Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
|
Què està passant amb les raves??!
|
|
per netraver Correu-e: viktor ARROBA rave.ch (no verificat!) Adreça: viktor@rave.ch |
26 oct 2005
|
CAP A ON ANEM EN L'ART CONTRACULTURAL ? |
Fa un temps...col·lectius de tota mena compromessos amb una altra manera de relacionar-se amb la música, la natura i les persones, de forma antagónica a l'oci i la lógica del mercat, alliberaven espais durant un temps indeterminat per tal de generar un marc de relació quasi espiritual entre la grandaria i profunditat del fet artístic músical i l'espontania creació d'una communió igualitaria i solidaria entre els assistents, forman, tot ells junt amb la música i l'entorn, un sol ens que es podia palpar ens les vibracions del cos i les mirades complices alegres d'aquell qui sap que l'altre està sentit el mateix que sent ell mateix i la resta, a la vegada.. compartint un estat d'ànim i una passió lliures de prejudicis, de capitalisme, de sexisme, d'autoritarisme.. Sumats en un clima de positivisme, alegria, celebració i comunió fraternal el qual permetia trobar un ambient únic on disfrutar de l'art fos amb la natura i les relacions personals
Doncs bé..
L'altre dia vaig passar per una autoanomenada "rave" urbana a un determinat CSO de la part nord de Barcelona
Entorn d'això, m'agradaria llençar en l'aire i compartir amb vosaltres un parell de reflexions...
En primer lloc: l'esperit rave que tractava de reflexar a la meva introdució, més enllà de desapareixer absolutament, el que feia era ser substituït per una mena d'ambient pseudo-alternatiu-comercial-adolescent / recicla-afters / recull-makineros
No en tindria res a dir sobre aquest factor, sino fos perque aquestes persones no mostren la més mínima sensibilitat pel que fa al respecte dels principis originals gràcies als quals molts de nosaltres hem pogut disfrutar fa un temps de vivèncis gairebé màgiques..
Això per una banda, per l'altre, l'aspecte musical i central, també caldria possar-lo en tela de judici en termes generals si prenem messura de com ha anat evolucionant el panorama fins a data actual..
En segon lloc, son cada cop més les vegades que em trobo amb preteses "free parties" de pagament (fins i tot al bosc) i, en paral·lel, una aproximació tendenciosa cap a rebre l'ajut d'organismes públics per a celebrar activitats..
Doncs bé, m'agradaria que algx em pogués dir que en pensa de l'estat actual de l'escena raver ..
Des del meu punt de vista, anem de camí (sent molt optimista) a que això acabi sent un espai més de reapropiació, maquillatge, promoció i regulació del consistori del senyor Clo$ a través d'alguna mena de política de joventut ..o quelcom semblant
M'he decidit a escriure aquest article, perque realment ...trobo molt trista la deriva a la que hem arribat
.
.
.
Respect |
Mira també:
http://hyperreal.org |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per !! |
26 oct 2005
|
jo em pensava que parlaves de l'hort, ve-t'ho aqui, ja et poses al dia, ja, aqui |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per València |
27 oct 2005
|
Però alguna vegada han segut les raves tal com dius al primer paragraf? Jo no les he vistes mai així! |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per Alex |
27 oct 2005
|
Les raves son un instrument més de l'estat per desmobilitzar al jovent i per introduir droga entre el jovent. El millor seria que despareguessin. |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per ravero |
27 oct 2005
|
rave = alienació del jovent...
Vinga una mica de soma i bailar bailar malditos.
Cal una nova manera de fer i de gaudir de la música que no impliqui tanta alienació. El ramat balla a les orders del gurú....
I a l´endemà no es pot ni aixecar.
Les raves pels bakaladeros, que es facin mal ells solets...
Més música i espais per a disfrutar-la en horaris normals, tarda i primera hora de la nit i sense alienacions.
Hang the Dj. |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per endorfines!!! |
27 oct 2005
|
Totalment d'acord.
Al jovent inflat de droga no li demanis gaires reflexions anticapitalistes.
"Un gram val més que un clam!"deia Huxley.
I tota aquesta comunió espiritual que sents, tot aquest bon rotllo màgic i solidari, és diu MDMA i és una droga de disseny que t'acaba demacrant i anulant.
A la merda la fraternitat química alienant... a l'estat li agraden molts els zombis mimosins, l'estat trafica i l'estat anula als joves poquet a poquet i somrient per la foto... i si a sobre no molestes els veins, ja és la òstia.
És una opinió. |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per ... |
27 oct 2005
|
Jo estic d'acord amb el q diu q les rave mai han sigut el que diu el primer paràgraf, açò és, cap espai de blablabla.
Als següents comentaris també estic d'acord, però en tot cas, que cadascú es divertisca com vullga. |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per anonim |
27 oct 2005
|
Jo crec que la persona ke ha eskrit l'artikle te tota la rao , les primeres raves ke hi va haber a Catalunya no tenen pas res a veure amb les raves ke es monten avui en dia . Abans per exemple s'escollia el lloc amb molta cura i es preparava de tal manera ke kuant arribabes a la rave semblava ke eres dins un conte de fades , abans tampok veies "makineros" ni hi habia baralles i es ke jo krek ke abans la gent buscava en les raves el ke dins de la ciutat i en les diskotekes no podies trobar , ara en canvi es nomes una manera mes de fer negoci. Referent a lo de les drogues tothom sap ke a les raves hi ha drogues pero es ke a cas no hi son a tot arreu??? |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per ai las |
27 oct 2005
|
poster el k vol l'estat és que et preocupis desmesuradament per una revolució impossible i així esdevinguis intrument d'atac a tot lo k es mou.
Pk tot lo k es mou té cua negativa i cua positiva.
Les raves estan a l'imaginari com a espais de màxima llibertat,
una merda pels que les volen corrompre més del k sempre han estat.
una merda pels k les critiquen per que son massa humanes. |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per intifada_tek intifada_tek@hotmail.com |
27 oct 2005
|
Nois, nois, que cadascú es lliure de fer el que li vingui en gana, sigui d'on sigui i com sigui. Ningú hauría de opinar en contra de res sense saber contra el què s'opina.
És cert que la degradació ketaminosa i l'aparició dels after-mens i bakalas ho degrada tot, sobretot l'esperit de comunicació i agermanament de grans cites com les de fà uns anys quan ens perdiem pels boscos a ritme de pum-pum, però aixó no vol dir que no hi hagui qui segueixi pensant que passar-s'ho bé, amb qui sigui i on sigui, hagui de desapareixer.
En cualsevol cas, el què s'hauría de pensar, o críticar en un moment donat és la comercialització i la mercantilització de tot el què diu el primer paragraf de l'article. I segon, fer un reflexió de perquè pega tant fort la conjunció del què es pot arribar a sentir de festa, amb l'ús, o abús, de drogues de tota mena.
Menys llops, i més raons...
salute! |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per ex-Raver |
27 oct 2005
|
Quizas ya eres un tanto grtande y ves cosas en las Raves que antes no veias, aunque estaban.
También hay que decir que de Raves hay de muchos colores y tonos, también estaria bien recordar que montar una Rave cuesta dinero, dinero que hay que pagar y que en ocasiones se ha de financiar con los propios asistentes.
En fin la cultura Rave pertenece más a la generación de los 90 que de la nueva era 2000, entonces significo muchas cosas, hoy muchas no tienen sentido, quizas ya hemos aprendido a emanciparnos, hoy tenemos mayor conciencia sobre el autoconocimiento, la emancipación y el conocimientos de los demas, no necesitamos drogas quimicas para salir huiendo de un modelo de vida que nos ha dejado en pelotas y sin futuro...
Entonces, toca recontruir un nuevo movimiento, algo nuevo que nos llene más.... se aceptan propuesta.
Salut |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per raves matutinas. |
27 oct 2005
|
"rave" o encuentros diurnos y que no se centren en el clásico gurú djdemierda + ganado danzando al unísono con movimiento mandivular de izquierda a derecha/arriba abajo.
O sea reivindicar un uso y disfrute crítico de los distintos campos del arte sin alienarse como borregos.
Eventos multidisciplinares al aire libre donde se mezclen todas las disciplinas artísticas y en el que la improvisación y la generación de nuevo contenido crítico sea inebitable debido a la influencia recíproca de las distintas disciplinas en permanente interacción y diálogo, y donde por favor, el disfrute no se relacione con el colocón sino con la interacción de los distintos participantes y su diálogo positivo y la capacidad de generar nuevas SITUACIONES. |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per raves matutinas. |
27 oct 2005
|
"rave" o encuentros diurnos y que no se centren en el clásico gurú djdemierda + ganado danzando al unísono con movimiento mandivular de izquierda a derecha/arriba abajo.
O sea reivindicar un uso y disfrute crítico de los distintos campos del arte sin alienarse como borregos.
Eventos multidisciplinares al aire libre donde se mezclen todas las disciplinas artísticas y en el que la improvisación y la generación de nuevo contenido crítico sea inebitable debido a la influencia recíproca de las distintas disciplinas en permanente interacción y diálogo, y donde por favor, el disfrute no se relacione con el colocón sino con la interacción de los distintos participantes y su diálogo positivo y la capacidad de generar nuevas SITUACIONES. |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per netraver viktor ARROBA rave.ch |
27 oct 2005
|
Crec que aquí s'estan barrejant temes de forma poc rigorosa o com a mínim, encertada desde del meu punt de vista.
Aquí s'ha arribat a associar a "Estat" i "raves" per mitjà de "la droga" i els "gurús" ...
Bé, això a mi em sembla de totes totes no tenir gaire mínima cultureta entorn al significat, història i concepte del fenomen rave, des de "Orbital" fins a Goa.
Primer, perque l'eix central de qualsevol rave és la música, l'espiritualitat (en unes més q en d'altres) i l'esperit comunal d'un com a part d'un tot, en un espai autònom d'integracio amb la terra i el medi.
Jo puc parlar en primera persona de com això es tradueix (o s'ha estat traduint..) _realment_ a la pràctica per mitja d'una predisposició sincera de gaudir d'un canal musical que arriba transversalment a tot i disfrutar de la gent amb l'ajut i el desinterés material de l'altre i molt al marge de TENIR QUE PASAR PER LA DROGA per arribar a aquesta condició)
Evidentment, si per alguna cosa també es caracteritzen les raves es, precisament, perque neixen com una alternativa directe a l'oci banalitzat i alienant del mercat. És precisament aquesta la _veritable alienació_ a les que les RAVES volen donar resposta.
Resposta també mitjançant la filosofia DIY, incloent a tothom, sense perjudici de cap mena de limitació, inclosa l'econòmica. I com a clar espai antagònic al sistema i als seus viciats valors
En definitiva, com han dit un parell de companys, jo crec que en gran mesura, les raves BEN ENTESES han tingut un paper molt important en la cultura de la gent que busca una relació de proximitat, humanitat i autenticitat plena en la música, a la vegada que és sensible a una manera d'entendre el món i les relacions amb la gent, més humanitzant com a contrapunt al asfixiant oci , veritablement, aquest sí, alienador.
(Per cert, la música, la protagonista, també n'ha sortit molt beneficiada d'això revertint en la comunitat) |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per alienat |
27 oct 2005
|
Sincerament crec que hi han altres fórmules per a buscar la proximitat la humanitat i la autenticitat entre els diferents personatges de la mateixa especie.
Comentari: la música que s´escolta a les raves o techno és una ´música sense misatge i sense contingut, és una apisonadora rítmica i res mes.
L´hedonisme buit i les sensacions místiques sense crítica ens deixen en pilotes permanenment. Cualsevol activitat que vulgui dignificar l´èsser humà ha de tenir un fort contingut crític, que no pot ser cap altre que la crítica a les injustícies i desigualtats que fomenta la societat capitalista. |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per anti-raves |
27 oct 2005
|
A una "rave" ens voldria veure l'Estat a tots els alternatius! Drogats, alienats i dominats pel mono. Jo només fumo porros i birres, però mai en faré d'això una "bandera de llibertat"! El PGB (Partido de la Gente del Bar) de l'Azagra com a mínim era irònic, però això de les "raves"... |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per ravero |
27 oct 2005
|
si non e cherto e ben trobato... |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per yabadabadú |
27 oct 2005
|
Desde que es van popularitzar les "raves" i els "rotllos" associats a aquestes, el moviment okupa (per exemple) s'ha desintegrat totalment i ja no és l'amenaça que era quan les jorandes del princesa, per exemple...
Algú hauria de fer una reflexió seriossa.
Fora camells dels centres socials! |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per ???? |
27 oct 2005
|
El moviment okupa s'ha desintegrat totalment, ara que hi ha més CSO's que mai? I per culpa de les raves????
Des de les jornades del Princesa ha plogut molt, ha canviat la legislació, ha canviat el govern, ha canviat tot; i l'okupació enlloc de desaparèixer s'ha generalitzat força com a pràctica, geogràfica i socialment. No hi ha un moviment homogeni, però això lluny d'un problema és un encert.
Prou seriosa la reflexió? |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per x |
27 oct 2005
|
corre, negro, corre.
cánsate, esclavo, cánsate.
aliénate, borrego, aliénate. |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per xyz |
27 oct 2005
|
las drogas nos trasladan (temporalmente) a un nivel de conciencia superior, o inferior, en cualquier caso diferente. no tiene nada que ver con la aliencacion, pringaos |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per uno |
27 oct 2005
|
completamente de acuerdo con xyz ..
veo mucho doctrinarismo y uniformismo """bien pensante""" ácrata por aki.. en lugar de respeto por expresiones artisticas populares de base..
si eso es libertad,que empiecen a poner takillas en los CSO y seguratas/jueces del "arte verdadero"
PLUR |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per trasladado |
27 oct 2005
|
trasladandome voy trasladandome vengo vengo
por el camino yo me entretengo
trasladandome voy trasladandome vengo vengo |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per trasladado |
27 oct 2005
|
trasladandome voy trasladandome vengo vengo
por el camino yo me entretengo
trasladandome voy trasladandome vengo vengo |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per trasladado |
27 oct 2005
|
trasladandome voy trasladandome vengo vengo
por el camino yo me entretengo
trasladandome voy trasladandome vengo vengo |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per l'Herrero |
28 oct 2005
|
puta ketamina!! |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per jai |
28 oct 2005
|
sou uns jernes, l'esperit de les raves ha mort, ara només hi ha droga i malalts, a reventar-les totes jernilles1!!!puta ketamina dels collons i adolescents hippy fashions. |
Re: Què està passant amb la gent??!
|
per don nadie |
28 oct 2005
|
Estoy de acuerdo con que el movimento ravero va en decadencia si de lo que hablamos es de una perspectiva general.Yo no conoci las primeras, pero si las de hace unos 5 o 6 años (y lo que se cuenta en el primer comentario tambien me parece una idealizacion)pero tampoco eran tan autodestructivas como ahora.Peleas etc...
Pero de ahi a focalizar nuestra rabia y nuestra ira contra las drogas por ser el problema primordial me parece insensato y poco riguroso.
No estoy negando las nefastas consecuencias del abuso o mal uso de las drogas(con mal uso me refiero a: utilizarlas sin conocimiento de los efectos a corto y largo plazo,consumicion sin informacion de indicaciones,sitio adecuado,dosis rcaomendables para el objetivo deseado etc...).
Si tenemos un cuchillo entre las manos para cortar algo, y nos acabamos cortando a nosotros mismos,que debemos hacer para que no nos vuelva a ocurrir, tirar el cuchillo a la basura y no dejar entrar a nadie en nuestra casa por tener un cuchillo o similares?.
salud y lucidez. |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per La Iaia Punka |
28 oct 2005
|
Lucha contra el techno, afiliate al punk...
Raveros, colla de pastilleros, on són les reivindicacions a les vostres "festes"? hi ha algú allà que no vagi empastillat? I vosaltres voleu una altra societat lliure? que no us adoneu que l'estat us vol així, tots aborregats?
Apa, a llegir més i no inflar-se el cap de tanta merda (i no critico la música techno encara que personalment no m'agradi).
Aupa er punk!! |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per mari |
24 nov 2005
|
jo vaig de raves i mai m'he menjat cap pastilla ni m'he enfarinat. m'agrada el techno, em fumo un porro, em trobo algun amic, em prenc una birra i anar fent . Per a mi això són les raves, o almenys les q jo conec: locals petits i força bruts de barcelona. Sincerament cada cop em crema més entrar a una rave i haver danar mirant on trepitjes per no xafar el cap a qualsevol xaval amb el nas ple de sang . El que tinc moltes ganes és d'anar a una rave de les de la muntanya, pk deu ser tot molt més pur i més místic. En fi, que cadascú faci el q vulgui .
Salut! |
Re: Què està passant amb les raves??!
|
per ALeNA frances_the_mute3@hotmail.com |
29 nov 2005
|
Hola, he arribat a aket fòrum per casualitat i com a jove q casi cada cap de setmana va a ravews us diré k és una merda a barcelona.... Okupes infestades de rebentats hiperyonkis, els correponents camells i gent k ens ve de gust escoltar el tecno i fumar petes sense fer mal a ningú... PEro si k es cert k tothom es droga un dia o altra u hem fet... SOm una nova generació i les raves d'aquesta generació sobretot pels barcelonins, urbanites ja no estan a la muntanya, perque k fas una nit de dissabte??? Tan debó hi hagués financement per fer raves a la muintanya si n'hi han aviseu-nos perque seria un luxe.
Ara per ara el k ens keda és aixó. Salut!! |
Ja no es poden afegir comentaris en aquest article. Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo. Comments can not be added to this article any more
|