|
Notícies :: fòrum 2004 : amèrica llatina |
Declaració del Grup de Suport al Poble Mapuche contra el Fòrum 2004
|
|
per grup de suport al poble mapuche Correu-e: marrichiweu ARROBA sbd.net (no verificat!) |
26 abr 2004
|
|
Declaració del Grup de Suport al Poble Mapuche contra el Fòrum 2004
Ja fa temps que venim denunciant la complicitat i el rentat d’imatge que el Fòrum 2004 fa de l’empresa ENDESA, que té com a patrocinadora, mostrant-la davant del món com una empresa respectuosa amb els ideals de sostenibilitat, diversitat cultural i pau, que diu professar aquest Fòrum.
La mateixa empresa que, sota el paraigües dels governs xilè i espanyol, està portant a terme un projecte amb greus conseqüències: la destrucció de milers d’hectà rees del bosc Alto Bio Bio (Xile) i l’agressió a un ecosistema de gran biodiversitat, amb les conseqüències de violació dels drets humans i de genocidi cultural del poble mapuche peuenche, que a través de tot tipus de pressions, xantatges i una infinitat de subterfugis han aconseguit l’expulsió de les terres als seus únics propietaris.
També ens trobem que fa més d’un any, el dirigent mapuche i ex lÃder de la Coordinadora Arauco-Malleco, “Victor Ancalfâ€? es troba a la presó condemnat a 10 anys de falta de llibertat. Sense cap prova, se’l acusa com a únic responsable dels atemptats incendiaris contra camions d’Endesa-Espanya que participaven en la construcció de la Central Hidroelèctrica Ralco (la segona de les set que l’empresa té previst en el territori mapuche pehuence), en una clara i evident persecució polÃtica per tal de decapitar un sector important i respectat del moviment mapuche.
Tampoc no podem deixar de denunciar que no és un cas únic, sinó que moltes de les empreses que estan patrocinant el Fòrum de les Cultures han comès delictes ecològics o atemptats als drets humans, dels quals destaquem: Coca-Cola com a responsable del assassinat de dirigents sindicalistes a Colòmbia (2003) i La Caixa com a corresponsable dels actes de les empreses on participa: Repsol-YPF, responsable de la destrucció de l’Amazones aixà com de l’emmetzinament de germans mapuches a Neuquén (Argentina), i de Gas Natural, que financia les brutals dictadures de Nigèria i Argèlia.
Per tot això, expressem el nostre més enèrgic rebuig a aquesta pantomima del Fòrum Universal de les Cultures, utilitzada com a cortina de fum per l’especulació urbanÃstica de la ciutat de Barcelona i la precarització dels treballadors i les treballadores.
I tot això succeeix amb la col·laboració de les tres administracions i amb el beneplà cit de partits polÃtics, sindicats i algunes ONG’s; de les quals ens sorprèn que portin anys treballant temes com la solidaritat, l’ecologisme i la pau i s’ofereixin a participar, coneixent els fets denunciats, en un acte que té com a patrocinadores empreses que fan de la seva polÃtica “una sistemà tica vulneració dels drets humansâ€?.
Invitem a tothom a Resistir a aquest últim invent del capitalisme mundial: El Fòrum 2004, aixà com tenir una actitud activa de denúncia.
Prou rentat d’imatge d’empreses genocides.
Llibertat per Victor Ancalaf, pres polÃtic mapuche
Marrichiweu!!!!!!!!!!!!
Grup de Suport al Poble Mapuche
Barcelona - Espanya |
 This work is in the public domain |