Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
|
Notícies :: un altre món és aquí |
Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
|
per berguedà |
21 jul 2008
|
|
Aplec del Pi de les Tres Branques 2008. Discurs del Natxo, regidor de la CUP a l'ajuntament de Berga, al Pi jove en motiu de l'Aplec del Pi de les Tres Branques. Pla de Campllong diumenge 20 de juliol de 2008. |
Mira també:
http://vimeo.com/1379253 http://berga.cup.cat |
 This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
per AMNISTIA JA!!!! |
21 jul 2008
|
VISCA LA TERRA!!!
LLIURE!!!
PAÃ?SOS CATALANS UN POBLE EN MARXA!!! |
Re: Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
per llop |
21 jul 2008
|
Aquests actes patriòtics no em semblen bé. Sóc independentista i català amb molt d'orgull, però aquest orgull no em ve d'un passat (català) gloriós, sinó que és un orgull d'autodefensa, de no deixar-me enfonsar per un imperialisme espanyol.
Glorificar a Jaume I em sembla igual de patètic que glorificà als borbons.
Països Catalans, Independència i Socialisme. |
Re: Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
per Johan |
21 jul 2008
|
Totalment d'acord amb en llop, de vegades els indepes perdem el nord amb el patrioterisme i el folklorisme, trobo molt desmesurat tot el temps i recursos que es pot arribar dedicar a impulsar bastoners, grallers, l'11 de setembre, 23 d'abril, 300 anys d'ocupació, el correllengua i suma i sigue...Sembla que estiguem obsessionats. |
Re: Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
per Cruyff |
22 jul 2008
|
Pff... vaia dos companys de fireta, doncs. Al Johan, jo sà que trobo perfecte impulsar la cultura popular, i a més no sé de quins recursos parles: portar bastoners, grallers, es tan senzill com fer un truc.
Per al llop: a mi si que em semblen bé. Lo més greu és que alguns quan canvien de paÃs (m'estic referint a EH o a Irlanda, per exemple) abandonen aquest discurs "progre-guai-ICV" i es fan palles amb certs actes (de fet, segurament som dels pobles d'Europa on l'EI celebrem menys actes "d'exaltació nacionalista"). Pregunta, pregunta per que es fa cada any desde organitzacions/ plataformes afins a l'esquerra abertzale per exemple pel rei (em sembla que pel rei Sanç I, el primer rei de Nafarroa i no només de Pamplona).
Respecte a la qüestió dels reis, es tracta de resoldre la contradicció inserint-la en el context històric i no analitzant-la des de l'actualitat (això, des d'una perspectiva marxista, és una autèntica bajanada). Tota nació, tot poble sorgit a l'europa tardo-romana i/o pre-feudal o és A CAUSA de la consolidació d'un model polÃtic (en el context històric que ens ocupa, les monarquies) propi que dongués força a les cultures sorgides de després de la ciaguda de l'imperi romà . Alguns pobles com a Aragó que per desgrà cia seva no van poder consolidar d'una manera estable el seu poder polÃtic, no van acabar de reixir del tot (o no almenys en la mateixa proporció) com a cultura, i va ser en gran part assimilada per la castellana (tot i que encara es parla i sembla que s'intenta impulsar la recuperació de l'idioma ara).
Ã�s a dir, resumint, el simbolisme de l'acte (que qualsevol EI d'Europa o qualsevol militant de l'EI amb dos dits de front firmariem) no és el fet de "tenir rei", sinó el fet de "ser poble". Amb tots els inconvenients de les seves polÃtiques (evidentment orientades a la seva millor dominació territorial del territori), SENSE ESTRUCTURA POLÃ?TICA a l'edat mitjana AVUI NO SERIEM POBLE; ni nosaltres, ni Irlanda, ni Euskal Herria, ni Escòcia, ni Corsica,...
Salut, Independència i marxisme-leninisme! |
Re: Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
per llop |
22 jul 2008
|
Cruyff:
La frase "sense estructura política a l'edat mitjana avui no seriem poble" és totalment certa, però el que passa és que no fa falta exaltar "l'estructura política de l'edat mitjana" sinó que fa falta exaltar que som un poble. I ser un poble "s'exalta" si ho reivindiquem sense caure en la demagogia, del típic discurs "patriòtic". |
Re: Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
per felicitats |
22 jul 2008
|
Molt bons els gegants borrokilles, he he he!!
Endavant amb la lluita del Poble Treballador Català, ni cas als pijos de sempre! |
Re: Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
per d'acord amb el llop |
23 jul 2008
|
No sé que hi pinta l'EI en aquests actes folklòrics interclassistes. ¿encara ens creiem que obtindrem militància de l'indpendentisme burgès? El futur és immigrant i xarnego, no sardanista. |
Re: Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
per d'acord amb el llop |
23 jul 2008
|
No sé que hi pinta l'EI en aquests actes folklòrics interclassistes. ¿encara ens creiem que obtindrem militància de l'indpendentisme burgès? El futur és immigrant i xarnego, no sardanista. |
Re: Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
per gio |
23 jul 2008
|
A diferència del que diuen per dalt trobo molt bé que es vulgui mantenir i potenciar la cultura popular perquè contraposa un catalanisme cultural de recerca de les arrels a un nacionalisme simplista ignorant que només utilitza les banderes i les llengües com a armes. Per això rebutjo el patriotisme exacerbat i crec que la CUP hauria de ser més internacionalista i deixar un etnocentrisme al que no li importa el que passa més enllà de les seves fronteres.
Respecte a l'acte del Pi de les tres Branques, efectivament té una significació no socialista i si bé la CUP hi hauria d'assistir com a grup independentista que és, considero que no hauria d'haver fet el discurs davant d'un públic que no era antisistema en la seva majoria. |
Re: Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
per aclaració d'un que hi era |
25 jul 2008
|
La CUP, Maulets i Plataforma No a la Mat, van parlar només al Pi Jove, un espai amb públic de l'Esquerra Independentista i paral·lelament als actes folklòrics del Pi vell. |
Re: Discurs de la CUP Berga al Pi de les Tres Branques
|
per anticapital |
25 jul 2008
|
interclassista? Tu a més de racista i savaterín deus ser dur d'orella, el discurs defensa clarament els interessos de classe del poble treballador, així com la lluita ecologista, etc |
Ja no es poden afegir comentaris en aquest article. Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo. Comments can not be added to this article any more
|