|
Notícies :: mitjans i manipulació |
Ja podeu llegir L'ACCENT 139
|
|
per L'ACCENT Adreça: www.laccent.cat |
08 oct 2008
|
Ja podeu trobar L'ACCENT 139 als punts de distribució habituals o llegir-lo a través d'Internet. |
|
laccent_139.pdf (841,51 KiB) |
Continguts de L'ACCENT 139:
EL NOU D'OCTUBRE CONTRA L'APARTHEID INSTITUCIONAL
La tradicional manifestació reivindicativa de la vesprada del Nou d’Octubre a València s’ha vist obligada a canviar el recorregut per primer cop en molts anys. Mentre que l’Ajuntament concentra més i més actes “culturals� al centre de València per impedir el pas dels manifestants, la Delegació de Govern espanyola ha cedit al grupúscle GAV part del recorregut tradicional de la marxa nacionallista.
La Diada del Nou d’Octubre, però, és una Diada que des dels seus orÃgens ha estat de lluita i ressistència a la ciutat de València. És aixà com l’esquerra independentista, en convocatòria unità ria, ha assegurat que no renunciarà al carrer, aixà com tampoc renuncia als sÃmbols valencians que durant molts anys s’han intentat apropiar els regionalistes i espanyolistes del Cap i Casal.
EUROPA SOCORRE BANCS MENTRE PRECARITZA EL TREBALL I ELS DRETS
Els estats europeus estan preparant plans de rescat de les institucions bancà ries que tinguin problemes a causa de la crisi hipotecà ria que s´ha desfermat, i mentrestant es preparen per aprovar una directiva que legalitzi la jornada de 65 hores setmanals. Per fer front a una Europa que cada cop es construeix més d´esquena als treballadors, s´anuncien mobilitzacions per la tardor.
L´ACCENT entrevistem el professor de Dret Constitucional Gerardo Pisarello sobre l´evolució del procés de construcció europea.
A més, des de Mälmo (Suècia), tenim una crònica sobre el Fòrum Social Europeu celebrat aquest mes de setembre, on moviments d’esquerres europeus han tingut l’ocasió de debatre entre ells i amb els representants d’altres pobles que hi han acudit.
CRISI HIPOTECÀRIA
L´article analitza les causes que han derivat en l´actual crisi financera. A l´Estat espanyol, el sector immobiliari hi ha jugat un paper central, que per entendre cal remuntar a l´etapa del ministre Boyer.
INDEPENDENTISME INUIT
Els habitants de Grenlà ndia tenen una cita amb les urnes el 25 de novembre que pot encarrilar el seu camà cap a la independència, tant del colonialisme danès com del nordamericà .
CULTURA I ELECCIONS ALS EUA
Amb les eleccions nord-americanes a la cantonada, actors, cantants i altres referents culturals s´estan posicionant al costat d´Obama o de McCain, un ganxo per als candidats per atraure més vots.
ARTICLES D'OPINIÓ:
-EDITORIAL: "Països Catalans antifeixistes"
-Quim Arrufat: "36 o 37, quina talla per a les CUP?"
-Jordi Bonet: "Ciutat Vella es rebel·la contra l´ocupació hotelera"
-Ramon Usall: "Crossmaglen"
-Marc Garcia: "Feixistes!" |
Mira també:
http://www.laccent.cat |
This work is in the public domain |