Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Setembre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: un altre món és aquí : corrupció i poder
CUP Figueres: Desenes de persones reclamen l'estació el centre de la ciutat i un altre PDUSUF
31 jul 2009
Desenes de persones han participat a l’excursió organitzada per la CUP de Figueres, amb el suport de Salvem l’Empordà i Defensem el Tren de l’Empordà, a la nova estació de tren a Vilafant.
caminada.jpg
L’objectiu de l’acte era doble: per una banda denunciar la gran distància que haurem de recórrer les figuerenques per tal d’arribar a la futura estació de trens, amb els greus problemes de mobilitat i de disminució d’us que causarà, transport públic bàsic per a milers de ciutadans; per l’altre denunciar un Pla director urbanístic fet d’esquena als figuerencs, obeint a interessos personals i sense la més mínima participació pública. Un vestit fet a mida d’uns pocs que en pagarem tots les conseqüències.
La marxa ha sortit des de la plaça de l’ajuntament fins a les obres del TGV a Vilafant, on s’ha desplegat una pancarta amb el lema “Estem destruint la Figueres del futur!”.
Des d’allà s’han pogut apreciar les obres del TGV i el futur emplaçament de les 2 estacions de TGV (la provisional i la definitiva); sobre aquest tema cal destacar que des del Ministerio han negat que circulessin trens de passatgers per la via TGV abans de finalitzar la línea completa, cosa que demostra la inutilitat de l’estació provisional i la greu irresponsabilitat que suposa malgastar 5 milions d’euros en una obra no funcional.
També des de Vilafant s’ha pogut apreciar l’impacte que tindrà a la zona la prevista ronda nord, el tercer carril de l’autopista, la variant nord de l’A-2 i els accessos a la futura estació. A mes de la zona comercial projectada i les obres en curs de la nova presó del Puig de les Basses.
Un impacte global fortíssim a tota la zona oest de la ciutat.
Com a curiositat destacar que durant la caminada ens ha acompanyat el Ciutadà Modèlic, aparegut a la plaça ajuntament el passat 15/07, en nom de tots aquells ciutadans que no poden participar en la vida pública local degut a la manca de mecanismes de participació institucional, la falta d’informació i la poca cultura crítica.
Des de la CUP de Figueres seguirem treballant per frenar aquest Pla i per mantenir l’estació en el seu emplaçament actual, el centre de la ciutat.
A més video acció i enllaç a la web de CUP Figueres.
Mira també:
http://figueres.cup.cat/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=1
http://www.youtube.com/watch?v=ciL2Fu_IqoI&feature=channel_page

This work is in the public domain

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more