Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Abril»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: mitjans i manipulació
> Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
11 feb 2014
Entrevista a Xavi Milian, un dels impulsors del projecte de ràdio digital de caràcter popular i d'abast nacional
"No hi ha cap ràdio que tingui un àmbit de caràcter nacional". Des de fa 15 dies un ampli grup de gent està disposat a cobrir aquest buit informatiu amb un projecte de mitjà radiofònic digital que actualment està cercant socis per ser viable. Xavi Milian, un dels impulsors de la proposta, anuncia en aquesta entrevista a Llibertat.cat el nom definitiu de la futura ràdio digital dels Països Catalans i n'explica tots els detalls.
xavi-milian-76085.jpg
radio-terra-76084.jpg

Per a la gent que encara no sàpiga què esteu muntant. D'on surt la idea de crear una ràdio d'abast nacional?
El mitjà radiofònic és el gran oblidat en la xarxa de comunicació popular, quan aquest format té un seguit de característiques que ofereixen un gran ventall de possibilitats: immediatesa, eliminar distàncies geogràfiques, costos de producció... Si bé hi ha un gran teixit de ràdios locals, comarcals i regionals, no hi ha cap ràdio que tingui un àmbit de caràcter nacional. Les innovacions tecnològiques a internet i la telefonia mòbil fan viable un projecte radiofònic d'àmbit nacional que eviti els obstacles de les llicències d'emissió, que hem pogut constatar darrerament amb el tancament de les emissions de Catalunya Ràdio al País Valencià.
«Les noves tecnologies fan viable un projecte radiofònic d'àmbit nacional»
Com es dirà la ràdio?
"Laradio.cat" ha estat el nom de llançament del projecte i el que ha facilitat l'accés de la ciutadania al nostre projecte a través de la xarxa. El nom real de la ràdio és Ràdio Terra, un nom que hem escollit entre tots i totes les corresponsals i col·laboradores del projecte.
Informar per al conjunt dels Països Catalans és tot un repte per a un mitjà autogestionat. Com us ho fareu per cobrir l'actualitat dels territoris tradicionalment més oblidats pels grans mitjans?
Quan plantegem un mitjà d'àmbit nacional, ho fem tenint en compte que la nació es construeix des de tots els pobles i comarques, que no sols es limita a allò que passa als passadissos de les institucions i les grans empreses ubicades a Barcelona, València i Palma. Per això, el primer objectiu que ens vam marcar, va ser el de ser capaços de trobar persones a cadascuna de les comarques, que ens permetés explicar allò que passa arreu del país, trepitjant el territori, i no a base de fonts indirectes o notes d'agències d'informació.
«El primer objectiu ha estat trobar persones a totes les comarques»
Segons el full de ruta, no emetreu fins que la ràdio sigui rendible, oi? Com ho aconseguireu?
El projecte de viabilitat de la ràdio parteix d'avaluar si som capaços d'anar superant els reptes que ens hem anat marcat en cadascuna de les etapes. Com en un videojoc, si no som capaços de superar una pantalla, no podem passar a la següent. En l'etapa anterior, el repte era trobar persones a totes les comarques dels Països Catalans. En l'actual, aconseguir un número de socis i sòcies que garanteixin la viabilitat econòmica del projecte i que ens demostrin que la ràdio té un interès per part de la ciutadania. Les següents etapes consistiran en ser capaços de trobar finançament per construir l'estudi, coordinar tècnicament tota la xarxa de corresponsals i col·laboradores, realitzar una graella de continguts coherent... Tot dependrà de la implicació de cadascuna de les persones que participen en el projecte.
Quins programes conformaran la graella?
En aquests moments estem definint la graella de continguts. El que sí que tenim clar és que aquesta graella es conformarà en base a l'equip que siguem capaços de crear, que tindrà un nucli central en els programes informatius i d'actualitat, però que també comptarà amb diferents programes temàtics que l'enriquiran i que seran coherents amb la filosofia del projecte. Actualment, estem treballant perquè hi hagi programes que parlin del món de la cultura popular o de l'economia, fins a programes que puguin parlar d'esports o educació.
«El nucli central seran els programes informatius i d'actualitat»
Quan teniu previst que estigui tot a punt per emetre?
El plantejament actual és dedicar el mes de febrer i març a donar a conèixer el projecte a través de les xarxes socials i les xerrades de presentació. A l'abril i maig, dedicar-nos a acabar de perfilar les qüestions tècniques i la construcció de l'estudi. I, en funció de com vagi evolucionant iniciarem les emissions al voltant d'alguna data significativa, ja pugui ser Sant Jordi o el 25 d'abril o l'1 de Maig... Tot dependrà de la rapidesa en que puguem assolir els reptes marcats en les diferents etapes de desenvolupament del projecte.
A les vostres xerrades dieu que ja sou el mitjà dels Països Catalans que té més corresponsals. Com ho heu fet?
Doncs perquè com ha quedat demostrat amb els ERO a l'Agència Catalana de Notícies o de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, una xarxa de corresponsals que arribi a tots els racons del país no se pot sustentar només a base de diners. Però, en canvi, a partir de la implicació i compromís de professionals al voltant d'un projecte engrescador, nosaltres hem estat capaços de poder arribar fins a l'últim racó, i comptar amb la participació de periodistes que necessiten un mitjà de comunicació on poder explicar tot allò que passa a la seva població o comarca sense cap tipus de mordassa.
«Comptem amb aquells periodistes que necessiten un mitjà per poder explicar el que passa sense cap mordassa»
Com organitzareu el dia a dia? A part dels corresponsals qui formarà l'equip de l'emissora?
L'estudi, que s'ubicarà al Casal Despertaferro de Reus, serà el punt de trobada virtual de totes aquelles persones que formen part de la xarxa de corresponsals i col·laboradors. Des d'allà es coordinarà tot aquest equip, però també caldrà trobar estudis auxiliars on poder realitzar enregistraments. Més enllà de les persones corresponsals i col·laboradores, també comptem amb el suport de diferents ràdios locals o comarcals d'arreu del país.
Ja fa 2 setmanes que heu fet públic el projecte. Com ha estat la rebuda?
La rebuda ha estat molt bona. En dues setmanes hem rebut una quinzena de correus de periodistes d'arreu del país que s'ofereixen a donar un cop de mà. Tenim més d'una trentena de xerrades lligades i una vintenta per acabar de lligar. El ritme de socis i sòcies avança sobre el previst. El rebombori és important, però encara l'hem de potenciar més... De moment, tot fa pensar que podrem superar amb èxit l'etapa del projecte en la que ens trobem, i que aviat podrem començar a dedicar-nos a d'altres tasques que ja ens estan reclamant, com ara resoldre les qüestions tècniques o definir la graella de continguts.
«Ràdio Terra és una peça més d'aquest mapa comunicatiu popular d'àmbit nacional»
Compteu amb el suport de mitjans lliures i autogestionats del paíscom és aquest portal, Llibertat.cat. És important la col·laboració entre aquest tipus de mitjans?
Quan plantejàvem el naixement d'aquest mitjà no el concebíem com un mitjà aïllat de la resta, sinó com una peça més d'aquest mapa comunicatiu popular d'àmbit nacional. Per tant, des del principi, el que hem buscat és la complicitat amb la resta de mitjans populars que ja existeixen -com pot ser aquest portal, la Directa o l'Accent- però, també, trobar complicitats amb mitjans radiofònics de caràcter local o comarcal -com pot ser Ràdio Arrels, Ràdio Matarranya o Ona Mediterrània-. Volem que Ràdio Terra sigui també un instrument d'aquests altres mitjans, així com que Ràdio Terra també faciliti la feina que desenvolupa cada mitjà des del seu àmbit territorial o suport.
Dieu que la ràdio és el mitjà més proper i immediat però emetreu només en digital. Una part de la població en queda exclosa, per tant.
Sí. Però quan alguns de nosaltres fa deu anys iniciàvem projectes periodístics digitals també ens trobàvem en aquesta situació i, en qüestió de poc temps, tothom ja tenia connexió a internet a casa seva. En els darrers temps, s'ha disparat l'ús de mòbils i altres dipositius amb connexió a internet. I, per tant, cada cop serà més comú i corrent escoltar la ràdio a través d'aquests dispositius. Alhora, internet també ofereix la possibilitat de fer-te la ràdio a la carta, a través dels podcasts. Com dèiem abans, les noves tecnologies fan viable un projecte radiofònic nacional, que determinats governs autonòmics s'escarrassen en fer-ho impossible a través de les ones convencionals. A més, si abans portaves uns "walkmans" i un telèfon pel carrer per poder escoltar la ràdio o música, ara només cal que portis un telèfon. Més fàcil, llavors.
«Cada cop serà més comú escoltar la ràdio a través d'Internet»


Més info:

Entrevista a Canal de Reus:
http://www.youtube.com/watch?v=DS3u_79WFdU

[La Directa] Laradio.cat, la nova ràdio autogestionada dels Països Catalans
http://directa.cat/noticia/laradiocat-nova-radio-autogestionada-dels-pai

[naciodigital.cat] Des de Reus a tots els Països Catalans
http://www.naciodigital.cat/delcamp/reusdiari/noticia/4091/des/reus/tots

[vilaweb.cat] LaRàdio.cat dels Països Catalans
http://www.vilaweb.cat/noticia/4170778/20140203/laradiocat-paisos-catala

[racocatala.cat] Una ràdio amb tots els accents i des de tots els racons comença a bategar
http://www.racocatala.cat/noticia/30740/rdio-tots-accents-des-tots-racon

[media.cat] Fem camí: creem els nostres propis mitjans
http://www.media.cat/2014/01/31/fem-cami-creem-els-nostres-propis-mitjan/
Mira també:
http://www.llibertat.cat/2014/02/radio-terra-la-primera-radio-dels-paisos-catalans-24903
https://www.facebook.con/laradiopuntcat

This work is in the public domain

Comentaris

Re: > Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
11 feb 2014
prou spam de la cup , això no es racocatala
Re: > Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
11 feb 2014
toda dominación ! tutela por los Partidos politicos por tal o tal grupo de politicos socialistas profesionales debe ser excluidos desde los comienzos si no se quiere que la reorganización social haga falsa ruta desde sus primeros pasos ! sea desviada en la dirección del capitalismo de estado. yerra una vez mas el independentismo catalan, al apostar por el estado catalan, pues la juventud obrera catalana, ni quiere ni sera la carne de cañon de los aires imperialistas de los partidos catalanistas, por muy de izquierdas e independentistas que sean sus disfraces, y ya que decir de los de la franja, o las islas, por no decirte los de francia o alicante, mas os valdria rectificar el acuerdo de molins, y volver a lo local, que aun tenia algun sentido y dejaros de naciones y estados, pues ya se lo decian los libertarios a los autoritarios, ni dios, ni amo ni patria, ni maridos, ni partidos ni madre autoridad,
Re: > Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
11 feb 2014
Amic aquest mes fem genials descomptes a Òpticas Novolent, passa't-hi a comprovar-ho.

Ho dic perquè confondre una ràdio autogestionada i finançada exclusivament per aportacions individuals amb una organització política és un problema de miopia greu
Re: > Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
11 feb 2014
pues nada, si ante una critica, la respuesta. es reirse, pues nda a reir jajajajajaaaaaaaaaa, paissos catalans,no volem ser una regio d,españa, volem volem paisssos catalans, que si estado ono estado fes de question, lo de ser los primeros, os debeis sentir como hernan cortes, cristobal colom, y todos los que fueron primeros y descubrieron la terra, los que habian alli que suerte tuvieron fueron descubiertos, como es fe fraga a maho y de sal........ , joder con la mierda de la madre patria, que asco dais, tan ilusos como llegais a ser, o tan listos que ya montais un estado, que vete tu a saber.
Re: > Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
11 feb 2014
la "primer radio", eh chavales llegasteis recientemente del marte? Hay radios libres en Cataluña que llevan más de 25 años trabajando autogestionadas y sin licencia del "papa" estado!
Si quereis comprobar: RADIO BRONKA 104.5 FM
www.radiobronka.info
Re: > Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
11 feb 2014
actualitzat al n ov. 2011
radios lliures:

Baleares

>> Ràdio 77 [Palma]

http://setantaset.wordpress.com/

Catalunya:

Inicios de las radios libres en Cataluña

Coordinadora de Ràdios Lliures de Catalunya

La coordinadora de radios libres frente a los gigantes
Nace la coordinadora de radios libres

http://www.radioslliures.info

Coordinadas:

>> Contrabanda FM 91.4 [Barcelona]

http://www.contrabanda.org/

>> Ràdio Bala 106.4 [Manresa]

http://radiobalamanresa.wordpress.com/

>> Radio Bronka 104.5 [Barcelona]

http://www.radiobronka.info

>> Radio Linia IV 103.9 [Nou Barris - Barcelona]

http://www.radiolinea4.net

>> Radio Pica 96.6 [Barcelona]

http://www.radiopica.net/

>> Radio RSK 107.1 [Nou Barris - Barcelona]

http://www.radiorsk.info/

No coordinadas:

Radio 90, 101.4 [Olot]

http://www.r90.org

Radio Kaos 90.10 [Terrassa]

http://canangladajove.terrassa.net/

Post Scriptum Radio (ex-Radio Tse-Tse) [Terrasa]

http://www.postscriptumradio.org/

Radio Trama 91.4 [Sabadell]

http://www.radiotrama.net/

Ràdio Pinsània [Berga]

http://radiopinsania.wordpress.com/

Sants Ona Lliure [Sants - Barcelona]

http://www.santsonalliure.org/

TV comunitarias y libres

La Tele [Barcelona]

http://latele.cat/

País Valencià

Xarxa de Radios Lliures del País Valencià

http://radioslliures.wordpress.com/
http://www.ivoox.com/escuchar-xarxaradioslliures_nq_3198_1.html

>> Artegalia Radio [Alicante]

http://www.artegalia.com/portal/

>> Radio Klara 104.4 [Valencia]

http://www.radioklara.org/

>> Radio Malva 105 [Valencia]

http://radiomalva.wordpress.com/

>> Radio Mistelera 100.8 FM [La Xara-Denia(Alacant)]

http://www.lamistelera.org

>> Radioaktiva 107.6 [Alcoi]

http://radioaktivat.org/

Otros proyectos:

Radio Mutant [Alicante]

http://radiomutant.org

Pluralia TV

http://www.pluralia.tv/

I com k tenim molta relacio amb Euscalerria i Arago , aqui teniu:
Euskal Herriak

Inicios de las radios libres en Euskal Herria
Panorama radiofónico en Euskal Herria

Antxeta Irratia [Hondarribia]

http://www.antxetairratia.com/

Arraio Irratia 99.3 [Zarautz]

www.arraio.net

Eguzki Irratia 107 [Iruñea]

http://www.eguzki.net/

Eztanda Irratia 107.7 [Iturmendi - Nafarroa]

http://www.eztanda.com

Garraxi Irratia 101.9 [Altsasu]

http://www.sindominio.net/garraxi/

Hala Bedi [Vitoria / Gasteiz]

[Gasteiz-Lautada-Aramaio] 107.4
[Errioxa-Trebiñu-Mendialdea] 107.7
[Aiara Uhinak Irratia] 96.5
[Sakana] 90.6

http://www.halabedi.org/

Irola Irratia 107.5 [Bilbo]

http://www.sindominio.net/irola/

Koska Irratia 108.0 [Getxo, Bizkaia]

http://www.koskairratia.com/

Molotoff Irratia 99.2 fm [Hernani]

http://www.molotoffirratia.com

Pititako Irratia [Santurtzi]

http://www.pititako.net/

Tas-Tas Irratia 97.0 [Bilbo]

http://www.tas-tas.org/

Txapa Irratia 97.25 FM [Bergara-Guipuzcoa]

http://www.txapairratia.org/

Uhinak Irratia 96.5 [Valle de Aiara]

http://www.uhinak.net

Zintzilik Irratia 100.0 FM [Orereta-Renteria.Guipuzcoa]

http://www.zintzilik.net

Aragón

Federación Aragonesa de Radios Libres

Radios libres, toda una historia por delante
Entrada de la wikipedia en aragonés
La radios libres tenemos la palabra
Por la regularización de las radios libres

>> Radio Chicharra 102.4 [Teruel]

http://radiochicharra.noblezabaturra.org/

>> Radio La Granja 102.1 [Zaragoza]

http://www.radiolagranja.org

>> Radio MAI 102.8 [Zaragoza]

http://www.radiomai.com

>> Radio Topo 101.8 [Zaragoza]

http://radiotopo.noblezabaturra.org/

No federadas:

Radio Espiritrompa 102.2 [Sabiñánigo]

http://radioespiritrompa.blogspot.com/

Radio Peña 97.5 [Fraga - Huesca]

http://laollaapresion2.blogspot.com/

Radio Chabolo 107.6 [Zaragoza]

http://radiochabolo.noblezabaturra.org/

Si algu vol actualitzar dades, aki:
http://www.alasbarricadas.org/noticias/node/4344
Re: > Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
11 feb 2014
que si son los primeros, despues del acuerdo de molins, la primera radio nacional y digital de los paissos catalans, hasta se puede oir en alguer, que os habeis creido, que no os enterais, que paissos catalans en un proto-estado, animo radio terra, que no os asusten, teneis un llarg cami endevant, podeis hacer debates, entre maulets, arran, entre guuia y el aixela, entre fernandez y oriol pujol, por aquello de la diversidad, ah! tambien dar cancha al sistarch por lo de una iglesia dels paissos catalans, que por ahi podeis coger cacho, por aquello de la franja, uffff, que bueno radio terra endevant. oye porque? los sefardis catalans hablaban ladino, otra cosa a averiguar, y los chuetas, si podrian ser unos paissos catalans en que de nuevo como en toledo convivieran los tres dioses, jehova,jesucristo y ala, que gran porvenir para radio terra, la primera radio de los paissos catalans.
Re: > Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
11 feb 2014
Realment alguns són curts de gambals però curts curts, si només llegiu la 1a paraula després de ràdio i atureu aquí.

Aviam, de tota la llista que has posat, hi ha ALGUNA PUNYETERA RÀDIO que (a part d'autogestionada) tingui visió de Països Catalans i a més que tingui presència arreu dels Països Catalans (amb´més de 115 corresponsals)?¿?¿?¿?¿?¿?¿?¿¿¿?¿?¿?¿?¿?

No?¿?¿? doncs ja està, és la 1a. Si hi haguessin altres radios amb visió DELS Països Catalans i amb presència arreu, doncs no seria la primera. Em sembla que no té tant de secret com perquè fins i tot els més drogats ho puguin entendre.
Re: > Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
11 feb 2014
Ràdio- "Patria o mort!"
Re: > Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
11 feb 2014
VENCEREM!
Re: > Ràdio Terra, la primera ràdio dels Països Catalans
12 feb 2014
a parte de de que es la primera, que quiere decir que tiene mas de 115 corresponsales, que tiene 116, menos mal que tu no eres corto de gambals, mas bien mas listo que los ratones coloraos, pues nada a seguir en el ambito nacional, y con vuestra vision de paissos catalans, animo y adelante si eso os hace felizes, ya sabes no volem ser una regio d, espanya, volem volem la independencia, volem paissos catalans, ones nacional-catalanas-autogestionadas abriendo caminos por primera vez en la historia, que fuerte tu, como es que hasta ahora no habia caido nadie, pero han llegado los rratones coloraos mas listos que el hambre, y ya esta aqui radio terra, la primera radio de ambito paissos catalans con vision nacional, el no va mas, con mas de 115 corresponsales y con tanta claridad que hasta los mas drogados ya entienden. endevant amics. onnes catalanas y que se sepa muy diferentes de las ondas españolas, porque no es lo mismo radio nacional de españa que catalunya radio la radio nacional de catalunya, y en eso llego radio terra la primera radio nacional catalana de ambito de paissos catalans que ya estamos todos, y pario la burra, viva la madre patria, y el estado que pario o parira.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more