|
|
Notícies :: altres temes |
Neix "Poble Lliure", la nova organització estratègica de l’esquerra independentista
|
|
per llibertat.cat |
01 des 2014
|
Un cop fixades les bases de l’organització, la proposta es farà arribar a persones i col·lectius d’arreu del territori per tal que s’impliquin en la definició d’aquesta nova eina estratègica |
|
Aquest diumenge a Barcelona va tenir lloc el Congrés Constituent de ‘Poble Lliure’, la nova organització estratègica de l’esquerra independentista catalana. En el congrés van fixar-se les bases de l’organització, i a partir d’ara la proposta es farà arribar “a persones i col·lectius d’arreu del territori, provinents de diferents tradicions militants i actives en els diferents àmbits de lluita”, per tal que s’impliquin en la definició d’aquesta nova eina estratègica per la independència, el socialisme i la superació del patriarcat als Països Catalans.
La iniciativa organitzativa de ‘Poble Lliure’ apareix com a resposta al manifest ‘Nous temps, noves eines. Per la independència, pel socialisme, pels Països Catalans: ni un pas enrere’, presentat públicament unes setmanes enrere i signat per persones significades de l’entorn de l’esquerra independentista i els moviments populars. En el text s’afirmava que cal “una agrupació de forces dels sectors independentistes i d’esquerres” per tal de promoure “un pol d’esquerres ben articulat dins l’independentisme” i “desenvolupar la proposta política de la Unitat Popular perquè serveixi per a enquadrar amplis sectors en lluita arreu dels Països Catalans”.
En la resolució política aprovada al Congrés, la nova organització afirma que l’única manera de fer front a les agressions dels Estats espanyol i francès al poble català és amb la construcció d’una República Socialista dels Països Catalans que, plantegen, ha de ser “radicalment democràtica, superadora de les injustícies i les desigualtats i que abasti de manera federativa el conjunt de la nació catalana”. L’organització també reconeix la CUP com a màxima expressió i referent en la construcció de la Unitat Popular.
El Congrés va cloure’s amb un acte polític que va comptar amb la participació de diferents personalitats de l’independentisme d’esquerres com ara l’històric militant del País Valencià Toni Infante, que va intervenir en nom dels signants del manifest que ha motivat la creació de ‘Poble Lliure’. També van haver-hi salutacions internacionals a càrrec d’organitzacions andaluses, gallegues i basques, que van culminar amb la intervenció del representant de Sortu Pernando Barrena.
Els impulsors de ‘Poble Lliure’ han anunciat que durant les properes setmanes es convocarà a terme una roda de premsa per presentar els acords polítics del Congrés, així com el logotip i les persones que faran de portaveus de cares al procés d’expansió i consolidació de l’organització iniciat ahir. |
Mira també:
https://www.llibertat.cat/2014/11/neix-poble-lliure-la-nova-organitzacio-estrategica-de-l-esquerra-independentista-28842#.VHt8S http://www.naciodigital.cat/post/78839 |
 This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Neix "Poble Lliure", la nova organització estratègica de l’esquerra independentista
|
per per simplificar |
01 des 2014
|
Per a no entesos en l'EI i per explicar-ho ràpid, és una refundació de l'MDT, sumant altra gent |
Re: Neix "Poble Lliure", la nova organització estratègica de l’esquerra independentista
|
per ... |
01 des 2014
|
poble lliure i interclassista |
Re: Neix "Poble Lliure", la nova organització estratègica de l’esquerra independentista
|
per stalin marik |
01 des 2014
|
no crec que sigui exactament això, ans a nació digital he llegit que l'organització ocupa l'espai històric de l'MDT, però es farà extensiva al conjunt de l'EI. això sorgeix del manifest "nous temps, noves eines" on hi havia altre gent a part de emedeteros. Es pot criticar la forma, però és cert que es requereix una construcció d'organització de masses arreu del territori, un instrument a tots els barris i pobles. Així doncs, o és aquesta o una altra, però alguna organització proletària ha de consolidar-se tard o d'hora |
Re: Neix "Poble Lliure", la nova organització estratègica de l’esquerra independentista
|
per per stalin marik |
01 des 2014
|
stalin marik, ells mateixos t'estan dient que són organització estratègica i que deleguen el caràcter d'org. de masses a la CUP, que està en molt millors condicions d'esdevenir-ho. És l'MDT que es refunda, amb un altre nom i certament amb gent nova que han atret. De fet, si mires a la seva web veuràs l'explicacií de perquè aquesta refundació. |
Re: Neix "Poble Lliure", la nova organització estratègica de l’esquerra independentista
|
per stalin marik |
01 des 2014
|
ok. ara ja entenc quina mena de col·lectiu és. a veure si fan bona estratègia doncs, estarem alerta. merci per la info |
Re: Neix "Poble Lliure", la nova organització estratègica de l’esquerra independentista
|
per j |
01 des 2014
|
No ho entenc, aixo no ocuparía el mateix espai que endavant? |
Re: Neix "Poble Lliure", la nova organització estratègica de l’esquerra independentista
|
per p.s. |
01 des 2014
|
endavant si k és una organització de masses (en canvi entenc k això és com un think tank o grup d'intervenció en el context actual d'independentisme transversal) |
Re: Neix "Poble Lliure", la nova organització estratègica de l’esquerra independentista
|
per aclarició |
01 des 2014
|
Ocupa el mateix àmbit, igual que ho feia abans d'això l'MDT, sí. HASI, LAIA i ANB ocupaven el mateix "espai" que tu dius en el sí d'Herri Batasuna i de l'esquerra abertzale, però cada organització tenia la seva pròpia proposta política (comunistes ortodoxos, socialistes heterogenis i patriotisme històric d'esquerres, respectivament).
Quan una organització analitza que té una sèrie de dificultats/estancament i alhora que ha treballat amb diversa gent i pot rendibilitzar-ho, acostuma a necessitar "renovar-se" o refundar-se. Endavant de fet és una refundació de la PUA, ja que la feina d'estructuració política que es proposava assumir no la podia fer una coordinadora de grups locals. I evidentment que, ni aquesta ni l'altra, són organitzacions de masses. Dit d'una altra manera: aspiren a enquadrar un perfil concret de militant (afí a l'estratègia de cadascú) no a TOTS els independentistes d'esquerres i/o anticapitalistes a dins seu, com si que aspira la CUP.
De facto, volen actuar de "direccions" encobertes, o a l'ombra. Encara que això ja s'ha demostrat que és poc eficaç, que un determinat nombre de persones amb força temps lliure, una mica vàlides i ben col·locades a llocs de decisió/poder, poden acabar fent el mateix efecte. |
Re: Neix "Poble Lliure", la nova organització estratègica de l’esquerra independentista
|
per pluralitat suma |
01 des 2014
|
És el "secret" de l'EI: hi ha gent que fa anys i panys que treballa amb els sectors indepedentistes més d'esquerres, i això s'ha notat especialment en l'increment a nivell de pobles, i hi ha gent que treballa en especial amb els sectors anticapitalistes i combatius, i això ha repercutit en l'augment en la influència a grans ciutats.
Que existeixin diversos plantejaments i interactuïn, acaba resultant positiu (sempre que hi hagi democràcia interna): obliga a més a cadascú a mantenir la tensió militant, a no abaixar la guàrdia i a revisar constantment quins punts forts i febles té la teva tàctica enfront d'altres. |
Re: Neix "Poble Lliure", la nova organització estratègica de l’esquerra independentista
|
per Neng |
02 des 2014
|
"una agrupació de forces dels sectors independentistes i d’esquerres” per tal de promoure “un pol d’esquerres ben articulat dins l’independentisme” i “desenvolupar la proposta política de la Unitat Popular perquè serveixi per a enquadrar amplis sectors en lluita arreu dels Països Catalans”
¿Donde he oido yo eso?
Y les dijo: Id por todo el mundo y predicad el evangelio a toda criatura. El que crea y sea bautizado será salvo; pero el que no crea será condenado.
https://m.youtube.com/watch?v=VmnSps2tsd8 |
|
|