Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Agost»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
        01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: immigració
Informe de Metges del Món sobre les carsenes de st andreu
21 oct 2003
Metges del Món ha pogut constatar –i així ho exposem en l’informe fet - que és generalitzada la manca de garanties per al compliment dels Drets Humans en la població de referència.
A l’atenció de l’Alcalde President de l’Ajuntament de Barcelona,
Excel·lentíssim Senyor En Joan Clos i Matheu

-- INFORME DE METGES DEL MÓN SOBRE LES CASERNES DE SANT ANDREU --
Senyor:
Com ja deveu haver conegut a través de les informacions difoses per diferents mitjans de comunicació, alguns d’ells de la mateixa ciutat de Barcelona, l’Associació Metges del Món – Catalunya ha iniciat, ara fa prop de 3 mesos, una intervenció amb criteris d’emergència sobre els ciutadans i ciutadanes que habiten les antigues casernes de l’exèrcit espanyol a l’Avinguda de Torres i Bages, del districte de Sant Andreu de la ciutat. En el mateix moment en què Metges del Món va constatar l’existència de riscos per a la salut, i la manca d’atenció sociosanitària que patia la major part de la població estable de les casernes, va considerar que l’actuació a emprendre responia a les característiques d’altres situacions d’emergència en allò que anomenem “quart món�, i que, des de fa més d’una dècada, està esdevenint un denominador comú en països situats al “primer món�: l’exclusió social.

Deixant a banda les característiques de l’operatiu que Metges del Món ve desplegant durant aquestes darreres 12 setmanes –i restant a la vostra disposició per ampliar la informació i els extrems que poguéssiu voler conèixer sobre aquesta intervenció- ens adrecem a vós per a exposar el següent:

Metges del Món ha pogut constatar –i així ho exposem en l’informe que us adjuntem- que és generalitzada la manca de garanties per al compliment dels Drets Humans en la població de referència. No hi ha accés fàcil ni comú a la xarxa pública de salut. La majoria de persones que hi viuen només fan un àpat al dia. No hi havia –fins a la instal·lació duta a terme per Metges del Món- més que un punt d’aigua per al manteniment d’una mínima higiene corporal. No hi ha espais adequats per a la pernocta en condicions humanes. No es percep la presència de mediadors interculturals i hi ha, entre els ciutadans als quals ens referim, el convenciment que, fruit de l’absència d’actuació directa de les institucions públiques catalanes i espanyoles en defensa de l’aplicació dels tractats internacionals en Dret Humanitari, se’ls assetja, se’ls considera indesitjables i s’és a punt de detenir-los i expulsar-los de Catalunya i de la Unió Europea. No cal dir que cap administració no ha actuat per vetllar pels drets d’escolarització dels infants i joves que habiten a l’espai de les casernes.

Havent tingut coneixement de la no acceptació, per part del jutjat núm. 37 de Barcelona, del procediment de desallotjament per la via d’urgència, tal i com demanaren els advocats de l’Estat -i encara que s’hagués produït una circumstància diferent, i en la mesura que preveiem que la situació de penúria s’allargui, a l’espera d’alguna proposta d’allotjament i garantista en la protecció dels drets d’aquestes persones, aspecte que no ha de col·lisionar –ni ho fa- amb els drets de la resta de la ciutadania de Sant Andreu i de Barcelona, feta des de l’Ajuntament que presidiu, atenent les mostres de solidaritat que hem pogut detectar durant les darreres setmanes envers les persones que pateixen d’exclusió social, entenent que enguany, 2003, a un any vista del Fòrum 2004, a punt d’iniciar la 7a legislatura a Catalunya, després d’un mes d’iniciat el 7è mandat en democràcia a Barcelona, una situació com aquesta –i com altres que, més desapercebudament, formen malauradament part de la quotidianitat de Barcelona i de Catalunya- Metges del Món us fa una crida per a què articuleu aquelles mesures necessàries per a evitar, des d’ara mateix, els processos de degradació humana similars al descrit, us comprometeu a finalitzar amb èxit les gestions necessàries per a la plena regularització i inclusió d’aquestes persones a la ciutadania barcelonina i catalana, elevant, d’aquesta manera, al lloc que li pertoca, la bandera de la solidaritat, el compromís, la sensibilitat i la política.

Tot desitjant comptar amb vós, aprofito l’ocasió per a saludar-vos i restar a la vostra disposició.





Ferran Fonseca Máñez
President de Metges del Món
Barcelona, 23 de juliol del 2003
(rebut al Fòrum STAP el 28/09/03)

Metges del Món - Catalunya
Carretera de Sant Feliu núm. 33. Girona, 17004 (Gironès)
Carrer de Tuset núm. 21. Barcelona, 08006 (Barcelonès)
Telèfon +34 932 411 780, +34 972 228 594
metgesdelmon ARROBA catalunya.org
Mira també:
http://www.sant-andreu.com/casernes/

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more