Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: altres temes
Concert gratuït de Mesclat a Cerdanyola el 29 d'abril: Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
22 abr 2006
Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
cartell.bmp
mesclat.bmp
Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!



El proper dissabte 29 d'abril es reedita el concert per la llengua, que va tenir la
seva primera edició l'any passat, amb el concert en homenatge a Ovidi Montllor.
Enguany l'Associació cultural la Verema i amb el suport de l'Ajuntament, organitza
el concert per la llengua que porta com a lema:

" Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!"

El concert començarà a les 23:00 hores amb el grup de Castellar Van de vinatxo, que
toquen folk festiu.

El grup estrella són la banda Mesclat, que tocaran després. La banda es caracteritza
per les seves lletres compromeses amb la llengua, el país i les classes populars.

A mig concert hi haurà intervencions de La verema i de l'organització Espai País
valencià ( aquesta organització treballa per enfortir els llaços entre principat i
País valencià ).
Us adjuntem el manifest del concert i el cartell.
Esperem que el concert sigui una festa, però també un acte de reflexió i reivindicació.


Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!

En aquets inicis del segle XXI, observem com el procés de globalització econòmica s’està consolidant, imposant un model econòmic, un pensament únic i unes mateixos patrons culturals per l’aldea global.
Arreu del planeta els sistema genocida s’imposa engolint cultures que no s’avenen als cànons necessaris capitalistes i occidentals.
Les llengües i cultures són part de les víctimes del procés homogeneïtzador .
La riquesa de la nostra humanitat es basa en la diversitat cultural, és a dir en els diferents punts de vista que les persones han tingut i tenen d’aquest món.
En aquests moments caminem cap a una pèrdua en molt casos ja irreversible de cultures i llengües, i en definitiva de punts de vista.
Ara més que mai, parlar català és un acte de resistència, com ho ha estat moltes vegades, però ara és també un acte de lluita per la diversitat cultural del nostre planeta. Ens toca defensar la nostra cultura , sabent que aquesta ha d’evolucionar i ha d’afrontar els reptes de contacte intercultural i mestissatge , sense por, però amb la fermesa de conservar la nostra identitat i aportar el nostre punt de vista al món.

Salut !

Independència i socialisme.
Associació cultural La Verema.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Concert gratuït de Mesclat a Cerdanyola el 29 d'abril: Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
22 abr 2006
Ah, però és que la globalització no parla també en català? A TV3 es parla català i fan els programes més iankees que et puguis tirar a la cara.
Re: Concert gratuït de Mesclat a Cerdanyola el 29 d'abril: Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
23 abr 2006
hi ha gent que és imbècil. ho sento però m'he d'expressar així.

l'alternativa del nepalenc a la defensa activa del català, quina és? la mort per inhibició, oi? és a dir, digue-ho clar, tinguem les premises clares i podrem començar a discutir.

digue's el què penses: "a mi se me'n pixa l'existència del català, prefereixo que la meva societat faci servir l'espanyol o l'anglès perquè considero la meva llengua una llengua inútil".

Quan hagis afirmat amb valentia això (que és el que es desprèn del teu comentari), amb quina cara defensaràs l'existència del poble maputxe i de tots els pobles indígenes de sudamèrica i el seu dret a l'expressió cultural pròpia?

acabem amb la síndrome d'Estocolm !
Re: Concert gratuït de Mesclat a Cerdanyola el 29 d'abril: Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
23 abr 2006
Mira pel comentari que es desprén aquí l'únic imbècil ets tu (a més a més ets qui ha començat a faltar el respecte a la gent) : Aquest tipus d'argument "Contra la globalització homogènica, lluitem pel català" està carregat del precepte ideològic i fortament endogàmic de la "resistència cultural". Nepalenc té tota la raó quan diu el què diu i es que si el català no s'ha expandit més és simplement per la debilitat de la burgesia catalana i el seu projecte nacionalista sensiblement més dèbil que el d'altres burgesies que han aconseguit consolidar un "Estat nacional". Em recorda a una campanya de fa molt temps, d'una assamblea de joves que s'anomenava "que no ens donguin carabasses que aqui tenim castanyes" referint-se a Hallowen. Si els moviments socials progressistes s'han de dedicar a aquestes coses anem arreglats. Del comentari del nepalenc no es desprèn res del què tu dius sinó la constatació de que el nacionalisme català és un projecte burgés i que sinó té més difusió internacional és perquè no té prous recursos. En quan al que comentés de l'espanyol i l'anglès (perdò no havíem quedat que era castellà ?) hi va haver un senyor qui va intentar arreglar aquest problema : Es deia Zamenhoff i va inventar una llengua que es diu Esperanto per evitar que passés el què a tu tant t'atemoreix. Pel demés estic totalment a favor del català però no em sembla la millor manera de reivindicar-lo utilitzant lemes tan reaccionaris, el què s'ha d'assegurar es que aquells qui parlem aquesta llengua tinguem tots els mecanismes al nostre abast per utilitzar-la però sempre tenint en compte que no hi ha res immutable i que algun dia el català serà diferent del d'ara per vàries influències (les que siguin. no us desespereu però sempre quedarà un substrat, com de fet a la història sempre ha passat. Salut i comunisme llibertari !
Re: Concert gratuït de Mesclat a Cerdanyola el 29 d'abril: Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
24 abr 2006
estic d'acord amb tu llibertari, contra la globalització homogènica..?? precisament ara s'està duent el discurs de preservar les cultures, però dins de la globalització per a mantenir l'actual sistema capitalista,.. i reduir-ho a un reducte folckòric!
Re: Concert gratuït de Mesclat a Cerdanyola el 29 d'abril: Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
24 abr 2006
estic d'acord amb tu llibertari, contra la globalització homogènica..?? precisament ara s'està duent el discurs de preservar les cultures, però dins de la globalització per a mantenir l'actual sistema capitalista,.. i reduir-ho a un reducte folckòric!
Re: Concert gratuït de Mesclat a Cerdanyola el 29 d'abril: Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
24 abr 2006
si això són els arguments dels anarquistes del segle XXI, el sistema no ha de patir: tot continuarà igual. Aquesta gent només sap restar!
Re: Concert gratuït de Mesclat a Cerdanyola el 29 d'abril: Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
27 abr 2006
van de vinatxo! aurrera!
Re: Concert gratuït de Mesclat a Cerdanyola el 29 d'abril: Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
27 abr 2006
que es vegi que a castellar no tots som nazis...
Re: Concert gratuït de Mesclat a Cerdanyola el 29 d'abril: Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
27 abr 2006
Plaça de l'estatut i Parc de Turonet és el mateix? vull venir al concert de Mesclat, però no he estat mai al vostre poble...gràcies!
Re: Concert gratuït de Mesclat a Cerdanyola el 29 d'abril: Contra la globalització homogènica, lluitem pel català!
29 abr 2006
ALguns anarquistes catalans no veuen el català com una llengua ni la cultrua catalana com a tal, com a una cultura. Es pensen que per parlar el català són gent tancada i xenòfoba i no hauria de ser així.
I no és així perquè per parlar una llengua no ets més ni menys, és una llengua. Una llengua no ha de tancar barreres per res i menys si la parles al lloc d'on és originaria la llengua.
Exercir la catalanitat no hauria de ser cap postura política.
Com no e spot veure que els Països Catalans som una nació ocupada per Espanya tal com ho van ésser molts països sudamericans??? I si vam ser ocupats nosaltres i altres països és per interessos econòmics d'Espanya: això que critiqueu tant els anarquistes i que també critiquem els que no creiem en la societat capitalista.

CAP ESTATut ENS FARÀ LLIURES!
autodeterminació!

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more