Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Setembre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió
[KNY] Accions contra els Abusos de Poder
26 oct 2008
L’octubre de 1997, a Korneyà, després de varies concentracions contra les ETT´S, alguns/es joves del barri van ser detinguts/des. Dos dies més tard, un d´aquests joves va ser detingut una altra vegada, interrogat, humiliat, amenaçat i torturat. Al cap d’uns dies de sortir de comissaria, el jove va decidir treure la vida.
accio1.jpg
accio2.jpg
accio3.jpg
Des de llavors fins ara, els abusos de poder continuen produïnt-se, però és des d’aquell dia que cada any s’han realitzat jornades i accions per denunciar i no oblidar l’abús d´autoritat que continua existint per part de l´estat, la policia i aquells que tenen poder…
En el darrer any els abusos de poder per part dels mossos i de l’administració han estat tals, que pel simple fet de realitzar concentracions i/o manifestacions, han arribat multes i sancions a gent que no havia estat ni identificada.
Korneyà no ha sigut ni molt menys l’únic lloc on s’han patit abusos de poder, han estat molts els casos que any rera any associacions, col•lectius i individus, seguim denunciant la impunitat amb la que es produeixen. El cas de Pedro �lvarez, el jove de L´Hospitalet assassinat per un tret al cap d´un policia nacional ( el qual continua en llibertat després de 16 anys): o el cas de Toni Cordero, que després de patir una insuficiència respiratòria no atesa a comissaria va morir.
Tampoc volem oblidar tots/es aquells companys/es que pateixen la llei antiterrorista ( una llei que vulnera els principals drets humans de les persones), ni la gent afectada per la llei d’estrangeria, actualitzada aquest any gràcies a la directiva pel retorn, que permet retenir als CIEs a les persones immigrades fins a 18 mesos sense intervenció judicial; o a les dones maltractades, un altre cas clar d’abús de poder i contra el qual el sistema judicial no ofereix solucions reals.
La matinada del dijous 23 d’octubre de 2008 es realitzar varies accions a les seus dels partits polítics per denunciar els abusos de poder i en record del company que ens va deixar després de patir abusos per part de la Policia Nacional.
Acusem a PSC, PP, ERC, CIU i ICV de ser els responsables d’aquests abusos. De ser complices d’assessinats, seguiments, encapsulament de manifestacions, tortures, criminalització dels moviments estudiantil i sindical, retallades de llibertat...en difinitiva abusos de poder.
TENIU LES MANS TACADES DE SANG!
PROU REPRESSIÓ ::: PROU IMPUNITAT POLICIAL ::: EL TEU SILENCI ÉS COMPLICITAT

This work is in the public domain

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more