Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: @rtivisme
Recitando a Xu Lizhi, poesia contra el MWC
24 feb 2020
El dimars, dia 25/2 a les 19:30, recital de poemes de Xu Lizhi i micro lliure al CSO May Day Passatge de Sant Bernat 9 de Barcelona.
hiombre-cryel-csomayday.jpg
En Xu Lizhi era un treballador de la multinacional Foxconn que es va llevar la vida a finals de setembre de 2014 tirant-se per la finestra de la seva habitació, esclafat per les condicions de vida a la gran “fàbrica-ciutat “ Longhua Science&Technology Park, també coneguda com iPhone City. Foxconn te factories per tot el mon, a Brasil, a Mèxic, a l’Índia, Malàisia... i també a Europa, a Polònia, a Eslovàquia i a Txèquia, a aquest darrer país Foxconn és el segon importador.
Foxconn és una empresa que fabrica més del 40% dels trastos electrònics del mon, qualsevol aparador de botiga d’electrònica es probable que tingui un aparell Foxconn, o amb peces de Foxconn, Acer, Amazon, Apple, Asus, Cisco, Dell, Google, HP... fabriquen de tot, des de plaques mare fins PC’s d’oficina, smart phones, perifèrics, servidors... i darrerament cotxes elèctrics. Podriem dir que 4 de cada deu persones porta a la butxaca un telèfon fabricat a Foxconn.
Foxconn te ja més de 1,3 milions de treballadors. La fàbrica de Shenzhen (on treballava Xu Lizhi) te 450.000 treballadors, una quarta part viuen dins del recinte emmurallat de la fàbrica (112.500!!!) a habitacions petites, malmantingudes i sovint sense serveis bàsics.
Els treballadors de Foxconn treballen generalment més de 60 hores setmanals, moltes vegades les hores extres no es cobren, les condicions de treball son opressives, es maltracta i humilia als treballadors en el lloc de treball.
Els poemes de Xu Lizhi ens parlen de la desesperança, de la toxicitat física i mental de la feina a la fàbrica, de la nocivitat de la vida al sistema industrial que proveeix dels elements bàsics al cybermon de conte de fades on ens volen fer creure que vivim.
Mira també:
https://malclima.blackblogs.org

This work is in the public domain
Sindicato Sindicat