasco i Nualart o Xavier Vendrell i Segura.
Además hay que sumar otros gastos útiles de las arcas catalanas durante estos últimos tres años:
- En promocionar la identidad de los Países Catalanes: 5.372.554 euros.
- Proyectos que realizan asociaciones promotoras de la lengua y cultura catalana ,sólo en catalán,: 5.546.000 euros.
- Omnium Cultural: 1.778.000 euros (resaltar que esta asociación ha recibido un total de 23 subvenciones en tres años).
- Prensa escrita, local y gratuita: 16.646.000 euros.
- Coordinadora d´Associacions per la Llengua Catalana (CAL): 195.000 euros (siete subvenciones en los últimos tres años). |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per Josep |
29 oct 2006
|
has pensat que potser aquestes són només les entitats afins a ERC i CIU, el nacionalisme que l'Estat pot tolerar?
Perque no hi ha subvencions a organbitzacions revolucionaries, col·lectius de suport a presos, organitzacions juvenils revolucionaries, CSO, etc? segurament per tres motius, 1. Perque no les volen, 2. perque no les necessiten, 3. perque no els les donarien.
El teu odi al nacionalisme no et deixa veure la realitat, és el tipic error d'una part de l'anarquisme que creu que tots son iguals, de Fuerza nueva a batasuna, passant per PP-PSOE-CIU_ERC-etc...
Potser són similars per alguns conceptes, però les formes són molt diferents, alhora de fer politica, de fer les coses i com no alhora de la repressió, i les subvencions i no subvencions són d'una banda la marginació d'una part de la societat i d'altra banda potenciar-ne d'altres d'alternatives sfins a l'estat! |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per caf |
29 oct 2006
|
En canvi, Ciuddanos esteu àmpliament subvencionats pel Boadella, àmpliament subvencionat -apart de les petites estafes de drets d'autor- pels governs del PSOE i CiU. |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per d |
29 oct 2006
|
I el nacionalisme espanyol? |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per (A) |
29 oct 2006
|
Es un intoxicador ke intenta enemistar als anarkistes amb els independentistes no li feu cas i treballem per l'unitat d'acció |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per ascaso |
30 oct 2006
|
molt bona la informació durruti, gràcies. |
Burda intoxicacio
|
per Anarcosindicalista |
30 oct 2006
|
Sense ni tan sols redactar un article, un suposat "amigo de Durruti" vomita un plec de números a la columna de notícies d'Indymedia.
Si aquest (que no aquests) tingués algun fonament documentat de les seves raons, almenys hagués construït una crítica. |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per marc puig@hotmail.com |
30 oct 2006
|
Falta una subvenció per eliminar-vos del mapa. |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per Kender |
30 oct 2006
|
D'acord amb el Marc a pesar que sé que ets un 33 em sembla però tens raó falta una subvenció per eliminar aquesta part de l'anarquisme del mapa |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per XXX |
30 oct 2006
|
aveure si ho enteneu el nacionalisme catala es el mateix que l'español, i per tots els "anarquistes" que es cabrejen quan sels parla de la merda dels indepes, que pensarieu que d'un anarquista que es mogues amb gent nacionalista española, i no em diguis que no es el mateix, la burguesia, els reis, els politics, la policia... es igual la nacionalitat... per cert Josep SI TOTS ELS POLITICS SON IGUALS!!!! |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per llibertari català |
30 oct 2006
|
No, el nacionalisme català no és el mateix que l'espanyol, a l'igual que no és el mateix el nacionalisme cubà que el ianqui, ni el rus que l'ucraïnés. I aquest simplisme de dir que és el mateix una nació que oprimeix que una nació oprimida és realment lamentable.
D'aquí provenen totes les lipotímies mentals que escrius després, saps perfectament que una cosa és que els anarquistes col·laborin amb espanyolistes i una altra ben diferent que ho facin amb independentistes. Simplement perque entre uns poden haver-hi objectius comuns contra el sistema, revolucionaris i de lluita i amb els altres no ens uneix ni el "ista" que acaba la paraula. Una cosa és que a tu et faci ràbia que es col·labori i una altra és fer aquest malabarisme per negar una realitat que per sort s'està canviant. M'alegro que cada cop siguin més les col·laboracions entre aquests grups, que apareguin de fet grups que es declaren anarcoindependentistes sense cap problema i que es trenquin prejudicis tan lamentables i equivocats com els que defenses tu o des de l'altra banda cap a l'anarquisme.
Cada cop crec més en les persones que lluiten i menys en les sigles o en els adjectius que ens posem per definir-nos ideològicament. Sóc llibertari i estic molt allunyat d'alguns que fan servir la mateixa definició. Vull la llibertat de tots els pobles i això no em fa defensar un estat català ni cap estructura estatal, ni fronteres ni tonteries vàries, simplement sóc català i defenso la meva terra des d'una perspectiva llibertària, si algú no li agrada que es foti. |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per c(A)t |
30 oct 2006
|
LLibertari català l'has clabat! |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per jo mateix |
30 oct 2006
Modificat: 11:59:05 |
però sap que tenen en comú tots els nacionalismes? que volen dir-nos com som, que son eines per amagar realitats, que volen imposar-nos banderes, llengues, que son murs de drets enfront als altres, i així podria seguir i seguir,...
Una altra cosa d'indole diferent també tenen en comú: l'animadversió per la gent que parla el que li dona la gana, que li agrada les coses siguin d'on siguin, que sap que el món va més enllà de quatre fronteres, que s'en fot de totes i cada una de les pàtries, de les presons de la multitud, que s'hi caga en les fastigoses banderes.
Una altra cosa que tenen en comú encara la merda dels nacionalismes: que estan en un retrocès imparable, que no hi ha ningú al món que pensi en aquestes bogeries, aquestes patologies ancestrals (malgrat que 4 pesats fins a la sacietat ompliu IMC-BCN de proclames que no us atriviu a dir en públic per vergonya aliena).
Que a la gent ens la pixa la pàtria i que les anem enfonsant totes, i que esteu més acabats que la una, que no sou més que 4 nazionalistes incapaços de veure que la realitat està a mils d'oceans dels vostres pensaments etnicistes. |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per marc puig@hotmail.com |
30 oct 2006
|
Jo mateix, el teu discurs es molt maco però no se'l creu ningú.Si estem en retrocés nosaltres, vosaltres ni existiu. Encara que em sembla que el que tu t'agrada es ser un españolito més,és respectable la teva opinió però després accepta la conseqüencia dels teus actes.
salut!
pd:per cert, no soc dels 33 ni de cap altre organització |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per tu mateix |
30 oct 2006
|
TU MATEIX, VES A bOLIBIA I A oAXACA I ELS EXPLIQUES....a vera que et diuen, enacara surtiramb un tret a l cul quan els hi diguis que el petroli no té que "nacionalitzar-Se" perque el mon es de tots i de repsol
Per cert, aquest comentari teu, ha servit per res.Dic el meu. El teu ha servit per ensorrar Catalunya. Ohhhh RIP o que més voldries |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per Pepet was here |
30 oct 2006
|
Als nacionalistes els hi passa una cosa semblan al que els hi va passar al falangistes o al peronistes ( cuidadin, que no dic que sigui el mateix!) Després de quaranta anys de franquisme falangiste varen començar a apareixer els falangistes "de debó" que volien fer "la revolución pendiente" (por la familia, el municipio, el sindicato... sona molt "nacionalista", oi?) i que van fins i tot a organitzar atemptats contra Franco, que en va fer afussellar uns quans i que va fer empresonar als seus dirigents (Hedilla, Dionisio Ridruejo) quan es va orientar cap al Opus Dei amb el vistiplau de la oligarquia ianqui. Els montoneros argentins eran peronistas radicals que varen desencadenar amb les seves accions el cop d'estat d'en Videla i Cia amb l'aprovació de bona part de la societat argentina (les classes mitjes). Quelcom semblant passa amb el polis = el poli dolent et tortura i després ve el poli bó per dir-te "vinga, noi, sigues bon minyó i diguen's ón s'amaguen els teus amics. La ETA i el nacionalisme basc es un exemple semblan peró amb inversió de rols. Arzalluz, adreçan-se a la cúpula de la ETA-militar un cop exterminada ETA poli-mili, en 1985: "vosotros ponéis las bombas y nosotros negociaremos con Madrid". (José M' Bandrés)...
Després de treinta anys de pujolisme fastigós (Banca Catalana, Turisme, Casinos, Treball, 3 per cent, urbanisme ferotge...) ara ens hem de creure que les intencions del catalanisme "radical" son desinteresades?
Qué vol dir "defensar la terra"? Fer fora qui no enraona català? Donar privilegis basats en l'etnocentrisme? matar espanyols? Donar acreditacions de catalanitat como si fosin oposicions a la Generalitat?
Aquest estiu els alemanys volien fer reviure el orgull nacional i reivindicar el seu patriotisme, tan malmés per el tercer reich...
No tinc res contra el alemanys, pero el seu orgull nacional ja s'el poden penjar a la saleta de casa a sobre de la tele, a la vora de la foto de la Angela Merkel! |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per vaja tela |
30 oct 2006
|
"Qué vol dir "defensar la terra"? Fer fora qui no enraona català? Donar privilegis basats en l'etnocentrisme? matar espanyols? Donar acreditacions de catalanitat como si fosin oposicions a la Generalitat?"
si, home, si, això i molt més, els que volen defensar la terra violaran totes les castellanoparlants davant dels seus agonitzants marits empalats als cims de Montserrat, mentres veuen com moren els seus fills a cops d'enciclopedia catalana al cap, i després seran llençades al mar entre cants de l'orfeó català i ballades de sardanes....
Que trist, que trist, de veritat això és defensar la terra per tu? i perque resulta que tot el que se li suposa al nacionalisme català no li suposeu al nacionalisme espanyol? perque a Espanya hi ha classes i aquí sembla que tots som aliats de la burgesia i tenim els mateixos plans que Pujol va instaurar i el tristpartit va continuar?
matar espanyols? perque serà que els catalans no han matat espanyols per ser espanyols i els espanyols si que ho han fet durant segles amb milers de catalans només per ser-ho? perque serà que els catalans mai han prohibit cap idioma a ningú i els espanyols el nostre si i reiteradament enllarg de la història? Perque serà que crec que acusar als catalans d'una cosa que no han fet us és molt més fàcil que acusar als que si ho han fet? Serà perque sou nacionalistes espanyols i no podeu remediar-ho i quan parleu de nacionalisme només veieu el català?
Aquest simplisme és exasperant |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per Pepet again |
31 oct 2006
|
Per simplisme perfid el nacionalisme = aquesta es la meva terra i de ningú més; aixó es casa meva (per que no és teva); ací mano jo per les raons anteriors i la pasta per mi...
Per qué? Doncs per que els meus avantpassats varen venir fa un mil.leni-més o menys-, guiats per "la cristiandad", amb la noble misió d'exterminar els jueus, els moros i els heretjos que prol.liferaven al sud dels Pirineus i a la costa mediterránea.
Varem asol.lir la parla provençal autóctona, la llengua d'Oc, com a pròpia, pero amb els pas dels anys l'enraonem amb accent germánic, com els nostres avantpassats invasors del sacro imperio romano-germánico.
Com que veniem a bastir castells per col.lonitzar aquesta terra en nom de la cristiandat, ens varem anomenar "castelans" -sona estrany, oi?- y per sintesi amb la parla provençal ara som "catalans",
elegits per Deu per sometre als infidels.
El cas de Croàcia es semblan, però a lo bestia... |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per marc puig@hotmail.com |
31 oct 2006
|
Mira company, tens sort que el nostre pais és una casa de putes perquè en un país normal et faria vergonya mostrar la teva ideologia de pijo-progre ciudadano del mundo. I |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per avorrit |
31 oct 2006
|
però que estàs dient noi?
estàs barrejant naps amb cols |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per avorrit |
31 oct 2006
|
li deia al pepet |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per S.A.R. |
31 oct 2006
|
les nacions, es vulgui o no, existèixen. i això o mu pot negar kap "anarkista-no enterat". Pk jo no sok = k un extremeny, ni k un basc ni k un italia. a partir d'akí, si estàs oprimit per una altre nació t'has d'alliberar. Hem fa molta gràcia els anarkistes k es rallan am katalunya, però en canvi defensen ETA, Batasuna, la Kale borooka, i eskolten negu gorriak. Apa aklareu-vos, k en el fons el k sou és uns Espanyols (o anticatalans) com volgueu. No ho negueu més. |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per marcel marceau |
31 oct 2006
|
(?) ... (!) &€¬##@{_)½ ¼ §\{~} |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per XXX |
31 oct 2006
|
Mira ami la ETA em fot tant fastic com les associacions feixistes. Ara aixo de que no som iguals que els extremeñs o que els bascos em sona mol nazi, i que passara si ve un africa a treballar aqui, que com es negre no pot entrar en la teva puta nacio. i per cert yo tampoc tinc res que veure amb un pages perdut a la vall d'aran... i si las nacions existeien es perque ho consentiu la puta majoria |
Re: a Catalunya, el nacionalisme o és subvencionat o no existeix
|
per farem tot petar! |
31 oct 2006
|
Per cert, a la Vall d'Aran, l'ultim bastió de la parla occitana (el patués provençal) que és una regió recol.lonitzada pels gallecs pobres als anys cinquanta i que ara són rics, no volen ni sentir-ne parlar de Catalunya, i ja están preparant la seva secessió del "principat". És un paradigma a escala reduïda del nacionalisme català però al reves... La pasta com a eix i leit-motiv del nacionalisme. |
Ja no es poden afegir comentaris en aquest article. Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo. Comments can not be added to this article any more
|