|
Notícies :: criminalització i repressió |
manifest judici independentistes detinguts setembre 02
|
|
per rescat / alerta solidà ria |
24 nov 2003
|
Els independentistes detinguts el setembre del 2002 s'enfronten a dos anys de presó i vint mesos de pena multa en un judici sense més proves que les autoinculpacions extretes sota tortures. |
Manifest per l’absolució dels independentistes detinguts el setembre de 2002
Judici el 5 de desembre a Barcelona.
El tribunal penal nº 7 de Barcelona jutja el 5 de desembre a quatre independentistes barcelonins detinguts el setembre de 2002. Els quatre joves, veïns de Sants i Sant Andreu, s’enfronten a una demanda fiscal de dos anys de presó i vint mesos de pena multa per cada un acusats d’accions contra entitats bancà ries. En total, el fiscal demana una suma de 48.000 euros (8 milions de les antigues pessetes).
Tres dels inculpats van ser detinguts per la Brigada Provincial d’Informació de la Policia Nacional el 26 i 27 de setembre de 2002. Durant els dos dies que van passar a la Jefatura de Via Laietana, els joves van patir insults, cops, humiliacions, desatenció mèdica i amenaces contra ells i els seus familiars i parelles sentimentals amb l’objectiu de que s’inculpessis en aquests fets. Pel tracte rebut a la comissaria es va iniciar un procés judicial penal al Jutjat nº 14 de Barcelona contra els policies que van portar a terme l’operació.
Paral·lelament, els mitjans de comunicació van realitzar una veritable campanya de linxament medià tic dels detinguts i de diferents moviments socials, publicant sense contrastar les versions oficioses de Delegació de Govern. Per aquestes informacions falses i distorsionades, la jutgessa Carolina Fons RodrÃguez del Jutjat nº31 de Barcelona va condemnar el diari El Pais a rectificar la notÃcia en les seves pà gines, La Vanguardia va ser obligada a rectificar i el judici contra El Mundo es portarà a terme el proper 18 de desembre.
El judici del proper 5 de desembre és un procés de carà cter polÃtic i ha estat promogut per Delegació del Govern espanyol amb l’objectiu de silenciar i atemorir les persones i moviments compromesos amb l’alliberament social i nacional. Per tot això, denunciem públicament:
- La utilització en el judici de les autoinculpacions extretes sota tortures a Via Laietana i negades davant del jutge. Un altre cop ens trobem amb aquesta dramà tica eina de l’Estat per atemorir i reprimir la dissidència i per aconseguir proves inculpatòries.
- El carà cter polÃtic del judici, que queda demostrat en un sumari farcit d’informes policials on es valoren negativament el compromÃs dels inculpats dins diferents moviments populars. La justÃcia espanyola intenta portar a la presó independentistes catalans amb l’objectiu d’aturar la lluita per la l’alliberament social i nacional als Països Catalans, i un altre cop ens trobem davant d’un Estat que tria la via de la repressió i la força per afrontar les reivindicacions populars.
- El linxament medià tic que van patir els inculpats és una mostra més de la subordinació dels mitjans de comunicació oficials a les consignes que reben de Delegació de Govern. Les falsedats i la criminalització de la dissidència és una de les tristes caracterÃstiques de l’actuació dels mitjans de comunicació en aquest cas, però que ha estat una constant en els darrers anys en casos semblants.
- La mesura de la pena-multa, inclosa en la darrera reforma del Codi Penal, inclou un cà stig econòmic que s’està utilitzant amb l’objectiu de neutralitzar econòmicament les persones compromeses en les lluites populars. Ens trobem amb el darrer intent d’amagar la repressió polÃtica i social sota mesures “administrativesâ€? i que penalitza la manca de recursos en benefici de les classes més benestants. Per tan fem una crida a la insubmissió col·lectiva davant aquesta nova agressió.
Exigim l’absolució dels independentistes jutjats i fem una crida a la societat catalana per la mobilització en suport dels joves inculpats.
Barcelona, novembre 2003
Independentistes detinguts el setembre 2002
Alerta solidaria, www.alertasolidaria.org
Rescat, www.llibertat.com/presos
Les convocatòries en solidaritat amb els represaliats són:
3 de desembre, manifestació a les 20 h a la Plaça de sants de Barcelona
5 de desembre, concentració al matà davant els jutjats de LluÃs Companys
5 de desembre, xerrada al casal independentista de Sants a les 19 hores amb represaliats de Grà cia, Capellades i Sants. Després passi de vÃdeo antirrepressiu i festa amb cantautors. |