|
Notícies :: guerra |
Marxa antimilitarsita per Collserola (minicrònica i manifest)
|
|
per Marxaire antimilitarista |
14 abr 2012
|
|
Aquest dissabte, com estava anunciat, s'ha celebrat la Marxa Antimilitarista per Collserola "Militars, ni a Collserola, ni enlloc". Més d'una cinquantena de persones s'han aplegat per fer un recorregut de més de 6 km. La marxa ha sortit de la seu del Consorci del Parc Natural de la Serra Collserola i ha finalitzat, després de passar per Vallvidrera, davant de la caserna del Bruc, on s'ha llegit el manifest demanant que no es permeti la presència militar a Collserola. Tres cotxes de guàrdia urbana i dos motos i dos furgones de mossos han donat el toc repressiu a la jornada.
Sembla que el proper dia 14 es reunirà l'Assemblea General del Consorci i que en el seu ordre del dia figura la qüestió de les maniobres militars a Collserola. Aquests darrers mesos diferents municipis han votat mocions contràries a la presència militar al Parc. Des de la Campanya Fora Militars de Collserola esperem que els representants d'aquests consistoris que formen part de l'Assemblea General defensin el que s'ha aprovat al seu municipi.
Adjuntem manifest llegit a la Marxa:
- Perquè no volem soldats uniformats, armats i camuflats dins del Parc Natural de Collserola. Els militars i les armes són un perill per a les persones que transiten pel Parc.
- Perquè no volem que Collserola es converteixi en un camp de maniobres militars, en un espai on l’exèrcit practiqui tàctiques i estratègies de guerra.
- Perquè aquests soldats que fan maniobres a Collserola s'estan preparant per la guerra, quan siguin destinats a Afganistan, una de les mal anomenades "missions de pau", que ja ha costat milers de vides de civils.
- Perquè estem en contra de normalitzar del militarisme. No volem què es vegi als militars com una escena habitual al Parc.
- Perquè volem que els més de 18.000 milions d'euros a l'any (més de 50 milions d'euros al dia) que ens costa mantenir les forces armades es dediquin a despesa social. Què retallin la despesa militar.
Per tot això demanem, un cop més, al Consorci del Parc Natural de la Serra Collserola que no es permeti la presència militar en el seu territori. |
Mira també:
http://www.nodo50.org/casc |
 This work is in the public domain |
Re: Marxa antimilitarsita per Collserola (minicrònica i manifest)
|
per Rectificació |
15 abr 2012
|
La data de reunió de l'Assemblea General del Consorci és el dimarts 24 d'abril. |
Re: Marxa antimilitarsita per Collserola (minicrònica i manifest)
|
per evaristozz |
15 abr 2012
|
al final no vaig venir...em tocava fregar l'escala...però compteu una més! militar i policia la mateixa porqueria! |