|
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats |
[Palma] Nova data concentració antimonà rquica. Dimarts 9 d'octubre
|
|
per Maulets Correu-e: mallorca ARROBA maulets.org (no verificat!) |
06 oct 2007
|
- |
|
Concentració antimonàrquica
Dimarts 9 d'octubre a les 20 hores
Plaça de Cort. Palma |
Mira també:
http://www.noalrei.elsud.org http://www.maulets.org |
 This work is in the public domain |
Re: [Palma] Nova data concentració antimonà rquica. Dimarts 9 d'octubre
|
per Un més... |
06 oct 2007
|
Diaris del divendres dia 5.
Diari de Balears:
La policia regira el centre de Ciutat per trobar joves amb fotos del rei
Maulets convoca l'acte «contra la monarquia espanyola» per dimarts
XAVIER GISPERT ZEGRÃ?. Palma.
La Policia Nacional féu ahir una llarga ronda de registres pel centre de Ciutat després que l'organització juvenil Maulets desconvocàs la concentració antimonà rquica i de solidaritat amb els encausats per cremar fotos del monarca Joan Carles I.Diversos grups de policies antiavalots es dispersaren pel centre de Ciutat i almenys una parella i un grup de set joves foren escorcollats pels agents, que cercaren sense èxit fotografies del rei i material per a la concentració.
Una delegació de joves de Maulets romangué a la plaça de Cort advertint als manifestants que arribaven a l'acte que aquest havia quedat desconvocat, fins que un policia els obligà a disoldre's.
Els joves Maulets recordaren que legalment tenien «tot el dret a romandre a la plaça si no superaven les 20 persones» però la vintena d'agents que custodiaren l'acte els feren marxar després de registrar totes les bosses. Quan només quedaven dos reduïts grups de persones, els policies es col·locaren els cascs antiavalots i els joves marxaren cridant consignes com «aquesta és la vostra democrà cia».
La policia inicià un llarg registre pel centre, dividint-se en grups i cercant joves que duguessin material i fotografies que, suposadament, es volien cremar durant l'acte.Mentre escorcollaven els joves, es sentiren crits contra la monarquia i denúnciescontra l'abús de l'autoritat. Alguns veïns d'edat més avançada també es queixaren que aquella situació els recordava «altres temps més obscurs».
Una hora i mitja més tard la policia seguia custodiant la plaça de Cort.
Ultima Hora:
La policÃa impide la potesta de los Maulets contra la monarquÃa
Los jóvenes independentistas tienen previsto intentar otra protesta el martes
J.M.
La policÃa impidió ayer que se celebrase en la Plaça de Cort la concentración del grupo independentista denominado «Maulets», que pretendÃa protestar por la detención de los jóvenes que quemaron imágenes del Rey en Girona.
Un importante despliege policial, formado por unos 20 agentes, impidió que los jóvenes llegasen a concentrarse en la Plaça de Cort. A medida que iban llegando los Maulets a Cort, los agentes solicitaban a los manifestantes que se identificasen y les recordaban que no tenÃan permiso para concentrarse.
A las 20 horas llegó a la zona el grupo más numeroso, formado por unos doce jóvenes, la mayorÃa menores de edad, que no pudo acceder a la Plaça de Cort. Los jóvenes tuvieron que mostrar su DNI a los agentes y, en algunos casos, enseñar el interior de sus mochilas. El objetivo de la protesta era apoyar a los jóvenes independentistas catalanes que fueron detenidos, y después puestos en libertad, por manifestarse contra la monarquÃa y quemar fotografÃas del Rey. Los jóvenes se concentraron en un extremo de la plaza, pero en ningún momento exhibieron fotografÃas con la imagen del Rey. «Hemos decidido suspender la concentración por la lluvia. Todo lo que tenÃamos preparado lo hemos dejado por la lluvia. La concentración la volvemos a convocar para el próximo martes», explicó un portavoz de «Maulets».
Cuando los jóvenes llevaban unos 15 minutos concentrados en una de las calles de acceso a Cort, uno de los agentes les pidió que se disolviesen porque no podÃa concentrarse nadie en aquella zona ya que la protesta no contaba con la autorización de Delegación de Gobierno. Todas las calles que acceden a Cort estaban controladas por parejas de agentes que solicitaban la documentación a todos los jóvenes sospechosos de pertenecer a Maulets.
Posteriormente, los agentes, con cascos antidisturbios, chequearon las calles próximas a la Plaça de Cort para comprobar que el grupo se habÃa disuelto.
Dia 7. Opinió del DdB:
Poques feines o poca vergonya
Dijous d'aquesta setmana, com si la natura i la nostra Història s'haguessin unit per advertir-nos de qualque cosa, una terrible tempesta entrà per Santa Ponça, anà cap a PortopÃ, va fer tot el camà dels Reis i arrasà tot quant va trobar. La tempesta s'acarnissà especialment a l'alçada de Son Espases, on hi hagué la vÃctima humana més greu de la desena que han patit danys. Les ventades de més de cent quilòmetres per hora van provocar inundacions, talls de circulació, retencions, caigudes d'arbres, el tancament de l'aeroport i el trasllat de pacients dels hospitals.
Al complex de Son Moix s'hagueren de desallotjar dues mil persones i als hospitals de Son Dureta, Sant Joan de Déu, Inca i Son Llà tzer alguns pacients van haver de ser traslladats a altres instal·lacions sanità ries perquè les inundacions van afectar parts d'aquests centres. A Son Dureta, l'à rea de reanimació i la de radiologia es varen negar. La caiguda d'arbres a les carreteres de Mallorca va causar retencions importants a la carretera que va a l'aeroport des de l'autopista d'Andratx i a la sortida cap a la Via Cintura des de l'autopista d'Inca. A més, a la carretera de Valldemossa hi va haver un accident múltiple, en què es van veure implicats una cinquantena de vehicles. La tempesta va provocar que vuit mil cinc-cents clients de Gesa-Endesa quedassin sense subministrament elèctric. A més a més, com que també va caure el servei de telefonia, molts d'aquests abonats no varen poder avisar la companyia, i les tasques de restabliment del servei es van allargar encara més.
Palma (i bona part de Mallorca), ahir horabaixa – vespre, varen viure un caos de dimensions espectaculars. Des de les sis de l'horabaixa fins devers les onze de la nit la ciutat i, especialment, els accessos varen viure un col·lapse del que, ara mateix, no record precedents. Tot va fer figa i el so de les sirenes de bombers i ambulà ncies es va convertir en la demencial banda sonora del major desgavell que s'ha viscut a Mallorca en els darrers anys.
Devers les vuit i mitja del vespre d'aquell dijous negre, vaig rebre una telefonada en la qual se m'explicava que la plaça de Cort de Palma era presa, literalment, per la policia espanyola. Vaig creure que el meu interlocutor exagerava. M'hi vaig desplaçar. De camà vaig poder comprovar que el col·lapse circulatori a les avingudes era absolut i que els arbres caiguts per la tempesta aixafaven els cotxes aparcats pels carrers adjacents.
Ja des de la plaça Major el desplegament policÃac era evident. Entre el carrer Colom i la plaça de Cort vaig poder comptar uns quaranta policies. El motiu? L'organització Maulets havia convocat i posteriorment, i a la vista dels greus fets ocorreguts, desconvocat, una concentració antimonà rquica.
En condicions normals, enviar una quarantena de policies a una concentració a Palma ens semblaria desproporcionat i excessiu. PodrÃem pensar que tenen poques feines. Fer-ho mentre milers de ciutadans patien greus problemes i, almenys deu patien ferides, em sembla aberrant, terrorÃfic i impresentable. Quina poca vergonya!
Mentre desenes de milers de ciutadans eren vÃctimes d'inundacions, talls de circulació, retencions, caigudes d'arbres, tancament de l'aeroport i parà lisi dels hospitals els seus suposats servidors, els qui cobren per estar al seu servei, es dedicaven a perseguir adolescents amb pinta de maulet pels carrerons del casc antic.
Va demostrar molt més seny la gent de Maulets que, davant la desgrà cia va suspendre la seva convocatòria que el cap buit o pocavergonya que va decidir el desplegament policÃac (i que tant si és una cosa com l'altra ha de dimitir o cessar de manera urgent).
La pregunta és òbvia: quina és la vertadera tasca de la policia, servir la ciutadania o protegir l'statu quo i els privilegiats com el monarca espanyol? A veure si resultarà que, en lloc de ser un servei públic, són una força d'ocupació.
Això sÃ, les tempestes no hi entenen de privilegis: Marivent va quedar ben tocat.
Tomeu MartÃ. Periodista.
Versió per imprimir
Adreça: www.diaridebalears.com/opinio.shtml?3306+6+190549 |
Re: [Palma] Nova data concentració antimonà rquica. Dimarts 9 d'octubre
|
per Anarquista |
08 oct 2007
|
Això, això!
Contra ttos els reis que han ocupat ses illes a través dels segles! |