Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: laboral
La imposició de la Direcció de TMB no només perjudica als treballadors/es, sino que també retalla el servei d'autobusos a la ciutat
20 oct 2009
.
reduccio3.jpg
La Direcció de TMB vol imposar una Modificació Substancial de les Condicions de Treball (Art.41 de l'estatut dels treballadors) als seus conductors/es d'autobus. Aquesta imposició, que signfica l'intent de aplicar unilateralment la proposta de conveni de la Direcció, sense arribar a cap acord amb cap sindicat i que ha sigut massivament rebutjada pels treballadors/es de l'empresa, no només perjudicarà a la plantilla, sino que també comportarà la reducció del servei d'autobusos a partir de la seva aplicació al gener del 2010.
Front aquesta situació els treballadors/es ja van realitzar una vaga el passat 7 d'octubre, van denunciar la imposició i esperen la sentencia del judici que es va celebrar el passat dimecres 14 d'octubre i preparan una vaga indefinida a partir del gener de l'any que ve.

Amb aquesta política empresarial autoritaria, la Direcció de TMB intentarà seguir reduint el servei d'autobus. Ja va realitzar una reducció al septembre de 2008 de 586, 31 hores de servei prestat en laborable, un 4,29% sobre el servei que es realitzaba el mateix mes de 2007. Aquesta retallada va ser denunciada publicament pels treballadors/es, mitjançant cartells, octavetes, adhesius, pintandes i amb dues vages. Amb la imposició actual que vol tirar endavant la Direcció volen reduir encara més un 4,35% en laborable, un 7,38% en dissabte i un 3,27% en festiu.
Aquesta és la cara real de la promoció del transport públic que fa TMB i l'Alcalde, Jordi Hereu.

Amb aquesta nova reducció que es vol dur a terme desapareixen les liniies 159 i 153. També patirà una considarable reducció la liniia 43, que ha pasat de 280 hores de servei al 2007 a 269 que realitza en l'actualitat i que si es dur a terme la imposició es reduirà encara més a 257 hores al gener del 2010. La línea 74 va pasar respectivament de 316 hores a 291 a l'actualitat a 275 hores al gener de 2010 en horari laborable. Algunes linees posen en evidencia la falta de previsió de la Direcció d'autobusos com la 64 que va pasar de 267 hores de servei al 2007 a 252 a l'actualitat per pasar al gener de 2010 tornar a les 267 horas de servei que realitzaba al 2007.

També pots trobar els gràfics a: http://comitedescansos.blogspot.com/2009/10/comparativa-de-la-reduccion-

Més informació:
www.comitedescansos.blogspot.com

This work is in the public domain
Sindicato Sindicat