Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Maig»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: antifeixisme : corrupció i poder : altres temes
Ciutadella violenta
26 mai 2008
Haurem de fer picnic i disfrutar de les petites coses de la vida en els parcs de Pedralbes.
(notícia copiada per la cara d'un diari messmerda)
Qui vulgui accedir els caps de setmana al Parc de la Ciutadella ho tindrà més difícil a partir d'ara perquè dels deu accessos que té el parc públic més gran de la ciutat només se n'obrirà un. L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa un dispositiu especial coincidint amb l'arribada del bon temps per evitar la proliferació de la venda ambulant i dels grups de percussió que tradicionalment ocupen la gespa tot i estar prohibit. També vigilarà els pícnics que tan de moda s'han posat entre els turistes que ens visiten.

La mesura, que en principi s'aplicarà només els caps de setmana, afectarà totes les portes d'accés al parc tret de la que hi ha just al davant del passeig de Lluís Companys i anirà acompanyada d'un reforç de la vigilància dintre del parc per part d'agents de la Guàrdia Urbana.

El dispositiu el va començar a aplicar Parcs i Jardins l'anterior cap de setmana, coincidint amb la celebració de la Festa de les Famílies. L'allau de gent que va participar en aquesta activitat lúdica, unes 30.000 persones segons fonts de l'organització, juntament amb la gran afluència de públic als museus, que el diumenge 18 eren gratis perquè era el Dia Internacional dels Museus, va provocar greus col·lapses a la sortida, fins al punt que sortir del parc a l'hora de dinar es va convertir en tota una odissea. La pluja d'ahir va deixar el parc desert, però el dispositiu estava igualment a punt.

L'augment de la venda ambulant a la ciutat és un fet inqüestionable. Segons la Guàrdia Urbana, durant l'any passat es van fer un total de 32.245 intervencions relacionades amb la venda il·legal al carrer, xifra que suposa un increment del 25% respecte a l'any anterior. A més, es dóna el cas que el gruix de les confiscacions es van produir durant l'estiu i els caps de setmana, que és quan hi ha més turistes i més ciutadans passejant pels carrers.

Segons l'Ajuntament, els complements de moda, com ara ulleres, bolsos i cinturons, han guanyat definitivament la partida als DVD i CD. Tanmateix, en el món de la venda ambulant s'està produint un nou fenomen que en altres ciutats, com Madrid, ha disparat totes les alarmes. Es tracta de la venda de menjar cuinat per part dels col·lectius d'immigrants, que aprofiten els caps de setmana per retrobar-se als parcs públics i els converteixen en merenderos. En el cas de Barcelona, l'Ajuntament assegura que encara és un fet aïllat.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Ciutadella violenta
26 mai 2008
Primer ens van treure les Rambles i el centre turístic, ara la Ciutadella.
Fora Hereu, polítics i altres còmplices.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more