|
|
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats |
[ !¡*¡!AUP ] A l'Ajuntament de Manresa hi ha masells i covards.
|
|
per quelcom |
25 jul 2003
|
Fora la bandera espanyola dels Països Catalans |
|
La retirada dels sÃmbols espanyolistes dels edificis públics del nostre paÃs i especialment dels ajuntaments (bandera, retrats del borbó, plaques commemoratives...), és una de les reclamacions ja clà ssiques de l'AUP i del conjunt de l'Esquerra Independentista. Des de ja fa molts anys, pensem que l'estanquera és un sÃmbol imposat i, per tant, antidemocrà tic. És per això que impulsem totes les iniciatives possibles per tal que aquesta simbologia que no representa el conjunt de la població del nostre paÃs, sigui retirada dels nostres ajuntaments.
Des de l'AUP vam veure amb molt bons ulls que, a instà ncia de CiU i ERC, es proposés una moció per la retirada de la bandera espanyola de la façana de l'ajuntament de la ciutat. Tot i aixÃ, hem de dir que des del primer moment tenÃem les nostres reserves per tal que això arribés a ser una realitat i, malauradament, aquests temors s'han complert.
L'actitud covarda i masella de CiU i ERC amb Josep Vives i Ramon Fontdevila al capdavant, però, ha superat les previsions més pessimistes de desenllaç d'aquest afer. Tenint en compte que als seus respectius programes electorals hi havia el compromÃs de retirar la bandera espanyola, no es pot interpretar d'altra manera que no d'engany públic d'aquestes formacions davant la població fruit, com ja hem dit, d'una falta de valentia notable.
És ben sabut que, en cas d'executar un acord aixÃ, les últimes conseqüències són la inhabilitació de l'alcalde i els regidors (una conseqüència del tot antidemocrà tica, dit sigui de passada) i és d'una irresponsabilitat absoluta presentar-lo al Ple sense tenir la certesa que, en cas que s'arribi fins al final, la posició de la votació serà ferma. És en el supòsit de la inhabilitació que realment es posa en qüestió tot el sistema democrà tic constitucional, que és capaç de revocar dictatorialment un acord de Ple de regidors elegits en unes eleccions. Amb aquests temes no s'hi pot jugar d'aquesta manera i ara tenim la sensació que l'ajuntament de Manresa ha fet un paper vergonyant davant de tot el paÃs. Si bé l'actitud d'ERC ,que ha reconegut que no arribaria fins al final, és prou trista, l'espectacle ofert per Josep Vives i la resta de CiU és d'un patetisme de proporcions descomunals. Hem de tenir en compte que CiU va ser la promotora d'aquesta iniciativa i, després de l'enrenou ocorregut, han sumat el seu vot al de PSC-PSOE per tal de retornar a la situació inicial, com si no sabessin que un tema aixà tindria aquesta volada. Han demostrat una poca talla polÃtica, una escassa credibilitat del conjunt del seu programa i una gairebé nul.la capacitat de lluitar per les seves idees. Des de la Delegació del Govern (on només hi oneja la bandera espanyola) n'han tingut prou amb quatre amenaces per provocar que CiU i ERC revoquessin el seu propi acord de Ple. Han mostrat una baixada pública de pantalons sense ni tant sols qüestionar les lleis antidemocrà tiques de l'estat espanyol. I més encara si tenim en compte que molts ajuntaments del principat (Torroella de MontgreÃ, Pals, Folgueroles o Santa Maria d'Oló, per posar alguns exemples) no hi oneja la bandera espanyola i no només no s'ha inhabilitat a ningú, sinó que la vida quotidiana de les respectives cases consistorials segueix sense cap anomalia.
L'actitud de l'alcalde ja ens ha sorprès menys, seguint la seva lÃnia profundament espanyolista i adoptant les postures més reaccionà ries possibles, defensant una bandera que va ser imposada per Franco abans de morir i una Constitució que no reconeix alguns dels drets humans més fonamentals.
Tot plegat fa que Manresa, a més a més de ser coneguda per la seva exagerada calor i per ser “aquella ciutat que hi ha a mig camà del Pirineu� ara també sigui coneguda per la ciutat on CiU i ERC han mostrat la seva cara més masella, covarda i vergonyant possible. L'AUP mai no jugaria d'aquesta manera amb un tema com aquest i ens comprometem a seguir lluitant per tal que tota aquesta simbologia deixi de figurar al nostre ajuntament. |
Comentaris
Re: [ !¡*¡!AUP ] A l'Ajuntament de Manresa hi ha masells i covards.
|
per ixied |
26 jul 2003
|
Millor que AUB es pensi be el que fa, per no fer-li el joc a la demagogia de la dreta espanyola que es mor de ganes d'euskaldunitzar la política catalana. Teniu massa fixació pel Cantàbric.
Ah, i enrecordar-vos que vosaltres no teniu la denominació d'origen ni el copyright d'"Esquerra Independentista". Per sort. |
Re: [ !¡*¡!AUP ] A l'Ajuntament de Manresa hi ha masells i covards.
|
per hash |
27 jul 2003
|
Abans de criticar a l´AUP, que per cert, té molts més anys que AUB t´hauries d´informar millor. O millor dit, raonar les coses que dius. Perquè dius que té massa fixació pel cantàbric?
Què passa, que segons tu, l´únic lloc on es pot demanar la retirada de la bandera espanyola és al país basc? Doncs per sort, hi ha moltíssims ajuntaments, com el de Vic, Arbúcies o les Borges Blanques que fa temps que no tenen aquest símbol feixista. I que cap anticatalà digui que hi ha coses més importants, ja que a part que segurament tothom hi està d´acord, pel fet de retirar la bandera espanyola no implica que deixis de fer altres coses més importants.
I quan dius això de la denominació d´origen de l´esquerra independentista, suposo que estaràs pensant en ERC, un partit superindependentista que fa poc ha dit que estarà disposat a entrar al govern espanyol, que demana policies nazionals a tort i a dret, que només vol xupar cadires i que a l´octubre els tindrem al govern, perquè si alguna cosa han deixat clara és que poden governar. Seguiu així, potser, avui les CUP no tenen masses vots, però quan ERC governi amb Maragall, la cosa canviarà. De moment, a les últimes eleccions no ens podem queixar, ja que l´esquerra independentista, (no els ENERGUMENS REFORIMISTES CAGATS, ERC) va aconseguir prop d´una 40 de regidors i regidores a llocs com Vilafranca, Olot o Valls a part d´estar a punt a Vic, Manresa o aconseguir resultats acceptables a Mataró per exemple. Ja veurem si d´aquí un temps encara hi ha gent que s´atreveixi dir que ERC és d´esquerres. Estat espanyol estat terrorista! VISCA L´ESQUERRA INDEPENDENTISTA! SALUT I CUP! |
Re: [ !¡*¡!AUP ] A l'Ajuntament de Manresa hi ha masells i covards.
|
per Hash |
27 jul 2003
|
Un fallo: a les Borges Blanques, un tal partit molt catalanista ha ordenat la restitució de la bandera espanyola. Per més info preguntar a Convergència i Unió. |
Re: [ !¡*¡!AUP ] A l'Ajuntament de Manresa hi ha masells i covards.
|
per Kzadum jeffatsummercamp@hotmail.com |
27 jul 2003
|
Evidentment, no heu dit res de la bandera europea que també es va demanar que es tragues. Suposo que es molt normal demanar que la treguin, ja que Catalunya no vol ser part d'Europa. On és la coherència en la vostra justificació. Estic totalment d'acord en no tenir la bandera espanyola, però la europea?
Els discursos són molt bonics, i és molt fàcil titllar d'espanyolista a un o a un altre sense mirar res més: cal mirar una mica més al fons, i trobar les raons. |
Re: [ !¡*¡!AUP ] A l'Ajuntament de Manresa hi ha masells i covards.
|
per Kzadum jeffatsummercamp@hotmail.com |
27 jul 2003
|
Evidentment, no heu dit res de la bandera europea que també es va demanar que es tragues. Suposo que es molt normal demanar que la treguin, ja que Catalunya no vol ser part d'Europa. On és la coherència en la vostra justificació. Estic totalment d'acord en no tenir la bandera espanyola, però la europea?
Els discursos són molt bonics, i és molt fàcil titllar d'espanyolista a un o a un altre sense mirar res més: cal mirar una mica més al fons, i trobar les raons. |
Re: [ !¡*¡!AUP ] A l'Ajuntament de Manresa hi ha masells i covards.
|
per Ixied |
27 jul 2003
|
Digues, on he escrit dit que "l´únic lloc on es pot demanar la retirada de la bandera espanyola és al país basc"? El que intentes respondre no te res a veure amb el que plantejo, estan desviant el tema perque no vols parlar-ne o no entens el que llegeixes o ets tonto. Tot es possible amb vosaltres, com estic comprobant darrerament. Com que estigueu més preocupats en fotre als teus "energumens" que a l'estat espanyol. Tots són iguals? No per l'estat espanyol que s'estimaría molt més a CiU o al PSOE a la Generalitat. Em sembla que els que són tots iguals són els soplapollas que ho sabeu tot i que us poseu a insultar a qualsevol que us planteja res que no us agradi. Tant se val que es faci des del respecte i sovint des de la proximitat de pensament. Amb vosaltres no hi ha futur, precisament pel que assenyalava a la meu primer post. Perque esteu determinats a traslladar la dinàmica política d'aquella part del Cantàbric que ja sabeu aquí, quan ja tenim la nostra. Per exemple insultant a tothom que discrepi de vosaltres, autoanomenant-vos el centre de l'univers de l'"esquerra independentista". De debó que sou 40 regidors? Realment sou una amenaça per l'estat espanyol; al contrari, el que espera el nacionalisme espanyol de les seves provocacions i la ofensiva mediàtica, política, etc. sou precisament vosaltres. Ara podeu dir-me botifler i les collonades usuals que se m'en fot totalment. |
Re: [ !¡*¡!AUP ] A l'Ajuntament de Manresa hi ha masells i covards.
|
per 'nem-b-cirerer ! |
28 jul 2003
|
"el que espera el nacionalisme espanyol de les seves provocacions i la ofensiva mediàtica, política, etc. sou precisament vosaltres."
Ja ho sabeu doncs, sigueu bons minyons i voteu en Mas-Maragall o millor encara al PP, és la millor manera de putejar al nacionalisme imperialista espanyol. No hi ha cosa que més els reventi que el fet de que guanyi la dreta autonomista amb barretina catalana i cartera espanyola, amb qui han governat els darrers anys, o la "esquerra" acomplexada de disseny i asedegada de poder funcionarial, amb qui pacten les "cuestiones de estado" en total sintonia cacofònica. |
Re: [ !¡*¡!AUP ] A l'Ajuntament de Manresa hi ha masells i covards.
|
per Hash |
28 jul 2003
|
Jo no sé si l´AUP ha dit res de la bandera europea, però et puc assegurar que tots els independentistes estarien a favor de retirar-la. I més tenint en compte el contingut de la nova Constitució Europea. Però si mires més al fons veuràs que l´esquerra independentista ha participat en les mobilitzacions contra l´Europa del capital. És molt fàcil criticar, però la gent que es mou i fa coses, no és del tot perfecte i a vegades s´ekivoca. Salut kzadun!
Tixied, t´ho torno a preguntar. Perquè dius que les candidatures d´Unitat Popular tenen fixació amb el cantàbric? Al primer escrit has volgut comparar AUB amb AUP i jo t´he respost que l´AUP té moltíssims més anys que la recentment creada AUB. L´únic motiu que m´has donat ha sigut que segons tú, insultem a "tothom que discrepi de nosaltres". I jo em pregunto: Seran els insults, patrimoni del País Basc? Foten pena els teus arguments. Doncs sí, son una quarantena de regidors i regidores, molt poquets, tot i que la veritat, prefereixo fotre un clau, que no pas tenir la clau entre Mas o Maragall. T´ho torno a dir, m´agradaria que em donessis arguments una mica convincents. Quin és el teu problema amb les CUP? Que no volen un nou estatut de merda que ens tingui 20 anys més iguals i aposta per l´autodeterminació? Que no demanen, com fa ERC, més policies nazionals? Que no entrarien mai en un govern del PSOE a Madrid com fa poc va dir ERC? O potser que són d´esquerres de debò i no socialdemòcrates reformistes? Serà que les CUP no tenen un racista xenòfob com Heribert Barrera? Bé, quan parles de fer-li mal a l´estat espanyol, a què et refereixes? A posar en Pere Esteve de 2 o 3 a les llistes del parlament?
La veritat, encara que l´esquerra independentista no sigui ara com ara un moviment consolidat, crec que la gent que realment fa mal són els joves i no tan joves que estan construïnt la unitat popular des dels moltíssims casals indepes que s´han obert i s´estan obrint els darrers anys. No pas pactant amb Joan Clos, Manuel Mas (Mataró) o amb el Valls de Manresa, ... |
Re: [ !¡*¡!AUP ] A l'Ajuntament de Manresa hi ha masells i covards.
|
per k |
28 jul 2003
|
Ja estic molt fart de sentir les històries de sempre, que si l´espanyola, que si l´europea,que si Madrid,que si París,que si ens castigaran, que si no.
Som una nació i molts volem que sigui lliure.La bandera monàrquica és un símbol més de l´opressió i no hauria d´onejar enlloc. A España que onegi la republicana i a Catalunya,la catalana. Tant senzill com això:dignitat.Som un mateix poble, no ho oblidessim mai.
AHH, per cert, les banderes que oprimeixen s´haurien de cremar totes i començar per les que tenim més a la vora. |
Re: [ !¡*¡!AUP ] A l'Ajuntament de Manresa hi ha masells i covards.
|
per hash |
28 jul 2003
|
exacte, cremem les banderes opressores!!!
NI ESPANYOLA NI EUROPEA. FORA!
Ara bé, abans de treure les banderetes potser el que hauríem de fer és aconseguir el dret a l´autodeterminació per fer un referèndum. És com el tema de les seleccions catalanes. És absurd demanar totes aquestes coses si no sortim de l´estat espanyol i l´estat francès. I amb el projecte d´ERC "d´estat associat al regne d´espanya" no crec que anem pel bon camí. Per cert, sabeu de quin partit és l´alcalde de Calella, que ha defensat al fill de puta policia municipal que va apallissar a aquell guiri? Comença per E, acaba per C i al mig hi té una R...SIUSPLAU SI US KEDA DIGNITAT EXPULSEU AKEST PERSONATGE DEL PARTIT.
SALUT I CUP! AUTODETERMINACIÓ!!! |
|
|