Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Setembre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió
Exiliades Basques. Projecte documental. CROWDFUNDING
12 nov 2014
KAXA HUTSAK (Caixes Buides), és un projecte documental audiovisual que narra
les experiències dels exiliats i exiliades basques en les diferents etapes del conflicte basc.
KH_AHOTSA_-BANNER.gif
KH_ info kartela_.jpg
kh_kartela 1_DINA3_.jpg
Aquesta idea que va començar a gestar-se en 2012 i culminarà en 2016. En l'actualitat, s'ha llançat una campanya de micromecenatge que té l'objectiu d'aconseguir 12000€ abans del 22 de novembre, per poder sufragar les despeses del projecte.

Durant els últims 40 anys, una part del Poble Basc ( d'esquerres, socialista i sobiranista) ha lluitat pel reconeixement dels seus drets i per la independència. Per això, han lluitat per diverses vies i han utilitzat tots els mitjans al seu abast, inclosa la via militar duta a terme per l'organització armada ETA. A causa d'aquesta situació de conflicte i confrontació social, política i armada, centenars de persones han hagut de fugir a altres països impulsats per diferents motius com són, el temor a la repressió o problemes amb la justícia espanyola entre d’altres. Avui dia, més de 500 ciutadans i ciutadanes basques es troben exiliades en diverses parts del món. Molts d'ells i elles sense possibilitat de tornada a causa de processos judicials d'excepció. En 2014 el col·lectiu d'exiliats i exiliades va començar un procés en el qual moltes estan tornant a casa.

El nostre objectiu és documentar i narrar com viu aquest col·lectiu en l'exili a través de diferents persones. Volem saber que problemes tenen o perquè van haver de fugir. Volem saber quines són les traves burocràtiques que tenen per no poder tornar i també com es viu sota una falsa identitat. En definitiva volem posar-li cara i veu a el “Exili Basc”. Per a això triarem 6 o 8 perfils de característiques variades cadascun dels quals tindrà un reportatge fotogràfic, un peça de documental curta i un article escrit. D'aquesta manera donarem llum a aquestes siluetes negres anònimes de forma propera i respectuosa, que són un actor important en el conflicte basc. Dibuixarem un mosaic que mostri les vivències de les persones que han hagut de fugir al llarg de tots aquests anys per recuperar la memòria col·lectiva i evitar que les seves històries caiguin en l'oblit.

Per a més información i veure els videos es pot consultar la web del projecte http://kaxahutsak.com/es/i http://karena.eu/es/, nova plataforma de micromecenatge basca on es poden fer les aportacions econòmiques al projecte.
Mira també:
http://kaxahutsak.com/es/
http://karena.eu/es/proiektua/kaxa-hutsak-euskal-iheslarien-esperientzia

This work is in the public domain

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more