Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
|
Notícies :: un altre món és aquí |
Anarquisme i alliberament nacional
|
|
per Tintin |
26 jun 2004
|
|
|
(Fotografia: Milicians anarquistes catalans amb una senyera estelada)
L'anarquisme sorgeix com a ideologia polÃtica a finals del segle XVIII i es vertebra solidament a mitjans del segle XIX. En aquest mateix moment Europa viu la consolidació dels Estats Liberals, que busquen consolidar-se mitjançant la promoció interessada del sentiment patriòtic entre el poble; d'altre banda des de Belgrad a Sant Sebastià diversos pobles marginats pels nous estats adquireixen conciència nacional i comencen a vertebrar-se moviments d'emancipació nacional. Anarquisme, nacionalisme i independentisme són paral·lels en el temps i l'espai.
Davant el nacionalisme molts anarquistes adopten una postura bel·ligerant, doncs consideren aquest una ideologia pro-estatista i encaminada a fomentar l'odi i la divisió entre humans. Davant els moviments d'emancipació nacional l'actiut es mes complexa, doncs l'anarquisme no creu que aquesta s'assoleixi amb la formació de nous estats però alhora creu també que tots els pobles han d'esser lliures, però no tan sols lliures dels estats que els oprimeixien sinó lliures també de les classes dirigents que volen imposar la seua autoritat per mitjà de la formació d'un nou estat independent. Tanmateix no han sigut inhabituals les colaboracions estretes entre anarquistes i independentises d'esquerres, i fins i tot les adhesions temporals de certs anarquistes(1) al nacionalisme d'estat.
Les nacions, les nacionalitats i el seu paper social, han sigut, són i serà n un tema de debat constant al sà del moviment llibertari.
_____
Notes:
(1)Bakunin en determinat moment va arribar a demanar al govern tsarista la conquesta i posterior inclusió a Rússia de tots els pobles eslaus.
____
La rivalitat i els odis nacionals estan entre els millors mitjans que disposen els patrons per a perpetuar l'esclavitud dels treballadors, i nosaltres devem oposar-nos a ells amb totes les nostres forces. AixÃ, el dret de les petites nacionalitats a preservar, per exemple, el seu idioma i costums- la qual cosa no és més que una simple qüestió de llibertat- no tindrà una autèntica solució fins que, una vegada abolits els Estats, cada grup humà , cada individu, tingui el dret a associar-se o separar-se de qualsevol altre grup. Errico Malatesta anarquista italià ,"Carta a Kropotkin"
Nosotros, lo digo aquÃ, en Madrid y, si conviene, lo dirÃa en Barcelona, somos y seremos contrarios a estos señores que pretenden monopolizar la polÃtica catalana, no para conseguir la libertad de Catalunya, sino para poder defender mejor sus intereses de clase,porque siempre están dispuestos a desentenderse de las reivindicaciones del proletariado catalán. Y os puedo asegurar que estos reaccionarios, que se llaman tan catalanistas -nacionalistas?- como el primero, tienen miedo del restablecimiento nacional de Catalunya si ésta no les ha de quedar sometida, y como saben que Catalunya no es un pueblo servil, ni tan sólo no intentan separar la polÃtica catalana de la española. En cambio a nosotros, los trabajadores, como que con una Catalunya independiente no perderÃamos nada, antes al contrario, todavÃa ganarÃamos, la independencia catalana no nos da miedo (...) Os aseguro, amigos madrileños, que una Catalunya libre del Estado español serÃa una Catalunya amiga de todos los pueblos de la penÃnsula ibérica, y sospecho que aquello que ahora pretenden presentarse como los dirigentes del catalanismo temen un acuerdo fraternal y duradero con las otras nacionalidades peninsulares. Por lo tanto es falsa la catalanidad de los dirigentes de la Lliga Regionalista . Y es que esta gente antepone los intereses de clase, es decir, los intereses del capitalismo a cualquier otro interés o ideologÃa Fragment d'un discurs de l'anarquista català Salvador Seguà "El noi del sucre" del 1919.
Lo que sà combatem és l'estat que ells (en referència als nacionalistes catalans) preconitzen, absolutament igual als estats o formes de govern ja d'antic establertes en el món i amb les que el poble sofreix les mateixes tiranies, resultant fictÃcia la pretesa evolució Mas-Gomeri, anarquista catalÃ
Article extret de www.freewebs.com/laketania |
Mira també:
http://www.freewebs.com/laketania http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/82133/index.php |
This work licensed under a Creative Commons license |
Comentaris
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per Amnistia |
26 jun 2004
|
Alliberament Nacional i Social !!!!
Endavant amb l'anarquisme Llibertari , per uns Països Catalans LLiures i Socialistes ! |
L'independentisme català mai no ha estat anarquista
|
per Arnau |
26 jun 2004
|
Les arrels de l'independentisme català del segle XX no cal buscar-les en el pensament anarquista, que ha estat gairebé sempre contrari a l'alliberament nacional del nostre Poble. Recordem que la infausta CNT deia "ni Dios ni Patria ni Patrón". A més, durant el període 36-39 els cenetistes i faïstes varen ser l'avantguarda contra l'organització patriòtica històrica de l'independentisme català, Estat Català, ara segrestada per un grupuscle marxistoide.
Com diu Mossèn Dalmau en la seva obra "Nacionalisme Català", l'independentisme ha estat sempre allunyat de les ideologies totalitàries, siguin aquestes l'anarquisme o el marxisme (com a prova teniu els 7000 vots de la CUP, candidatura que si no hagués emprat el tarannà marxista hauria esgarrapat vots a ERC).
I avui dia, en aquest Fòrum, és corrent llegir escrits espanyolistes totals d'anarquistes que viuen al nostre país (i fixeu-vos bé que dic "viuen al nostre País", que no són pas catalans, són espanyols). |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per x |
26 jun 2004
|
Visca l´anarquisme als païssos catalans (vaja 2 utopies.., però visquen!!!) |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per lupo |
26 jun 2004
|
Bastante sufrió España con vosotros en los años 30...
Pero por suerte el pueblo aprendió y ya no os vota ni dios. Lo siento chicos... |
Lupo vés a la mani dels gais
|
per Arnau |
26 jun 2004
|
Lupo, ets una xusma espanyola.
Vés a la mani dels gais a veure si te l'endinyen ben a dins! |
Re: a Arnau
|
per x |
26 jun 2004
|
"Vés a la mani dels gais a veure si te l'endinyen ben a dins! "
Ets un homòfob de merda!!!! Però de qué vas???? Vaja, vaja... crec que parles tan mal de l´anarquisme i de CNT perque nosaltres respectem a l´homosexualitat, la recolçem i la reivindiquem. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per català |
26 jun 2004
|
Arnau eres xusma catalana homòfoba.
Fora de Indymedia Barcelona!!! |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per JO |
26 jun 2004
|
Arnau = NAZI |
Re: als "x"
|
per Rebel |
26 jun 2004
|
Això és l´anarquisme: SIDA, drogues, i la gent destrossada.
Jerarquia sí, llibertinatge fora!!!! |
No sóc nazi
|
per Arnau |
26 jun 2004
|
Perquè sempre heu de dir nazi a qui no pensa com vosaltres? Això sí que és de nazis!
El nazisme va donar suport al franquisme, i per tant és anticatalà. Només sóc un patriota preocupat per la dissolució dels bons costums. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per lupo |
26 jun 2004
|
jeje, gracias, casi os comeis a Arnau por haberme insultado. Si en el fondo sois buenos chicos, sólo teneis que aprender a hablar sin insultar. Pero de todas formas, gracias!
Arnau: espero que no te hayan dejado como una piltrafilla...Eso te pasa por ser tontito. |
Què us passa amb el nazisme?
|
per Rebel |
26 jun 2004
|
El nacionalsocialisme fou una ideologia germànica que redreçà Alemanya fa setanta anys. Nosaltres no som germànics, però sí que ens cal un redreçament autoritari que no ens vindrà de les esquerres ni de la democràcia corrupta.
VISCA CATALUNYA LLIURE !! |
Re: a "Rebel"
|
per XXXXXXXXXXX |
26 jun 2004
|
L´anarquime no és SIDA, drogues ni demés parafernà lies que has escrit... INCULT!!!!
I JA QUE ETS TAN XULO I TAN GUAY: A VORE QUAN ELS INDEPES DE CATALUNYA VOS ADONEU QUE LA VOSTRA PÀTRIA ÉS LA PRESSÓ D´ALTRES COMARQUES I POBLES, SOU UNS EGOCENTRISTES I TOTALITARISTES DE LA CULTURA "CATALANA".
NO HI HA INDEPENDÈNCIA SENSE VALÈNCIA.
PAÃ?SSOS CATALANS SENSE AUTORITAT NI XULOS.
CAP SERVEI A L´ESTAT, NI ESPANYOL NI CATALÀ. |
Identitat i ideologia: No confonguem
|
per Durruti |
26 jun 2004
|
Doncs això. La identitat cultural, llinguistica, nacional son drets humans. Tots ens estrenem a la vida pertanyen-ne a una o a una mescla de varies.
Que les llengues, les cultures i les nacions és desenvolupen o al contrari son fruit d'una evolució i de les pressions internes i externes. Si un poble necessita, vol, la seva llengua i la seva cultura i accepta la seva evolució, la nació pot minvar o crèixer, però, permaneix.
Això és independent de la filosofia o ideologia anarquista. Aquesta també evoluciona i aferma els seus principis amb les experiencies viscudes.
Per a un anarquiste no li importara la llengua, o la cultura o la nació que propose o desenvolupe una idea o un moviment sino la idea i el moviment.
Això és vertader internacionalisme. Dis-ho des de la teva llengua però dis-ho en clau llibertaria.
Si, idees, però idees que ens porten lluny de dogmatismes i centralismes, més prop de l'autogestió.
No confonem Identitat i Ideologia. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per equis equis equis equis |
26 jun 2004
|
La llengua, les costums i les tradicions son dels pobles.
Els nacionalismes i les banderes dels polÃtics.
UN POBLE QUE OBLIDA LA SEUA HISTÃ’RIA,
SERÀ COMDENMNAT A REPETIR-LA.
¡¡¡ VISCA L´ANARQUISME !!!
PA�SSOS CATALANS, XIAPAS, PALESTINA, EUKAL HERRIA, KURDISTÀN, CHECHÈNIA... LLIBERTAT!!! |
Re: CRÉIXER
|
per lector |
26 jun 2004
|
¿Sabeu qué?... m´encantaria molt parlar amb gent (de tots els pensaments possibles, també a l´intolerant de Arnau) en persona per poder avançar el meu pensament individual... llàstima que per Indymedia no és del tot pedagógic per mi, ja que com que cadascú pot dir la seva, la gent va canviant els noms o "nicks"... dons no es del tot productiu..
salút a tots i totes, catalans i no catalans... Visca la gent que construeix, i que no destrueix.
amor, respecte, païssos catalans, anarquisme, autogestió, anarcosindicalisme, aigua de viladrau... |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per lupo |
26 jun 2004
|
Hombre, si hay un tal Durruti!!!!!!!!!
Durruti, cariño, tu sabes que un tal Durruti en los años 30 fusiló a un buen número de prostitutas? ¿No te habras puesto tu supermote chanchi pirulo por él, no?
Si te muestras interesado a la vez que atento y colaborador, te diré el archivo con su número de fichero en el que sale. Así que cuida tu respuesta si lo quieres saber...(Creo que no lo querras saber y me insultarás, sorpréndeme cielo...) |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per A tots |
26 jun 2004
|
Visca l'independentisme d'arrel marxista, visca els independentistes del País Valencià, mori l'homofobia i el nacionalisme de pseudoesquerres.
Més anarquistes, i menys nens de papa amb estetica guai, que van de llibertaris i sols son espanyolets de coca i birra fria!! |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per jo |
26 jun 2004
|
aquest ultim és un capullo, noi.... |
Re: NO, NO, EL CAPULLO ERES TU
|
per X |
26 jun 2004
|
Pijotero dels collons.
Més anarquisme, menys pijos amb rastes. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per Nica(sio) |
26 jun 2004
|
Ni caso,nicasio. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per fart de tanta merda |
26 jun 2004
|
Marxisme barrejat amb anarquisme i allimebarament nacional?
"Los obreros no tienen patria"
Vladimir Ulianov Lenin. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per jo |
26 jun 2004
|
anda que tú, gilipollas, citar al asesino de Lenin... Tendrás cara! |
Ei! que en Lenin era rus!
|
per Mateu |
26 jun 2004
|
Fart de tanta merda: en Lenin no parlava pas en espanyol.
Per cert, estic d'acord que era un assassí. I dels grossos. |
Re: Lenin NO era rus
|
per Vilanova |
26 jun 2004
|
Lenin no era rus: simplement fou un agent del judaisme internacional per destruir Rússia i facilitar-ne el domini per part dels bolxevics sionistes.
Jueus, comunistes, anarquistes... la mateixa porqueria. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per un catala |
26 jun 2004
|
catalunya es seny i cultura |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per jo |
26 jun 2004
|
no tota,noi. O es què no has llegit totes les intervencions???? |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per Llibert |
26 jun 2004
|
Visca els Països Catalans Lliures de xusma filonazi. Us passarem per la pedre primer als fatxes, per seguir despres amb els politics pèr acabar proclamant els països catalans lliures i autogestionats, sense estat ni govern ni religió, sense més poder que el de l'assemblea i ja no en direm així en direm sobirania popular!
I tot això dins un mòn revolucionari on tots els pobles s'adonaran que l'únic camí per sobreviure es passar a a nazis capitalistes i politics professionals (de totes les tendencies) per la pedra, i abolir tota forma de poder alhora que es conservaran totes les cultures. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per hi |
26 jun 2004
|
que mono este llibert!!
seguro q lo dice con ternura. Con la misma ternura te lo voy a decir yo: ME CAGO EN TU PUTA MADRE!!!!!!!!! |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per xxx |
26 jun 2004
|
Visca l'anarquia als Països Catalans!
Lluitarem fins que aquest món nuclear i militar aguanti. Resistència! |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per Durruti |
26 jun 2004
|
La realitat no s'omple amb paraules buides ni crits fonamentalistes.
La realitat s'omple amb experiencies i conclusions de les experiencies. De propostes i frases meditades, elaborades. Millor si cadascú ho fa des de la seva visió. Llavors tots guanyem.
Ara, dir visca el Barça o mori el Churriguerito no serveix per a res mes que desfer la realitat a miquetes igual que ho fa el capitalisme.
Que vols? Coca-cola o Pepsi-cola? Anarquisme u independentisme?
Es tan estúpid això! Que sap mal que mitjans amb possibilitats i llibertat s'omplin de enganys i receptes de cuina en compte de coses a favor del que cal: La llibertat.
Fem una mica d'autoobservació i no de mirades critiques de mercat o perriqueria (amb tots els respectes a mercats i perruqueries).
No cal serietat, cal originalitat i autenticitat. I llavors, el m´s probable és que ningú pense: de quina banda es aquest o aquesta?
A llimar les neurones penya. De sortides de mare ja n'hi han prou als telediaris i la premsa. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per Tintin |
26 jun 2004
|
He penjat aquest senzill article amb la voluntat d'obrir un debat seriós i madur... i que em trobo? En fí, cadascú que reflexioni sobre a quin nivell de tonteria pot arribar... |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per x |
27 jun 2004
|
Tintin: totalment d'acord amb tu.
A mi fins i tot m'agradaria parlar d'aquestos temas en persona, fent una taula rodona a algun lloc, a alguna plaça... però hi ha gent que l'únic que vol és destruïr i no avançar...
en fi, gràcies company per la teva aportació. Llàstima que a Indymedia molts no estem preparats per fer res... |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per Fora feixistes |
27 jun 2004
|
Realment últimament estem entrant en una espiral de provocacions inaguantables, em sembla perfecte l'article pujat per Tintin tot i que no estigui d'acord, em semblaria perfecte que es poguessin dir i discutir diferents arguments, però uns personatges que l'únic que poden escriure són dos frases seguides abans de quedar-se col·lapsats utilitzen indymedia com a servei per vomitar les seves diarrees mentals. Mateu, Lupo, jo, Arnau, fart de tanta merda....són nicks de retardats mentals que venen a rebentar qualsevol diàleg seriòs, per acabar convertint tot en una pantomima, perque és el que volen, necessiten provocar i necessiten que algú caigui en les seves provocacions, de tant en tant monopolitzen els comentaris amb les seves estupidesses perque ningú vol entrar a discutir amb aquests neandertals o simplement perque la gent no té tant de temps com per passar-se-la davant l'ordinador. Crec que la gent que fa temps que estem a Indymedia intentant construir alguna cosa més enllà dels eslogans fàcils i les respostes a les provocacions, hauriem de començar per passar d'ells, advertint en els nostres articles que hem vingut a dialogar no a ensenyar a raonar a descerebrats feixites, que l'únic que volen es rebentar aquesta eina tan valuosa. Realment estaria bé que passessim d'ells i que advertissim en els nostres comentaris "no respondre'm a trolls provocadors", intentem estar per sobre d'ells o cada cop serà més gent la que decidirà passar de discutir perque et rebentin a insults, i en definitiva passar d'indymedia.
Crec que indymedia es val aquest esforç, i que la gent hauria de passar d'aquestes provocacions que sempre venen del cantó dels idiotes, dels pesats, dels feixistes, dels policies, un conjunt de tristessa que l'únic que busca és enfrontar-nos entre nosaltres i convertir-ho tot en risible. Siguem seriosos, passem d'ells. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per per a Fora feixistes |
27 jun 2004
|
que es esto? Unas consignas de como usar nuestro cerebro?? Es una censura??
Tú sí que eres fascista. |
CENSURA ANTIFEIXISTA JA!!!
|
per digalicomvulguis |
27 jun 2004
|
perque tant és dir-li filtro que dir-li censura. però hem de protegir els nostres mutjans dels feixistes. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per ... |
27 jun 2004
|
lo que deberias proteger es el patinaje artístico que tus neuronas te estan haciendo. |
Re: Anarquisme i alliberament nacional
|
per ke fort |
27 jun 2004
|
collons,si és ke 1 de cada 2 missatges és d' un troll!!!("per a fora feixistes", "...") |
Ja no es poden afegir comentaris en aquest article. Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo. Comments can not be added to this article any more
|