Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: criminalització i repressió
Cicle de documentals sobre els conflictes a la mineria del nord-oest: arrels (històriques, polítiques, culturals...)
20 jun 2012
logogordi2.jpg
mineriaenlluita.jpg
La finalitat d'aquest cicle és exposar i originar debat, més enllà dels tòpics associats a les lluites mineres, per aprofundir en l'enteniment d'actituds i estratègies de lluita actuals d'aquest col·lectiu.

Per això, en un primer cicle s'exhibirà el documental “Naval Gijón” com experiència històrica més immediata (la reconversió industrial de mitjan 1980 fins a finals dels noranta), que va implicar bàsicament els sectors de la Mineria, la Siderúrgia i Naval.

En un segon cicle es presentarà la película “Odio en las entrañas” (original “Molly Maguire”), com a contrapunt històric de les lluites a Pennsylvania de miners irlandesos emigrats als EE.UU a finals del segle XIX : les similituds culturals (àmbit celta), socials (emigració camperola-procés d'integració als inicis del capitalisme industrial), organizatius (clans-concells), etc.

Segons la demanda d'interès de les assistents, posteriorment es podrien ampliar els cicles a les etapes històriques intermitges a les indicades.

1ºCicle: DIJOUS- 21 – de juny (20 h. aprox., després de la convocatòria al Ple del Districte)

2º Cicle: DILLUNS- 25 – de junt (19 h.)

Al CSO La Gordíssima, C/ Pons i Gallarza, 10 <M> L1 st. Andreu de Palomar

Les cafetes que acullen aquesta activitat posaran els diners recollits a la Caixa de Resistència de Miners.
Mira també:
http://lagordissima.wordpress.com/

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Cicle de documentals sobre els conflictes a la mineria del nord-oest: arrels (històriques, polítiques, culturals...)
20 jun 2012
Del nord-est d'on? Estaria bé especificar que es tracta del nord-est de l'Estat espanyol per no donar per sentades certes froneteres imposades...
Re: Cicle de documentals sobre els conflictes a la mineria del nord-oest: arrels (històriques, polítiques, culturals...)
21 jun 2012
Quina ment tant limitada, sempre acaba a espanya.
Sindicato Sindicat