|
Notícies :: antifeixisme : criminalització i repressió : pobles i cultures vs poder i estats |
Una brutal intervenció policial tanca la revetlla de Son Canut 2008
|
|
per son canut Correu-e: santcanut08@gmail.com (no verificat!) |
20 gen 2008
|
Les persones de Ciutat no tenim dret a gaudir de les festes municipals més enllà de la planificació administrativa. Un dispositiu mixt de policies locals i nacionals intervé amb gran contundència per facilitar la feina als encarregats de la neteja de la plaça de Sa Feixina. |
El 19 de gener, a Palma es celebra la revetlla de Sant Sebastià, un esdeveniment que convoca a moltes de les persones de ciutat i atreu també gent de la part forana. Temps ençà, la festa s'organitza entorn a algunes places del centre de la ciutat, cada una dedicada a un estil de música, per intentar arribar a tots els gustos. Una d'aquestes places, des de fa més de 10 anys, es dedica a la revetlla de Sant Canut. Aquesta és la única plaça que no organitza directament l'ajuntament, sinó que hi ha un grup divers de persones que s'hi dediquen... sol·licitant el permís a les autoritats competents. Aquesta any, Son Canut s'ha celebrat a Sa Feixina, a diferència de les darreres edicions que s'havien situat a Ses Voltes. Sant Canut acostuma ser la plaça on la música sona fins més tard; pel que, molta gent, hi va arribant arribant cap al final dels concerts, per seguir gaudint de la festa del patró de la ciutat.
Presentem ara la crònica de la revetlla d'enguany: cap a les 3:30 de la matinada, el concert es va acabar i algunes persones van començar a marxar cap a casa... hi havia molt d'ambient a la plaça, la gent estava contenta i comentaven la vetllada. Algú va advertir de la presència d'un important dispositiu policial a Via Argentina, però la gent seguia xerrant tranquil·la. De mica en mica, agents de la policia local de Palma van anar demanant a la gent que abandonés la plaça, que la festa ja havia acabat i havien de netejar. En aquests moments encara s'estava desmuntant l'equip de l'escenari... i la gent va pujar cap al fogueró que hi havia a la part central. Allà restaven encara unes 150 persones.
La policia va seguir fent pressió per fer-nos sortir, insistint que s'havia de netejar la plaça, però encara no havia arribat el servei de neteja i la gent s'ho prenia amb calma. Varen formar un doble cordó, el primer d'agents de la policia local i el segon amb policies nacionals... sumaven uns 80 agents. En un moment donat, un membre del cos de la policia local va perdre els nervis i va pegar un cop amb el seu casc a un al·lot que parlava amb ell, fent-li un trau a la cella. El policia no va voler identificar-se, ni cap dels seus companys va voler telefonar una ambulància tot i que aquell al·lot estava sagnant de valent.
Mentre, gran part de les persones no s'adonava encara del que estava passant. Els pocs que ho varen veure van seure's a terra per demanar, pacíficament, un canvi d'actitud dels agents i que ajudessin a la persona a qui havien agredit. En aquest moment, va entrar en joc el cos de la policia nacional, que van arrossegar els cossos de les assegudes, que deixaren el cos mort sense oposar resistència, fins a treure-les de la plaça.
En aquest punt, el cordó policial, equipat amb escuts, cascs i porres va començar a fer pressió sobre el grup de gent al voltant del foc, entre elles algunes persones de l'organització a les que se'ls va donar el mateix tracte que a les demés. Poc temps després, la situació va empitjorar i la policia va començar a envestir a les persones a cops de porra. El grup va haver de començar a córrer escales amunt... algunes persones van caure a terra i els agents les feren alçar-se a cops. Les persones que arribaven a la part de dalt de la plaça es topaven amb un segon cordó que les ruixava amb esprai de pebre negre... deixant-les cegues per una bona estona, i encara les van fer córrer Via Argentina i Passeig Mallorca amunt... allà el cordó va retrocedir.
Moltes persones van quedar malmeses dels cops i moltes altres cegades pels efectes dels esprai. Finalment, la plaça de Sa Feixina es va poder netejar. |
 This work is in the public domain |
Re: Una brutal intervenció policial tanca la revetlla de Son Canut 2008
|
per un |
20 gen 2008
|
está bé reivindicar el dret a la festa, però ni els més bàsics drets se us respectaràn si no sou un poble unit i combatiu...
Sols el poble salva al poble! |
Re: Una brutal intervenció policial tanca la revetlla de Son Canut 2008
|
per RaMbLeRaSaLa |
21 gen 2008
|
crec que inclós va se mes fort, vaig veure a un mono que estampava a un tio contra un contenidor de ferro, mos varem fer en 5 segons tot el parc, que pareixiem cunills.
i OLE! per tots els que estavem allá per mentenir la festa fins als cops de porra, ole pels percusionistes que no varen turar fins el final i ole per tots els que varem plantar cara al superdispositiu que varen formar, i sincerament una merda ben gran pels que no es pot parlar i nomes entenen de osties, pebre i gas enfront el cos nu... (aixo sí, ben protegits amb casquet i escudasooo) |
Quatre errates
|
per x4mm biringanya@gmail.com |
21 gen 2008
|
Finalment l'hora de la crònica no acaba d'estar encertada... la música va acabar a les 4:30 i no abans... i les persones damnificades arribaven a casa a les 5 i mitja; pel que la versió de la policia, que dedicaren més de hora i mitja a la conversa tranquil·la forada una mica per aquí. |
Re: Una brutal intervenció policial tanca la revetlla de Son Canut 2008
|
per Lluís... |
21 gen 2008
|
Darrerament la poli va molt a scao: ja prohibiren les concentracions antimonàrquiques, després hi va haver problemes al concert d'homenatge a nen Toni Roig i ara això...
Cal plantar cara tots junts, hem d'organitzar alguna cosa tots els moviments socials de Ciutat!! |
Re: Una brutal intervenció policial tanca la revetlla de Son Canut 2008
|
per lamarsalada lamarsalada ARROBA mallorcaweb.net |
22 gen 2008
|
Els pèls de punta en llegir la crònica del final de festa. Jo havia de ser a Sa Feixina, però la son em va guanyar...la meva solidaritat amb tots els colpejats, com si m'ho haguessin fet a mí mateixa. Escarrufa pensar que, tot i el canvi de govern, els joves ho tenguem tan xungo per fer festa, m'escarrufa pensar en els carrers com a presons, amb càmares i polis per tot. Es vere que tota la revetlla va brillar per el fosfi dels polis: n'hi havia pertot, i quan se varen acabar els concerts "oficials" ho varen tenir clar....BUF! |
Re: Una brutal intervenció policial tanca la revetlla de Son Canut 2008
|
per biel bielnoguera@gmail.com |
23 gen 2008
|
Exigim una explicació de l'Ajuntament i Delegació de Govern!! Que la opinió pública els ofegui, ara que estan de pre-campanya. Que xerrin!
I pallisses a part:
Qui no ha estat mai de verbena fins a trenc d'alba? Què passaria si enguany a totes les verbenes dels pobles de Mallorca la policia i els serveis de neteja desallotjassin la plaça a les tres de la matinada? La festa moriria.
Una vegada més l'Ajuntament de Palma s'ha retratat. Ha oblidat que Sant Sebastià és la Festa Major de Palma i de tots els ciutadans. O ho té com un tinglado comercial organitzat des dels despatxos? Està clar. |
Re: Una brutal intervenció policial tanca la revetlla de Son Canut 2008
|
per pedropablo |
23 gen 2008
|
¿Y qué se puede esperar?
Ens han deixat un estat policial ("atado y bien atado", dijo el Paco), ens el hem empassat com si res, tot pareix normal, europeu, decent, i no ho ès.
Blanc i negre, aixó per escollir cada 4 anys, "son lentejas".
Jo porto ja una pil·la d'anys, ja no hi crec, cada vegada que veig la poli, m'estomaca, no me'n refio.
A veure si qualque dia surt el sol.
salut y saludos a todos. |