Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Maig»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
        01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: especulació i okupació
estat de dret i especulació
03 jul 2007
Qui ens defensa dels defensors de l'estat de dret?
Estat de dret i especulació:

Segons el diccionari, un estat de dret ha de garantir els drets dels seus ciutadans i defensar al feble del poderós (el poderós no perd mai drets davant el feble).
Per a aconseguir aquest fi, l'estat disposa de lleis, jutges i forces armades.Els incompliments de aquests drets son responsabilitat dels qui tenen la força "democràtica" i estan obligats (cobren un sou per a fer-ho). Tot això son obvietats que no caldria recordar.

Però el cas és que no es compleix amb el estat de dret; Els poders públics que haurien de garantir drets com el de l'habitatge, es dediquen a dissenyar plans urbanístics que maximitzen els beneficis especulatius de 4 privilegiats i hipotequen el futur de milions de persones.Un grapat de exemples d'això els podem trobar a Poblenou, comarca del Barcelonès.

Des del balcó de casa contemplo les taulades de can Ricart, on 2,5 hectàrees de terrenys industrials van ser requalificats en edificables pel govern tripartit, amb un benefici especulatiu de 109 milions d'Euros que va a parar a la butxaca del "senyor" Federico Ricart, marques de santa Isabel. Si l'ajuntament de Barcelona hagués expropiat a preu de terrenys industrials can Ricart i hagués requalificat després, els 109 milions d'Euros estarien en les arques municipals; No va ser així. Ningú no respon d'aquest perjudici als ciutadans honrats que paguem els impostos i veiem com en Poblenou no hi ha encara biblioteca, però, aixó si, tindrem un parc de disseny que ens costa 18 milions d'Euros.

Els escàndols urbanístics continuen en el P.E.R.I. de Diagonal mar, on es construeixen 6000 nous habitatges, cap de propietat pública, en uns terrenys que l'ajuntament (és a dir ,tots els barcelonins) poseia i que van ser venuts a les immobiliàries. No contents amb això, contabilitzen els m2 que ocupen les vies del tramvia com a zona verda i els hotels construïts com equipaments. Aquest és el panorama que contemplo sense moure'm del balcó de casa (tinc la "sort" de tenir on viure).

Quan baixo al carrer la cosa no millora; La substitució social ha convertit un barri obrer i popular en un conjunt de gratacels plens de cartells de "se vende", evidencia de que els compradors sobre plànol per blanquejar/especular estan nerviosos i veuen perillar les seves inversions. Ha desaparegut el teixit social que podia haver fet nosa amb hipotètiques protestes i quan venen persones de fora del barri, com el col·lectiu d'artistes de la Makabra, se'ls assetja policialment 48h sense aigua ni menjar, se'ls acusa d'haver utilitzat la força per ocupar i se'ls foragita mitjançant un acte judicial ple de "errades". Mentre tant en can Ricart les naus continuen abandonades a la seva sort i ningú no neteja de materials inflamables el seu interior. Hi ha com a mínim un piròman solt, que ja ha provocat dos incendis intencionats i que els Mossos encara no han atrapat.

Qui pot defensar els drets dels ciutadans de les urpes dels "defensors" de l'estat de dret?. Doncs tant sols els ciutadans, organitzant-se i lluitant. I la primera forma de fer-ho és informar-se del que passa i ser conscients de com ens afecta i ens afectarà. Paga la pena visitar pàgines web com ara www.poblenou.org encara que no siguis del barri, doncs els efectes de tot plegat ens perjudiquen a tots.

mira també www.salvemcanricart.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: estat de dret i especulació
04 jul 2007
paga la pena mirar també:

http://www.lamakabra.org/joomla/index.php?lang=cat
Re: estat de dret i especulació
04 jul 2007
dificils temps en els que cal lluitar per fer evident el que és opvi.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more