|
|
Notícies :: sense clasificar |
Una petita reflexió als culés
|
|
per Carles |
20 feb 2008
|
Aquesta petita reflexió va dirigida als culés d'indymedia |
Acabo de veure a les notícies que els directius del Barça han promès als jugadors de l'equip que els regalarien 180 mil euros si guanyen al Celtic. Sembla ser que el jugador del Betis va fer el mateix (però amb 9000 euros "només") als seus jugadors si guanyàven al Madrid.
Està clar que el futbol és un mercat i que el Barça és més que un club: és una gran empresa. Aquesta petita, trivial, banal i òbvia reflexió em porta a fer una pregunta a tots els comunistes, marxistes (en definitiva, anticapitalistes) que són culés: Com podeu ser partícips d'un dels principals focus del capitalisme mundial? Com podeu reivindicar y apoyar aquesta gran empresa que és el Barça? Com podeu fer-vos'en socis, comprar samarretes, parxes, pilotes i tot tipus de marketing?
Cada cop que veig un comunista amb quelcom que l'identifica com a culé m'agafen unes ganes irrefrenables de dir-li: ETS UN HIPÒCRITA. |
![](https://barcelona.indymedia.org/images/licenses/norights.gif) This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Una petita reflexió als culés
|
per Piotr |
20 feb 2008
|
180000 euros...esto es lo que gana un mileurista en 180 meses... |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per intifada tekla intifada_tek ARROBA lahot.mai |
20 feb 2008
|
ei, tens tota la raó del món, cert és, però com s'adormiría el poble sense el seu opi??? no pagaven els romans per anar a veure els gladiadors com es mataven, o pagaven els consuls per anar al anfiteatre a rebre el què si deia¿?¿¿
tens raó, però la hiopocresia circumstancial tampoc no és tan dolenta, només es temporal, i veurem quio s'endú la pasta, a les 20:45, a tots els bars, que televisen el partit. I aixó no es negoci també??? i no haurien de viure de la beguda i el menjar i ho fan del futbol!!!!???? increible pero cert, també.!
Salut
Iabi Ateiuburu |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per Carles |
20 feb 2008
|
Però els propietaris del bar es guanyen la vida treballant, i un partit de futbol és una ciscumstància que els dóna peu a fer més diners alhora que han de treballar més dur.
La reflexió no va per aquí, sinó pel fet que el Barça és una gran empresa, que els jugadors cobren xifres astronòmiques d'una manera totalment arbitrària (lliberal) mentre que al carrer hi ha gent que no té gairebé recursos per viure dignament, dormint pel carrer, amb problemes per trobar casa, feina, etc.
Això del futbol és una aberració social, 100% capitalista i que no té perdó de Déu que un anticapitalista hi prengui part, encara que sigui comprant una simple samarreta que, per altra banda, no la necessita per res (en canvi hi ha gent que necessita coses de veritat i no les pot tenir). I per què s'ha d'adormir el poble? La hipocresia és hipocresia, i això que tú anomenes circumstancial no és pas circumstancial, perquè contínuament s'apoya al barça, se'l va a veure, es compra merchandisiing, es paga el tribut de soci... |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per Paria the_parias@hotmail.com |
20 feb 2008
|
Carles, et consideres anticapitalista?? com es que et conectes a internet??? utilitzes microsoft?? hotrmail?? messeger?myspace??? La demagogia, millor deixala per divendres a la nit al bar con los colegas, i no toquis un tema que pot ferir, perque una cosa es ser culè i laltre anticapitalista. |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per //*// |
20 feb 2008
|
seh, és una gran empresa, pot ser sí. Però les cadenes de TV també ho són i tots traguem programes per distreure'ns. i l'alcohol? bé que privem per diversió... oh! i el mobil!
quantes coses no són necessàries i contradictòries... la gràcia és apedre-hi a conviure
apa! visca el barça i foc a la Caixa! |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per Carles |
20 feb 2008
|
No, no em considero anticapitalista, crec que el capitalisme és necessari per crear riqueses, però estic en contra del capitalisme salvatje sense control i que deixa que hi hagi gent que mori de gana i gent amb pocs recursos.
Internet pot ser una bona forma de publicació d'art, idees, etc. Evidentment és quelcom capitalista, però no arriba al grau del futbol, on els clubs es poden permetre pagar 180 mil euros per la cara. A més, jo no pago per utilitzar hotmail (myspace i msn ni els toco). Tots estem inmersos en menor o major mesura al capitalisme, però els culés (igual que tots els seguidors de qualsevol equip de futbol majoritari) sou dels que n'esteu més arrel·lats, encara que us poseu una falç i un martell al costat de l'escut d'aquesta empresa multimilionària que és el barça.
PD:I fer veure als altres que també són capitalistes no t'exigemix a tu de ser-ho i recolzar-lo des d'un dels seus sectors bases com és el futbol, Paria. |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per Carles |
20 feb 2008
|
la post-data també va per aquest de l'estelada. És curiós com tu mateix t'atribueixes les coses contra les quals lluites. Què poc que duraries a Cuba. |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per això ha d'esclatar. |
20 feb 2008
|
el capitalisme es necessari per crear riqueses.....
molt cert, la questió és: riqueses per aqui? jo no en tinc pas cap de riquesa, mes aviat treballo al telepizza (quan puc) i estudio per demà poguer tenir un curru que mes o menys es pugui aguantar i amb el que es pugui viure (si hi ha sort). Visc a casa dels meus pares i aixo va per a llarg...
Cada cop que veig la televisió en veig moltes de riqueses, el problema es que els fills de treballadors no en rebem ni una engruna. |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per para paria |
20 feb 2008
|
si usa internet... pero no va a donde bill gates a decirle lo que mola
no lleva banderas ni parches de windows...
ahi la diferencia
utilizar internet como herramienta de comunicacion no es para nada lo mismo que ir al futbol a animar a una pandilla de hijosdelagranputa y comerle el rabo al ronaldinho de mierda y a toda esa pandilla de cabrones ke hojala mueran pronto |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per para paria tambien |
20 feb 2008
|
por otro lado... responder a una critica diciendo que el otro tambien hace cosas malas no defiende que tu acto no es malo ee
quiero decir.. que argumento de mierda es ese?
a tu usas internet"!
y?
eso hace que el barca no sea una empresa de mierda?
o esque lo sabes que el barca es una empresa de mierda pero como el pavo este usa internet hace que no sea malo ir al futbol no? |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per Carles Puyol bernardo@hotmail.com |
20 feb 2008
|
el fet de denunciar el fcbarcelona com un club de futbol que es gestiona com y funciona en gran part com una empresa es del tot cert, criticable i generadora de debat...ara bé, confondre a tots els culés, en aquest cas, com a partíceps del capitalisme no calia...encara que sembli impossible encara hi ha gent que en el futbol hi veu esport...i si de sentiments_passions parlem crec que ho podria comparar amb una descàrrega d'adrenalina (droga pura) |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per uf |
20 feb 2008
|
nano,sense treure't raó en tot el teu comentari,només dir-te que al meu parer indymedia no serveix per aquestes coses,ja que sobrecarguen una secció ja prou atapaides com per dedicar-les a les reflexions personals de cadascú.
Res més i Visca el Barça! |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per xd |
20 feb 2008
|
carles, deixa de treballar repartint pizzes i entra de funcionari com ton pare, així tindràs mes temps per pensar i allargar aquest articles pedants on els primer hipocrita resulta indirectament ésser tu... |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per un |
20 feb 2008
|
El fútbol és el nou opi del poble. M'esgarrifa veure com tota la gent es volca per veure 22 pavos corrents radera una pilota. I els cap-buits (almenys mentre dura el partit) que diuen que veuen esport... l'esport és per a practicar-lo.
a la merda el barça, a la merda tots els equips professionals (del timo i del viure del cuento). |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per a |
21 feb 2008
|
cada cop que algú crida "visca el barça!" pujen les accions a borsa.... |
Re: Una petita reflexió als culés
|
per Jeeper Creeper |
21 feb 2008
|
Ahir van dir per la tele en una enquesta sobre gustos, preferencies i aficions de milers de enquestats i resulta que precissament ser del Barça es el club preferit per sociatas, nacionalistes catalans i com no, Izquierda Unida. Pel que es veu ser comunista i culé no es tant extrany, si es que encara existeix comunisme com a tal, o ja no queda res igual que a la Xina que nomès queda la simbologia i els metodes opressors.
Jo el que puc dir es que al camp del Barça i instal.lacions devia fer uns 5 o 6 anys que no hi estava i vaig estari l´any passat quant el Barça jugava la final de la copa Intercontinental. Mentrestant feien el partit vaig estar per la Botiga del Barça i em va ajudar a comprendre que el Barça es un producte com qualsevol altra cosa, i es asquerós i repugnant la forma en que s´utilitza la seva imatge: tasses, gots de xupito, llibretes, moxilles, puzzles, tuvalloles amb la cara dels jugadors, fins a condons, etc.
Men vaig anar de aquell local amb un regust de boca molt dolent de veure la repugnancia de un negoci tant descarat i desvirgat de tot sentiment merament esportiu. I ja per rematar la feina em vaig apropar al Pau de Gel (em penso que era allò) i alli estaven retransmitint la final per una pantalla, vaig intentar entrar pero el segurata em va negar l´entrada perque ni era soci ni tenia carnet, tenia que treurem un ticket. Treurem un ticket per 2 minuts que queden per acabar-se el partit i per veure una pantalla? Au, tocam els collons!
Des de llavors quan fan futbol per la tele, cambio de canal, i ho diu un que de crio va ser un fanatic malaltís del Dream Team, i que ara passa de futbol com de la merda. |
|
|