Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Octubre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: globalització neoliberal : corrupció i poder : criminalització i repressió : amèrica llatina
Brasil segueix reaccionant a la Copa
27 des 2013
Avui he tornat cap a casa però durant la Copa seré a primera línia. Tanta gent morint, malalts ... i la gent davant el televisor veient el futbol!
Avui he tornat cap a casa però durant la Copa seré a primera línia. Tanta gent morint, malalts ... i la gent davant el televisor veient el futbol!
Dins dels marcs d'autonomia, la resistència i l'acció de la ciutat de Rio de Janeiro es va produir el 20 de desembre un acte conduït pel MPL-RJ, el moviment que lluita per la taxa zero als autobusos i el dret a la ciutat. La motivació va ser l'anunci d'augment de la butlleta fins 1€ en lloc de reduïr la tarifa, com es va conquerir fa menys de sis mesos.

Hi havia aproximadament 2.000 persones la solidaritat als carrers del centre de la ciutat, i almenys 500 agents de policia, unes 500 furgones. La dificultat de sortir lliurement al carrer degut a la violència imminent, es feia palesa en les màscares de gas i cascos, convertits en accessoris necessaris a les manifestacions, en els nostres crits i els nostres cossos, arriscant les nostres famílies i amigxs. Per ellxs vam anar als carrers. Hi havia banderes, com les dels Anonimus, fora cabral, mort als corruptes, com crits de aldea resisteix, no tindreu copa i per la desmilitarització de la policia! Moltes persones gravant, fent difusió a través d'Internet, la ràdio i els xats.


'...eu voltei para casa hoje mas durante a copa vou pra linha de frente... como pode tanta gente morrendo, adoecida... e as pessoas na frente da TV assistindo futebol?!' Pirata

Dentro dos marcos de autonomia, resistência e ação da cidade do rio de janeiro ocorreu no dia 20 de dezembro um ato puxado pelo MPL -Rj, o movimento que luta pela tarifa zero nos ônibus e o direito à cidade. A motivação foi o anúncio do aumento da passagem para r$3,05 na contramão da redução da tarifa, conquista alcançada menos de 6 meses antes.

Haviam aproximadamente 2 mil pessoas solidárias nas ruas do centro da cidade, e pelo menos 500 policiais, umas 50 viaturas. Em uma íngreme liberdade de se ocupar as ruas, a violência iminente era revelada pelas máscaras de gás e capacetes que viraram acessório necessário nas manifestações. com nossos gritos e corpos, arriscando nossas famílias, amigxs e por elxs, fomos às ruas. haviam bandeiras como a do anonymous, passe livre, fora cabral, morte aos corruptos, assim como gritos de aldeia resiste, não vai ter copa e pela desmilitarização da polícia! Muitas pessoas gravando, transmitindo pela internet, em rádio e bate-papos.
Mira també:
http://vimeo.com/82389104
http://www.midiaindependente.org/pt/blue

This work is in the public domain

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more