Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Setembre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió
Presenten el vídeo promocional d'Operació Garzón contra l'independentisme català'
06 jun 2012
Comencen els actes commemoratius del macrooperatiu contra l'independentisme de l'any 1992

TRAILER: http://vimeo.com/43495559
op.jpg
Avui s'ha presentat el vídeo promocional del documental 'Operació Garzón contra l'independentisme català' impulsat per Llibertat.cat, amb el suport d'entitats i associacions com Memòria Contra la Tortura i Alerta Solidària. Amb aquest documental es posa en marxa la commemoració del 20è aniversari del macrooperatiu contra l'independentisme català de l'any 1992 conegut com a Operació Garzón i els homenatges dels independentistes que el van patir.

Aquell estiu, una quarantena d'independentistes van patir una persecució indiscriminada acusats de pertànyer a Terra Lliure. El jutge Baltasar Garzón va aprovar la incomunicació dels vint-i-cinc detinguts, i disset d'ells van denunciar haver patit tortures. Garzón els va ignorar i va donar validesa a les declaracions fetes sota tortura. 'Garzón va vulnerar així els drets humans amb l'Operació Garzón, tal com sentenciaria (pdf) el Tribunal Europeu dels Drets Humans d’Estrasburg dotze anys després, condemnant l’estat espanyol per haver vulnerat l’article número 2 de la Convenció contra la Tortura en haver-se negat a investigar les denúncies per maltractaments tot i les evidències existents. L’aparell polític i jurídic del moment, però, no s'han assegut mai, de moment, al banc dels acusats', expliquen els impulsors del documental.

'Hi ha pocs documentals tan necessaris com el projecte “Operació Garzón contra l’independentisme català”. És absolutament necessari i urgent, tant des del punt de vista informatiu, com històric, com nacional, com democràtic', insisteix el periodista David Bassa, president del Grup de Periodistes Ramon Barnils i autor del llibre 'L'Operació Garzón' (Llibres de l'Índez, 1997). Bassa escriu que els fets del 92 i les seves conseqüències semblen haver-se oblidat: 'Per això, lluitar contra aquest oblit és de justícia informativa, històrica, democràtica i nacional. Els antics ja deien que la història l’escriuen els vencedors. Això és tan cert com que el cel és blau. Però de vegades la història fa giragonses insospitades i un documental ben fet pot aconseguir que allò que el 1992 l’Estat va assumir com una victòria sobre l’independentisme –vençut per la tortura i la por-, avui esdevingui una derrota'.

TRAILER: http://vimeo.com/43495559
Mira també:
http://vimeo.com/43495559
http://www.vilaweb.cat/noticia/4017867/20120606/presenten-video-promocional-doperacio-garzon-lindependentisme-catala.html

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Presenten el vídeo promocional d'Operació Garzón contra l'independentisme català'
06 jun 2012
web de seguiment dels actes:
http://www.llibertat.cat/operacio-garzon-contra-lindependentisme-catala

vídeo de la roda de premsa del 2004 dels independentistes catalans, per la condemna d'Estrasburg a Espanya per no investigar les denúncies de tortures:
http://www.youtube.com/watch?v=sYBUonN73G0

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more