|
|
Einstein-Israel-Gaza(Un poco de Historia)
|
|
per Juan Gelman Correu-e: juangrau ARROBA infolink.com.br (no verificat!) |
04 gen 2009
|
Un poco de Historia |
Einstein, Israel, Gaza
[cerrar]Comparta esta nota con un amigo
E-Mail de su amigo
Su nombre
Su E-Mail
Por Juan Gelman
El pasado sábado 27, a las 11.30 hora local, 50 cazas de combate israelÃes demolieron unos 50 puntos de Gaza en tres minutos. Fue una violación de los Diez Mandamientos y de la santidad del sabbath, pero tal vez no se apliquen cuando de matar palestinos se trata: centenares en esta ocasión y más de mil heridos. Hay diferentes puntos de vista sobre las razones de esta matanza brutal. Tel Aviv asegura que es una represalia por la ominosa práctica de Hamas de lanzar cohetes al territorio israelÃ. Analistas varios opinan que más bien tiene que ver con las próximas elecciones en Israel, donde todavÃa es primer ministro –interino y renunciante por corrupción– Ehud Olmert. Los hechos históricos indicarÃan otra cosa: se trata del nunca olvidado intento de reconstruir el “Gran Israelâ€? echando a los palestinos de su tierra.
Ben Gurion, que inauguró el cargo de primer ministro del flamante Estado de Israel, aceptó la partición de Palestina en territorios israelÃes y territorios palestinos que la ONU estableció en 1947. Pero tenÃa un viejo pensamiento de fondo: en carta a su mujer confió que un Estado judÃo “parcialâ€? –un proyecto de 1937 del ocupante británico que nunca se llevó a cabo– era sólo un comienzo y que planeaba organizar un ejército de primera y utilizar la coerción o la fuerza para absorber toda la extensión del paÃs (Letters to Paula and the Children, David Ben Gurion, University of Pittsburg Press, 1971, carta de fecha 5-12-37, págs. 153-57). Esto se cumplió con la ocupación militar israelà de los territorios palestinos desde 1967 a la fecha. En el 2006, Tel Aviv se “retiróâ€? de Gaza, a la que impuso un cerco implacable. El triunfo de Hamas en las inobjetables elecciones de ese año disgustó a Israel: un Estado que se dice democrático no tenÃa por qué respetar la democracia cuando de palestinos se trata.
Olmert es del partido Kadima, una escisión del derechista Likud, del que no se diferencia mucho, como prueban las guerras que sigue desatando. El Likud, a su vez, desciende del Herut, organismo que dio forma polÃtica al grupo paramilitar de Menahem Begin, también primer ministro de Israel (1977-1983). Los nombres cambian, pero la contumacia no. En diciembre de 1948, a siete meses de la declaración de independencia de Israel, Begin visitó EE.UU. y causó reacciones dispares. Por ejemplo, la de Albert Einstein, Hannah Arendt, el rabino Jessurun Cardozo y otros 26 destacados intelectuales judÃos estadounidenses. Consta en una carta abierta que el New York Times publicó el 4-12-48.
El texto comienza asÃ: “Entre los fenómenos polÃticos más inquietantes de nuestra época figura la aparición, en el recién creado Estado de Israel, del ‘Partido de la Libertad’ (Tnuat Herut), un partido polÃtico estrechamente emparentado con los partidos nazifacistas por su organización, sus métodos, su filosofÃa polÃtica y su demanda social. Fue creado por los miembros y partidarios de la ex Irgun Zvai Lemi, una organización terrorista de extrema derecha y chauvinista en Palestina. La visita actual a EE.UU. de Menahem Begin, jefe de ese partido, ha sido evidentemente calculada para dar la impresión de un sostén estadounidense a su partido y para cimentar los lazos polÃticos con los elementos sionistas conservadores de EE.UU.â€?.
Continúa asÃ: “Muchos norteamericanos de reputación nacional han prestado su nombre para acoger esa visita. Es inconcebible que quienes se oponen al fascismo en el mundo entero, muy correctamente informados sobre el pasado y las perspectivas polÃticas de M. Begin, puedan sumar sus nombres y apoyar al movimiento que él representaâ€?. Señala que es preciso informar a la opinión pública del paÃs sobre el pasado y los objetivos de Begin –“uno de los que han predicado abiertamente la doctrina del Estado fascistaâ€?– para no dar la impresión en Palestina de “que una mayorÃa de EE.UU. respalda a elementos fascistas en Israelâ€?. A continuación menciona la matanza que las fuerzas israelÃes provocaron en la aldea árabe de Deir Yassin, “que no habÃa participado en la guerra y que incluso habÃa combatido a las bandas árabes que querÃan convertirla en su base de operacionesâ€?. Precisa: “El 9 de abril (de 1948), bandas de terroristas (israelÃes) atacaron esa pacÃfica aldea, que no era un objetivo militar, asesinaron a la mayorÃa de sus habitantes –240 hombres, mujeres y niños–- y dejaron a algunos con vida para hacerlos desfilar por las calles de Jerusalén. Invitaron a todos los corresponsales extranjeros a ver las montañas de cadáveres y los destrozos causados en Deir Yassinâ€?. El texto acusa a Herut de preconizar en el seno de la comunidad judÃa una “mezcla de ultranacionalismo, misticismo religioso y superioridad racialâ€?, signo indudable de un partido fascista para el cual el terrorismo “es un medio para alcanzar su objetivo de ser un ‘Estado lÃder’â€?. Agrega: “Es más trágico aún que la alta dirección del sionismo estadounidense se haya negado a hacer campaña contra los designios de Beginâ€?. Han pasado 60 años desde que se publicó esta carta que Einstein firmó. ¿Habrá perdido actualidad? Muchas cosas cambiaron en Israel desde entonces. Su objetivo central, no. |
 This work is in the public domain |
Comentaris
Aixà funciona la manipulació islamista
|
per stop mentides |
05 gen 2009
|
UN ALTRE EXEMPLE DE COM L'ISLAMISME ES DEDICA A MANIPULAR SENSE VERGONYA. FINS QUAN ET DEIXARAS ENGANYAR PER AQUESTS MENTIDERS?
Elements islamistes infiltrats a Indymedia està n intentant desprestigiar al gran cientÃfic jueu Albert Einstein dient que estava en contra del sionisme. La realitat és que va ser un socialista, pacifista i sionista convençut, al qual li van arribar a oferir la presidència d'Israel. Una nova mostra de com se les gasta la propaganda islamista i les seves tà ctiques per manipular la informació i enganyar a la gent de bona fe.
Einstein (en la foto amb destacats dirigents sionistes), com a personalitat pacifista i d’esquerres òbviament va defensar el dret d'autodeterminació del poble jueu, encara més havent estat ell mateix vÃctima de l'antisemitisme, i veient com milions de jueus eren exterminats pels nazis, comprenia perfectament la necessitat del poble jueu de disposar d’un estat propi per protegir-se dels que els volen esborrar del mapa.
Va ser autor de nombros escrits en favor del sionisme, i el 1952 li van oferir la presidència d’Israel, que va rebutjar amb aquestes paraules: "Estic profundament commogut per l'oferiment de l'Estat d'Israel i alhora tan entristit que m'és impossible acceptar-lo".
La carta que va escriure al new York Times, denunciant com a “terrorista� un partit israelià en concret (i de cap manera el dret d’Israel a existir) és una mostra de la seva honestedat intel•lectual. Malgrat la seva fidelitat al poble jueu sabia criticar les organitacions sionistes violentes o antidemocrà tiques.
Quan veurem als pro-palestins denunciant les activitats assassines i terroristes de les seves faccions més extremes? O el carà cter ultrafeixista de Hamà s? Bo seria que prengueren exemple del compromÃs d’Einstein amb la llibertat i la pau entre els pobles. |
Re: Einstein-Israel-Gaza(Un poco de Historia)
|
per pallasso |
05 gen 2009
|
Tu ets un pallasso. És la típica argumentació sionista dels infiltrats islamistes. Ara resultarà que tots els que estem en contra de l'ocupació, destrucció, anihilació... dels palestins som islamistes? Doncs t'equivoques pallasso. Em cago en totes les religions, també en els islamistes. La teva argumentació és també la típica dels estalinistes encara avui dia, veure conspiracions per tot arreu. Però és clar, és la típica argumentació que està impregnada en tots els discursos que provénen del missatge judeo-cristià(-musulmà), del milenarisme il·luminat. Com tu, que ets incapaç de veure el que passa realment, quan moren com a mosques els palestins i en canvi només veus quatre cohets ridículs de Hamas que gairebé no fan mal a ningú. Cohets que per cert Hamas va començara a llançar quan Israhell va trencar la treva en matar uns quants milicians palestins, i no al revés. És la manipulació de sempre, sempre, un cop i un altre, s'oblida l'origen de la cosa per fixar la mirada un pas després, quan el que hi ha és només una resposta.
I no oblidis que el que fan els palestins, que tu com tants us entesteu en veure com a terrorisme (i en canvi en veure com a violència legítima i legal la desatada de tota la força bruta de l'estat militar d'Israhell -un exèrcit amb estat i no al revés), és ressistir una ocupació, un dret reconegut pel dret internacional.
Apa, ves a pastar fill de puta. Si Einstein aixequés el cap, es taparia la cara per no veure-hi o clamaria el cel: qualsevol amb un mínim sentit d'humanitat és capaç de ser mínimament just i equitatiu per veure cap a on s'escora la balança: només la ceguera ideologitzada impedeix veure que qui pateix aquí no són els israhellians (o no tant), sinó que qui ho fa de valent són els palestins, expropiats, segretats, massacrats, explusats, etc.
Si ens trobessim cara a cara només et podries defensar (dialècticament vull dir) repetint un cop i un altre el mateix argument mesquí dels islamistes, de l'opressió a que són sotmesos els palestins pels seus propis lídres, el dret a la defensa d'Israhell, etc. Ho puc veure miserable. Series incapaç de respondre a cada un dls reptes que et plantejaria parlar amb mi...
Fills de puta. |
Re: Einstein-Israel-Gaza(Un poco de Historia)
|
per pallasso |
05 gen 2009
|
Tu ets un pallasso. És la típica argumentació sionista dels infiltrats islamistes. Ara resultarà que tots els que estem en contra de l'ocupació, destrucció, anihilació... dels palestins som islamistes? Doncs t'equivoques pallasso. Em cago en totes les religions, també en els islamistes. La teva argumentació és també la típica dels estalinistes encara avui dia, veure conspiracions per tot arreu. Però és clar, és la típica argumentació que està impregnada en tots els discursos que provénen del missatge judeo-cristià(-musulmà), del milenarisme il·luminat. Com tu, que ets incapaç de veure el que passa realment, quan moren com a mosques els palestins i en canvi només veus quatre cohets ridículs de Hamas que gairebé no fan mal a ningú. Cohets que per cert Hamas va començara a llançar quan Israhell va trencar la treva en matar uns quants milicians palestins, i no al revés. És la manipulació de sempre, sempre, un cop i un altre, s'oblida l'origen de la cosa per fixar la mirada un pas després, quan el que hi ha és només una resposta.
I no oblidis que el que fan els palestins, que tu com tants us entesteu en veure com a terrorisme (i en canvi en veure com a violència legítima i legal la desatada de tota la força bruta de l'estat militar d'Israhell -un exèrcit amb estat i no al revés), és ressistir una ocupació, un dret reconegut pel dret internacional.
Apa, ves a pastar fill de puta. Si Einstein aixequés el cap, es taparia la cara per no veure-hi o clamaria el cel: qualsevol amb un mínim sentit d'humanitat és capaç de ser mínimament just i equitatiu per veure cap a on s'escora la balança: només la ceguera ideologitzada impedeix veure que qui pateix aquí no són els israhellians (o no tant), sinó que qui ho fa de valent són els palestins, expropiats, segretats, massacrats, explusats, etc.
Si ens trobessim cara a cara només et podries defensar (dialècticament vull dir) repetint un cop i un altre el mateix argument mesquí dels islamistes, de l'opressió a que són sotmesos els palestins pels seus propis lídres, el dret a la defensa d'Israhell, etc. Ho puc veure miserable. Series incapaç de respondre a cada un dls reptes que et plantejaria parlar amb mi...
Fills de puta. |
Re: Einstein-Israel-Gaza(Un poco de Historia)
|
per alto al horror!! |
05 gen 2009
|
UN VIDEO QUE MUESTRA LA BARBARIE Y EL TERROR DE HAMAS CONTRA EL PUEBLO PALESTINO
EXPLOTA ARSENAL DE HAMAS DURANTE UNA MANIFESTACIÓN EN GAZA EN 2005, CAUSANDO 15 MUERTOS Y CENTENARES DE HERIDOS
http://www.liveleak.com/view?i=3b3_1230864719
Y AHORA LA INFAME PROPAGANDA ISLAMISTA QUIERE HACERNOS CREER QUE ES UNA ACCIÓN RECIENTE DE ISRAEL. ES UNA MASACRE CAUSADA POR HAMAS EN 2005
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=881272n
http://www.uruknet.info/?p=m50381&hd=&size=1&l=e
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4276458.stm
BASTA DE MANIPULACIÓN TERRORISTA!!
HAMAS GENOCIDA DEL PUEBLO PALESTINO!! |
Re: Einstein-Israel-Gaza(Un poco de Historia)
|
per pallasso |
05 gen 2009
|
Tu ets un pallasso. És la típica argumentació sionista dels infiltrats islamistes. Ara resultarà que tots els que estem en contra de l'ocupació, destrucció, anihilació... dels palestins som islamistes? Doncs t'equivoques pallasso. Em cago en totes les religions, també en els islamistes. La teva argumentació és també la típica dels estalinistes encara avui dia, veure conspiracions per tot arreu. Però és clar, és la típica argumentació que està impregnada en tots els discursos que provénen del missatge judeo-cristià(-musulmà), del milenarisme il·luminat. Com tu, que ets incapaç de veure el que passa realment, quan moren com a mosques els palestins i en canvi només veus quatre cohets ridículs de Hamas que gairebé no fan mal a ningú. Cohets que per cert Hamas va començara a llançar quan Israhell va trencar la treva en matar uns quants milicians palestins, i no al revés. És la manipulació de sempre, sempre, un cop i un altre, s'oblida l'origen de la cosa per fixar la mirada un pas després, quan el que hi ha és només una resposta.
I no oblidis que el que fan els palestins, que tu com tants us entesteu en veure com a terrorisme (i en canvi en veure com a violència legítima i legal la desatada de tota la força bruta de l'estat militar d'Israhell -un exèrcit amb estat i no al revés), és ressistir una ocupació, un dret reconegut pel dret internacional.
Apa, ves a pastar fill de puta. Si Einstein aixequés el cap, es taparia la cara per no veure-hi o clamaria el cel: qualsevol amb un mínim sentit d'humanitat és capaç de ser mínimament just i equitatiu per veure cap a on s'escora la balança: només la ceguera ideologitzada impedeix veure que qui pateix aquí no són els israhellians (o no tant), sinó que qui ho fa de valent són els palestins, expropiats, segretats, massacrats, explusats, etc.
Si ens trobessim cara a cara només et podries defensar (dialècticament vull dir) repetint un cop i un altre el mateix argument mesquí dels islamistes, de l'opressió a que són sotmesos els palestins pels seus propis lídres, el dret a la defensa d'Israhell, etc. Ho puc veure miserable. Series incapaç de respondre a cada un dls reptes que et plantejaria parlar amb mi...
Fills de puta. |
Re: Einstein-Israel-Gaza(Un poco de Historia)
|
per Fora sionaqzis d'Indymedia! |
05 gen 2009
|
Ja en tenim pru amb la indignació que ens produeix el genocidi en directe del Poble Palestí per a suportar encara el vómit d'aquests malparits que defensen als nazis d'Israel...Foooora! |
|
|