|
Notícies :: antifeixisme |
El Moviment Popular de Sabadell davant el feixisme
|
|
per internauta |
25 mai 2009
|
Comunicat del Moviment Popular de Sabadell davant l’augment del feixisme a la ciutat |
Sabadell s’ha caracteritzat sempre per la resposta ferma i contundent davant les actituds feixistes i racistes. En la darrera dècada, els moviments socials i les organitzacions i col·lectius antifeixistes hem sortit al carrer una vegada i una altra per rebutjar totes i cadascuna de les agressions que s’han produït a la ciutat, mentre que les administracions s’han mostrat massa sovint permissives i tolerants davant les conductes dels feixistes.
També a Sabadell, l’organització MSR (Moviment Social Republicà) ha donat cobertura ideològica a la dreta més extrema i xenòfoba. Així ho demostren les desenes d'agressions provocades per militants i simpatitzants d’aquesta organització contra antifeixistes o persones immigrades de la ciutat.
Per aquest motiu des del Moviment Popular de Sabadell volem denunciar un cop més i mostrar la nostra repulsa a la impunitat amb que actuen grups neonazis a la nostra ciutat, atemorint i agredint a la ciutadania i extenent el seu discurs racista i xenòfob. Així mateix volem denunciar la complicitat de les institucions i dels cossos policials envers aquestes actuacions feixistes i les organitzacions que els ofereixen cobertura política . Mentre Ajuntament i Generalitat permeten la celebració d’actes i concentracions feixistes a la ciutat, els cossos policials resten impassibles davant la creixent presència d’aquests grups neonazis als nostres carrers.
Tot i això, sabem que per eliminar el feixisme cal destruir les causes que el provoquen i es indispensable dur-ho a terme des de tots els sectors socials. També cal deixar clar el nostre compromís a no permetre cap mostra pública de feixisme a la ciutat, emprenent les accions que siguin necessàries per evitar-la.
Exigim, per tant, un ferm posicionament de les institucions per aturar la presència feixista a la ciutat i aplicar mesures socials, educatives i jurídiques per evitar la reproducció i extensió d’aquest discurs. Així mateix emplacem a veïns, veïnes i col·lectius de la ciutat a treballar conjuntament en aquest sentit.
Feixisme ni a Sabadell ni enlloc.
Moviment Popular de Sabadell |
 This work is in the public domain |
Re: El Moviment Popular de Sabadell davant el feixisme
|
per un comunista de sabadell |
25 mai 2009
|
Bon comunicat, el recolzo, però el que s'ha de tenir clar és que sigui a Sabadell, al Vallès en general, o a la mateixa Barcelona, el necessari és construir un moviment antifeixista unitari i combatiu, i no personalismes i ni actituds sectàrees. L'acció-reacció s'ha demostrar que no és ja suficientment útil... A què esperem? |
Re: El Moviment Popular de Sabadell davant el feixisme
|
per un anarquista de Sabadell |
25 mai 2009
|
A veure si és veritat això, a mi no em fa res ajuntar-me amb comunistes per combatre el feixisme i pel que calgui, però altres tenen casi tanta mania als anarquistes com als feixistes... |
Re: El Moviment Popular de Sabadell davant el feixisme
|
per un comunista de Sabadell |
26 mai 2009
|
I el mateix des de l'altra banda. El que no hem de fer és que el dogmatisme trenqui la unitat antifeixista. |
Re: El Moviment Popular de Sabadell davant el feixisme
|
per llibertari de sabadell |
26 mai 2009
|
pero si els fatxes són 4 gats i en coneixem el nom i l'adreça! ... pero bueno, si s'ha de fer una comissió d'avaluació es fa |