|
|
Notícies :: criminalització i repressió |
Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
|
per 7 |
05 ago 2007
|
Quemaron ocho banderas catalanas durante la celebración del título en Reus.
Los han identificado gracias a las grabaciones de las cámaras de la Guardia Urbana.
Podrían ir a prisión por ofensas y ultrajes a una bandera autonómica. |
A dos seguidores del Real Madrid de Reus (Tarragona) le puede salir muy caro su particular manera de celebrar la victoria de su equipo en la Liga: quemar banderas catalanas.
La Guardia Urbana de la ciudad tarraconense ha presentado una denuncia contra estos dos seguidores y se han abierto diligencias contra ellos por quemar ocho 'senyeres' el pasado domingo. Se está buscando a otros diez aficionados blancos por estos incidentes.
Los aficionados podrían ir a la cárcel por ofensas y ultrajes públicos a una bandera autonómica
La policia local ni la Guardia Civil de Reus no actuó en el momento de producirse estos incidentes para evitar que fueran a más dada la gran cantidad de aficionados que celebraban el título conseguido por su equipo.
Fueron grabados en vídeo
Pero grabaron los incidentes y han identificado, por ahora, a estos dos seguidores.
El subdelegado del Gobierno en Tarragona, Joan Maria Abelló, ha manifestado en Catalunya Ràdio que la actuación de estos seguidores podrían suponerles "pena mayor" ya que el Código Penal contempla cárcel por "ofensas y ultrajes tanto hacia la bandera española como hacia a las autonómicas, cuando estás se hacen de manera pública".
ERC ha pedido a la Guardia Urbana que se persone como acusación particular en este caso.
Críticas madridistas
La actuación de estos seguidores han sido condenada por el propio presidente de la Federación de Peñas Madridistas de Cataluña, Carlos García.
"Somos los primeros en decirles a nuestros asociados que cuando vean este tipo de incidentes les digan a los aficionados que esa no es forma de celebrar los títulos", explicó a Catalunya Radio.
(raco catala) |
 This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per Evarist |
05 ago 2007
|
Jo crec que cremar banderes que representin païssos es una manera molt saludable de celebrar cosses. les Banderes son draps de colors. Les medalles son xapes de llauto. Un Patriota un idiota. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per Hebarixt |
05 ago 2007
|
Jo pens que aprendre a escriure és una passa intel·ligent abans d'escriure.
Quant al contingut: l'independentisme revolucionari tenim el monopoli assegurat en els moviments anticapitalistes als Països Catalans, senzillament perquè amb aquests anarquistes de "cerveza fria" no tenim rival. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per Tsirave |
05 ago 2007
|
Jo crec que cremar banderes és un clara declaració d'intencions del qui ho fa. Les banderes en si mateixes són draps de color, el que hi ha al darrere són comunitats humanes. És d'idiotes estimar les comunitats humanes? Si ens permetem el luxe de cremar els símbols d'aquestes comunitats, no tardarien en caure els escriptors, els músics o les tradicions que a tots ens representen.
(no abusis de les dobles esses, Evarist) |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per Un |
05 ago 2007
|
Bakunin: "L'Estat no és la pàtria, és l'abstracció, la ficció metafísica, mística, política, jurídica de la pàtria. Les masses populars de tots els països estimen profundament a la seua pàtria, però aquest és un estimar real, natural. No es tracta d'una idea: es tracta d'un fet.. Per això em sentisc franca i constantment el patriota de totes les pàtries oprimides."
Menys ignorància, per favor. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per Llibertari |
05 ago 2007
|
El problema és que si veieu les imatges veieu com a part de banderes merengues aquesta gent anava amb celtiques i símbols feixistes per tot arreu, suposo que això també és saludable Evarist? Els draps per simateixos no signifiquen res però la història i la violència si que ho representen. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per antifa |
05 ago 2007
|
Els tindriem ke deportar a akests garrulus! |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per Selassie |
05 ago 2007
|
bé, és evident que el comportament dels que van cremar la bandera era totalment feixista, però si demanem l'absolució d'en Franki de Terrassa per injúries a la bandera espanyola, i quan ho fem ridiculitzem una cosa tant banal com que es pugui acabar a la presó per cremar un drap, hem de ser consequents i entendre que ara és el mateix cas.
que són uns fatxes ultres, totalment d'acord, però només han cremat un drap. Potser hauriem de parlar després del tema que comenta en Tsirave, però de totes maneres cal tenir les coses clares i actuar nosaltres com demanem que els altres hi actuïn.
Salut i revolució! |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per Llibertari |
05 ago 2007
|
Totalment d'acord Selassie |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per Frontkick |
05 ago 2007
|
El problema és quan es crema una bandera, catalana en aquest cas, per reivindicar la opressió d'altra bandera, la espanyola. Defensar un feixista per cremar una bandera no et fa més anarquista, al contrari. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per AIT |
06 ago 2007
|
Ja hi som. Els indepes dient qui es mes bon anarquista i qui no ho es... Pesats! Aixi doncs, segons el manual indepe del bon anarquista, cremar banderes et fa menys anarquista, excepte si son espanyoles que llavors si que ets bon anarquista. Acabareu aconsellant votar CIU per ser bon anarquista. Aneu a pastar fang! |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per jo mateix |
06 ago 2007
|
Gent, em sembla patètic el que estic llegint:
Evidentment em sembla que aquests fatxes es mereixen una pallissa, però no per cremar banderes, sinó per fatxes. Em sembla patètic que demanem l'absolució d'una persona que crema la bandera espanyola, i en el cas d'una persona que crema la bandera catalana no ens qüestionem el tema de la presó, la videovigilancia, ... ¡¡fins i tot hi ha un imbècil que ara demana la deportació!! Gent, aprenem a separar temes, actes i essencies. Aquests fatxes poden ser odiats per la seva essencia (són feixistes), però els seus actes (cremar una bandera) no em semblen criminalitzables. Evidentment soc anarquista, però també soc català, no soc independentista però tinc amics anarco-independentistes (no coincidim en el pensament, però al menys ens tenim respecte, debatim i aprofundim en els debats sobre les nostres diferències ideològiques). Gent, no podem perdre la coherència així com així, ¿de cop i volta estem a favor de les presons?, ¿de cop i volta estem a favor dels mètodes de videovigilància? ¿de la deportació?
I si a algú se li acudeix contestar que estic defensant un fatxa és que no ha entès res del que he escrit, bé però de fet no tinc molta esperança en els debats d'Indymedia, entre adolescents, trolls, maderos i gent que opina sense pensar massa, ... ¿què podem esperar? ¿que tots pensem com els indepes? ?que tots pensem com els anarcos? després direm que estem en contra del pensament únic...
apa siau |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per anarquista |
06 ago 2007
|
porque el echo de que dos garrulos nazis quemen unas banderas catalanas se convierte en la guerra de anarquistas contra independentistas?
...
otra cosa...
se merecen la carcel?
yo estoy en contra de la carcel
y en contra de las leyes
porque no van a poder quemar las banderas que le den la gana?
como si queman una bandera negra
no les voy a desear la carcel,por muy nazis que sean, si acaso la muerte.
PRESO DEMOLICIo
(todavia no he aprendido catala, llevo solo unos meses en catalunia, darme tiempo) |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per Llibert |
06 ago 2007
|
Doncs a mi el cert és que me la porta fluixa. M'agrada que es cremin banderes espanyole sper tot el que simbolitzen: repressió, tortura, feixisme... Recordem que aquesta bandera és la dels feixistes que guanyaren la guerra.
Però a qui li importa que uns madridistes cremin senyeres? A mi em sembla magnífic. Si en el fons estem d'acord, no ens suportem i per això volem estar separats... Crec que el fet que 4 descerebrats cremin senyeres a madrid és positiu, perque exemplifica bé el conflicte existent, i per altra banda té un impacte quasi nul. Altra cosa és que ho fessin en un acte de l'EI a mode de provocació. En aquest cas em semblaria molt béq ue els fotessin una pallissa i ja està. Ningú deuria anar a la preso epr un drap!
Visca la Terra i Mori el Mal Govern! |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per txuki |
07 ago 2007
|
Llibert, les banderes no les cremaren a Madrid sinó a Reus, el "conflicte" exemplificat és diferent en veure que són persones que viuen a Catalunya els que odien aquesta terra amb la mateixa intensitat que alguns ho fan des de fora, i realment no crec que l'acte de cremar una senyera tingui gaires raonaments lògics darrera ni signifiqui la transgressió que alguns volen veure, és un acte de colonialisme garrulo i no té més.
La presó per cremar una bandera és desproporcionat i repugnant, que hi hagi quintacolumnistes i feixistes també. No em farà cap pena que la seva justícia sigui desproporcionada amb aquests engendres, no seré jo qui els faci una campanya de suport. Que els follin. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per o |
07 ago 2007
|
Txuki carcelero. No sou funcionaris sou mercenaris. Prou suport al sistema penitenciari. Gulags ni aqui ni enlloc. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per JO lliure d'etiquetes!! |
07 ago 2007
|
paraules de Txuki:
La presó per cremar una bandera és desproporcionat i repugnant...no seré jo qui els faci una campanya de suport.
Em sembla que si saps llegir, el "Txuki carcelero. No sou funcionaris sou mercenaris. Prou suport al sistema penitenciari. Gulags ni aqui ni enlloc." no és més que un crit, consigna o digue-li com vulguis que has utilitzat per aparentar un super-mega-radicalisme. D'altra banda, tu si que faràs campanya de suport? Estic en contra també del sistema penitenciari i de tot el que representa, però hi ha coses més importants per les que gastar energies ... en aquest cas, estic amb tu Txuki, que els follin!
D'altra banda, AIT, el teu comentari està força fora de lloc. No sé si et falta comprensió lectora o quin ha estat el problema, però ningú està dient qui és o no és el bon anarquista. I el retoc final de votar a CiU ha servit per demostrar que poc n'entens del que és ser de "indepe". ERC no és independentisme. Intenta mirar les coses oblidant les etiquetes AIT.
Salut! |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per indepe |
07 ago 2007
|
però home!!! sempre apareix el debat lenin-bakunin a indymedia!!!
siguem creatius, al cap i a la fi han cremat una senyera, simbol molt reivindicat per regionalistes i usat per construir la hipòcrita i falsa pau obnoxia en que vivim...
per què no hi pengem estelades???? |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per anti nazi i anti presons |
07 ago 2007
|
"Jo lliure d'etiquetes", escolta maco. A veure si llegeixes be i no manipules. Quan diu el Txuki que "no seré jo qui els faci una campanya de suport" si no l'haguesis retallat sabries que ho diu de la seguent manera: " No em farà cap pena que la seva justícia sigui desproporcionada amb aquests engendres, no seré jo qui els faci una campanya de suport. Que els follin." Aixo es donar suport al sistema penitenciari, i lo teu es manipulacio.
Estic d'acord amb el company que signa com "indepe" |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per txuki |
08 ago 2007
|
No em fan cap pena els feixistes, no em fan cap pena els violadors, no em fan cap pena els corruptes, no em fan cap pena els torturadors, no em fan cap pena els maltractadors, no em fan cap pena els pederastes, no em fan cap pena els especuladors.....dir això em converteix en carcelero? teniu un problema si així ho enteneu, repeteixo, que els follin a tots!!
Possiblement els que esteu pixant fora de test sou vosaltres, intentant defensar a qui sigui simplement perque si entra a una presó ja per vosaltres és una víctima, independentment de que sigui un maleit porc que entre copa i copa abofeteja la dona fins humiliar-la al terra i demà passat potser la mati. Pobret, és una víctima dels sistema penitenciari?
Em fa molta pena que la vostra comprensió lectora sigui tan obtusa, que no sabeu diferenciar les coses, que us creieu més radicals simplement perque us poseu molts antis al nom i titlleu a tothom de carcelero per sentir-vos més llestos. Ja he dit que penso que és patètic que algú acabi al talego per una puta bandera, és desproporcionat i repugnant, s'entèn? però suposava que també s'entenia que no seré jo qui surti a defensar-lo, com no seré jo qui defensi a tot el llistat dels que no em fan pena que deia al principi, seria hipòcrita dir el contrari, o vosaltres si que fareu una campanya de suport per aquests? i això no significa ni que estigui d'acord amb el sistema penitenciari ni amb la seva justícia. Seria tan absurd com dir que quan m'alegro perque es carreguen un militar a l'Irak o Afganistan algú em contestés que com que no em fan pena sóc un defensor del sistema militar i de les guerres, és surrealista, pel que es veu vosaltres sou tan radicals antipresons que defensarieu al violador de la vostra mare com a víctima del sistema penitenciari. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per anti anti anti |
08 ago 2007
|
Si estas en contra dels militars es coherent que t'alegris quan els maten, el que tu dius es el contrari.El que es surrealista es que et pensis que dient que t'alegres de la mort d'un militar algu et digui que estas a favor del sistema militar y le guerres.
I tot el teu rollo previ a la justificacio, sobre maltractadors, violadors,pederastes etc es el mateix discurs que ha fet sempre el sistema, per justificar les presons i la repressio.De fet es el mateix que fa servir per vigilar internet, per posar cameres a totarreu, per punxar telefons, per controlar-ho tot mes. Es el discurs d'Aznar i Bush, quan volen retallar llibertats a canvi de oferir seguretat i justicia. Vigila txuki, perque acabaras a adecaf si segueixes per aquet cami. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per txuki |
08 ago 2007
|
Si us plau, no siguis tan simplista ni confonguis les coses, veig que la comprensió lectora està sota mínims. No tinc més ganes de discutir que per dir que hi ha gent que em fa fastic no significa que estigui a favor de les presons. Em sembla de bojos aquesta relació gratuita.
Per molt que t'hi esforcis no sóc ni carceller, ni d'ADECAF, ni funcionari, ni res, no tiris per aquí que t'equivoques de moltíssim, encara que et creguis molt intuitiu i encara que això et serveixo per no argumentar res del que se't diu. La comparació amb Aznar i Bush és absolutament simplista, sense cap mena de lògica.
Una pregunta: realment existeixen maltractadors, feixistes, pederastes, torturadors, especuladors...o me'ls invento, la solució per tu estaria en el tret al clatell, l'educació o en "cursets adaptatius a les normes establertes" o en que? perque és una cosa que sempre m'ha fet molta gràcia, no estic d'acord en les presons ni en el sistema penitenciari però sempre em trobo que ben bé no se que dir quan em diuen que fer amb aquestes persones des d'un punt de vista anticarcelari. Si tu vols arribar al simplisme de tot el mundo es bueno perfecte, però em sembla que el problema és molt més complexe i al 36 els mateixos anarquistes no van saber solucionar del tot aquesta contradicció. Però clar ja sabem que alguns sou més papistes que el papa. És més fàcil insultar al que crea dubtes sobre certs dogmes que a plamntejar alternatives reals al problema carcelari, tu de moment tampoc has donat cap alternativa que les frases que tots hem dit com per ser més creible. I repeteixo, dir això no és estar d'acord amb les presons simplement és admetre que ben bé ningú sabem exposar clarament la nostra alternativa a aquests problemes. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per txiki |
08 ago 2007
|
Tu si, lo que se puede leer entre tus lineas es que mientras no aparezca un sistema mejor, a los que consideremos culpables los tenemos que meter en el talego. Tu te has definido claramente cuando cuestionas las otras posibles soluciones, pero en cambio te alegras de ver entrar en prision a gente que quema banderas. Y por cierto, entonces a los que atracan furgones que les harias? Cargarlos de cadenas y despellejarlos en una plaza publica? |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per anti anti anti |
08 ago 2007
|
Pot ser no sigui facil la solucio. Pero quan celebraves l'ingres a preso dels dos fatxes, no estaves palant de trobar solucions al problema dels violadors o els torturadors, estas parlant de tancar a algu que esta fent una accio simbolica i politica, potser vomitiva, pero politica. I aixo no hauria de fer que acabesim dessitjant que l'aparell repressor del sistema es posi en funcionament per que ens tregui les castanyes del foc. Perque despres aprofitaran per tancar-nos els precedents per tancar als que cremin banderes espanyoles o iankis. Legitimar al sistema, justificant fets com aquest no deixa de ser una manera de inhibir-nos de les nostres responsabilitats. Se'ns omple la boca amb paraules com autogestio, i accio directa i per un problema menor com aquest ja estem dessitjant que actui la policia. No hauriem de cridar a ningu per fer la feina que no hem sapigut fer, i molt menys a l'Estat, repressor i carcelari. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per txuki |
08 ago 2007
|
Ja ho dic jo que no sabeu o no voleu llegir i us encanta barrejar cols amb naps.
És fals que m'alegri de que aquesta gent entri a presó, absolutament fals i en cap moment ho he dit, us ho inventeu perque si no s'acaben els arguments? des del primer moment he dit que em sembla repugnant, no tergiverseu. Ja se que no admetreu que aquesta acusació que em feu és falsa, és la que aguanta el vostre fil argumental, no cal anar gaire lluny per llegir que em repugna que algú entri a presó per cremar una bandera, està aquí dalt. Si no sabeu entendre que dir que no em fan cap mena segons quins energumens no es justificar cap sistema, dec estar parlant amb la coherència personificada, cosa que dubto.
A veure quants demagogs més s'apunten a l'akelarre, jo no us penso fer d'ase dels cops.
Salut |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per RAF |
08 ago 2007
|
¡¡¡Esteu exagerant una barbaritat si us plau!!!! |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per desor |
08 ago 2007
|
Doncs a mi unes persones que defensen el feixisme i conseqüentment el sistema penitenciari, no em fa res que tastin una mica la seua pròpia medicina. |
Re: Dos seguidores madridistas pueden acabar en la cárcel por quemar 'senyeras' en la celebración de la Liga
|
per . |
09 ago 2007
|
Pensa que en el moment que dius aixo, et converteixes tu mateix en un d'ells |
|
|