Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: mitjans i manipulació : guerra
Dos anys i mig sense en José Couso (cat/cast)
09 oct 2005
Dos anys i mig ja sense en José. Dos anys i mig buscant justicia. Concentració ahir a Madrid contra la impunitat.
exigimosjusticia.jpg
Quan es compleixen dos anys i mig de lâassassinat a Bagdad de José Couso, càmera de Telecinco mort en lâatac de lâexèrcit estado-unidenc a lâhotel Palestina de Bagdad es va realitzar una concentració en la seva memòria i per continuar exigint justícia davant la ambaixada estado-unidenca a Madrid. Com cada dia vuit, amics, familiars i solidaris ens vàrem reunir per fer-nos sentir i deixar ben clar que ni oblidem ni perdonarem mentre no hi hagi justícia per en José i tants dâaltres periodistes morts a mans dâunes forces dâocupació a les que la veritat fa por i els testimonis fan nosa. Recordar que el mateix dia que en Jose van morir també els periodistes Taras Protsyuk y Tareq Ayoub. També van ser recordats ahir.
A la concentració devíem ser unes dues-centes persones, de totes les edats i amb una saludable barreja dâambients. Semblaria que la policia i les forces de lâordre tenen por de les víctimes si hem de jutjar pel seu desplegament. Entre crits de âEsta embajada esta ensangrentadaâ?, âJose Couso, crimen de guerraâ? o â Esos de ahí enfrente matan a la genteâ? vam deixar ben clar que dos anys i mig mes tard ni ens resignem ni oblidem aquells/es com el José han caigut sota el nou ordre imperial. Com Juantxo Rodríguez el 1989, assassinat per Marines estado-unidencs durant la invasió de Panamà. El grup âSamba de ruaâ? va injectar una enèrgica dosis de ritme i soroll a la concentració. A lâhora dels parlmanents, lâAlicia li va llegir un poema al José on li explicava tot el que sâestà fent des de que ens el van prendre, des dels Fòrums Socials Mundials a la cimera contra el terrorisme (dâEstat) i per la llibertat de Caracas del passat estiu i tot el grapat dâiniciatives que arreu trenquen el silenci i diuen prou a la impunitat. La Maribel ens va compartir un poema que va escriure dedicat a la mare dâen José i la seva lluita per la memoria i contra el silenci complice dels poderosos, citant al poeta palestí va apelâ¢lar a la lluita, a no transigir devant els â¢enemics del solâ?. Finalment, la mare dâen José ens va llegir les paraules que fa tot just una setmana va dirigir als concentrats/ades a Washington per Cindy Sheenan, ens va parlar de les mares, de les mares estado-unidenques, iraquianes, escoceses que havien perdut els seus fills a causa dels interessos dels poderosos. Interessos que havien convertir els seus fills en peons, peces sacrificables pels beneficis i el saqueig del petroli dâun país com lâIrak. Retirada de les tropes dâocupació, llibertat pel poble iraquià i solidaritat amb totes les mares que han vist com els seus fills els hi eren arrencats.
Els amics i familiars dâen José es continuaran concentrant davant lâambaixada estadounidenca a Madrid cada 8 de cada mes a les 20.00 i tots els dimarts de 12 a 13, sâhi passeu per Madrid val la pena donar-hi suport.
Contra el Silenci de la Impunitat.
Contra la indiferència còmplice
Solidaritat Internacionalista.

Cuando se cumplen dos años y medio del asesinato en Bagdad de José Couso, cámara de Telecinco muerto en el ataque del ejercito estadounidense al Hotel Palestina de Bagdad se realizó una concentración en su memoria y para continuar exigiendo justicia delante la embajada estadounidense en Madrid. Como cada día ocho, amig@s, familiares y solidari@s nos reunimos para hacernos oír y dejar bien claro que ni olvidamos ni perdonaremos mientras no haya justicia para José y tantos otros periodistas muertos a manos de unas fuerzas de ocupación a las que la verdad da miedo y molestan los testigos. Recordar que el mismo día que José también fueron muertos los periodistas Taqras Protsyuk y Tareq Ayaoub. También ellos fueron recordados ayer.
En la concentración debíamos ser como 200 personas, de todas las edades y con una muy saludable mezcla de ambientes. Parecería como que la policía y las fuerzas del orden tienen miedo de las víctimas a juzgar por su despliegue intimidatorio. Entre gritos de âEsta embajada, esta ensangrentadaâ?, âJose Couso, crimen de guerra, justicia ya!â? o âEsos de enfrente, matan a la genteâ? dejamos bien claro que dos años y medio mas tarde ni nos resignamos ni olvidamos a aquell@s que como José han caído bajo el nuevo orden imperial. Como Juantxo Rodríguez en 1989, asesinado por Marines estadounidenses durante la invasión de Panamá. El grupo âSamba de Rúaâ? inyectó una enérgica dosis de ritmo y ruido a la concentración. A la hora de los parlamentos, Alicia nos leyó un poema para José, contándole aquello que se está haciendo desde que nos lo quitaron, desde los Foros Sociales Mundiales hasta la cumbre contra el terrorismo (de Estado) y por la libertad en Caracas el verano pasado y todo el puñado de iniciativas que por todas partes rompen el silencio y dicen ¡basta! a la impunidad. Maribel nos compartió un poema que ha escrito dedicado a la madre de José y su lucha por la memoria y contra el silencio cómplice de los poderosos, citando al poeta palestino, apeló a la lucha, a no transigir ante âlos enemigos del solâ?. Finalmente, la madre de José nos leyó las palabras que hace justo una semana dirigió a l@s concentrad@s en Washington en solidaridad con Cindy Sheenan, nos habló de las madres, de las madres estadounidenses, iraquíes, escocesas... que como ella misma han perdido sus hij@s a causa de poderosos intereses de unos pocos. Intereses que convirtieron a sus hij@s en peones, piezas sacrificables pro los beneficios y el saqueo del petróleo de un país como Iraq. Retirada de las tropas de ocupación, libertad para lel pueblo iraquí y solidaridad con todas las madres que han visto como les eran arrebatad@s sus hij@s.
Los amigos y familiares de José se continuarán concentrando ante la embajada estadounidense en Madrid cada 8 de cada mes a las 20.00 y todos los martes de 12 a 13h. Siempre esta bien pasarse y pasarlo.
Contra el silencio de la impunidad.
Contra la indiferencia cómplice.
Solidaridad internacionalista.
noestabamostodosfaltabajose.jpg
unejemplodedignidad.jpg
Mira també:
http://www.josecouso.info
http://www.actv.info/especiales.php

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Dos anys i mig sense en José Couso (cat/cast)
18 oct 2005
Condol per la pèrdua d'un periodista compromès a mans de mercenaris ianquis ocupants i imperialistes. Ni oblit ni perdó!
Sindicat