|
Notícies :: altres temes |
Potser formes part de les masses "aborregades" i no ho sabies
|
|
per gondwana |
27 nov 2008
|
En general, la gent pren les seves decisions d'acord amb allò que creu “realista�, enlloc d'allò que desitja, i allò que considera realista depèn d'allò que els altres consideren realista. Aixà doncs, qualsevol ordre social depèn d'una mentalitat de masses, una psicosi col·lectiva—i no té cap garantia de funcionar d'acord amb els millors interessos d'aquells que el componen.
És per això que la nostra realitat difereix significativament depenent del tipus de massa a la qual pertanyem: |
1r tipus: Massa aborregada (al·letargada)
Massa formada per gent que no es reconeix a si mateixa com a part d'una massa, sinó que es consideren persones sobiranes; però casualment treballen, consumeixen i habiten de la mateixa manera que milers o milions d'altres persones. Tendeixen a veure la realitat com a fixe i immutable. Aquesta massa no és menys poderosa que una altra, però el seu poder mai és exercit de forma conscient. Aquest tipus de massa es caracteritza per la seva inhabilitat de qüestionar els seus propis supòsits i la total negació de responsabilitat per les seves accions (amb les seves famoses justificacions “jo tan sols estic fent la meva feina� o “tothom fa igual�); 80 milions de persones mirant la televisió en acabar la jornada laboral és un exemple d'aquest tipus de massa en acció.
2n tipus: Massa seguidora
Aquesta massa és conscient de la seva existència però no del seu poder. Un bon exemple d'aquest tipus és la massa de seguidors d'un esdeveniment esportiu o qualsevol altre tipus d'entreteniment. El que fa interessant aquests esdeveniments no és la suposada principal atracció, sinó l'atmosfera generada per la massa. La prova d'això és la decepció que suposa la manca d'assistència en un esdeveniment. Tot i aixÃ, els membres d'aquestes masses no es veuen a si mateixos com els autors de les situacions que creen. Són els seus diners, la seva atenció, el seu interès que ho fan possible, però ells atribueixen aquest poder a forces alienes—els organitzadors, els promotors, el Barça o els Estopa. A vegades aquestes masses van més enllà del que s'espera d'elles i fan “esports de carrerâ€? com ara els hooligans del futbol. Aquesta gent no es limita a ser espectadora i a seguir les instruccions com autòmats. Participant en baralles, provocant disturbis i confrontacions amb la policia... aquesta gent està iniciant les seves pròpies activitats, i passen a formar part del 3er tipus.
3r tipus: Massa activa
Massa que és conscient del seu propi poder en determinar la realitat. Aquesta és la massa com a protagonista, com a subjecte enlloc d'objecte. Malgrat duguin a terme activitats violentes o desagradables, la seva mala conducta és contagiosa, evidenciant com estan de putejats/des i les seves ganes de trencar amb la simple passivitat. Això no vol dir que tota massa rebel valgui la pena, però val a dir que en una societat basada en la segregació i la passivitat, tota activitat autodeterminada col·lectivament és seductivament subversiva. Tot i aixÃ, una massa que té consciència del seu propi poder no és necessà riament alliberadora per a aquells que la formen. Com a massa, poden ser lliures de la dominació d'altres masses, però això no és garantia de que qualsevol persona a dins la massa sigui lliure dins la mateixa. Els individus conscients que són poderosos quan s'uneixen, no son sempre conscients de la part que cadascú posa en crear aquest poder, i no tenen perquè saber com fer-ho per participar en l'aplicació del poder. Les masses son vulnerables a l'autoritat, a ser controlades per forces alienes en la mesura que cada participant no sap com aplicar el seu poder dins del grup.
4t tipus: Massa activista
Massa d'individus conscients de que la massa no és més que la suma de les seves decisions individuals, i prenen les decisions d'acord amb això. Com a exemple d'un microcosmos dins d'aquesta massa, tenim el grup d'afinitat d'activistes polÃtics, on les decisions son preses per consens entre un grup d'amics que han desenvolupat conjuntament la seva pròpia concepció del que és significatiu amb l'hà bit d'actuar-hi decisivament. En aquest context, on la realitat és determinada conscientment i col·lectivament, la llibertat d'una mateixa és la suma de la llibertat de tota la resta, i no un estret espai abandonat en els marges. Aquests petits grups d'individus en estreta relació poden generar rà pidament noves realitats en l'imaginari col·lectiu i esdevenir una olla de pressió de transformació social.
 Potser formes part de la massa aborregada i no ho sabies |
 This work is in the public domain |
Re: Potser formes part de les masses "aborregades" i no ho sabies
|
per un |
27 nov 2008
|
els 350 borregos que venen a dormir cada dia a la central seguint als 50 que feu feina de debó farien bé de llegir-se aquest text.
fora hippies que només saben beure birra i fumar porros! descentralització de les lluites! |
Re: Potser formes part de les masses "aborregades" i no ho sabies
|
per A |
27 nov 2008
|
maleits comunistes... "masses"? que som un producte? Som individus. Uns més idiotes que d'altres, d'acord. Però aquesta jerga "refor" ja sabeu on us la podeu fotre.
No volem vaguardies!
GUERRA SOCIAL! |
Re: Potser formes part de les masses "aborregades" i no ho sabies
|
per gondwana |
27 nov 2008
|
siusplau, abans de desqualificar, llegeix-te el text de dalt a baix, o almenys no vagis de llibertari, perquè la teva actitud troll és un despropòsit per l'anarquisme. |
Re: Potser formes part de les masses "aborregades" i no ho sabies
|
per kio |
27 nov 2008
|
doncs a mi m'ha agradat el text... no som conscients del poder que tenim organitzant-nos. |
Re: Potser formes part de les masses "aborregades" i no ho sabies
|
per no ens faran creure |
28 nov 2008
|
aleshores això que és els 4 pasos a seguir per a l'autodeterminació individual i col·lectiva?, l'avantsala de l'emancipació col·lectiva...1er borrego (gràcies per l'adjectiu), després seguidor, element actiu i activista...?
Una mica simple...simplista, tot plegat.
I el que ho ha escrit està dalt de la piràmide del coneixement i gràcies a això pot dir qui és qui, no? au va.
no és un problema de borreguisme, minar i destruir el pensament únic és més complex que dir-li massa aborregada a qualsevol. |
Re: Potser formes part de les masses "aborregades" i no ho sabies
|
per un (el del primer comentari) |
28 nov 2008
|
jo sóc comunista, però això no treu res.
crec que ultimament hi ha massa ingenuitat a la assemblea del rectorat.
n'he deixat constància en un altre post al veure els comentaris de la gent:
https://barcelona.indymedia.org/newswire/display/357727/index.php |
Re: Potser formes part de les masses "aborregades" i no ho sabies
|
per per el del primer comentari |
30 nov 2008
|
jo crec que amb aquest tipus de comentaris has de demanar l'entrada a les Joventuts Hitlerianes, veuras com t'hi trobes com peix a l'aigua, potser et donaren un carrec i tot per a que puguis seleccionar adequadament els millors exemplars de l'especie i tractar adequadament els subproductes humans que tant et molesten, oh tu, (comuqueee? un altre feixista roig) llumbrera del cami recta al paradis, amen |
Re: Potser formes part de les masses "aborregades" i no ho sabies
|
per a aquestes alçades de la crisi |
30 nov 2008
|
sembla que el postestructuralisme intel·lectualitzant i cosificador barato encara té adeptes, esta be per fer-se palles mentals, el problema es que algu les pretengui aplica a la "massa" |
Re: Potser formes part de les masses "aborregades" i no ho sabies
|
per mes |
30 nov 2008
|
tipic producte psicotic de classe mitjana, resultat d'horroritzar-se per l'aglomeració de mes de 10 persones sense l'avantatge que dona poder veure la "massa" de carn plegada des de la batuta del metge, el guia, el mestre, l'encarregat, el cientific!!! i que necessita per acostar-s'hi unes ulleres de sol magiques que són l'us de paraules poc habituals ("microcosmos" "massa" "estructura" "instancia") un llenguatge suposadament d'alt nivell per aixi poder espantar el monstre dels moviments vius de les persones amb noms i cognoms que no podem controlar (matrix fa oblidar a alguns/es que ens podem trobar plegats sense mal rotllos de moltes formes) |