Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Abril»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: laboral : pobles i cultures vs poder i estats
La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
Des de la COS, considerem que és un fet de gran importància, i a destacar molt especialment, que aquesta nova convocatòria de Vaga General, per primer cop en la història es fa de forma internacional i internacionalista. No només es convoca en alguns dels territoris de l’Estat espanyol, sinó també a Portugal, Grècia, Xipre, Malta i Itàlia, i amb convocatòries de jornades de lluita als estats francès i alemany.
vaga.jpg
Avui 31 d’octubre, la COS ha enviat els preavisos corresponents convocant legalment la Vaga General de 24h del proper 14 de Novembre.

Els preavisos han estat enviats tant al Ministerio espanyol de treball, com a les conselleries i departaments de treball dels governs autonòmics de Catalunya, del País Valencià i de les Illes Balears, així com a les diferents patronals presents als Països Catalans al sud de l’Albera.

Així com presentant el Comitè Nacional de Vaga de la COS, format per 18 companys i companyes dels diferents territoris, tant de la CAC, com de la CAPV i de la CAIB.


Des de la COS, considerem que és un fet de gran importància, i a destacar molt especialment, que aquesta nova convocatòria de Vaga General, per primer cop en la història es fa de forma internacional i internacionalista. No només es convoca en alguns dels territoris de l’Estat espanyol, sinó també a Portugal, Grècia, Xipre, Malta i Itàlia, i amb convocatòries de jornades de lluita als estats francès i alemany.

Així, pel que faria a la convocatòria de Vaga General als sud dels Països Catalans, la COS ha presentat els següents antecedents, com a motivadors de la present Vaga:

En primer lloc, l’evidència i notorietat que estem inserits en una crisi econòmica d’abast mundial, ubicant-se els seus efectes directes a l’Estat Espanyol a partir de l’últim trimestre del 2008.

I en segon lloc, que davant de tot plegat, i absurdament, com a suposades mesures anticrisi, el Govern espanyol decideix adoptar tot un seguit de mesures per “contravenir” aquesta situació de crisi, que en realitat representen un atac sense precedents als drets de les persones treballadores, com el Proyecto de Ley de Presupuestos Generales del Estado para el año 2013 de 17 de octubre de 2012, o com el ja aprovat Real Decreto Ley 3/2012 de 10 de febrero de medidas urgentes para la reforma del mercado laboral, així com augments d’impostos directes i indirectes, supressió de la despesa pública, privatització d’empreses i serveis públics, destrucció forçada de desenes de milers de llocs de treball públic, polítiques antisocials contra les persones migrants, atacs als drets nacionals del nostre poble, etc.

Per últim, i com a exigències presentades en el preavís i convocatòria de Vaga General pel 14N, la COS hem presentat les següents:

1. La retirada del Proyecto de Ley de Presupuestos Generales del Estado para el año 2013 de 17 de octubre de 2012, i del ja aprovat Real Decreto Ley 3/2012 de 10 de febrero de medidas urgentes para la reforma del mercado laboral, donades les funestes implicacions que tenen per les actuals condicions laborals i la creació d’ocupació.

2. L’establiment d’un Salari Mínim de 1.200 euros, prestació d’atur de caràcter indefinit fins trobar un lloc de treball, supressió dels augments dels impostos indirectes que ataquen fonamentalment a l’economia de les persones treballadores, i l’impuls de l’ocupació pública en serveis socials, educació, sanitat, transports, defensa del territori i mediambient, brigades, etc.

3. Un augment de la despesa social i inversió en serveis públics (ensenyament, sanitat, transports, dependència o serveis socials) com única forma viable de reactivació econòmica i de sustent per totes les famílies treballadores; així com polítiques ecològiques a favor de la defensa del nostre patrimoni natural.

4. El respecte a la lliure determinació i sobirania del poble treballador del nostre país.



València, 31 d’octubre de 2012



Coordinadora Obrera Sindical – COS

Sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans
Mira també:
http://www.sindicatcos.cat/

This work is in the public domain

Comentaris

Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
visca la Mediterrània Nord en lluita obrera
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
[COS] Tota la informació necessària per la propera vaga general del 14-N:

http://issuu.com/fotlifoc/docs/dossier_vaga14n/1
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
No volem creadors de discurs polític, que separen política i societat, amb aquest plantejament dels que SALVEN-SALVADORS (de la plebe-societat) cap als que són SALVATS
La separació entre política i societat és acceptar les regles d’un joc aliè a les persones, així com una sèrie de lògiques que són contràries a l’autoorganització i l’autogestió de les nostres vides.

Només una transformació social pot ser donada des de quelcom popular "el que el poble aprèn sense que ningú li ensenyi", sense estructures i organitzacions polítiques que estàn al marge d'una realitat quotidiana.

La horitzontalitat és complicada, però aquestes especialitzacions de la política forgen en els processos i els mitjans qualsevol cosa excepte el que vol dir ser lliure


LA LLIBERTAT NOMÉS POT SER DONADA ENTRE IGUALS;
SENSE SALVADORS I SALVATS.
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
blablabla em pregunto d'entrada qui t'ha delegat la seva confiança a tu per poder parlar en plurar. "No volem", per qui més parles? a qui creus que representes?

Per cert, de jutjat de guàrdia que tu, amb el teu discurset, acusis a "estructures i organitzacions polítiques que estàn al marge d'una realitat quotidiana". Menysmal en aquest país de gent com tu, que ens mostra el camí a la resta i ens ensenya la realitat quotidiana. I per això us van tan bé les coses i tal.
Catalans!!!!
05 nov 2012
Catalanes.jpg
...que em fa neguit.
Mira també:
http://elpressentiment.net/
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
doncs a mi la miliciana aquesta, em posa
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
crec q la COS es un sindicat que si bé te coses bones com certa autodisciplina (encara que amb diverses capelletes i conflictesm interns), el fet nacional i la supeditació a estructures alienes al sindicalisme com és l'eix nacional i polític fa que sigui un mer apèndix, on a més l'escasa experiència sindical i el fet d'estar present en territoris no vinculats a un àmbit jurídic ben establert (franja de Ponent i Catalunya Nord principalment) fa que la seva estructura territorial sigui dèbil per a la classe.
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
Llegit al facebook, en relació a la vinyeta demagògica aquesta de la miliciana:

"Que el poble català triï la via de la independència és un fracàs teòric i pràctic que molts anarquistes no estan disposats a assumir. És per això que, davant la disjuntiva històrica de "independència/ dependència", opten pel nihilisme i el cinisme, minimitzant les òbvies avantatges de la independència (descolonització, desmilitarització, sortida temporal de la UE, eliminació dels filtres de poder extra-catalans - congrés, senat, TC-, pas d'una monarquia a una república , liquidació per sempre de l'argument nacionalista en política, "dret a decidir" com a lema fundacional, etc...) i, alhora, maximitzant les malvestats reaccionàries comeses per un govern autonòmic en mans d'un partit concret, confonent-les i assimilant-les amb la mateixa essència de catalunya i del futur estat. Tenim explotadors aquí, cert, que fins ara s'han beneficiat de la mà tova de l'audiència nacional amb ells (recordem els indults d'UDC). Per què hem de mantenir també els explotadors del govern central? Col·lecionem explotadors o què? Recordeu Salvador Seguí, nosaltres sabem perfectament què cal fer amb la burgesia catalana, no temem la independència. Salut."
Cago en ros...y yo todavía sin facebook!!
05 nov 2012
No hay más disyuntiva histórica que el conflicto de intereses entre distintas burguesías locales, las cuales han conseguido asociar sus privilegios a unos rasgos identitarios comunes. Táctica de manual de la ESO en tiempos de una crisis económica provocada por ellos mismos.
No entiendo lo de los colonos, yo creía que eran los que se encargaban de explotar mediante la imposición de unas leyes los recursos económicos que eran de otros...vaya, ¿y eso no es lo que están haciendo CiU? Ah, no, perdón, resulta que si tienes unos apellidos concretos puedes hacerlo sin que te tachen de colono. Colonos son las empresas extranjeras, pero ojo, las de aquí tienen todo el derecho!! Pues chico:¡Ni unas ni otras!
Desmilitariación, sí claro, ¿y porqué esperar a crear un nuevo país? Como los maños tengan que esperar a crear un nuevo país para desmilitarizarse lo llevan claro. Xaval... que te comen la merienda!
Filtros de poder extra-catalans, bueno, je, ¿cómo decírtelo?, vamos a ver...¿porqué sólo los extra-catalanes? ¿Ya te va bien si los actuales filtros de poder estatales se cambiaran por los de la burguesía local? Aquí huele a muerto...
Bueno, y con lo de "liquidació per sempre de l'argument nacionalista en política", aquí ya me parto! ¿Quieres construir un nuevo estado-nazión para que el argumento nacionalista desaparezca? Ja, ja, ja, eso es como crear un ejército con cascos azules para que luchen por la paz. Oye, que si cuela, cuela...
Para terminar:
"maximitzant les malvestats reaccionàries comeses per un govern autonòmic en mans d'un partit concret"
Me mola lo de "maximitzant", es bastante evidente de que pie cojea el personaje que ha escrito el texto en el facebook y a la vez me recuerda porqué todavía yo no tengo el mío.

Ánimo y a preparar la huelga!!!
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
No, no... t'equivoques. En aquest moment, t'hi posis com t'hi posis la disjuntiva és entre independència i dependència. És una qüestió de nombre de gent i d'implantació de la idea. I el que dic és que la resolució del conflicte, per molt que no sigui el ppal al teu entendre, pot conduir a un millor escenari per a la classe treballadora i les seves lluites.
El tema de la colonització és molt fàcil. Tu , a més de ser explotat pel teu patró (si treballes), has de pagar un impost revolucionari pel fet de viure a catalunya. Concretament a l'any són 17.000 milions d'euros procedents dels treballadors catalans que marxen a les arques estatals en concepte d'inversions que no necessitem i que no són retornats. El govern autonòmic ens ha retallat la sanitat i l'educació, totalment cert, però què són 6000 milions al costat de 17.000? No vas veure barrio sésamo o què?
Jo amb el tema dels manyos no m'hi fico. Jo penso globalment però actuo globalment, faig el que puc. Intentar abarcar tota la realitat a l'hora és un bon camí cap a la inacció. Vols abarcar-ho tot alhora? O només penses en aquesta unitat de destí en lo universal que molts confonen amb el món?

I sí, filtres de poder extracatalans fora. Per què hem de permetre que les decisions del parlament català, que ja són una deformació de la voluntat del poble, hagin de passar també pel congrés, el senat i el TC? I no, no canviarem aquestes institucions per noves i catalanes, sinó que alliberarem les nostres d'aquelles. Què passa? No veus la diferència entre mantenir 100 polítics que 3000? Evidentment l'estat català serà una eina que haurem de conduïr cap als interessos dels treballadors i això ho podrem fer més fàcilment un cop desaparegui, sí, l'argument nacionalista en política. Perquè amb la independència tot el rotllo de "la culpa és del govern central" s'acaba.
I sí, vosaltres maximitzeu les polítiques reaccionàries de Mas i cia i les assimileu a l'essència de la nostra nació. No dic que els doneu una gravetat que no tenen, sinó que els atribuïu un valor que no tenen, mentre que minimitzeu la obvietat. Destruir espanya no és la revolució, és simplement un pas més. Mentre somnieu en construir la casa per la teulada, les burgesies catalana i espanyola brinden per la conservació de l'estat i pels seus aliats anarcoides.
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
Prou d'acord amb tota la teva parrafada desperta burro.

El que passa, és que el moviment independentista pretén destruir espanya i enfortir catalunya. I això no m'ho pots negar. A mi em sembla molt bé destruir espanya, totalment d'acord. Però que quedi clar que després ens carregarem catalunya.

Pretendre que els "anarcoides" son aliats de l'estat és una lectura interessada. Si l'independentisme tingues un discurs revolucionari allà estaríem. Però no és així. Estat propi? Dret a decidir? Ens esteu prenent el pel.

El problema de l'anarquisme és que ataca la part dolenta de l'independentisme però obvia la part bona (ja que directament la contemple com a pròpia, com a dintre de l'anarquisme). Però des de fora es veu com una crítica a la totalitat.

Almenys això és el que jo veig.
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
Prou d'acord amb tota la teva parrafada desperta burro.

El que passa, és que el moviment independentista pretén destruir espanya i enfortir catalunya. I això no m'ho pots negar. A mi em sembla molt bé destruir espanya, totalment d'acord. Però que quedi clar que després ens carregarem catalunya.

Pretendre que els "anarcoides" son aliats de l'estat és una lectura interessada. Si l'independentisme tingues un discurs revolucionari allà estaríem. Però no és així. Estat propi? Dret a decidir? Ens esteu prenent el pel.

El problema de l'anarquisme és que ataca la part dolenta de l'independentisme però obvia la part bona (ja que directament la contemple com a pròpia, com a dintre de l'anarquisme). Però des de fora es veu com una crítica a la totalitat.

Almenys això és el que jo veig.
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
05 nov 2012
En Garganté també farà vaga o esquirolejarà com durant la darrera vaga general?
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
06 nov 2012
faig sort que durant un temps no us veuré el pel, quin fàstic de gent, sempre aquest fotre-la, vinga la punyalada, au aneu a cagar a la puta via home, merda de pais
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
06 nov 2012
pel salvat:
per quan una kafeta amb el programa Salvados
Re: La COS convoca la Vaga General del 14N
09 nov 2012
¿ solo el pueblo salva al pueblo ?
Para ser certeros, o fieles a la realidad, una de las cosas que deberiamos asumir es llamar a las cosas por su nombre. La COS al igual que el resto de las organizaciones también convoca huelga y se adiere a la convocatoria de los sindicatos de cúpulas aristocráticas. ¿ Como será la foto de esta huelga en la comunidad autonoma catalana ? posiblemente igual que la anterior que han convocado los aristocratas obreros. Unos, los amarillos,haran piquetes democráticos, huelga democrática y declaración solemne ( moviendo a la mayoria de los huelguistas, y posiblemente parando una gran parte de la producción ) y otros escenificarán la pataleta y serán carnaza para la represión de los mossos. De este guión, la clase trabajadora catalana no se sale ultimamente.
No hacer huelga el dia que te convoca el sindicato del patrón no es ser esquirol. La huelga la deberian decidir los trabajadores, no los dos agentes sociales de UGT-CCOO por eso Garganté no es esquirol. Plantear una huelga cuando tocaba y no la que se hace ahora en el transporte deja bién claro quien es cada uno.Al del primer comentario, hacerse pajas ideológicas sobre conceptos como "pueblo" para concluir que no hace falta que la clase trabajadora se autoorganice, que nadie transmita conocimientos o experiencia a nadie, o situarlas como elementos extraños al propio pueblo es aprovecharse del contexto actual para vender humo. Esta muy bién para poner unas velas y rezarle al santo ideológico que tu me digas, Ensoñarse con la ideologia propia, con el espontaneismo y no marcar como objetivo por parte del sindicalismo combativo arrebatarle al amarillo la capacidad de movilizar en sus filas al conjunto de la clase trabajadora es perder tiempo. Pensar que la comisión laboral del 15M tendra la capacidad de parar algun dia el sector productivo o que cada minoritario, con su paradeta, sin unidad de acción, sin vocación de generar alternativa al dominio de los aristocráticos es pensar que esta huelga la convocamos nosotros, los trabajadores, es vivir ensoñados y haciendo el papel de tontos útiles. Reducirlo todo a romper escaparates en el centro de Barcelona es situarse del lado del del ardor guerrero del anticapitalismo pueril

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more