|
Notícies :: antifeixisme |
[Recordatori ] Demà 11:30h Pl.Orfila. Parlen els manters. Presentació del Sindicat Popular de Venedors Ambulants
|
|
per Elissa (grup anarquista del Palomar) |
16 oct 2015
|
|
|
«Per ordre de l'Alcalde
es fa saber a tothom
que una fera ferotge
del parc s'escaparà.
Es prega a les senyores
compren força aliments
i no surten de casa
fins que torne el "bon temps".
Tot el que tinga cotxe
que fota el camp corrent,
i se'n vaja a la platja,
a la torre o als hotels.
L'Alcalde s'encarrega,
fent ús dels seus poders,
de la fera ferotge
deixar-la sense dents.
El que això no acompleixca
que no es queixe després
si per culpa la fera
ell rep algun torment.
Jo que no tinc ni casa,
ni cotxe, ni un carret
em vaig trobar aquell dia
la fera en el carrer.
Tremolant i mig mort:
-Ai Déu, redéu, la fera!
I en veure'm tan fotut
em va dir molt planera:
-Xicot, per què tremoles?
Jo no te'n menjaré.
-I doncs, per què t'escapes
del lloc que tens marcat?
-Vull parlar amb l'Alcalde
i dir-li que tinc fam,
que la gàbia és petita,
jo necessite espai.
Els guàrdies que la veuen
la volen atacar,
la fera es defensa,
no la deixen parlar.
Com són molts i ella és sola,
no pot i me l'estoven.
I emprenyats per la feina,
a la gàbia me la tornen.
Per ordre de l'Alcalde
es fa saber tothom
que la fera ferotge
ja no ens treurà la son.
I gràcies a la força
no ha passat res de nou,
tot és normal i "maco"
i el poble resta en pau.»
Ovidi Montllor, La fera ferotge
La matinada del passat 11 d'agost una unitat d'assalt dels Mossos d'Esquadra rebentava a Salou el domicili on viva el treballador d'origen senegalès Mor Sylla. L'entrada, enquadrada en el marc d'una operació contra l'anomenat 'top-manta', resultava en la mort de Sylla sota circumstàncies encara no aclarides. La acció mortal dels Mossos va desencadenar la ràbia de desenes de treballadors migrants de la zona, que van concentrar-se als voltant del lloc dels fets impedint possibles eliminacions de proves i enfrontant-se a la policia que havia mort el seu paisà.
La reacció institucional i mediàtica a la mort de Sylla i les posteriors accions de protesta, lluny d'orientar-se a l'auto-crítica i la depuració de responsabilitats, va anar en sentit radicalment contrari. Des d'aquell tràgic 11 d'agost hem assistit al desenvolupament d'una agressiva campanya mediàtica destinada a convertir els venedors migrants ambulants en el nou enemic públic nº1, la màfia, la fera ferotge que en el deliri pseudoperiodístic degrada la idíl·lica Plaça Catalunya en un zoc africà, enfonsa el comerç de tota la vida de les Rambles i ataca gratuïtament els indefensos treballadors públics de la Guardia Urbana de Barcelona.
En nom dels drets democràtics, l'ordre, i la convivència social, els fabricants professionals d'opinió pública han descarregat contra aquests treballadors tot el menyspreu racista i de classe de les oligarquies representen, i amb les armes de la criminalització mediàtica han tancat el cercle dibuixat per totes les altres formes de violència que rodegen la classe treballadora migrant: abusos i agressions policials sistemàtiques, indefensió jurídica, explotació laboral, exclusió, deportacions, reclusió a CIEs i a presons pel fet de no tenir papers o no tenir diners per pagar una multa,etc.
El proper dissabte 17 d'octubre comptarem a Sant Andreu amb la presència de membres del col·lectiu de manters que han decidit organitzar-se per a fer front a la repressió policial i la criminalització mediàtica, defensar la seva dignitat com a treballadors i alçar la veu per explicar en primera persona quina és la realitat que viuen dia a dia i que els mitjans falsifiquen. Durant l'acte també intervindrà un membre de 'Tras la Manta', xarxa solidària que dona suport a aquests treballadors davant la persecució policial, i finalment obrirem el micròfon a les aportacions i dubtes de les assistents. Us hi esperem.
Dissabte 17 d'octubre a les 11:30h
Plaça Orfila
Metro L1 Sant Andreu |
Mira també:
https://grupelissa.wordpress.com/2015/10/13/parlen-els-manters/ |
This work is in the public domain |
Re: [Recordatori ] Demà 11:30h Pl.Orfila. Parlen els manters. Presentació del Sindicat Popular de Venedors Ambulants
|
per elissa |
16 oct 2015
|
En cas de pluja ens traslladarem als porxos del Mercat de Sant Andreu.
(Carrer del Mercat amb C/Gran de Sant Andreu) |
Re: [Recordatori ] Demà 11:30h Pl.Orfila. Parlen els manters. Presentació del Sindicat Popular de Venedors Ambulants
|
per pues si |
16 oct 2015
|
Artículo sobre Mor Sylla en Indymedia:
https://barcelona.indymedia.org/newswire/display/498561/index.php |