Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: ecologia
Desastre ecolo³gic en el Golf de Mexi©o
01 mai 2010
Vessament de petroli ó llegeixo en el Golf de Mexi©o, creixen díA a DíALS dónañus causats per la explosi³N d'una plataforma nord-americana i el seu posterior enfonsament. L'accident es iniciÃt el 20 d'abril i onze persones están desaparegudes.



Aparentment provocat per un augment de presióN en el pou petrolí, el vessament continúA: tots els Días, quantitats equivalents a uns 1.000 barrils de cru es están espargint en el Golf de Mexi©o, i l'impacte ambiental de l'accident tindrá conseqüències catastrófiques.


Fa uns pocs días, la superfície del Golf afectada pel vessament era de prop de 1.000 km2, però el petróllegeixo segueix escapándose sense control. La compañíA Transocean, propietària de la plataforma i que la habíA llogat a l'empresa British Petroleum para la explotacióN del pou, s está encarregant d'intentar detenir el desastre.

La intencióN de Transocean és, amb l'auxili d'altres dues plataformes, perforar un pou d'alleugeriment, cridat así per la intencióN de detectar l'escapi de petróllegeixo i detenir-lo mitjançant la inyeccióN d'un lí pesat.

No obstant això, els fenóoomens climátics presentis en la regióN, amb pluges i tempestes freqüents, a más a más d'un intens onatge, están complicant la realització de les tasques que ajudin a alleujar les greus conseqüències de la explosió i el vessament de petró llegeixo en el Golf de Mexi©o.





http://www.youtube.com/watch?v=0wrdyRPLjR8

This work is in the public domain
Sindicato Sindicat