|
Notícies :: guerra |
Crònica del 15 de febrer a Tarragona
|
|
per Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau Correu-e: tgnapau ARROBA tinet.org (verificat) |
15 feb 2004
|
Petita crònica de la concentració del 16 de febrer a Tarragona. |
Tal com estava previst, avui, 15 de febrer, s'ha fet la concentració contra la guerra de Tarragona.
Al voltant d'un miler de persones ens hem trobat a la Plaça de la Font per dir, amb la nostra presència, No a la guerra! Mentiders! la guerra continua!...alhora que, amb aquest acte, engegaven les accions de difusió de la convocatòria del 20 de març en què hom preveu una altra jornada, global, en que arreu del món, milions de persones tornarem a dir No a la guerra! i, aquest cop, a més, Mentiders!
La concentració ha comptat amb la col·laboració (on deien allò dels espais d'art i de pau?) de Katarsis que han ofert un espectacle poètic i musical memorable.
Per cloure l'acte hem llegit el manifest que hem preparat a l'efecte i, un cop finalitzada la lectura, hem tancat la concentració. Un cop acabada, molts dels concentrats han participat dels actes que hi havia preparats en el marc del Carnaval, perquè la reinvidicació no està , en absolut, renyida amb la festa i les dues són necessà ries i imprescindibles.
El manifest que hem llegit està a http://www,tinet.org/~tgnapau
Seguidament afegim el text que, també, hem llegit referent a les mobilitzacions del 20 de març.
El 15 de febrer de l’any passat milions de persones, a tot el món, vam prendre els carrers i vam coincidir en la voluntat d’aturar una guerra il•legal, il•legÃtima i immoral, basada en la mentida, l’ambició i el despreci per la gent i la vida.
Avui, un any més tard, ens tornem a trobar per dir que tenÃem raó: la guerra, l’agressió, s’ha basat en mentides (menys el Sr. Aznar, ho sap i ho diu tothom), s’ha fet per interessos econòmics i estratègics, és cruel. Està ocasionant milers de vÃctimes, sofriment i... no ha acabat. Continua.
Per aquest motiu, l’acte d’avui és necessari, imprescindible, i el preludi d’una nova jornada internacional en que la ciutadania, la població, d’arreu del món estem convocats, de nou, a sortir al carrer i a cridar Guerra No! Mentiders! Pau!
Aquesta jornada internacional de mobilització s’ha convocat pel 20 de març, aniversari de l’agressió.
Ha estat convocada per l’assemblea de moviments socials reunida en el Forum Social Europeu de Paris i per l’assemblea de moviments socials reunida en el Forum Social Mundial de Mumbai (�ndia)
El 20 de març hom preveu manifestacions, de nou multitudinà ries, a tot el món.
A Catalunya, a Tarragona, També.
Aquesta concentració d’avui, que es repeteix a nombrosos pobles i ciutats de Catalunya és l’inici d’aquesta nova jornada de mobilització global contra la guerra a la que l’assemblea de plataformes aturem la guerra, reunida el 10 de gener a Igualada, es va adherir.
La convocatòria comprèn les manifestacions del dia 20 de març. A Tarragona, a les 17 h., les 5 de la tarda, a l’està tua dels despullats, a la Rambla Nova. I la jornada d’accions de boicot contra les empreses i marques que donen suport a la guerra que celebrarem el dia abans, el 19 de març, dedicat, també, a mobilitzacions del sector educatiu.
Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau, amb el suport de
Plataforma Art contra la guerra
Alternativa Baix GaiÃ
Comissions Obreres,
Coordinadora d'ONG's
Confederació General del Treball, CGT,
Ecologistes en acció de Tarragona,
Entrepobles,
Esquerra Republicana de Catalunya
Esquerra Unida i Alternativa
Fundació per la Pau,
Iniciativa per Catalunya, Verds, La Plataforma
GEPEC,
HOAC,
Intersindical Alternativa de Catalunya
IV Internacional
Partit Socialista de Catalunya
Sindicat d'Estudiants
Sindicat de Periodistes
Unió General de Treballadors
URV Solidà ria... |
Mira també:
http://www.tinet.org/~tgnapau |