|
|
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats |
11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
|
per Autonomia |
11 set 2004
|
Petita crònica de la participació autònoma l'onze de setembre. |
A les dotze del matí coincidint amb l'ofrena floral de la federació local d'ERC-Barcelona s'ha desplegat una pancarta on es podia llegir: ERC DESALLOTJA CASES I REPRIMEIX FESTES alhora que s'increpava als polítics d'Esquerra amb crits com "El tripartit desallotja de Nit" i "Visca la terra mori el mal govern". S'ha repartit una octaveta explicant l'assetjament que pateixen els moviments socials al barri de Gràcia des de què Ricard Martínez (ERC) és regidor de districte.
A la tarda, el bloc autònom s'ha situat darrera de Maulets amb la pancarta "Construïm uns Països Catalans sense estats ni fronteres" i banderes negres, el recorregut ha estat força festiu, pre compensar l'ensopiment folclòric de l'11 de setembre, amb crits de "Ni França, ni Espanya ni estat català", "A mi ningú no m'enganya el tripartit és Espanya", "El tripartit especula i desallotja". Alhora s'han fet vàries versions "karaoke" d'A les barricades, cantada en català, i s'han realitzat nombroses pintades contra el tripartit i l'especulació. Finalment, la manifestació ha acabat al Fossar amb el cant d'A les barricades. En fi, hem donat "el punt negre" de l'11 de setembre. |
Mira també:
http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/118571/index.php |
This work is in the public domain |
Comentaris
El text de l'octaveta del matÃ
|
per Autonomia |
11 set 2004
|
L’ALTRA CARA D’ERC
DESALLOTGEN CASES I REPRIMEIXEN FESTES
Ricard MartÃnez (ERC) regidor del Districte de Grà cia s’ha caracteritzat aquest darrer any per aplicar una polÃtica repressiva contra l’ús del carrer per part dels moviments socials del barri. Dins les seves gestes voldrÃem recordar:
-Prohibició de les festes alternatives de Vallcarca. Les unitats antiavalots de la Guardia Urbana (UPAs) enviades pel Districte van ocupar durant dos dies una plaça del barri on havia de celebrar-se la xocolatada que donava inici a les festes (3 de setembre de 2004)
-Ricard MartÃnez demana que “s’accelerin els processos judicials per desallotjar les cases ocupades i mesures cooercitives per fer complir les normes de les festesâ€? (22 d’agost de 2004). En els últims dos anys en què Ricard MartÃnez és regidor del districte han estat desallotjats dos centres socials emblemà tics del barri: el Monstru i Les Naus.
.Setge policial i cà rregues indiscriminades a la Plaça de la Virreina (17 d’Abril de 2004) per impedir la celebració d’un dinar popular i una exposició contra el Fòrum organitzada per les cases ocupades de Grà cia.
Ricard MartÃnez s’ha convertit aixà en l’alumne avantatjat del seu company de partit i tinent alcalde de Barcelona Jordi Portabella que arran de les protestes que els veïns de Sants van fer durant el pregó arran del desallotjament de l’Hamsa afirmava “no crec que la lÃnia de l’Ajuntament sigui la de respectar els qui boicotegen i no respecten els interessos dels altresâ€?.
El grup municipal d’ERC sembla decidit ha convertir-se en un abanderat de la ciutat-empresa promoguda per Joan Clos, on els ciutadans som assimilats a clients i els que no ens adaptem a les pautes de consum exigides se’ns reprimeix.
LLUITEM PER REAPROPIAR-NOS
DELS NOSTRES CARRERS I LES NOSTRES PLACES!
CONSTRUIM ALTERNATIVES EN LA QÃœOTIDIANITAT!
CONCENTRACIÓ CONTRA LA PREPOTÈNCIA MUNICIPAL D’ERC
11 DE SETEMBRE 12:00 h. AL FOSSAR DE LES MORERES |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per jejeje |
11 set 2004
|
Parleu com si haguessiu estat milions de manifestants i aquesta tarda només ereu 7 o 8. |
Per a jejeje, saps comptar?
|
per TAZ |
11 set 2004
|
No parlem com si fóssim milions, perquè els números ens importen poc, i encara més si es tracta d'una convocatòria "improvisada". Però el que si que et puc dir és que no erem 7 o 8. |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per Dades exactes |
11 set 2004
|
Eren exactament 63 persones a l'alçada de Rafael de Casanoves i 97 a l'alçada del Mercat del Born.
Pel que fa als altres blocs per ordre de la manifestació:
1400 Endavant
100 CEI-Osona
350 CAJEI
1000 Maulets
150 PSAN
50 Bloc de la Franja
50 Estat Català
100 Bloc autònom
200 EUiA
50 LI
25 Terra i Llibertat
15 Assemblea Immigrants
2600 ERC
800 JERC
Els hem comptat dues vegades o sigui que no hi ha molta possibilitat d'errors. |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per desaliñao |
11 set 2004
|
Alguns no sé qui són, però m'agradaria saber-ho, per exemple "terra i llibertat".
Pel que fa al bolc autonom felicitats, encara que fóssiu 7 o 8. Qui ha criticat potser no ha sortit al carrer a demanar la llibertat dels pobles i la seva llibertat a federar-se lliurement.
Salut a totes les banderes negres que avui han ondejat per sobre dels estats i de les ments tancades en un territori.
Salut i que la lluita per la llibertat dels pobles sigui la llibertat de l'individu.
Visca el poble lliure! |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per Lola |
11 set 2004
|
les masses! quina vergonya...hi havia més gent passejant!
Els nacionalistes de tots els colors cada cop menys. Us ho haurieu de fer mirar i renovar-vos de dalt a baix. El que és encara més sorprenent és que tot i la mega propoganda a l’estil de pensament únic que recorre tots els estaments d’això que anomeneu Catalunya (avui per TV3 en directe una de les manifestacions!), sou menys cada dia. Al final us quedareu sols!
I els del "bloc autònom", amb els 63 que ereu, construireu els Països Catalans via voluntat del poble, com asseguraveu ahir? i que fareu amb la resta, per aquests no val la voluntat, tots aquells i aquelles que fem éxode del vostre projecte messiànic?
Siguin quines siguin les diferències en el trajecte (etnico-nacionals, voluntat,...), el que voleu és ser com els altres, tenir una altra nació, un altre estat. Però de veritat que ho teniu molt magre, magríssim,...
Heu de llegir una mica, que no fa mal. I sobretot mirar al vostre voltant... |
A por ellos, oe!
|
per Un del bloc |
11 set 2004
|
Merci a tota la penya, 63 o 97;) -que més dóna- que ens ho ha fet passar teta a la mani, i records al secreta del carrer comerç, jeje. |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per Andrea |
11 set 2004
|
Hi havia molta gent, pero a les eleccions són encara més com va veure's fa poc. |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per LIKINIANO |
12 set 2004
|
Al bloc autònom potser erem 60, però sumant tots els altres blocs, no pasavem de 3000, dividits en 14 "organitzacions de masses" CATORZE.
Quan siguem 14 entre totes les organitzacions, sera massa tard.
EL CAPITAL i ESPANYA VAN A PER NOSALTRES
SENSE UNITAT HO TINDRAN MES FACIL.
CONTRA L´EUROPA DELS ESTATS
INDEPENDÈNCIA TOTAL! |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per morodo |
12 set 2004
|
visca les banderes negres!!!!
Com al 1714 els ultims dies de setge, i a les muralles de Barna es començaren a veure aquestes banderes negres, tot volent dir... MORIR LLUITANT!
Apa nois!
Als llibertaris que obliden la tradició llibertària de catalunya, que els bombin, el noi del sucre i als seus col·lègues no els feia falta anar repetint a tort a dret que éren catalans, éren llibertaris si, pero se sentien catalans in trínsiquement, i no oblidàven però, que la classe dirignet, en el cas de catalunya, anava lligada a Espanya.
Apa! a llegir una mica més. |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per Cala |
12 set 2004
|
Al Fossar de les Moreres on es va cantar la internacional hi havia entre 10 i 15 persones. No se d'on treieu que fossiu més de 90. Per cert, quan estàveu entrant al Fossar vau començar a cridar "A por ellos, a por ellos"...això anava per l'esquerra independentista que omplia el Passeig del Born? |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per ... |
12 set 2004
|
Massa organitzacions, certament, és un poc patètic. MDT i/o CUP no hi eren?
Em sembla molt i molt saludable q el moviment anarquista i/o okupa s´arrime a l´independentisme. Aire fresc... Els altres, com algú ha dit... a renovar-se!! |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per Bravo! |
12 set 2004
|
Molt bé, ja era hira de q possessim una mica de xispa a la patètica desfilada folklòrica en què s'ha convertit l'11. I si cou... es q pica! |
Per en Cala
|
per AK |
12 set 2004
|
A l'arribar al Fossar el bloc ja es trobava gairebé descompost, després de la topada amb la secreta al carrer comerç. Però això no treu que mantinguéssim les ganes de viure l'11 d'una manera irreverent.
En cap moment ens vam oposar a l'EI organitzada, per què amb ella compartim múltiples espais de lluita, però després d'un dia amb tanta "afirmació patriòtica", als i les que no som patriotes ens descantillem una mica;) |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per una |
12 set 2004
|
Lola, jo de tú m´ho faria mirar això de que "cada cop sou menys". No confonguis els teus desitjos amb la realitat. Una manifestació de 7000 persones i 15 000 al concert no està gens malament, tenint en compte que també es feien manis a Girona, Lleida i Reus, a part dels centenars d´actes arreu de tot Catalunya.
"Els nacionalistes de tots els colors cada cop menys. Us ho haurieu de fer mirar i renovar-vos de dalt a baix."
Curiós, tenint en compte que a l´any 95, hi devia haver a tot Catalunya, com a molt, uns 10 casals independentistes i ara n´hi ha uns 100. Curiós, tenint en compte que a l´any 95 els únics actes que es feien eren les manifestacions a Barcelona i Girona, i ara, arreu del país, s´organitzen actes i manifestacions. I curiós, tenint en compte que ERC treia a l´any 95, un 5% de vots i ara treu un 16%.
"sou menys cada dia. Al final us quedareu sols!"
I no cridis, que no per cridar tens més raó. No confonguis els teus desitjos amb la realitat, i sobretot, demostra amb dades el que dius. Un petonet. |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per Andrea |
12 set 2004
|
La Guàrdia Urbana parla d'un mínim de 5 mil manifestants, ja sabem que sempre redueixen el nombre tot el que poden... que passa a Indymedia que alguns encara desitjen rebaixar encara més la xifra ja rebaixada pels munipas? Quins "aznarkistes" més extranys... |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per una |
12 set 2004
|
Personalment com a independentista m´importa poc que hi hagui bloc autonom o anarcoindepe o altres maneres de dir-ho, el que hem sap greu és que la resta de l´any no facin res en la mateixa linia, és a dir que vaguin a les manis dels immigrants, tancaments d´empreses, okupes, estudiants... dins un bloc anarcoindepe, senyal que el que realment els passa és que o no són anarcoindepes i igualment volen fer soroll aprofitant una diada que els provoca alèrgia o bé són independentistes que els costa acceptar-ho i prefereixen no dir-ho publicament i conservar els amics que els queden i organitzar només l´onze de setembre un bloc fet a mioda, perque ningú els pugui "acusar" d´independentistes. Si és així és pur autoodi! |
Sobre dades de manifestants. Ves amb compte!
|
per Autònoms-aznarkistas? |
12 set 2004
|
Les dades no les hem posat nosaltres, tot i que em semblen bastant ajustades a la realitat. El que no hem de fer és autoenganyar-nos, ni deixar que ens enganyin. En aquest sentit la tasca realitzada pel col·lectiu contrastant http://www.contrastant.net sempre m'ha semblat interessantíssima.
Parlant amb un amic que participa de Contrastant em deia com les dades de la guardia urbana, quan es tracta de manifestacions crítiques, no acostumen a desbarrar tant, tot i que sempre estiren pel cap baix; el problema és com desbarren (i molt) quan es tracta de manifestacions "cíviques". (quanta gent entra diariàment al Fòrum, pregunteu-los que els va passar a Contrastant quan van intentar medir-ho)El cert és que les dades que acostumen a donar les organitzacions convocants (un milió en el cas de la mani contra la guerra o el mig milió en la mani contra l'europa del capital) són absolutament inversemblants. Si realment existís aquesta massa crítica tindríem el govern contra les cordes i no és així. Sortir a manifestar-se, trencar amb el cofoisme, no és fàcil, moltes vegades fins i tot gent que ens considerem crítiques deixem d'anar a una mani que potser consideràvem important.
D'altra banda, les dades presentades admeten altres lectures. Per exemple, que malgrat que el protagonisme mediàtic se l'ha emportat Esquerra la seva capacitat de mobilització popular no és tant diferent a la resultant de sumar els blocs de l'esquerra independentista. |
Per a evitar malentesos
|
per Autònoms-aznarkistas? |
12 set 2004
|
Malgrat que en l'anterior post posava l'exemple de Contrastant, crec que aquestes dades no les han elaborat ells. |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per un Antiimperialisme llibertari |
12 set 2004
|
El fet que com diu algú al fossar arribéssim 15 persones amb el Bloc autònom es deu a un fet molt senzill d'explicar.
Desprès de l'incident amb els secretes el bloc es va quedar aturat una bona estona la gent va començar a marxar i fins i tot semblava que s'anava a dissoldre en aquell punt.
Al cap d'una estona d'incertesa es decidà reiniciar finalment la marxa fins al fossar, rodejant a tal efecte l'acte que estava realitzant endavant al Passeig del Born pels carrerons adjacent i entrant al fossar per sota.
Al entrar al carrerons i girar la primera cantonada el bloc va topar amb un petit contingent de quatre o cinc “pitufos�, que per mi, que quan ens van veure entra al carrer al crit de -a por ellos oeeeeee!!!- es deurien pensar que havien començat els disturbis del 11, per que van desaparèixer de la zona a pas lleuger. Es per això que en el moment d'entrar al fossar els companys i companyes anà vem corejant -a por ellos eeeeee!!!-
Per el pròxim any. animaria a la gent a repetir la experiència i preparar-ho amb mes calma i menys improvisació, però amb els mateixos anims.
CATALUNYA LLIURE
DE QUALSEVOL ESTAT! |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per pale |
12 set 2004
|
jo soc de la CUP de Vilafranca, i proper a endavant. Tot el meu suport al bloc llibertari!!! (els crits a l´arribar a l´acte polític sobraven,això si)
aviam si l´any que vé aconseguiu arreplegar-ne a més! Salut! |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per un Antiimperialisme Llibertari |
12 set 2004
|
RESPOSTA A “UNA�:
Per mi la lluita contra l'opressió nacional, no es la LLUITA, si no mes haviat una lluita mes. Un front de lluita tan legÃtim com pot ser el combat contra l'opressió derivada de ser dona, treballador/a, un camperol neocolonitzat de la perifèria, esclau de una hipoteca, o les agressions al territori per posar només un exemples.
Partint des de aquesta concepció, es fins i tot normal (a part de saludable) que en tant que llibertari que entén l'independentisme des de una perspectiva antiestatista i federalista radical, reparteixi les meves energies entre els diferents fronts de lluita existents, sense centrar-me en una concepció exclusivista a on el fet de ser independentista es converteix amb el centre del univers. Jo ho veus, no milito en cap organització independentista ni en sento cap necessitat (ni tans sols amb una de anarcoindependentista), per molt que vegi en certa simpatia el fet que certes organitzacions de la EI adoptin al seu programa la tesis del contrapoder.
No es una qüestió d'autoodi en cap cas, per molt que la Companya "una" lamenti -"...que la resta de l´any no facin res en la mateixa linia, és a dir que vaguin a les manis dels immigrants, tancaments d´empreses, okupes, estudiants..."-
VISCA LA LLUITA DE POBLES CONTRA IMPERIS!
Visca la terra, mort al estat! |
Més respostes a "una"
|
per Autonomia |
12 set 2004
|
Ens demanes perquè no creem una organització anarcoindepe? per anar a totes les manis en bloc? Això és precisament el contrari del que desitjo. Ja tenim prou d'identitats polítiques, sigles i banderes, com per què en creem una de nova.
La participació a l'onze de setembre correspon únicament a una trobada afinitària entre aquelles persones que preferim visibilitzar que hi ha altres maneres d'entendre la independència que no passen per la creació d'un nou estat i que pots deensar la construcció dels PPCC sense ser nacionalista, ni encara menys patriota.
Però la nostra lluita quotidiana no passa per omplir de pintades on posi independència total ni res per l'estil, sinó en denunciar mitjançant lluites concretes l'especulació, la destrucció del territori, la precarització i construir àmbits horitzontals d'autogestió quotidiana.
CANYA AL TRIPARTIT!
P.D per pale: tens raó que sobraven, però no anava amb mala llet;) a voltes ens descantillem una mica. |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per Xir |
12 set 2004
|
Presenteu-vos a les eleccions i quan us voti la gent en tornem a parlar... d'acord? |
A por ellos oé, i visca el CASTELLÀ!
|
per Rudi Ventura |
12 set 2004
|
A por ellos oé, a por ellos oé, a por ellos oé
M'encaten els llibertaris i les llibertàries, però si us plau: els lemes EN CASTELLÀ seria millor que us els estalviéssiu i més a la Diada Nacional.
Fa vergonya i ràbia estar lluitant per la llengua i pels Països Catalans i trobar penya que es manifesta com a pies negros.
Em sap greu però esteu promovent una actitud anticatalana i fins que res canviï el bilingüisme, ara i aquí, és sinònim d'espanyolisme.
Espero que en la vostra societat sense estats el català no sigui un afegitó, perquè de multiglobis n'estem farts i fartes.
Salut i petroli! |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per me sinfo? |
12 set 2004
|
k es aquest incident amb els secretes al carrer comerç? algu pot explicar-ho? |
Més respostes a "una"
|
per Autonomia |
12 set 2004
|
Ens demanes perquè no creem una organització anarcoindepe? per anar a totes les manis en bloc? Això és precisament el contrari del que desitjo. Ja tenim prou d'identitats polítiques, sigles i banderes, com per què en creem una de nova.
La participació a l'onze de setembre correspon únicament a una trobada afinitària entre aquelles persones que preferim visibilitzar que hi ha altres maneres d'entendre la independència que no passen per la creació d'un nou estat i que pots deensar la construcció dels PPCC sense ser nacionalista, ni encara menys patriota.
Però la nostra lluita quotidiana no passa per omplir de pintades on posi independència total ni res per l'estil, sinó en denunciar mitjançant lluites concretes l'especulació, la destrucció del territori, la precarització i construir àmbits horitzontals d'autogestió quotidiana.
CANYA AL TRIPARTIT!
P.D per pale: tens raó que sobraven, però no anava amb mala llet;) a voltes ens descantillem una mica. |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per Xir |
12 set 2004
|
Presenteu-vos a les eleccions i quan us voti la gent en tornem a parlar... d'acord? |
Re: 11-S: Escridassada al Fossar i bloc autònom a la mani de la tarda
|
per 11-S Bandera Negra al vent! |
12 set 2004
|
Xir:
-Presenteu-vos a les eleccions i quan us voti la gent en tornem a parlar... d'acord?
M'ho preguntes a mi , o a les CUP ex-municipalistes?
Atentament: Un que va anar a la mani del 11 amb el Bloc autonòm. |
|
|