|
Notícies :: sense clasificar |
EMBAT: Per què una organització estratègica llibertària?
|
|
per equipembat |
14 jun 2018
|
|
|
L’organització, en construcció permanent, preten ser una eïna que ajudi a donar impuls i participi directament dels moviments socials i populars amb l’intenció de que aquests es constituexin com a subjecte polític autònom que opti pel desenvolupament del poder popular i l’unitat d’acció com a estratègia en la defensa dels interessos de les classes populars.
Veiem necessari que qui dugui a terme aquesta tasca sigui el poble organitzat mitjançant les seves pròpies organitzacions populars que progressivament vagin acumulant força, experiència i recursos en base a un programa i a les tàctiques necessàries per portar-ho a terme, exercint des de el present un poder popular que deslegitimi a les classes del poder, i dignifiqui a les classes populars.
Fa poc més de 4 anys, un grup d’activistes socials de tradició llibertària va iniciar una sèrie de trobades amb l’objectiu d’articular una organització política a Catalunya. Aquesta organització, sempre en construcció i concebuda com una eina per a dur una sèrie d’idees i tàctiques de tall llibertari al si dels moviments socials contestataris del pais, s’articula al voltant d’un programa polític que estableix unes línies mestres per a l’actuació de les persones que formem Embat.
Lluny d’establir cap mena de fetitxe al voltant de l’organització específica, ni de concebir-la com un partit leninista on els seus integrants teòricament representen una avantguarda de la classe treballadora i del poble, que es troba per sobre d’aquests, nosaltres creiem que és una de les maneres més vàlides de poder portar als moviments socials, laborals, juvenils i per la defensa dels drets i les llibertats idees, però també maneres de fer i tradicions de lluita que els converteixin en subjectes polítics autònoms que optin per tenir una acció revolucionària i obertament anticapitalista que es cristal·litzi en la creació i dinamització del poder popular.
La concreció d’aquestes intencions es vertebren mitjançant el programa. És a través d’un programa polític en constant construcció, debatut al si de l’organització, contrastat amb la realitat i establint necessitats i demandes a curt, mitjà i llarg termini com podem articular i transmetre als moviments una proposta d’ideari que cerqui l’enfortiment d’aquests i que vagi cap a la construcció d’un poble fort.
Tot això, sempre ha de tenir una vessant pràctica i malgrat al si de l’organització específica hi hagi un alt grau d’elaboració de formacions i debats, l’acció principal de la majoria de les persones que l’integrem ha de tenir lloc als sindicats dels nostres llocs de treball, al teixit veïnal organitzat i combatiu, als moviments per la defensa de les llibertats i l’autodeterminació, als nostres centres d’estudi, militant als feminismes, en defensa del territori i en definitiva: allà on la injustícia ens oprimeixi, allà on s’encengui la flama de la lluita.
Construïm #PoderPopular, avancem cap al socialisme llibertari. |
Mira també:
http://embat.info/embat-per-que-una-organitzacio-estrategica-llibertaria/ http://embat.info/ |
 This work is in the public domain |
Re: EMBAT: Per què una organització estratègica llibertària?
|
per open your mind |
15 jun 2018
|
El petit germá de la CUP disfrassat de anarquista molt guay!
Desde hace 4 años solamente palabrería...estamos hartxs de vuestro engaño! Copiar viejos programas politicos de la CNT no sirve de nada en éstos tiempos. Quien se lo cree? A ver si la practica algún dia llega y quienes de vosotrxs siguen con la lucha hasta el final. Sacar panfletos es muy facil si no hay una necesidad de convertir lo en la lucha de cada dia. Y mezclar anarquismo, socialismo libertario y comunismo, a ver quien se lo traga. Mientras hay nacionalismo el mundo empeorará! Ni patria, ni amo ni cnt-cup! |
Re: EMBAT: Per què una organització estratègica llibertària?
|
per obre-el-teu-cap |
15 jun 2018
|
Bones "open your mind" el teu missatge no sembla de persona amb el cap molt obert, ni tant sols has llegit o entés res del que planteja aquesta gent. Nevermind! |
Re: EMBAT: Per què una organització estratègica llibertària?
|
per - |
15 jun 2018
|
¿Que quiere decir "defensa dels interessos de les classes populars"? Se incluye los intereses del proletariado con ellos? Cuales son los intereses del otros clases que defendes? |
Re: EMBAT: Per què una organització estratègica llibertària?
|
per Acracia |
15 jun 2018
|
Que quiere decir "una accio revolucionaria i obertament anticapitalista"?. Acaso a puerta cerrada la charla es otra?. Se puede saber?. |
Re: EMBAT: Per què una organització estratègica llibertària?
|
per obre-el-teu-cap |
15 jun 2018
|
Oberta-ment = clara-ment |
Re: EMBAT: Per què una organització estratègica llibertària?
|
per Acracia |
16 jun 2018
|
Avui es fa una trobada anarquista, al mercat de collblanc, anireu? Parleu de la CUP, i de la creacio i/o destruccio de l'estat català! Jo no puc estic a deu mil km, quina pena @:( |
Re: EMBAT: Per què una organització estratègica llibertària?
|
per vaya... |
18 jun 2018
|
La estrategia comunista verticalizadora que nos quiere emancipar. Algo asi como volver a los soviets - al pre bolchevismo... pero sin soviets y con pensadores cuya prepotencia les situa en nuestra vanguardia... en fin, entre unos libertarios y otros unos sindicatos roninegros, otros negrirojos... al final vamos a tener que montar un parlamento negro para oficializar tanta disciplina de partido político. Salud! |