|
|
|
Notícies :: criminalització i repressió |
|
Sobrerepressió policial
|
|
|
per Antoni Ferret |
24 jun 2007
|
|
|
De mica en mica, el somni d’una policia democràtica, al servei dels ciutadans, es comença a esvair. Van apareixent detalls desagradables.
El diumenge 17 de juny es va fer una manifestació contra l’excés de repressió de la policia. Primer es va fer una exposició d’exemples documentats de repressió indeguda. Després es va intentar la manifestació pel carrer Pelai, de Barcelona. Tot seguit de començar, la manifestació —unes 300 persones— va ser envoltada d’antidisturbis, pel davant, pel darrere i per cada costat.
La manifestació va avançar per Pelai fins a tocar a plaça Catalunya, on no es va permetre continuar. L’encerclament i l’assetjament es van allargar durant unes 3 hores. No es permetia que ningú en sortís (si bé, en un moment donat, a «algunes» persones se’ls va permetre sortir per la part de davant).
Era una situació provocativa i atemoridora, muntada sens dubte per atemorir i provocar, és a dir, per reprimir. Però per reprimir d’una manera totalment irregular i il•legal. Impedint no sols el dret de manifestació i de protesta, sinó el simple dret de circular, de sortir de la manifestació.
És contraproduent que la policia estigui a les ordres d’algú que cregui que ha de «demostrar» que «pot reprimir tant com un altre». En aquest cas, potser valdria més que fos una persona de la qual ja se sabés, i no calgués que ho demostrés ostensiblement.
Antoni Ferret. |
 This work is in the public domain |
|
Re: Sobrerepressió policial
|
|
per x |
24 jun 2007
|
que tiempos aquellos en los que te podias manifestar por barcelona...
http://es.youtube.com/watch?v=zaewYtjoivk |
|
Re: Sobrerepressió policial
|
|
per yo |
25 jun 2007
|
|
EUA I ICV REPRESORS DE DEBÓ |
|
Re: Sobrerepressió policial
|
|
per Ajo |
25 jun 2007
|
|
Por no hablar de la complicidad mediática. El día después de la mani, el lunes 18 de junio, no ví en ningun periódico (El Periódico, La Vanguardia, El Pais, Avui) referencia alguna a lo que pasó. Ni aunque sea para criticar a los manifestantes y a los okupas. Nada. Y 200 mossos + un helicoptero manteniendo alta la tensión en pleno centro de Barcelona me parece una noticia merecedora de un mínimo de atención... |
|
Re: Sobrerepressió policial
|
|
per Molt bé Antoni |
25 jun 2007
|
|
M'ha agradat la carta. Tot i estar a EUiA tens el cap clar i poses la honestedat del teu pensament per davant d'interessos de partit. Això és el que fa falta dins d'EUiA i dins IC... |
|
Re: Sobrerepressió policial
|
|
per No democracia No |
25 jun 2007
|
Es una basura. Hablas de legalidad y dejas entrever la aprobación de un orden social donde el poder está latente, donde la autoridad pasee chulesca por las calles.
La represión la preferimos ilegal. Al menos, sabemos lo que hay. |