|
Notícies :: altres temes |
[CUP la Garriga] El 9 de Març, cap vot a Espanya! Cap vot al capital!
|
|
per Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de la Garriga Correu-e: lagarriga ARROBA cup.cat (no verificat!) |
04 mar 2008
|
Des de l’assemblea de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de la Garriga volem expressar públicament quin és el nostre posicionament respecte les eleccions estatals previstes pel 9 de Març. Com a actor polític del poble de la Garriga, i com a organització que forma part de l’esquerra independentista, fem una crida a l’abstenció amb l’objectiu de deslegitimar la propera convocatòria electoral. |
NO ELS VOTIS !
Des de l’assemblea de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de la Garriga volem expressar públicament quin és el nostre posicionament respecte les eleccions estatals previstes pel 9 de Març. Com a actor polÃtic del poble de la Garriga, i com a organització que forma part de l’esquerra independentista, fem una crida a l’abstenció amb l’objectiu de deslegitimar la propera convocatòria electoral.
Les raons que sostenen la nostra postura són les següents:
En primer lloc, volem mostrar un profund desacord amb la visió reduïda i limitada que té la democrà cia representativa pel que fa la participació de la població en els afers polÃtics. Des de la CUP apostem per formes de democrà cia directa i popular basades en processos participatius que vagin “més enllà â€? del vot per legislatura, i aprofundeixin en la presa de decisions col•lectiva.
En segon lloc, pensem que el sistema electoral i polÃtic vigent legitima un marc econòmic i social basat en les desigualtats, una creixent precarització de la vida dels i les treballadors/es, la sobreexplotació dels recursos naturals i la destrucció del territori.
En tercer lloc, entenem que el mateix sistema polÃtic imposa un marc territorial i jurÃdic -l’espanyol- que refusem. Des de la CUP pensem que la independència dels Països Catalans és l’escenari que possibilita processos reals d’emancipació individual i col•lectiva, i per aquest motiu apostem per l’autodeterminació com a via per la superació dels marcs actuals.
En quart lloc, pensem que no es tracta d’una convocatòria d’eleccions lliures, per la qual cosa perden tota legitimitat possible. S’han il•legalitzat partits i candidatures prohibint la seva participació als comicis, s’impossibilita a una part de la població a exercir el dret a vot (persones immigrades), la llei electoral afavoreix els partits grans i existeix una clara tendència al bipartidisme, atemptant aixà contra els drets i les llibertats més elementals.
Aquestes breus reflexions són algunes de les raons que, insistim, ens porten a fer una crida a l’abstenció el proper 9 de Març. Per a nosaltres l’abstenció activa constitueix una eina polÃtica que, lluny de qualsevol passotisme, reivindica la repolitització de la polÃtica -actualment relegada al paper de gestora del capital- com a base per la creació d’una ciutadania activa, capaç de generar (noves) prà ctiques de democrà cia no representativa, on les formes d’organització social i polÃtica no només no resultin funcionals per un sistema social i econòmic desigualitari, sinó esdevinguin la punta de llança de la transformació social.
EL 9 DE MARÇ CAP VOT A ESPANYA, CAP VOT AL CAPITAL !
La Garriga, març de 2008 |
 This work is in the public domain |
Re: [CUP la Garriga] El 9 de Març, cap vot a Espanya! Cap vot al capital!
|
per Venceslau |
04 mar 2008
|
Visca la Terra! |
Re: [CUP la Garriga] El 9 de Març, cap vot a Espanya! Cap vot al capital!
|
per ... |
05 mar 2008
|
Perdò però que jo sàpiga els Ajuntaments també estan sotmesos al capital, per tant, presentar-se a les municipals seria el mateix ... o no ? |
Re: [CUP la Garriga] El 9 de Març, cap vot a Espanya! Cap vot al capital!
|
per ara si ara no |
06 mar 2008
|
a les municipals no se, però en tot cas, a les regionals és a dir a les de la generalitat (o sigui la representació de l'Estat Espanyol a Catalunya) ja veuràs com si que es presenten..., o no? |
Re: [CUP la Garriga] El 9 de Març, cap vot a Espanya! Cap vot al capital!
|
per ehem |
06 mar 2008
|
No crec que l'important sigui si ens presentem o no, l'important és no caure en el reformisme: fer oposició radical i posar damunt la taula les contradiccions del sistema, fins que tinguem una base social prou àmplia per poder dur a terme polítiques de desobediència |