|
|
Notícies :: laboral |
Manifest per un 1r de Maig anticapitalista (Cat / Cast)
|
|
per (penjat per) Antoni Ferret |
15 abr 2008
|
|
MANIFEST PER UN 1r DE MAIG
ALTERNATIU I ANTICAPITALISTA
CONSTRUÃ?M LA SOLIDARITAT
AMB ELS MOVIMENTS SOCIALS I LES LLUITES OBRERES
El 1r de Maig, els homes i dones que apostem per una transformació radical de la societat sortim al carrer per combatre les condicions laborals, socials i de vida que ens imposen el capitalisme i el patriarcat, per fer sentir la nostra solidaritat internacionalista amb el conjunt de lluites socials i resistències del món.
Els nostres governs estan compromesos amb el capitalisme. AixÃ, la Generalitat ha presentat les bases d’una Llei d'Educació de Catalunya que obre la porta a la privatització de l’ensenyament; autoritzen acomiadaments massius com el que han patit els companys i companyes de Frape-Behr; s’abstenen de la seva responsabilitat més elemental com en el cas de la vaga de fam de SEAT; neguen un dret laboral tan bà sic com els 2 dies de descans a la setmana per als conductors de TMB; segueixen permetent que milers d’éssers humans visquin en condicions d’il•legalitat amb la seva Llei d’Estrangeria; elaboren un pacte nacional d’habitatge i uns xecs pel lloguer que només garanteixen els beneficis dels promotors i rendistes. Mentrestant, bancs i multinacionals augmenten any rere any els seus beneficis, els salaris, les pensions i les prestacions continuen baixos i els serveis públics, amb greus dificultats per la manca d’inversió. I ara, el Govern central anuncia un nou pacte social entre la patronal i els dirigents dels sindicats institucionals, que, molt previsiblement, agreujarà la situació de precarietat, especialment entre la joventut.
Tristament, la Conselleria d’Interior d’un Govern anomenat d’esquerres esdevé la punta de llança de la repressió i la criminalització sistemà tiques de tots i totes els i les que lluiten: com els treballadors/es d’empreses en conflicte, immigrants que s’han arribat a qualificar de terroristes sense proves, els i les estudiants que es mobilitzen contra la privatització de la Universitat com el cas de la UAB i UB, sense oblidar els desallotjaments i la utilització de les “ordenances cÃviquesâ€? per ofegar econòmicament les lluites.
Però on hi ha opressió hi ha resistència, i en els darrers mesos un bon grapat de lluites obreres i socials han tornat a demostrar que es pot resistir.
Per tot plegat reivindiquem i donem suport a:
• La lluita pels 2 dies de descans i per les 35 hores setmanals dels conductors/es de TMB.
• Contra la Llei d’Educació de Catalunya: solidaritat amb els professors/es i el món educatiu en la seva lluita per defensar l’ensenyament públic.
• Pel reingrés dels i les acomiadats/des de SEAT, com s’ha acordat després de la vaga de fam, i contra l’actitud còmplice del Govern tripartit en l’acomiadament de 92 treballadors de Frape-Behr.
• Contra la mercantilització de la universitat pública: estenem la solidaritat amb els i les estudiants i el conjunt de treballadors i treballadores de la universitat en el seu combat contra l’aplicació del Pla Bolonya.
• Per un parc públic de lloguer social, expropiació de pisos buits! Congelació de les hipoteques ara.
• Per la plena regularització dels treballadors/es immigrats/des, aturem els abusos policials.
• Per la creació d’ocupació per cobrir les necessitats socials, no permetem la destrucció de llocs de treball com s’està produint en la construcció.
En solidaritat amb totes les lluites, sindicats, seccions sindicals, moviments socials, organitzacions polÃtiques anticapitalistes, organitzacions de l’esquerra independentista, col•lectius i persones solidà ries amb els pobles que lluiten contra l’imperialisme, convoquem una manifestació el dia 1 de maig amb les següents reivindicacions:
• Per un treball digne i estable: No als acomiadaments, tancaments d’empreses i deslocalitzacions. Ni precarietat laboral ni atur. Prou repressió sindical.
• Per un salari mÃnim de 1.200 euros: per garantir les condicions de vida i l’autonomia de les persones.
• Per la defensa dels serveis públics: els drets socials no són mercaderies: aturem les privatitzacions.
• Per la llibertat i la igualtat de les persones: contra el patriarcat i les discriminacions de gènere, pels drets d’opció sexual i reproductius. Pel dret a l’avortament lliure i gratuït.
• Per la igualtat de drets, pels “papers� per a tots i totes les immigrants: contra l’explotació laboral i la discriminació per origen.
• Pel dret a l’habitatge digne.
• En defensa del medi ambient i contra l’especulació: per una Catalunya lliure de transgènics i de nuclears, per una nova cultura de l’aigua, ni Quart Cinturó ni MAT, no al traçat de l’AVE.
• Contra l’opressió nacional: Pel dret a l’autodeterminació de tots els pobles.
• Contra la guerra, les ocupacions i els plans imperialistes: a l’Iraq, a Palestina, a l’Afganistan, al Sà hara, etc... Aturem l’escalada armamentÃstica, no a l’OTAN. Solidaritat amb els pobles que lluiten contra la guerra, per la llibertat i la justÃcia.
VISCA EL 1r DE MAIG
UN ALTRE MÓN ÉS POSSIBLE SENSE CAPITALISME
TOTS I TOTES A LA MANIFESTACIÓ:
17:30 h. A PLAÇA UNIVERSITAT
____________________________________________
MANIFIESTO POR UN 1º DE MAYO
ALTERNATIVO Y ANTICAPITALISTA
CONSTRUYAMOS LA SOLIDARIDAD
CON LOS MOVIMIENTOS SOCIALES Y LAS LUCHAS OBRERAS
El 1 de mayo, los hombres y mujeres que apostamos por una transformación radical de la sociedad salimos a la calle para combatir las condiciones laborales, sociales y de vida que nos impone el capitalismo y el patriarcado, para expresar nuestra solidaridad internacionalista con el conjunto de luchas sociales y resistencias del mundo.
Nuestros gobiernos están comprometidos con el capitalismo. AsÃ, la Generalitat ha presentado las bases de una Ley de Educación de Catalunya que abre la puerta a la privatización de la enseñanza; autorizan despidos masivos como el que han sufrido los compañeros y compañeras de Frape-Behr; se abstienen de su responsabilidad más elemental como en el caso de la huelga de hambre de los despedidos de SEAT; niegan un derecho laboral tan básico como los 2 dÃas de descanso a la semana para los conductores de TMB; siguen permitiendo que miles de seres humanos vivan en condiciones de ilegalidad con su Ley de ExtranjerÃa; elaboran un pacto nacional de vivienda y unos cheques por el alquiler que sólo garantizan los beneficios de los promotores y rentistas. Mientras bancos y multinacionales aumentan año tras año sus beneficios, los salarios, las pensiones y las prestaciones continúan bajos y los servicios públicos con graves dificultades por la falta de inversión. Y ahora, el gobierno central anuncia un nuevo pacto social con la patronal y los dirigentes de los sindicatos institucionales que, muy previsiblemente, agravará la situación de precariedad, especialmente entre la juventud.
Tristemente, la ConsejerÃa de Interior de un gobierno denominado de izquierdas se convierte en la punta de lanza de la represión y criminalización sistemáticas de todos y todas las que luchan: como los trabajadores de empresas en conflicto, inmigrantes que se han llegado a calificar de terroristas sin pruebas, los y las estudiantes que se movilizan contra la privatización de la Universidad como el caso de la UAB y UB, sin olvidar los desalojos y la utilización de las “ordenanzas cÃvicasâ€? para ahogar económicamente las luchas.
Pero dónde hay opresión hay resistencia, y en los últimos meses un buen puñado de luchas obreras y sociales han vuelto a demostrar que se puede resistir.
Por todo ello reivindicamos y apoyamos:
- La lucha por los 2 dÃas de descanso y por las 35 horas semanales de los conductores/se de TMB.
- Contra la Ley de Educación de Catalunya: solidaridad con los profesores/se y el mundo educativo en su lucha por defender la enseñanza pública.
- Por el reingreso de los y las despedidos/des de SEAT como se ha acordado después de la Huelga de Hambre y contra la actitud cómplice del gobierno Tripartito en el despido de 92 trabajadores de Frape-Behr.
- Contra la mercantilización de la Universidad Pública: extendamos la solidaridad con los y las estudiantes y el conjunto de trabajadores y trabajadoras de la Universidad en su combate contra la aplicación del Plan Bolonia.
- Por un parque público de alquiler social, expropiación de pisos vacÃos! Congelación de las hipotecas ahora.
- Por la plena regularización de los trabajadores/as inmigrados/as, detengamos los abusos policiales.
- Por la creación de empleo para cubrir necesidades sociales, no permitamos la destrucción de puestos de trabajo como se está produciendo en la construcción.
En solidaridad con todas las luchas, sindicatos, secciones sindicales, movimientos sociales, organizaciones polÃticas anticapitalistas, organizaciones de la izquierda independentista, colectivos y personas solidarias con los pueblos que luchan contra el imperialismo, convocamos una manifestación el 1º de mayo con las siguientes reivindicaciones:
• Por un trabajo digno y estable: No a los despidos, cierres de empresas y deslocalizaciones. Ni precariedad laboral ni desempleo. Basta de represión sindical.
• Por un salario mÃnimo de 1200 euros: para garantizar las condiciones de vida y la autonomÃa de las personas.
• Por la defensa de los servicios públicos: los derechos sociales no son mercancÃas: paremos las privatizaciones.
• Por la libertad y la igualdad de las personas: contra el patriarcado y las discriminaciones de género, por los derechos de opción sexual y reproductivos. Por el derecho al aborto libre y gratuito.
• Por la igualdad de derechos, por los “papeles� para todos y todas las inmigrantes: contra la explotación laboral y la discriminación por origen.
• Por el derecho a la vivienda digna.
• En defensa del medio ambiente y contra la especulación: por una Catalunya libre de transgénicos y de nucleares, por una nueva cultura del agua, ni Cuarto Cinturón ni MAT, no al trazado del AVE.
• Contra la opresión nacional: Por el derecho a la Autodeterminación de todos los pueblos.
• Contra la guerra, las ocupaciones y los planes imperialistas: en Iraq, Palestina, Afganistán, Sáhara, etc... Paremos la escalada armamentÃstica, no a la OTAN. Solidaridad con los pueblos que luchan contra la guerra, por la libertad y la justicia.
VIVA EL 1º DE MAYO
OTRO MUNDO ES POSIBLE SIN CAPITALISMO
TODOS Y TODAS A LA MANIFESTACIÓN:
17:30 h. EN PLAZA UNIVERSIDAD |
 This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Manifest per un 1r de Maig anticapitalista (Cat / Cast)
|
per yes |
15 abr 2008
|
please, in english? |
Re: Manifest per un 1r de Maig anticapitalista (Cat / Cast)
|
per esta bien |
15 abr 2008
|
x la reduccion de la jornada laboral a 5 h,en los grupos de riesgo, YA!! NO MAS MUERTES EN EL TAJO!! X EL FIN DE LA PROFESINALIZACION,ABAJO EL TRABAJO ASALARIADO!! |
Re: Manifest per un 1r de Maig anticapitalista (Cat / Cast)
|
per X |
16 abr 2008
|
Por fin un movimiento libertario proximo a las luchas sociales que se estan llevando a cabo, a portando su postura, y sus metodos. Ya era hora, de que en vez de aislarnos como anarquistas, entrasemos y participasemos en estas luchas!
un abrazo! |
Re: Manifest per un 1r de Maig anticapitalista (Cat / Cast)
|
per A |
16 abr 2008
|
sense mayDay i la seva gentussa tornem a la realitat,amb els peus a terra |
Re: per A
|
per zzzzzzzzz |
16 abr 2008
|
Sense Mayday i la seva gentussa tornais a la realitat: vais a ser cuatro gatos y os vais aburrir como marmotas vosotros solitos con vuestro rollo antirrepresivo y anti esto y lo otro, los cuatro gatos pelaos de siempre zzzzzzzzzz zzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzz...
Vais a matar de aburrimiento hasta al InfoUsurpa. |
Re: Manifest per un 1r de Maig anticapitalista (Cat / Cast)
|
per per X |
16 abr 2008
|
Els convocants són els següents:
CONVOQUEN:
ACTUB, Assemblea acomiadats SEAT, Assemblea Bolivariana, Assemblea contra la precarietat UAB, Associació d'amistat amb el poble de Guatemala, Assemblea pel dret a l'habitatge, Assemblea per un habitatge digne de Sant Vicenç dels Horts, Associació papers i drets per a tothom, Associació Socialisme XXI, CASAL, CGT Catalunya, COBAS, Col·lectiu de solidaritat amb la Revolució Zapatista, Comité de descansos de TMB, Cornellà sense fronteres, Corrent Roig, CTA Banesto, CUSC, En Construcció, Endavant, En Lluita, FARGA, IAC (CATAC, CAU, CATAC-CTS, FSEF, FTC, USTEC•STEs), I-CSC (Espai Jove), Lluita Internacionalista, Marxa Mundial de Dones, Maulets, OTZA, Partit Humanista, PCPC, PSUC Viu, Raices Universales, Revolta Global, SF-Intersindical, SU Catalunya, Xarxa de solidaritat contra els tancaments i la precarietat. KAOSENLARED.
Com pots veure, en la seva majoria són marxistes és a dir, tots aquelles que són organitzacions polítiques i tenen una línia ideològica), així que no sé que t'empatolles amb això de "movimiento libertario". No et facis il·lusions ni enganyis a la resta: continueu igual d'aïllats que sempre, allà vosaltres.
Primer de Maig, roig i anticapitalista! |
Re: Manifest per un 1r de Maig anticapitalista (Cat / Cast)
|
per A |
16 abr 2008
|
tu ets el mateix antinazionalista ecspaniol, oi? que et donin a tu i als de la teva calanya |
Re: Manifest per un 1r de Maig anticapitalista (Cat / Cast)
|
per es asi esta letra? |
16 abr 2008
|
a alguien se le oye kedar,en la barrikada a las 6,,,(y algo) salud y libertad,osasuna ta askatasuna. |
|
|